Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastouder vs KDV

+9
CCC
myloon
JD
Pien
Jazzlyn
Darius
Tania
Ugly Betty
Lejow
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  CCC za 17 dec 2011 - 22:17

Wij hebben de inschrijving ook al voltooid bij het KDV... maar heb duidelijke twijfels, heb het nog niet met mijn vriend besproken want merk sowieso heel erg dat de hormonen goed z'n werk doen in mijn lichaam. Dus soms denk ik ook, zijn het gewoon niet de hormonen die me nu zo aan het twijfelen maken.

Bij ons is het dus ook zo, als ik deze baan aanhoud, betekend dat dat ik geen hele dagen werk, halve dagen en soms maar een paar uurtjes per dag. Maar dan moet je wel een hele dag afnemen bij het KDV wat wij hebben gekozen (zij hebben geen halve dagen ivm rust op de groepen)... Mijn vriend gaf in het begin al aan dat hij geen gastouder wilt, omdat ik een paar maanden zelf heb gekeken naar deze mogelijkheid, kwam er duidelijk naar voren dat er weinig word gekeken naar diploma's en er zijn weinig eisen behalve een ruim huis.... Daarom vind hij het maar niks... Maar nu ben ik dus zoo in twijfel... Ook al getwijfeld mijn schoonmoeder te vragen...

Allemaal dilemma's waar ik nu mee zit, ook omdat je niet te lang kunt wachten met inschrijven... Ga het van de week toch maar eens bespreekbaar maken hier denk ik...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 22:29

chococupcake schreef:Wij hebben de inschrijving ook al voltooid bij het KDV... maar heb duidelijke twijfels, heb het nog niet met mijn vriend besproken want merk sowieso heel erg dat de hormonen goed z'n werk doen in mijn lichaam. Dus soms denk ik ook, zijn het gewoon niet de hormonen die me nu zo aan het twijfelen maken.

Bij ons is het dus ook zo, als ik deze baan aanhoud, betekend dat dat ik geen hele dagen werk, halve dagen en soms maar een paar uurtjes per dag. Maar dan moet je wel een hele dag afnemen bij het KDV wat wij hebben gekozen (zij hebben geen halve dagen ivm rust op de groepen)... Mijn vriend gaf in het begin al aan dat hij geen gastouder wilt, omdat ik een paar maanden zelf heb gekeken naar deze mogelijkheid, kwam er duidelijk naar voren dat er weinig word gekeken naar diploma's en er zijn weinig eisen behalve een ruim huis.... Daarom vind hij het maar niks... Maar nu ben ik dus zoo in twijfel... Ook al getwijfeld mijn schoonmoeder te vragen...

Allemaal dilemma's waar ik nu mee zit, ook omdat je niet te lang kunt wachten met inschrijven... Ga het van de week toch maar eens bespreekbaar maken hier denk ik...

Nou dat is niet waar hoor.. er zijn heel wat eisen, qua diploma en huis. Ook word je huis en papieren gecontroleerd door de GGD en door het GOB 2x per jaar. Je moet allerlei veiligheidseisen voldoen enzv eznv.. het is niet zo dat je zomaar een gastouder kan zijn. Nu niet meer tenminste, 2 jaar geleden nog wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  CCC za 17 dec 2011 - 22:38

Snoepy87 schreef:
chococupcake schreef:Wij hebben de inschrijving ook al voltooid bij het KDV... maar heb duidelijke twijfels, heb het nog niet met mijn vriend besproken want merk sowieso heel erg dat de hormonen goed z'n werk doen in mijn lichaam. Dus soms denk ik ook, zijn het gewoon niet de hormonen die me nu zo aan het twijfelen maken.

Bij ons is het dus ook zo, als ik deze baan aanhoud, betekend dat dat ik geen hele dagen werk, halve dagen en soms maar een paar uurtjes per dag. Maar dan moet je wel een hele dag afnemen bij het KDV wat wij hebben gekozen (zij hebben geen halve dagen ivm rust op de groepen)... Mijn vriend gaf in het begin al aan dat hij geen gastouder wilt, omdat ik een paar maanden zelf heb gekeken naar deze mogelijkheid, kwam er duidelijk naar voren dat er weinig word gekeken naar diploma's en er zijn weinig eisen behalve een ruim huis.... Daarom vind hij het maar niks... Maar nu ben ik dus zoo in twijfel... Ook al getwijfeld mijn schoonmoeder te vragen...

Allemaal dilemma's waar ik nu mee zit, ook omdat je niet te lang kunt wachten met inschrijven... Ga het van de week toch maar eens bespreekbaar maken hier denk ik...

Nou dat is niet waar hoor.. er zijn heel wat eisen, qua diploma en huis. Ook word je huis en papieren gecontroleerd door de GGD en door het GOB 2x per jaar. Je moet allerlei veiligheidseisen voldoen enzv eznv.. het is niet zo dat je zomaar een gastouder kan zijn. Nu niet meer tenminste, 2 jaar geleden nog wel.

Ja, dat heb ik hem ook verteld... Ook omdat ik uiteindelijk wat anders vond qua baan heb ik dit niet verder door laten gaan. Dus ik heb daarna ook niet verder naar de procedure kunnen kijken....

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 23:05

Snoepy87 schreef:
chococupcake schreef:Wij hebben de inschrijving ook al voltooid bij het KDV... maar heb duidelijke twijfels, heb het nog niet met mijn vriend besproken want merk sowieso heel erg dat de hormonen goed z'n werk doen in mijn lichaam. Dus soms denk ik ook, zijn het gewoon niet de hormonen die me nu zo aan het twijfelen maken.

Bij ons is het dus ook zo, als ik deze baan aanhoud, betekend dat dat ik geen hele dagen werk, halve dagen en soms maar een paar uurtjes per dag. Maar dan moet je wel een hele dag afnemen bij het KDV wat wij hebben gekozen (zij hebben geen halve dagen ivm rust op de groepen)... Mijn vriend gaf in het begin al aan dat hij geen gastouder wilt, omdat ik een paar maanden zelf heb gekeken naar deze mogelijkheid, kwam er duidelijk naar voren dat er weinig word gekeken naar diploma's en er zijn weinig eisen behalve een ruim huis.... Daarom vind hij het maar niks... Maar nu ben ik dus zoo in twijfel... Ook al getwijfeld mijn schoonmoeder te vragen...

Allemaal dilemma's waar ik nu mee zit, ook omdat je niet te lang kunt wachten met inschrijven... Ga het van de week toch maar eens bespreekbaar maken hier denk ik...

Nou dat is niet waar hoor.. er zijn heel wat eisen, qua diploma en huis. Ook word je huis en papieren gecontroleerd door de GGD en door het GOB 2x per jaar. Je moet allerlei veiligheidseisen voldoen enzv eznv.. het is niet zo dat je zomaar een gastouder kan zijn. Nu niet meer tenminste, 2 jaar geleden nog wel.

Klopt. Mijn nieuwe gastouder kan nu nog geen kindjes opvangen omdat ze haar diploma nog niet heeft ontvangen. Haar huis wordt ook gecontroleerd op veiligheid, en ze moet haar ehbo voor kinderen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  CCC za 17 dec 2011 - 23:07

Ik vraag me trouwens af, is een gastouder echt goedkoper dan een KDV? Natuurlijk hangt dit van de uren/ dagen af... Maar vroeg het me even af...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 23:10

Bij ons wel. Mijn gastouder kost in 2012 met de nieuwe verhoging 5,50 per uur. Het kdv kostte 2 jaar geleden al 6,26.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  CCC za 17 dec 2011 - 23:13

Ja precies, ik heb net even gekeken idd naar de prijzen... scheelt dus wel heel veel op een dag...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Lejow za 17 dec 2011 - 23:27

Heb via de site 'de gastouder centrale' een gastouder hier in de buurt eens een berichtje gestuurd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Coccinelle za 17 dec 2011 - 23:55

Onze dochter ging eerst naar een gastouder (omdat er geen plek was op het kdv), eigenlijk beviel ons dit prima toen ze klein was. Toen werd onze gastouder langdurig ziek, en nu zit ze op het kdv. Een tijdje hebben we nog op een neer moeten rijden naar oma's en opa's omdat er niet altijd plek was op het kdv maar nu heeft ze een vaste plek. Helaas was de gastouder die wij hadden de enige hier in de buurt dus geen vervanging als zij ziek was, en ook niet tijdens de schoolvakanties (dan was ze meestal vrij). Mocht er wel vervanging zijn geweest bij ziekte weet ik eigenlijk ook niet of ik het wel prettig had gevonden om haar dan Ă  la minute naar een gastouder te brengen die ik nog nooit gezien had.

Toen ze nog klein was vond ik de rust bij een gastouder wel prettig, nu ze wat ouder is vindt ze het heerlijk tussen alle kinderen op het kdv.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Jazzlyn zo 18 dec 2011 - 0:23

Kdv is hier een succes. Hij is er graag en wij hebben flextarief. Hij gaat maar tot 3 uur. Ik kan zo een dag verschuiven, of een extra dag aanvragen. L. Zal nooit naar een gastouder gaan, ik ken er 3 en ik snap niet dat hun gastouder kunnen zijn. 1 vangt veel kinderen op, heel druk en ik zie vaak gevaarlijke situaties. Moet ze achter 1 kindje aanrennen valt de volgende en die heeft dan even pech. Is dit een heel slecht voorbeeld. Zo gaat ze ook het park in als de babys op bed liggen, oké dan is er iemand thuis.. Man of zoon maar daar betaal je niet voor! Door dit voorbeeld is mijn angst om slechte te treffen te groot. Daarom beide omas een dagje en kdv, maar daarmee treffen wij het ook natuurlijk.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Tania zo 18 dec 2011 - 0:32

Jazzlyn schreef:Kdv is hier een succes. Hij is er graag en wij hebben flextarief. Hij gaat maar tot 3 uur. Ik kan zo een dag verschuiven, of een extra dag aanvragen. L. Zal nooit naar een gastouder gaan, ik ken er 3 en ik snap niet dat hun gastouder kunnen zijn. 1 vangt veel kinderen op, heel druk en ik zie vaak gevaarlijke situaties. Moet ze achter 1 kindje aanrennen valt de volgende en die heeft dan even pech. Is dit een heel slecht voorbeeld. Zo gaat ze ook het park in als de babys op bed liggen, oké dan is er iemand thuis.. Man of zoon maar daar betaal je niet voor! Door dit voorbeeld is mijn angst om slechte te treffen te groot. Daarom beide omas een dagje en kdv, maar daarmee treffen wij het ook natuurlijk.

Er is een max aan hoeveel kindjes een gastouder op mag vangen en dat komt volgens mij aardig overeen met hoeveel kindjes er op een kdv zijn per leidster. Dus als er gevaarlijke situaties ontstaan zal dat meer aan de gastouder liggen dan aan de hoeveelheid kindjes. Dat ze naar het park gaat als de baby's op bed liggen en dat er dan iemand anders thuis is heeft ze misschien wel besproken met de ouders? Onze gastouders heeft ook wel is haar dochter naar school gebracht terwijl J. lag te slapen. Haar man was gewoon thuis en zij is maar 10 minuten weg dus dat vind ik prima.

Ik kan me voorstellen dat je daardoor bang bent dat je een slechte gastouder treft maar datzelfde geldt natuurlijk voor het kdv. Zo zouden wij J. nooit meer naar het kdv brengen. Wij konden daar J. gewoon meenemen zonder dat iemand het door had, mijn moeder heeft een keer een 'discussie' gehad over dat ze het verkeerde kind in haar handen kreeg en de leidster zei dat dat toch echt J. was laughcry en de (meeste) leidsters waren liever lui dan moe. Terwijl we een ander kdv misschien wel geweldig goed hadden gevonden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Jazzlyn zo 18 dec 2011 - 0:41

Tania, dat klopt van max 6 of 7 kindjes.. Maar kdv is het 1 ruimte ze gaat er mee op het plein zitten. En dan 2 onder de 1 en rest steeds ouder. Ze rennen overal heen, tussen de autos, richting weg. Vallen dan weer. Doodeng vind ik het. Dat heb je op het kdv niet haha. En er zullen echt goede zijn hoor. Maar een andere gastouder zei in het park, ja 15 maanden loopt nog niet. Belachelijke hij kan toch staan. Nog dan loopt hij maar.KIn d werd uit de wagen geplukt en moest lopen.. Huilen en vallen.. Nee dat leerikhem wel even. Dat had ik niet gepikt als ouders, mits je het te weten komt natuurlijk!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Tania zo 18 dec 2011 - 0:43

Jazzlyn schreef:Tania, dat klopt van max 6 of 7 kindjes.. Maar kdv is het 1 ruimte ze gaat er mee op het plein zitten. En dan 2 onder de 1 en rest steeds ouder. Ze rennen overal heen, tussen de autos, richting weg. Vallen dan weer. Doodeng vind ik het. Dat heb je op het kdv niet haha. En er zullen echt goede zijn hoor. Maar een andere gastouder zei in het park, ja 15 maanden loopt nog niet. Belachelijke hij kan toch staan. Nog dan loopt hij maar.KIn d werd uit de wagen geplukt en moest lopen.. Huilen en vallen.. Nee dat leerikhem wel even. Dat had ik niet gepikt als ouders, mits je het te weten komt natuurlijk!

Dat is wel apart ja .
Maar goed dat mijn zoontje daar niet zit met z'n 19 maanden en niet kunnen lopen Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Jazzlyn zo 18 dec 2011 - 0:45

Jou ervaring met kdv is ook echt slecht ja! Wow... En over gevraagd aan ouders dat iemand op babys let.. Ik vind een 12 of 13 jarige jongen daar nooit geschikt voor gevraagd of niet haha :-P
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Tania zo 18 dec 2011 - 0:46

Nee, in dat geval niet. Ik ging er vanuit dat het een volwassen zoon was. Maar nee, als ik een 12 jarige op wil laten passen kan ik net zo goed m'n buurmeisje vragen. Dat zal dan vast niet overlegd zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 1:16

Opvang van mijn zoontje op het kdv en de gsatouder vond ik beiden wel prima. Maar wat geld en flexibiliteit betreft is de gastouder een groter pluspunt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 1:45

Voor wie er wat aan heeft:

Ik heb gewerkt als gastouder, bij die mensen thuis. Een gezin met vier kinderen die toen ik daar begon 4, 1 en twee van drie maanden waren. Ik ben daar de afgelopen 6 jaar een aantal keer per week geweest. Vrij intensief dus. Die kinderen weten heel goed wie de moeder is en wie de oppas hoor. Daar is geen twijfel over. Ik kan niet ontkennen dat er een band is met die kinderen en dat het altijd goed is als ik er ben. De kindjes zijn zo gewend dat ik meedraai met het gezin en zijn altijd blij als ik kom. Ze weten niet beter dan dat ik er bij hoor, ze soms van school haal, eten kook, in bad doe, soms met de naar de huisarts ga enz.

Ik vind het zelf echt een voordeel dat de kindjes zo vertrouwd zijn met de oppas en de oppas zoveel weet van de kindjes en een band met ze heeft. Dat vind ik veel fijner dat een steeds wisselende oppas of iemand die het alleen voor het geld doet.

Een au pair mag maar een jaar in een gezin blijven en daar is ook een reden voor. Maar als een gastouder de kindjes opvangt, al is het voor vijf dagen in de week, dan wordt dat echt niet de vervangende ouder voor dat kind. Uitzonderingen daargelaten voor kinderen die het thuis niet fijn hebben en geen aandacht krijgen en het bij de gastouder dus fijner en veiliger gaan vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Lejow zo 18 dec 2011 - 2:24

Wat ik me nu ineens wel bedenk is dat bij het KDV er eten en luiers in de prijs bij zitten en dit bij de gastouder volgens mij niet zo is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  meisjesmama zo 18 dec 2011 - 2:28

Lejow schreef:Wat ik me nu ineens wel bedenk is dat bij het KDV er eten en luiers in de prijs bij zitten en dit bij de gastouder volgens mij niet zo is.

maar als je kindje dan flesvoeding krijgt moeten ze net wel die flesvoeding hebben. Hier was het nutrilon en ze gaven daar kruidvat. Dus ik kon het als nog meenemen. En als ik de jongste heb opgehaald wissel ik vrij snel van luier omdat ik het tot luiers vind. Bij een gastouder zit er toch wel brood en fruit bij??
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Lejow zo 18 dec 2011 - 2:33

Dat weet ik eigenlijk niet.

Als je bij ons op het KDV andere flesvoeding gebruikt, krijg je flesvergoeding
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Coccinelle zo 18 dec 2011 - 3:19

Ik moest zelf luiers meenemen naar de gastouder (melk ook, maar ze kreeg borstvoeding). Toen ze ook echt brood mee ging eten moest ik hiervoor ook een vaste vergoeding betalen per dag, durf eigenlijk niet meer te zeggen hoeveel dat dat was.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 3:50

Dat verschilt per gastouder of je luiers e.d. moet meenemen.

Dat van verhaal van Jazzlyn vind ik erg vreemd. Als dat ook gezien word door het bureau of GGD dan zal ze daar zeker een aantekening van krijgen.

Verder is een max van 6 kindjes.
Max 5 kinderen t/m 4 jaar ( inclusief eigen kinderen)
Max 4 kinderen van 0 en 1 jaar ( 2 van 0, 2 van 1) ( inclusief eigen kinderen)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  studiebol ma 19 dec 2011 - 0:28

Mijn voorkeur is eigenlijk meteen uitgegaan naar een KDV maar dat is eigenlijk een keuze geweest op mijn gevoel. En op het feit dat wij tegenover een gastoudergezin wonen en hoe het daar gaat daar heb ik wel veel vraagtekens bij. Maar goed ik besef me heel goed dat dat op een ervaring gebaseerd is.

Wat ik prettig vind is dat ik mijn kinderen altijd naar het KDV kan brengen(behalve natuurlijk als ze ziek zijn) maar als zij ziekte hebben dan is dat hun probleem. En kan ik gewoon naar mijn werk, voor mij heel belangrijk omdat ik niet terug kan vallen op mijn vriend.

Daarbij wonen wij maar in een klein dorp en is het kinderdagverblijf dus ook niet supergroot dus zitten de meiden niet in extreem grote groepen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  SarahKey ma 19 dec 2011 - 0:37

Snoepy87 schreef:Dat verschilt per gastouder of je luiers e.d. moet meenemen.

Dat van verhaal van Jazzlyn vind ik erg vreemd. Als dat ook gezien word door het bureau of GGD dan zal ze daar zeker een aantekening van krijgen.

Verder is een max van 6 kindjes.
Max 5 kinderen t/m 4 jaar ( inclusief eigen kinderen)
Max 4 kinderen van 0 en 1 jaar ( 2 van 0, 2 van 1) ( inclusief eigen kinderen)


Maar hier zit het probleem, dit word niet gezien. GGD komt 1 keer per jaar langs en dan meestal op afspraak.
Bureau komt ook niet vaak langs.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  SarahKey ma 19 dec 2011 - 0:40

Ons kleintje gaat 1 dag naar het kdv, dan ben ik goedkoper uit dan naar de gastouder.
Je betaald bij het gastouderbureau maandelijks een vast bedrag bemiddelingskosten en daar bovenop dan nog de uren wat je afneemt. Dat vaste bedrag is hier net zoveel als wat het kdv ons gaat kosten. En dan heb ik de uren dat ons mupke bij de gastouder is nog niet eens meegeteld.

Ik ben zelf gastouder, zowel thuis opgevangen als bij andere mensen.
bij andere mensen vond ik erg leuk maar beviel me uiteindelijk niet zo. Ik had/heb heel andere regels en normen en waarden als de ouders.

Als de kinderen bij mij bleven eten mocht ik een uur per dag extra schrijven voor de onkosten van het eten. Nu weet ik niet hoe de vergoeding is met luiers etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder vs KDV - Pagina 2 Empty Re: Gastouder vs KDV

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum