Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pil door slikken?

+24
Tullow
RYW
Ugly Betty
Lizzy
JD
Qiara
SuperGrover
Snoes
_Femme
Blond
Niekske
Huppekee
minoessepoes
nina
Bliss
Toet
Minx
Arwyn
loura
Sterre
blondje1313
Dolphinne
Inge
zoentje21
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

pil door slikken? - Pagina 2 Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Niekske di 4 jan 2011 - 4:35

Een goede vriendin van me is huisarts en zij slikt zelf de pil altijd door. Of ja, ze is 1 a 2 keer per jaar ongesteld. Ik slik zelf een hele lichte pil en ik slik em meestal door tot ik een onttrekkingsbloeding krijg. Dan stop ik een week. De laatste tijd heb ik vaker zo'n bloeding gehad, maar het zet nooit echt door tot een bloeding die vergelijkbaar is met een 'echte' menstruatie, dus ik vraag me ook wel af of het allemaal wel goed is. Als ik ongesteld ben (of ja, zo'n stopweek heb) voel ik me echt beroerd, dan blijf ik liever een week in bed, dus ik wil de pil eigenlijk zo lang mogelijk doorslikken...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Blond di 4 jan 2011 - 5:09

Ik slik de pil zelden door, alleen als het echt niet uitkomt vanwege vakantie. Als ik hem doorslik heb ik regelmatig doorbraakbloedingen die ook niet meer stoppen totdat ik echt ongesteld moet worden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Femme di 4 jan 2011 - 5:21

minoessepoes schreef:
danielledeliefste schreef:
minoessepoes schreef:
plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)

Je krijgt een onttrekkingsbloeding, je word helemaal niet ongesteld. Op het moment dat je de pil gaat slikken is het toch allemaal al kunstmatig en is er geen sprak van een normale ongesteldheid. Niet te vergelijken dus!
Uhm ja.. ik noem het allemaal gewoon ongesteld zijn.
En ik ben gewoon huiverig geworden voor hormonen, nadat ik zonder reden een trombosebeen heb gekregen..

Je moet lekker zelf weten hoe je dat allemaal wil noemen. Het feit is gewoon dat het wat anders is op het moment dat je de pil slikt. Want als je de pil slikt is er als het goed is helemaal geen ei sprong en hoeft je lichaam een onbevrucht eitje dus ook niet kwijt en er word veel minder baarmoederslijmvlies aangemaakt, wat dan dus ook niet afgevoerd hoeft te worden. De onttrekkingsbloeding zou in principe niet plaatst moeten vinden als een vrouw onverhoopt toch zwanger is, dus het is een soort van controle middel en door de fabrikanten alleen maar ingevoerd zodat vrouwen vertrouwen kregen in de pil.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/64177-onttrekkingsbloeding.html

Dat jij een trombose been hebt gekregen is heel vervelend, die kans is heel klein bij een gezonde jonge vrouw maar word wel verhoogd door het slikken van de pil. Maar dan nog is de kans klein, dat jij die kreeg is hartstikke pech, maar ik neem aan dat je dan nu is geadviseerd om de pil niet meer te slikken, dat heeft voor zover ik weet niks te maken met de pil wel of niet doorslikken, maar met het slikken van de pil an sich.

Jij zegt precies wat ik wilde zeggen. Voor zover ik weet is het alleen een toegevoegd iets aan de pil dat je ongesteld wordt omdat vrouwen dat als natuurlijk zien. Mijn apotheek heeft tegen mij gezegd dat ik hem ten allen tijde door kan slikken want het bloeden heeft geen effect op de pil, het is een gemaakt iets om het natuurlijke gevoel van bloeden boven te houden. Minoessepoes legt het wat duidelijker uit wat ik bedoel met die eisprong.

Al met al, je kan de pil gewoon zo lang doorslikken als je zelf wil. Als jij helemaal niet ongesteld wil worden moet je gewoon de pil door blijven slikken. Je krijgt misschien wat tussenbloedingen maar dat houdt op een gegeven moment ook op.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 5:26

Ik slik hem ook door. Nu vanaf augustus 2010. Echt een prima oplossing want ik vind een stopweek hebben echt hell. Ik heb nooit last van doorbraakbloedingen dus ik laat het gewoon zo.

Gast
Gast

Bericht  nina di 4 jan 2011 - 6:09

Huppekee schreef:
minoessepoes schreef:
plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)

Je krijgt een onttrekkingsbloeding, je word helemaal niet ongesteld. Op het moment dat je de pil gaat slikken is het toch allemaal al kunstmatig en is er geen sprak van een normale ongesteldheid. Niet te vergelijken dus!
En ik ben gewoon huiverig geworden voor hormonen, nadat ik zonder reden een trombosebeen heb gekregen..

Daarbuiten kan ik niet normaal functioneren als ik 'ongesteld' ben. Daarom slik ik 'm gewoon door in overleg met de ha.
Dit noem ik dus een medische reden.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  nina di 4 jan 2011 - 6:11

minoessepoes schreef:
minoessepoes schreef:

Je moet lekker zelf weten hoe je dat allemaal wil noemen. Het feit is gewoon dat het wat anders is op het moment dat je de pil slikt. Want als je de pil slikt is er als het goed is helemaal geen ei sprong en hoeft je lichaam een onbevrucht eitje dus ook niet kwijt en er word veel minder baarmoederslijmvlies aangemaakt, wat dan dus ook niet afgevoerd hoeft te worden. De onttrekkingsbloeding zou in principe niet plaatst moeten vinden als een vrouw onverhoopt toch zwanger is, dus het is een soort van controle middel en door de fabrikanten alleen maar ingevoerd zodat vrouwen vertrouwen kregen in de pil.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/64177-onttrekkingsbloeding.html

Dat jij een trombose been hebt gekregen is heel vervelend, die kans is heel klein bij een gezonde jonge vrouw maar word wel verhoogd door het slikken van de pil. Maar dan nog is de kans klein, dat jij die kreeg is hartstikke pech, maar ik neem aan dat je dan nu is geadviseerd om de pil niet meer te slikken, dat heeft voor zover ik weet niks te maken met de pil wel of niet doorslikken, maar met het slikken van de pil an sich.
Klopt helemaal.
Ik noem het ook ongesteld zijn omdat ik in het dagelijks leven zeg: ik ben ongesteld en niet ik heb een ontrekkingsbloeding ofzo.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Snoes di 4 jan 2011 - 7:10

Ik slik mijn pil ook geregeld 2 of 3 maanden door, maar soms ook niet. Hangt gewoon af van het moment, of het uitkomt dat ik mijn menstruaties krijg of niet.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Minx di 4 jan 2011 - 9:54

_Donnaa schreef:
Fairytale schreef:Ik slik ook heel vaak door. Een keer of 5/6 per jaar ongesteld zijn vind ik meer dan genoeg. Maak ook vaak dan een strip niet af omdat ik denk hmm deze week komt het wel weer eens goed uit.
Dan slik je toch niet heel vaak door? :P
3 strips achter elkaar is 9 wkn, + 1 stop week = 10 wkn. kom je op 5/6 keer per jaar uit
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:16

Fairytale schreef:
_Donnaa schreef:
Fairytale schreef:Ik slik ook heel vaak door. Een keer of 5/6 per jaar ongesteld zijn vind ik meer dan genoeg. Maak ook vaak dan een strip niet af omdat ik denk hmm deze week komt het wel weer eens goed uit.
Dan slik je toch niet heel vaak door? :P
3 strips achter elkaar is 9 wkn, + 1 stop week = 10 wkn. kom je op 5/6 keer per jaar uit
Dat zeg ik, dat vind ik niet heel vaak Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 11:19

Ik heb nu de laatste tijd last van bloedingen als ik de pil doorslik... Meer mensen last van?

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 5 jan 2011 - 5:12

Ik slik ook de pil door totdat ik een doorbraakbloeding krijg, dan hou ik een stopweek. Is in de praktijk zo'n 3 keer per jaar. Ik hou bewust een stopweek voor ik op vakantie ga oid, als mijn laatste stopweek meer dan 3 maanden daarvoor was. Dan weet ik zeker dat ik geen doorbraakbloeding krijg in de vakantie. Kan geen kwaad.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Qiara wo 5 jan 2011 - 10:19

ZachtCookie schreef:Ik heb nu de laatste tijd last van bloedingen als ik de pil doorslik... Meer mensen last van?

Ik heb hier ook last van, na een week doorslikken al. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Moet ik dan vragen om een zwaardere pil? Ik heb nu de merkloze variant van Microgynon 30.
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  JD do 6 jan 2011 - 4:31

hey at grappig om dit te lezen....
ik slik mijn pil meestal 1x door, omdat ik zo achtelijk zwaar ongesteld ben, met alle pijntjes die erbij horen, alleen dan 60x erger zeg maar...

alleen hoor ik van mn vriendinnen dat ik dat niet moet doen, dat t slecht is voor je vruchtbaarheid ofzo....in ieder geval, ze verklaren me voor gek....maar er zijn dus veel meer mensen die t doen....

ik heb nergens last van als ik m doorslik....ben juist blij dat ik minder vaak ongesteld wordt....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Lizzy do 6 jan 2011 - 4:39

Je moet overigens wel opletten welke pil je hebt! Ik heb de drie fase pil en die mag je niet doorslikken, dan werkt ie niet meer voor de 100% en dat kan heeeeel vervelend zijn.
Lizzy
Lizzy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 49
Punten : 65
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ugly Betty do 6 jan 2011 - 22:03

Ik slik de pil eigenlijk nooit door en heb er ook nooit over nagedacht om dat te doen. In principe houd je je dan niet aan de gebruiksaanwijzing. Wat staat er in de bijsluiter over door slikken?

Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  zoentje21 vr 7 jan 2011 - 0:36

Ugly Betty schreef:Ik slik de pil eigenlijk nooit door en heb er ook nooit over nagedacht om dat te doen. In principe houd je je dan niet aan de gebruiksaanwijzing. Wat staat er in de bijsluiter over door slikken?

Ik heb toevallig vanmorgen de bijsluiter door gelezen en daar staat in dat je de pil wel kan door slikken.
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38

Bericht  RYW vr 7 jan 2011 - 0:52

Goh, ik heb het ook vrijwel nooit gedaan, hoogstens een keer op vakantie ofzo. Mijn huisarts vertelde me op mijn 16e dat je drie weken elke dag een pil neemt en daarna een week niet, en zo heb ik het gedaan tot mijn 25e...

Donnaa (geloof ik), dat je moeder hem vroeger niet is omdat die pillen echt megazware hormonenbommen waren.. Ik had een keer de morning after pil, en toen mijn moeder de verpakking zag zei ze dat zij doe vroeger altijd slikte als gewone anticonceptiepil... En ik kreeg hem als MAP, kan je nagaan, haha Very Happy
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  loura vr 7 jan 2011 - 1:14

Voor veel vrouwen gaat het doorslikken van de pil tegen de natuur in.. Ik snap dat ook wel hoor maar het kan dus echt geen kwaad.. Want als je een stopweek met de pil inlast dan is dat eigenlijk kunstmatig ongesteld zijn.. Niet natuurlijk maar geregeld door de pil.. Als veel meiden het idee hebben dat gezonder en beter is voor ze dan moet je gewoon lekker aan elke einde van de strip een stopweek inlassen. Mij niet gezien.. Ik vind ongesteld zijn echt vreselijk of het nou zo hoort of niet smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tullow vr 7 jan 2011 - 4:40

Ik slikte hem altijd door en had nergens last van. De laatste keer dat ik ongesteld was, kan ik me echt niet herinneren. Maar nu heb ik ineens last van een doorbraakbloeding, die niet meer stopte. Ik heb dus nu een stopweek. Denk dat ik nu maar 2 of 3 per jaar ongesteld moet worden. Zo'n doorbraakbloeding is ook niet alles.
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Bericht  PapillonRose vr 7 jan 2011 - 4:54

Toen ik de pil nog slikte, slikte ik hem op een gegeven moment 3 tot 4 maanden achter elkaar door. Had de gyn een keer tegen me gezegd, dat het helemaal niet nodig is om elke maand te stoppen. Een keer of 3-4 per jaar is voldoende, gewoon om te checken of het allemaal nog werkt enzo. Dus toen ik dat hoorde ben ik hem vrolijk door gaan slikken, beviel prima! 3 of 4 keer per jaar ongesteld is toch beter dan 12 keer!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mariposa vr 7 jan 2011 - 4:55

Ik slik de pil af en toe een keertje door maar vaak krijg ik in de loop van de 2e strip dan een doorbraakbloeding die dan ook niet meer stopt zodat ik alsnog een stopweek in moet lassen.
Echt maandenlang achter elkaar doorslikken lijkt me persoonlijk niet echt een fijn idee. Ik geloof t best dat t misschien niet schadelijk is omdat t geen echte ongesteldheid is maar in al die maanden hoopt zich toch wel bloed op lijkt mij? Waar moet dat anders heen?
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  zoentje21 vr 7 jan 2011 - 5:09

hoelang duurt bij de meeste zo'n doorbraak bloeding of is dat heel verschillend?
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38

Bericht  Mariposa vr 7 jan 2011 - 5:17

zoentje21 schreef:hoelang duurt bij de meeste zo'n doorbraak bloeding of is dat heel verschillend?

Ja bij mij stopt t dus niet ook al blijf ik de pil gewoon doorslikken. Heel irritant soms. En dan moet ik alsnog een stopweek inlassen waarin ik ongesteld wordt. Trouwens als ik een keer een pil vergeet dan krijg ik een paar dagen later meestal ook een doorbraakbloeding.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Tyrael vr 7 jan 2011 - 7:38

Doorslikken kan geen kwaad, en er hoopt zich ook geen bloed op wat er dan allemaal in 1 x uit moet als je een stopweek hebt hoor. Je baarmoeder maakt wel weer slijm aan maar dat stopt na 3 weken ongeveer, dus stel je voor dat je een half jaar door blijft slikken, dan ziet je baarmoeder hetzelfde eruit dan na de eerste 3 weken. Dus geen ophopingen van bloed oid.
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518

Bericht  SuperGrover vr 7 jan 2011 - 7:41

In een normale situatie maakt de baarmoeder zich in de eerste weken klaar om een bevrucht eitje te ontvangen, zodat die dan eventueel kan innestelen. Na 3 weken wordt duidelijk dat er geen innesteling heeft plaatsgevonden, en wordt het opgebouwde baarmoederslijmvlies afgebroken en dmv menstruatie uitgescheiden.

De pil heeft een dubbele werking, namelijk de eisprong tegenhouden, maar ook de vorming van baarmoederslijmvlies tegengaan. Er hoopt dus geen bloed uit dat er ineens uit moet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: