Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pil door slikken?

+24
Tullow
RYW
Ugly Betty
Lizzy
JD
Qiara
SuperGrover
Snoes
_Femme
Blond
Niekske
Huppekee
minoessepoes
nina
Bliss
Toet
Minx
Arwyn
loura
Sterre
blondje1313
Dolphinne
Inge
zoentje21
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

pil door slikken? Empty pil door slikken?

Bericht  zoentje21 di 4 jan 2011 - 0:35

Hallo allemaal!!

Ik heb even een vraagje,

Hoe vaak kan je eigenlijk de pil door slikken?
En is er tussen door kans op een doorbraak bloeding, en blijf hij gewoon veilig?

Liefs Zoentje
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Inge di 4 jan 2011 - 0:36

Ik durf niet precies te zeggen hoe lang je de pil door kan slikken. Ik heb in overleg met mijn huisarts besloten dat ik de pil 3 maanden achter elkaar door slik.
De pil is gewoon veilig dan en er is altijd een kans op een doorbraakbloeding (eigenlijk nog nooit gehad, behalve die keer toen ik de pil 2x vergeten was te slikken)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Dolphinne di 4 jan 2011 - 0:37

Volgens mij kun je hem meerdere maanden achter elkaar doorslikken. Hij blijft dan gewoon veilig, maar je kunt idd wel last krijgen van doorbraakbloedingen.
Ik merkte ook dat wanneer ik hem meer dan 2 maanden achter elkaar doorslikte ik meer last kreeg van buikpijn etc als ik dan wel een keer een stopweek hield.
Tegenwoordig slik ik hem altijd 2 maand achter elkaar door en dan een stopweek.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  blondje1313 di 4 jan 2011 - 0:39

Ik kreeg wel heel snel last van doorbraakbloedingen, dus voor mij geen doorslikken!
Maar dat is verschillend van persoon tot persoon denk ik.
Het is in elk geval wel veilig.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 0:41

Ik slik vrijwel altijd door, dat is beter voor m`n buik/darm probleem.

De pil is dan gewoon veilig en je kan inderdaad last hebben van doorbraakbloedingen.. Die heb ik zelf al jaren niet meer gehad..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Sterre di 4 jan 2011 - 0:48

Ik krijg ook snel doorbraakbloedingen als ik de pil doorslik. Nu slik ik hem zo'n 4 weken achter elkaar in plaats van 3, dat gaat net goed. Jahoe! Wel fijn dat ik dan beter kan kiezen wanneer ik ongesteld word, maar ik had het fijner gevonden als ik inderdaad twee of drie maanden achter elkaar zou kunnen slikken.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  loura di 4 jan 2011 - 0:48

Ik doe het al jaren en je kan opzich net zolang doorslikken tot je een doorbraak hebt.. Ik doe zo om de 4 a 5 maanden eventjes een stop. Het ligt er wel aan welke pil je slikt hoor met zwaardere pillen kan je het beter niet doorslikken.

Veel vrouwen zijn er huiverig over een pil door te slikken omdat het tegen de natuur in gaat. Maar in eerste instantie was de pil bedoeld om door te slikken. Het kan dan ook geen kwaad smile

loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  zoentje21 di 4 jan 2011 - 1:01

Bedankt voor de antwoorden:)

Ik ben namelijk net geopereerd en heb de pil al 1x door geslikt. Maar heb nu nog erg veel last van me buik en wilde de pil graag nog een keer door slikken. Maar de volgende stopweek zou dan net in het weekend vallen dat ik een weekend weg ga. Maar 3 keer achter elkaar kan dus wel Very Happy
zoentje21
zoentje21
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 38
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 1:03

Ja hoor, maar het is dus wel mogelijk dat je tussendoor gaat bloeden, dat heb je niet in de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Arwyn di 4 jan 2011 - 1:06

Ik slik hem al een tijdje steeds 3 keer achter elkaar door (ben echt super beroerd als ik ongesteld ben) en heb nog nooit last gehad van een doorbraakbloeding.
Zoals Donna ook al zegt, dat heb je helaas niet zelf in de hand!
Gewoon lekker doorslikken voor dat weekend Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Minx di 4 jan 2011 - 2:01

Ik slik ook heel vaak door. Een keer of 5/6 per jaar ongesteld zijn vind ik meer dan genoeg. Maak ook vaak dan een strip niet af omdat ik denk hmm deze week komt het wel weer eens goed uit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 2:16

Fairytale schreef:Ik slik ook heel vaak door. Een keer of 5/6 per jaar ongesteld zijn vind ik meer dan genoeg. Maak ook vaak dan een strip niet af omdat ik denk hmm deze week komt het wel weer eens goed uit.
Dan slik je toch niet heel vaak door? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Toet di 4 jan 2011 - 3:31

Donnaa, als jij altijd doorslikt. Kun je dan niet beter een andere pil of een ander voorbehoedsmiddel gebruiken?
Ik weet het niet hoor, je zult het vast allemaal wel goed uitgezocht hebben. Maar ik weet wel dat er ook een 28 dagen pil is, die je dus standaard door moet slikken..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:42

toetje_ schreef:Donnaa, als jij altijd doorslikt. Kun je dan niet beter een andere pil of een ander voorbehoedsmiddel gebruiken?
Ik weet het niet hoor, je zult het vast allemaal wel goed uitgezocht hebben. Maar ik weet wel dat er ook een 28 dagen pil is, die je dus standaard door moet slikken..
Bijna altijd. Het maakt echt helemaal niets uit voor je lichaam.

Ik zou wel een andere pil kunnen gaan slikken, maar dan loop ik ook grote kans om bijwerkingen te krijgen, al dan niet aan m`n darmen. Waarom zou je iets veranderen wat goed gaat? smile


Laatst aangepast door _Donnaa op di 4 jan 2011 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Bliss di 4 jan 2011 - 3:43

Ik slik de pil ook wel regelmatig door, maar meestal niet meer dan twee maanden achter elkaar, omdat ik dan doorbraakbloedingen krijg. Ik heb ooit gehoord dat je in elk geval vier keer per jaar ongesteld moet worden, minder dan dat zou niet goed zijn ofzo. Geen idee wat hiervan klopt!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Toet di 4 jan 2011 - 3:48

_Donnaa schreef:
toetje_ schreef:Donnaa, als jij altijd doorslikt. Kun je dan niet beter een andere pil of een ander voorbehoedsmiddel gebruiken?
Ik weet het niet hoor, je zult het vast allemaal wel goed uitgezocht hebben. Maar ik weet wel dat er ook een 28 dagen pil is, die je dus standaard door moet slikken..
Bijna altijd. Het maakt echt helemaal niets uit voor je lichaam.

Ik zou wel een andere pil kunnen gaan slikken, maar dan loop ik ook grote kans om bijwerkingen te krijgen, al dan niet aan m`n darmen. Waarom zou je iets veranderen wat goed gaat? smile

Ja daar heb je ook gelijk in. Ik heb altijd het idee dat het niet goed voor je is om hem heel vaak door te slikken, hoewel er idd gezegt word dat dit geen probleem is.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Toet di 4 jan 2011 - 3:50

Bliss schreef:Ik slik de pil ook wel regelmatig door, maar meestal niet meer dan twee maanden achter elkaar, omdat ik dan doorbraakbloedingen krijg. Ik heb ooit gehoord dat je in elk geval vier keer per jaar ongesteld moet worden, minder dan dat zou niet goed zijn ofzo. Geen idee wat hiervan klopt!

Volgens mij lullen die huisartsen maar wat, de één zegt vier keer per jaar, de ander zegt twee keer per jaar, de ander zegt dat je gewoon een stopweek in moet lassen als je een doorbraakbloeding krijgt en weer een ander zegt dat je hem het beste maar twee keer achter elkaar door kunt slikken. Hoezo van het kastje naar de muur?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:50

Vroeger werd dat ook altijd gezegd hoor.. Ik heb m`n moeder ook mee moeten slepen naar de huisarts omdat ze me niet wilde geloven dat het niet slecht is. Zij heeft destijds (40 jaar geleden) hele andere info gekregen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gast di 4 jan 2011 - 3:52

Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  nina di 4 jan 2011 - 3:59

plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  minoessepoes di 4 jan 2011 - 4:00

Mijn huisarts heeft mij ook verteld dat het geen enkel probleem is om door te slikken, dat ze het soms zelfs weleens speciaal zo voorschrijven ivm endometriose als ik het goed heb. Maar goed ik slik meestal 3 strips en las dan een stopweek in, als ik langer doorslik krijg ik een doorbraakbloeding en zo heb ik het zelf in de hand en kan ik het plannen.

Ik had er laats ook nog een discussie over met een vrouw van 30, die mij aan het vertellen was dat dat heel slecht was, met andere mensen erbij, ik kreeg echt het gevoel alsof ze tegen een klein kind aan het praten was. Terwijl ik me heel goed heb laten voorlichten en heb bekeken wat voor mij werkt. En zij volgens mij amper wist waar ze over sprak, vond ik zo dom! En dan wel de pil slikken en blijven roken terwijl ze dertig is, dat vind ik veel dommer!


Laatst aangepast door minoessepoes op di 4 jan 2011 - 4:04; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  minoessepoes di 4 jan 2011 - 4:01

danielledeliefste schreef:
plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)

Je krijgt een onttrekkingsbloeding, je word helemaal niet ongesteld. Op het moment dat je de pil gaat slikken is het toch allemaal al kunstmatig en is er geen sprak van een normale ongesteldheid. Niet te vergelijken dus!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  nina di 4 jan 2011 - 4:06

minoessepoes schreef:
danielledeliefste schreef:
plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)

Je krijgt een onttrekkingsbloeding, je word helemaal niet ongesteld. Op het moment dat je de pil gaat slikken is het toch allemaal al kunstmatig en is er geen sprak van een normale ongesteldheid. Niet te vergelijken dus!
Uhm ja.. ik noem het allemaal gewoon ongesteld zijn.
En ik ben gewoon huiverig geworden voor hormonen, nadat ik zonder reden een trombosebeen heb gekregen..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Huppekee di 4 jan 2011 - 4:10

danielledeliefste schreef:
minoessepoes schreef:
danielledeliefste schreef:
plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)

Je krijgt een onttrekkingsbloeding, je word helemaal niet ongesteld. Op het moment dat je de pil gaat slikken is het toch allemaal al kunstmatig en is er geen sprak van een normale ongesteldheid. Niet te vergelijken dus!
Uhm ja.. ik noem het allemaal gewoon ongesteld zijn.
En ik ben gewoon huiverig geworden voor hormonen, nadat ik zonder reden een trombosebeen heb gekregen..

Daarbuiten kan ik niet normaal functioneren als ik 'ongesteld' ben. Daarom slik ik 'm gewoon door in overleg met de ha.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  minoessepoes di 4 jan 2011 - 4:27

danielledeliefste schreef:
minoessepoes schreef:
danielledeliefste schreef:
plumke schreef:Een oud lerares van mij slikt de pil al jaren door zonder enige stopweek. Zij heeft dit dan ook in overleg met de ha gedaan.
Misschien plat gezegd (en uitzondering om medische redenen of dat het meer een uitzondering is dan een regel) maar ongesteld zijn hoort er toch gewoon bij?
Waarom zou je tijden de pil willen doorslikken? Lijkt me echt niet goed voor je.. (denkend aan trombosegevaar e.d.)

Je krijgt een onttrekkingsbloeding, je word helemaal niet ongesteld. Op het moment dat je de pil gaat slikken is het toch allemaal al kunstmatig en is er geen sprak van een normale ongesteldheid. Niet te vergelijken dus!
Uhm ja.. ik noem het allemaal gewoon ongesteld zijn.
En ik ben gewoon huiverig geworden voor hormonen, nadat ik zonder reden een trombosebeen heb gekregen..

Je moet lekker zelf weten hoe je dat allemaal wil noemen. Het feit is gewoon dat het wat anders is op het moment dat je de pil slikt. Want als je de pil slikt is er als het goed is helemaal geen ei sprong en hoeft je lichaam een onbevrucht eitje dus ook niet kwijt en er word veel minder baarmoederslijmvlies aangemaakt, wat dan dus ook niet afgevoerd hoeft te worden. De onttrekkingsbloeding zou in principe niet plaatst moeten vinden als een vrouw onverhoopt toch zwanger is, dus het is een soort van controle middel en door de fabrikanten alleen maar ingevoerd zodat vrouwen vertrouwen kregen in de pil.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/64177-onttrekkingsbloeding.html

Dat jij een trombose been hebt gekregen is heel vervelend, die kans is heel klein bij een gezonde jonge vrouw maar word wel verhoogd door het slikken van de pil. Maar dan nog is de kans klein, dat jij die kreeg is hartstikke pech, maar ik neem aan dat je dan nu is geadviseerd om de pil niet meer te slikken, dat heeft voor zover ik weet niks te maken met de pil wel of niet doorslikken, maar met het slikken van de pil an sich.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

pil door slikken? Empty Re: pil door slikken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum