Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gastouder

2 plaatsers

Ga naar beneden

Gastouder Empty Gastouder

Bericht  Blue flower do 8 dec 2011 - 0:13

Ik ben nu 2 weken werkloos en in mijn branche ligt het zo op zn gat (grafisch) dat een nieuwe baan hierin geen optie is omdat er geen vraag is. Nu heb ik van alles zitten bedenken wat ik dan zou willen doen en wil in april misschien starten met een opleiding tot gastouder.

Mijn vragen hierover zijn, zijn hier meer gastouders? hoeveel kindjes hebben jullie en doen jullie dit thuis? Heb je aanpassingen moeten doen in je huis hiervoor? Wat verdien je gemiddeld?

Misschien hebben jullie zelf nog tips of informatie over gastouder die ik vergeten ben?
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gastouder Empty Re: Gastouder

Bericht  Toet do 8 dec 2011 - 0:34

Ik ben gastouder, bij mijn oppasgezin aan huis (ik woon zelfs nog bij mijn ouders) en hier thuis komen ook twee kinderen, die officieel mijn moeders oppaskinderen zijn maar daar pas ik ook vaak op.

Sowieso hoef je voor gastouder niet echt een opleiding te volgen, je moet een diploma/certivicaat niveau 2 hebben en kinder EHBO. Dit diploma kan je vaak heel makkelijk halen via het gastouder bureau waar jij je wil laten inschrijven.

Wat belangrijk is om te weten, is dat nadat je alles compleet hebt (diploma + ehbo + VOG) het vaak nog lang duurd voordat je echt ingeschreven staat. Hier in de gemeente is dat 10 weken, ik weet niet hoe dit bij jou zit.
Als je in april gaat starten, kan het dus zo zijn dat je pas in juni of juli echt aan het werk kan, wil je bijvoorbeeld in april al gaan werken dan raad ik je aan begin januari met alles te beginnen.

Mijn salaris is 4,25 per kind per uur maar hier gaat nog wel belasting vanaf. Deze belasting moet je zelf aan het eind van het jaar betalen! Zorg dus dat je iedere maand een bedrag apart zet voor de belasting.

Verder gaan de regels m.b.t gastouderopvang flink veranderen. Hoe dit precies zit zou je even op moeten zoeken maar wat ik heb begrepen wordt het salaris gewoon minimumloon (voor helpende niveau 2)
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: