Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gastouder

Ga naar beneden

gastouder Empty gastouder

Bericht  MamaCa do 31 maa 2011 - 1:28

Ik heb zojuist iemand van het gastouderbureau op bezoek gehad.
Wij zijn nl op zoek naar een gastouder voor onze zoontjes. De oudste gaat in mei 2012 naar school en vanaf dan wordt het heel erg lastig met oppas, omdat wij zelf om 7uur naar het werk moeten en hij om half 9 naar school. Brengen en halen etc...
Ik werk onregelmatig maar gemiddeld 21uur per week. Ik heb dan ook late diensten en weekenddiensten. Dus dan geen opvang nodig. Wil proberen de maandags vast te blijven werken dus heb ik zowieso voor de jongste al 36 uur per maand nodig. Nou zou het voor 2 kindjes 12euro per uur zijn ongeveer. Daar krijg je nog belastingteruggave over.
Wat ik me afvroeg.. als we ze alle 2 om 7uur brengen maar de oudste gaat om half 9 naar school dan betaal je toch ook tot half 9? of moet je dan wel voor een hele dag betalen? Stom dat ik het vergeten ben te vragen.
Ik vind het heel spannend allemaal.. want ik weet absoluut niet wat het ons gaat kosten en ben eigenlijk ook n beetje bang dat het best wel duur wordt. Je kunt het uitrekenen maar ik weet absoluut niet hoeveel uur ik iedere maand nodig heb. Omdat ik erg onregelmatig werk.
Ben wel benieuwd naar ervaringen met gastouders en onregelmatig werken. Wat is jullie inkomen? hoeveel uur opvang heb je nodig? en wat krijg je van de belastingdienst terug?
Wij verdienen netto samen iedere maand ongeveer 2400,- a 2500,- En zij schatte dat we ongeveer 50uur per maand nodig zouden hebben. En ik vind het heel lastig uit te rekenen omdat de oudste dan ook nog vaak op school zal zijn.. tis eigenlijk gewoon n gok wat dat alles gaat kosten.
Ben bang dat we strax n hele leuke gastouder hebben gevonden dat de kosten dan ineens veelste hoog blijken..
en hoeveel uren geven jullie op bij de belasting als je onregelmatig werkt? maak je gewoon n schatting? of ga je er toch wel wat onder zitten?

Iemand in dezelfde situatie? of gezeten?


Laatst aangepast door MamaCa op do 31 maa 2011 - 1:45; in totaal 1 keer bewerkt
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gastouder Empty Re: gastouder

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 1:43

Ik heb vanmorgen ook iemand van het gastouderbureau gehad. Zodra je zoontje naar school gaat hoef je die uren dat hij op school is niet ook nog eens bij de gastouder op te geven. Dus het ene kind kan 30 uur naar de gastouder en de ander bijv. maar 5 uurtjes.
Vind 12 euro overigens vrij veel. Bij ons is het € 10,18 voor 2 kinderen per uur. Opvang voor 120 uur per maand.

Sowieso voor 30 uur kan ik mij niet voorstellen dat je hier heel veel voor gaat betalen met jullie inkomen. Eigen bijdrage per maand bij een ton inkomen en 120 uur opvang voor 2 kinderen bedraagt rond de € 350,- dus lijkt mij niet dat je meer dan € 75,- zelf moet betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gastouder Empty Re: gastouder

Bericht  MamaCa do 31 maa 2011 - 2:14

Wow dan is 350,- eigenlijk best weinig na zo'n inkomen. Wij betalen nu 90 euro zelf aan het kdv voor 1 kind voor 1 dag per week.. dus ik denk dat we nu echt wel over de 75,- heen gaan. We hebben nu al zowieso voor 1 dag nodig per week en dan nog al die losse uurtjes per week. En dan nog ns 2 kindjes ipv 1.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gastouder Empty Re: gastouder

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 3:05

Dan betalen jullie wel veel, vind ik. Maar het zal vast ook van meerdere factoren afhangen en per gezin verschillen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

gastouder Empty Re: gastouder

Bericht  MamaCa do 31 maa 2011 - 3:41

We betalen ook vroegopvang ong. 20,- per maand. Dat is niet verrekend. Als goed is moeten we daar nog de teruggaaf van krijgen na de berekening van vorig jaar.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

gastouder Empty Re: gastouder

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum