Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je leven erg veranderd?

+11
Caresses
Ugly Betty
Pussycat
studiebol
Dani
Viva
kwak
Usje
Darius
Annemie
Niene
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  studiebol zo 18 dec 2011 - 22:09

[quote="Susan"]
Caresses schreef:
studiebol schreef: Ik heb zelf niet in deze situatie gestaan maar ik denk (weet dus niet) dat ik het wel vreselijk zal vinden ondanks dat het wel het beste is voor de meisjes, maar dat maakt zeker niet dat ik jou daardoor een slechte moeder vind. Ik zou eerder bewondering voor je hebben dat je het zo kan.

Zulke dingen weet je echt pas als je ze meemaakt. Het zou best kunnen dat jij, als je echt in die situatie zit, net zo reageert als studiebol.

Ik vond het ook niet leuk dat ik ze daar achter moest laten... maar het was niet anders. En misschien ben ik dan idd wel te nuchter en kon ik dus wel gewoon bij ze weg. Daar in tegen vond ik het in die weken echt niet leuk om in een lege kinderkamer te komen in ons huis, de kinderkamer vermeed ik dan ook zo veel mogelijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 22:09

Ik heb dat ook nooit zo gehad hoor Studiebol. Nooit moeite gehad met mijn zoon naar het kinderdagverblijf brengen of een nachtje uit logeren. Had ook heel veel zin om weer te gaan werken. Ik zou bijv ook best een week op vakantie kunnen zonder dat ik echt heimwee heb naar mijn zoon. Natuurlijk, ik hou ontzettend van hem en vind het heerlijk dat hij er is. Maar ik vind het ook heerlijk als hij er niet is zeg maar.
Ik kan ook gerust 4 dagen werken in de week.

Had in het begin ook het gevoel dat dat raar was. Dat je altijd maar moet willen dat je kind altijd bij je is. Maar als ze bij mensen zijn die goed voor ze zorgen, is het toch een normaal gevoel dat je er geen moeite mee hebt? Ik ben meer dan alleen moeder en geniet van een avond stappen oid net zoveel. Heerlijk. Ik heb ook echt tijd voor mezelf nodig en moet er niet aan denken om thuisblijfmoeder te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 22:12

Susan schreef:Er zijn nou eenmaal altijd mensen die iets te zeiken en te zeuren hebben. Als je wel huilend de afdeling was afgelopen, als je ze niet had willen achterlaten om uit eten te gaan met je man, als je er tegenop had gezien om te gaan werken, dan had je wel weer te horen gekregen dat je een moeke bent geworden die alleen nog maar met de kinderen bezig is. Echt, het is nooit goed wat je doet, onthou dat nou maar, dan kun je het ook makkelijker naast je neerleggen.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 22:17

Vervelend al dat commentaar. Dat ken ik eigenlijk helemaal niet. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, helemaal als je pas kort moeder bent.

Mijn leven is totaal veranderd. En dan vooral dat het meeste gewoon gepland moet worden. Wat ik ook soms lastig vind is de balans vinden in de weekenden. Dat is erg kostbare tijd met mijn zoon maar ik wil ook leuke dingen met vrienden doen en dat gaat niet altijd samen.

Afgelopen weekend raakte ik 's nachts in gesprek met iemand in de kroeg en die zei; "oh ja joh, ben jij al mama?!" Bij zo'n opmerking denk ik ook wel eens 'mogen moeders niet even nachtje doorhalen?'... Maar meestal ben ik er dan niet mee bezig en zeg ik er dus ook niks over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  VeryCherry zo 18 dec 2011 - 22:20

Wat leuk Viva, dat jij ook op je 17e moeder bent geworden smile
Mijn leven is ontzettend veranderd, voordat ik een kind had hing ik 4 dagen per week in de kroeg en ging ik naar alle concerten die me leuk leken, nu ga ik sowieso nooit meer naar de kroeg omdat ik er geen behoefte aan heb. Ik ga nog steeds naar concerten, maar niet meer zo vaak. Kijk er nu enorm naar uit als ik ergens heen ga, maar ik geniet net zo erg van een avondje op de bank een film kijken met mijn vriend.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 22:35

Susan schreef:Er zijn nou eenmaal altijd mensen die iets te zeiken en te zeuren hebben. Als je wel huilend de afdeling was afgelopen, als je ze niet had willen achterlaten om uit eten te gaan met je man, als je er tegenop had gezien om te gaan werken, dan had je wel weer te horen gekregen dat je een moeke bent geworden die alleen nog maar met de kinderen bezig is. Echt, het is nooit goed wat je doet, onthou dat nou maar, dan kun je het ook makkelijker naast je neerleggen.

Mooi gezegd en volgens mij heel belangrijk om te onthouden als aankomende moeder smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 23:24

Studie: hug

Net wat Susan zegt, mensen hebben altijd wel commentaar. Dat heb ik wel met de opname gezien, heb best wel hele rotte opmerkingen gehoord, maar ook gelukkig heel veel begrip. Ik weet zelf dat ik er goed aan heb gedaan, en het is ook heel makkelijk praten als je zelf niet met 2 baby's zit. Mensen onderschatten het ook vaak heb ik het idee, kan me ook ergeren aan de jubel verhalen in bladen als de WIJ dat een tweeling zoooooo makkelijk is enz enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Lindsya zo 18 dec 2011 - 23:29

Mijn leven is ook wel veranderd maar ik heb er een mooie zoon voor terug gekregen. Mijn man en ik doen nog wel dingen samen maar niet meer elke week dan voor dat ons zoontje geboren was. Nu doen we veel dingen met zijn drieën. Nu ons zoontje ouder is kunnen we hem ook makkelijker een weekendje weg samen en dan doen we nu ook. Toen die baby was wilde/konden we hem niet een weekend achter laten bij opa en oma maar nu is dat wel veranderd.
Mijn man gaat nog wel af en toe opstap maar ik deed dat al lang niet meer dus daar mis ik niks aan. Maar ik spreek wel regelmatig af met mijn vriendinnen en dat blijf ik ook doen.

Studiebol, trek je niks aan van die opmerkingen. Jij en je man weten hoe het zit en laat je niet onzeker maken door andere mensen hun opmerkingen hug
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 23:35

Vervelend Studiebol van die nare reacties. Maar het is nooit goed voor een ander. Daarom heeft het ook geen zin om anders te handelen omdat een ander het wil. Word je zelf ook ontevreden van, dan kan beter de ander ontevreden zijn. En jij lekker doen wat jij wilt en belangrijk vind.

Ik vraag me dan ook af hoe andere mensen vinden hoe je moeder moet zijn. Want je leven draait niet alleen om je kindjes.
Ik heb me vanaf de geboorte te lang met ons zoontje bezig gehouden. Alles draaide om hem. Ik vergat mezelf helemaal. En nu geniet ik er ontzettend van dat ik mezelf ook weer zie staan en ook aan mijn eigen behoeften denk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 23:50

ProudMama schreef:Studie: hug

Net wat Susan zegt, mensen hebben altijd wel commentaar. Dat heb ik wel met de opname gezien, heb best wel hele rotte opmerkingen gehoord, maar ook gelukkig heel veel begrip. Ik weet zelf dat ik er goed aan heb gedaan, en het is ook heel makkelijk praten als je zelf niet met 2 baby's zit. Mensen onderschatten het ook vaak heb ik het idee, kan me ook ergeren aan de jubel verhalen in bladen als de WIJ dat een tweeling zoooooo makkelijk is enz enz.

Ik kan me in jouw situatie heel goed voorstellen dat je je daar aan kunt ergeren, maar toch zijn er mensen die het wel zo ervaren. Ik mag het gelukkig ook zo ervaren, dus het zal niet altijd overdreven worden en mooier gemaakt worden. Maar nogmaals, kan me voorstellen dat het vervelend voelt. hug
Wie weet als je straks werkt, denk je overal heel anders over. Toch wat meer tijd voor jezelf dan. Ik vind het zelf tenminste heerlijk als ik even kan werken!

En even on-topic: Mijn leven is totaal veranderd. Van fulltime werken naar oproepwerk, hier draait mijn leven wel heel erg om de kinderen, ik merk wel dat ik mezelf snel wegcijfer, en daar probeer ik ook wel aan te werken. Ik zit jammer genoeg niet in de positie dat ik mijn kinderen makkelijk kan weg brengen, en ik ben door de week elke avond alleen met de kinderen. Maar gelukkig krijg ik die ruimte in het weekend wel weer, als mijn man ook vrij is. Die wil juist dat ik dan even lekker weg ga. Jammer alleen dat ik dan nog aan de bv vast zit, maar ook dat is maar tijdelijk.
Mijn tijd komt wel weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 23:55

MR: O ja, het zal best zo zijn, maar door die verhalen dacht ik ook dat het hier wel zo goed zou lopen en prima te doen zou zijn. Valt dat even tegen. (En dat voelt weer als de bevestiging dat ik het fout doe)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 0:02

ProudMama schreef:MR: O ja, het zal best zo zijn, maar door die verhalen dacht ik ook dat het hier wel zo goed zou lopen en prima te doen zou zijn. Valt dat even tegen. (En dat voelt weer als de bevestiging dat ik het fout doe)

Maar je doet het niet fout!
Jij kunt er zelf niks aan doen dat jouw jongens redelijk veel huilen enz. wat dat betreft heb ik gewoon makkelijk praten met 4 makkelijke kinderen. Maar voel je vooral niet schuldig, jij doet het echt, echt heel goed! hug
En vergeet niet, 1 huilbaby is al zwaar, en dan heb jij er 2, en dat is toch echt nog wel wat pittiger. Ik vind het al niet altijd makkelijk als ze huilen ofzo, laat staan wat jij dan voelt. Maar echt, voel je alsjeblieft geen slechte moeder. Het ene kind is het andere niet, en daar sta je als ouders zelf echt los van, hoe vervelend ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  frolic ma 19 dec 2011 - 1:43

Phoe .. bij het fout doen versta ik , je kind in een kast opsluiten om te gaan stappen , je kind slaan omdat het iets "fout"doet , of je kind ...weet ik het wat voor dingen je nog kan uithalen smile

Zolang je je kind(eren) niet verwaarloos of mishandel al het wel loslopen toch ? Heeft niet elke mama ( ouder ) een breekpunt of een ***periode ? Hoe vaak heb ik niet dat ik denk goh frolic dat was niet fair van je tegenover T of M nou dan zeg ik joh T of M dat was niet fair van mama sorry ! En dan kijkt T of M alsof ze water zien branden Very Happy


Maar on topic , ja mijn leven is 180 % gedraaid , zou het nooit meer terug willen draaien!


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je leven erg veranderd? - Pagina 2 Empty Re: Je leven erg veranderd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum