Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen, marktplaats!

+15
Susan
mzcharlotte
lieke89
ekiaam87
Sneeuwvlok
Siem
loesje
Atelier Madame
Blond
Arwyn
Carra
joyce0606
vlinder-19
Stuiterbal
Inge
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  mzcharlotte vr 16 dec 2011 - 7:47

Sneeuwvlok schreef:Ik weet niet om dat voor bedrag het gaat. Maar ik zou als het enigzins redelijk is, de helft terugstorten.

Ik ook. Of overeen komen het nog tot een bepaalde tijd aan te kijken en dan alsnog wat terugstorten. Voor de mails zou ik niet bang zijn inderdaad.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 9:50

Vervelend dat ij zo boos tegen je doet. Nooit leuk natuurlijk om steeds van die berichten voor je neus te krijgen.
Ik had gewoon voet bij stuk gehouden. Hij weet zelf ook vast wel dat er een risico is aan het verzenden van post. Beetje jammer dat het mis is gegaan.
Misschien is juist hij wel de oplichter in jullie geval. Probeert hij zo mooi het gekochte ding en het geld weer te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Susan vr 16 dec 2011 - 9:58

Jammer dat hij meteen zo van leer trekt. Als iemand gewoon netjes een mailtje stuurt dat het pakje niet is aangekomen kan ik me nog voorstellen dat je voorstelt om het verlies te delen, maar op zo'n manier zou ik daar al geen trek meer in hebben. Eerlijk gezegd geloof ik ook niet zo dat hij echt aangifte gaat doen, volgens mij zien ze hem aankomen bij de politie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Melis_je vr 16 dec 2011 - 10:12

Rejoy. schreef: de keuze geven tussen aangetekend versturen of via brievenbuspost op eigen risico. Dan heb je in ieder geval zwart op wit dat zij het risico nemen!

Het maakt niet uit wat je afspreekt.
Omdat het verkoop via internet tussen particulieren is, is het risico altijd voor de koper. Dit staat in de wet. Als je iets koopt van een bedrijf via internet, dan is het risico voor het bedrijf. Dit is altijd zo, ook als het via brievenbuspost is.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 10:58

Aangifte van oplichting kan gewoon via internet, daar hoeft ie niet voor naar het bureau dus dat is lulverhaal nummer 1.

Lekker laten lullen dus die man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  meisjesmama za 17 dec 2011 - 10:39

Ik heb mijn envelop met marktplaats aankoop ook veel later gehad dan gepland.
Ik ging al twijfel of het wel opgestuurd was en toen kwam het vandaag binnen. 5 dagen later dan gedacht.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 10:41

Hmm. Aan de ene kant is het rot voor hem dat hij inderdaad zijn spullen niet heeft, maar jij kan daar ook niks aan doen natuurlijk. Ik heb dit ook een keer gehad, en toen hebben we beide de helft betaald. Maar eigenlijk is het gewoon zijn eigen risico van iets kopen op internet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 22:31

Volgens mij heeft hij geen poot om op te staan en is dat het risico van tweedehands producten kopen via Marktplaats.

Ik schrijf ook altijd onder mijn advertenties dat verzending op eigen risico is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 1:21

Het gaat er volgens mij ook om hoe zo iemand reageert. Als TO meteen boze dreigmailtjes krijgt, zou ik ook zoiets hebben van daaag, je stikt er maar in.
Maar als de ontvanger een nette mail schrijft van goh, ik heb het nog niet ontvangen, wanneer heb je het verstuurd? Dan komt het al heel anders over.
In het laatste geval zou ik er misschien over denken om het bedrag terug te storten, mits het een redelijk en geloofwaardig verhaal is.
Het blijft lastig, want ook een vriendelijke meneer of mevrouw kan de boel flessen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 2:14

Laat hem lekker in zijn sop gaar koken. Wie weet heeft hij het wel ontvangen en doet hij nu net alsof.. Kan ook nog. Niet meer op reageren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Ibbeltje zo 18 dec 2011 - 2:16

Ik vind ook dat die man een nettere mail had kunnen sturen. Als het echt is en hij niks heeft ontvangen, dan hoef je toch niet gelijk zo te doen? Ik zou het ook zo laten denk ik.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 6:39

Maar dat jullie post normaal altijd aankomt, daar heeft die man natuurlijk niets aan. Hij koopt iets wat niet aankomt en heeft verder geen kennis van jullie andere klanten en jullie betrouwbaarheid. Het kan echt zo zijn dat het kwijt is geraakt.

Als die man (of een forummer) hier een topic zou openen met het verhaal dat hij iets heeft besteld en dat is niet aangekomen, dat adviseert iedereen hem om aangifte te doen en dan is de verzender opeens de oplichter.

Heel vervelend, maar om die man (meteen) een oplichter te noemen, nee.. dat vind ik niet.

En dat het zonder traceercode is verzonden vind ik ook jullie verantwoordelijkheid, niet alleen van de ontvanger. Juist om dit soort dingen te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  vlindertje zo 18 dec 2011 - 7:16

Smikkell schreef:Maar dat jullie post normaal altijd aankomt, daar heeft die man natuurlijk niets aan. Hij koopt iets wat niet aankomt en heeft verder geen kennis van jullie andere klanten en jullie betrouwbaarheid. Het kan echt zo zijn dat het kwijt is geraakt.

Als die man (of een forummer) hier een topic zou openen met het verhaal dat hij iets heeft besteld en dat is niet aangekomen, dat adviseert iedereen hem om aangifte te doen en dan is de verzender opeens de oplichter.

Heel vervelend, maar om die man (meteen) een oplichter te noemen, nee.. dat vind ik niet.

En dat het zonder traceercode is verzonden vind ik ook jullie verantwoordelijkheid, niet alleen van de ontvanger. Juist om dit soort dingen te voorkomen.

Ja maar die track&trace code is toch alleen maar bij het verzenden van pakketjes ( 6,75) en niet als je iets in een envelop verstuurt met 1 of 2 postzegels erop? Ik weet zeker dat diegene vast ook niet veel wilt betalen voor het verzenden, dus heeft gekozen voor postzegels. Dan vind ik het ook niet de verantwoordelijkheid van Lieskuh.
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:20

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de man in zijn overboeking 2 adressen heeft geschreven. (mijn man heeft de verkoop gedaan en die heeft dat niet gezien) Het voluit geschreven adres, daar is het naartoe gestuurd. Toen ik zelf ging kijken zag ik op de overschrijving, onder het voluit geschreven adres, een postcode staan met een huisnummer. Ik heb dat adres opgezocht en dat ligt hemelsbreed 200 meter van het eerste adres af. Na een beetje zoeken blijkt het 2e adres ook het adres te zijn waar de mensen wonen. Dusssss, dat hebben we hem gemaild en nu zoekt hij het verder maar uit. Heb ook duidelijk gezegd dat hij ons niet meer lastig hoeft te vallen met dreigende mails, maar dat hij gewoon moet doen waar hij mee dreigt. De helft terugbetalen zou ik bij nette vriendelijke mails zeker gedaan hebben want vervelend is het zeker natuurlijk. Maar deze gast, die 3 dagen na opsturen al meteen enorm uit zijn plaat gaat via de mail en dreigementen uit kan fluiten naar zijn centen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:21

vlindertje schreef:
Ja maar die track&trace code is toch alleen maar bij het verzenden van pakketjes ( 6,75) en niet als je iets in een envelop verstuurt met 1 of 2 postzegels erop? Ik weet zeker dat diegene vast ook niet veel wilt betalen voor het verzenden, dus heeft gekozen voor postzegels. Dan vind ik het ook niet de verantwoordelijkheid van Lieskuh.
Het is ook niet mijn verantwoordelijkheid, hij wil het gewoon verstuurd hebben en niet via pakketpost. Ik heb vervolgens de envelop netjes met voldoende postzegels erop, op de post gedaan. Precies zoals het hoort, dus daar houdt mijn verantwoording gewoon helemaal op.

Daarnaast heb ik hem geen oplichter genoemd volgens mij. Ik heb wel verteld dat ik zijn verhaal niet vertrouw, maar dat heeft gewoon puur te maken met de manier waarop hij mailtjes naar ons adres stuurt.

Zo zegt hij bijv. vaker opgelicht te zijn geweest. Geloof ik niets van want als dat al eens is gebeurt dan laat jij niets meer 'zomaar' naar je versturen met de gewone post. Dan wil je zekerheid lijkt me dmv track and trace. En zo kan ik nog legio voorbeelden noemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:30

vlindertje schreef:
Smikkell schreef:Maar dat jullie post normaal altijd aankomt, daar heeft die man natuurlijk niets aan. Hij koopt iets wat niet aankomt en heeft verder geen kennis van jullie andere klanten en jullie betrouwbaarheid. Het kan echt zo zijn dat het kwijt is geraakt.

Als die man (of een forummer) hier een topic zou openen met het verhaal dat hij iets heeft besteld en dat is niet aangekomen, dat adviseert iedereen hem om aangifte te doen en dan is de verzender opeens de oplichter.

Heel vervelend, maar om die man (meteen) een oplichter te noemen, nee.. dat vind ik niet.

En dat het zonder traceercode is verzonden vind ik ook jullie verantwoordelijkheid, niet alleen van de ontvanger. Juist om dit soort dingen te voorkomen.

Ja maar die track&trace code is toch alleen maar bij het verzenden van pakketjes ( 6,75) en niet als je iets in een envelop verstuurt met 1 of 2 postzegels erop? Ik weet zeker dat diegene vast ook niet veel wilt betalen voor het verzenden, dus heeft gekozen voor postzegels. Dan vind ik het ook niet de verantwoordelijkheid van Lieskuh.
Als het past in een eveloppe en/of het gaat om kleine bedragen is het een ander verhaal. Wanneer je iets verstuurd wat van waarde is wil je vast beiden wel iets meer betalen om zo misverstanden en oplichting te voorkomen.

Daarbij gaat het is dit topic toch niet over brievenbuspost?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 7:34

Lieskuh schreef:
vlindertje schreef:
Ja maar die track&trace code is toch alleen maar bij het verzenden van pakketjes ( 6,75) en niet als je iets in een envelop verstuurt met 1 of 2 postzegels erop? Ik weet zeker dat diegene vast ook niet veel wilt betalen voor het verzenden, dus heeft gekozen voor postzegels. Dan vind ik het ook niet de verantwoordelijkheid van Lieskuh.
Het is ook niet mijn verantwoordelijkheid, hij wil het gewoon verstuurd hebben en niet via pakketpost. Ik heb vervolgens de envelop netjes met voldoende postzegels erop, op de post gedaan. Precies zoals het hoort, dus daar houdt mijn verantwoording gewoon helemaal op.

Daarnaast heb ik hem geen oplichter genoemd volgens mij. Ik heb wel verteld dat ik zijn verhaal niet vertrouw, maar dat heeft gewoon puur te maken met de manier waarop hij mailtjes naar ons adres stuurt.

Zo zegt hij bijv. vaker opgelicht te zijn geweest. Geloof ik niets van want als dat al eens is gebeurt dan laat jij niets meer 'zomaar' naar je versturen met de gewone post. Dan wil je zekerheid lijkt me dmv track and trace. En zo kan ik nog legio voorbeelden noemen.
Daar ben ik het niet mee eens. Je kan als voorwaarde stellen dat je alleen verstuurd met een traceercode om dit soort dingen te voorkomen. Het is de verantwoordelijkheid van beiden. Dat het pakket nu kwijt is, is toch ook jullie probleem? Niet alleen van die man.

En nee, ik vind niet dat je door een zo'n opmerking kunt vinden dat hij niet deugt of niet de waarheid spreekt. Ik geloof best dat het op marktplaats vaker voorkomt. Er is bij mij ook wel eens een pakket kwijtgeraakt hoor. Gelukkg stortte die vrouw meteen mijn geld terug en nee ik denk niet dat ze me wilde oplichten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 20:45

Smikkell schreef:
Daarbij gaat het is dit topic toch niet over brievenbuspost?
Het is in ieder geval gewoon middels de brievenbos verzonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 20:46

Smikkell schreef:
En nee, ik vind niet dat je door een zo'n opmerking kunt vinden dat hij niet deugt of niet de waarheid spreekt.
Dat komt doordat jij de hele mails niet hebt gelezen en ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 23:03

Lieskuh schreef:
Smikkell schreef:
En nee, ik vind niet dat je door een zo'n opmerking kunt vinden dat hij niet deugt of niet de waarheid spreekt.
Dat komt doordat jij de hele mails niet hebt gelezen en ik wel.
Ik ga uit van de info die jij posts. Wij weten ook niet op welke manier jij die man hebt (terug)gemaild. Misschien is hij daarom wel zo in de aanval gegaan.

Om hoeveel geld gaat het? Ik blijf er bij dat ik het, en zeker bij grote bedragen, ook je eigen verantwoordelijkheid vindt hoe je iets verzend én dat het feit dat normaal alles aankomt nu geen garantie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Susan zo 18 dec 2011 - 23:05

Volgens mij valt er niet zoveel van te vinden en is gewoon wettelijk vastgelegd wie in zo'n geval verantwoordelijk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast zo 18 dec 2011 - 23:21

Smikkell schreef:Ik ga uit van de info die jij posts. Wij weten ook niet op welke manier jij die man hebt (terug)gemaild. Misschien is hij daarom wel zo in de aanval gegaan.
Nee hoor, ik blijf altijd heel netjes en zakelijk in mijn mails. Ik verlaag me niet tot een bepaald niveau.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! - Pagina 2 Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum