Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen, marktplaats!

+15
Susan
mzcharlotte
lieke89
ekiaam87
Sneeuwvlok
Siem
loesje
Atelier Madame
Blond
Arwyn
Carra
joyce0606
vlinder-19
Stuiterbal
Inge
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 5:00

Al 6 jaar verkopen wij wel eens dingen via mp. Dingen die bijv. van de kinderen zijn geweest zoals de babykamer, wandelwagen, kinderstoel noem maar op. Ook computerspullen, mijn man zit in de computers dus die haalt kapotte laptops e.d. uit elkaar omdat de losse onderdelen nog wel gewoon goed zijn. Nu is het nog nooit voorgekomen dat er problemen zijn geweest, alles is altijd netjes verstuurd en aangekomen.

Tot nu dan toe. 8 december heb ik iets op de post gedaan, de koper zegt dat het nooit is aangekomen. In eerste instantie dacht ik dat het langer duurde omdat het de tijd rond kerst was. Dit heb ik hem ook gezegd, ik heb immers dat pakje gewoon verstuurd. Het is via de gewone post gegaan dus ik heb er geen bewijsje van. Nu heb ik inmiddels al 5 boze mailtjes van die man gehad dat hij aangifte gaat doen en nog meer dreigementen. Ik trek eerlijk gezegd zijn verhaal behoorlijk in twijfel aangezien het nog nooit eerder fout is gegaan. Dit ook door bepaalde dingen die hij in zijn mail zegt. Hij roept dat hij ons IP adres door de internetpolitie laat blokkeren en nog meer van dat soort zaken. Nu maak ik mij geen zorgen om een evt. aangifte hoor, maar ik vertrouw die gast gewoon niet gezien zijn mailtjes.

Maar nu vraag ik me dus af, wat zouden jullie in mijn geval doen? Het geld terugstorten en maar hopen dat het inderdaad nooit is aangekomen of voet bij stuk houden.


Laatst aangepast door Lieskuh op vr 16 dec 2011 - 5:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Inge vr 16 dec 2011 - 5:02

Voet bij stuk houden. Zeker als je het niet vertrouwd
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Stuiterbal vr 16 dec 2011 - 5:03

Voet bij stuk houden. Wat wil hij je nu maken. Ik denk dat er pas actie word ondernomen door marktplaats of politie wanneer er meer van die meldingen komen. Maar gezien hij de enige is op al die jaren dat jij actief bent zou ik me er niks van aantrekken.

En daarbij is en blijft het een risico. Dan had hij voor aangetekend versturen moeten kiezen evt.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 5:08

Ja, zo denk ik er dus ook over. Maar toch knaagt er ergens een naar gevoel. Hij zou in zijn eerste mail al afgelopen dinsdag aangifte gaan doen. Toen had hij een afspraak staan voor donderdag (gisteren dus) en nu kwam er weer een mail binnen dat hij maandag aangifte gaat doen. Wij konden de aanklacht alleen tegen gaan door het geld terug te storten.

Ik ga morgen op het werk nog wat dingen uitzoeken (tja dat is het makkelijke van mijn werk natuurlijk Wink) in de hoop dat hij bijv. een typfoutje heeft gemaakt in het adres oid. Verder kan ik niet veel doen volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  vlinder-19 vr 16 dec 2011 - 5:15

Heb je geen track en trace code om na te gaan waar het pakje is?
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 5:18

Nee want het is gewoon in een envelop verstuurd met de normale post.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  joyce0606 vr 16 dec 2011 - 5:21

voet bij stuk houden!

hij kan toch niets doen, en ik denk dat de politie hier zijn/haar tijd echt niet aan gaat besteden, mochten ze er al iets mee willen doen.

het is nou eenmaal eigen risico! dan had hij inderdaad voor aangetekend moeten kiezen, je zou dit de volgende keer gewoon kunnen zeggen tegen mensen, aangetekend of eigen risico!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  vlinder-19 vr 16 dec 2011 - 5:24

Je kunt het beste contact zoeken met post nl, ze kunnen je wel formulieren toesturen en aan de hand daarvan gaan ze op zoek naar het poststuk...vaak ligt de fout trouwens bij post nl, maar ze proberen het altijd af te schuiven.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Carra vr 16 dec 2011 - 5:24

Wat heeft het gekost? Ik zou voet bij stuk houden. Voorlopig in ieder geval.

Maar als het niet om veel geld gaat kan je misschien aanbieden om de helft terug te betalen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 5:25

Ja, dat is inderdaad het eerste wat ik zei tegen mijn man, aangetekend versturen of niet meer. Ik heb geen zin in dit geouwehoer. Gelukkig is ons adres op geen enkele manier bekend. Niet dat ik daar heel erg bang voor ben, maar je weet maar nooit welke debiel je aan je deur kunt krijgen.

Maar wat jij zegt is wel een hele goeie natuurlijk, eigen risico want dat is het uiteindelijk ook natuurlijk. Hoe vervelend ik het ook oprecht zou vinden als het werkelijk niet aangekomen zou zijn. Maar net als ik niet kan bewijzen dat ik het verstuurd heb, kan hij mij niet bewijzen dat het niet is aangekomen. En dat vind ik dan weer het moeilijke hierin. Maar inderdaad een wijze les, op deze manier doen wij het niet meer in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Arwyn vr 16 dec 2011 - 5:36

Er verdwijnt helaas wel vaker wat bij de post, is mij inmiddels ook al twee keer overkomen.
Het is heel vervelend, maar het is gewoon een risico.
Wel raar inderdaad dat hij de datum van aangifte doet steeds veranderd, daar krijg ik ook rare gevoelens bij.. Dat het pakje nooit in aangekomen kan natuurlijk, maar als je dat als koper echt niet vertrouwd die je wel gelijk aangifte en dreig je niet steeds opnieuw.
Ik heb iig maar 1 mailtje gestuurd dat ik een aanklacht ging doen. Heb daar trouwens ook helemaal geen reactie op gekregen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Blond vr 16 dec 2011 - 5:37

Voet bij stuk houden. Politie doet niets met oplichting via Marktplaats, dus maak je niet druk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Arwyn vr 16 dec 2011 - 5:39

_Chance schreef:Voet bij stuk houden. Politie doet niets met oplichting via Marktplaats, dus maak je niet druk.
Dat is niet waar. Ik heb aangifte gedaan van oplichting via Marktplaats en hier is zelfs een zitting voor geweest waarbij mevrouw veroordeeld werd tot volgens mij een paar dagen voorwaardelijk en een taakstraf. Er wordt dus echt wel wat mee gedaan.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Atelier Madame vr 16 dec 2011 - 5:40

Heb je in de email vermeld dat het verzenden per normale post op eigen risico is? Ik vind namelijk dat dit altijd wel vermeld moet worden, anders is het toch ook een deel te verantwoordelijkheid van de verkoper.

Je kunt sowieso bij het postkantoor (tnt punt) een formulier invullen om zoekgeraakte post mee te laten opsporen.
Mocht hij daarna nog doorgaan zou ik de helft terugstorten, niet meer.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Blond vr 16 dec 2011 - 5:41

Arwyn schreef:
_Chance schreef:Voet bij stuk houden. Politie doet niets met oplichting via Marktplaats, dus maak je niet druk.
Dat is niet waar. Ik heb aangifte gedaan van oplichting via Marktplaats en hier is zelfs een zitting voor geweest waarbij mevrouw veroordeeld werd tot volgens mij een paar dagen voorwaardelijk en een taakstraf. Er wordt dus echt wel wat mee gedaan.

Nou dat is grappig, want ik wilde aangifte doen van oplichting en de politieagente op het bureau zei doodleuk dat ze daar niets mee deden en dat het eigen verantwoordelijkheid is. Er is ook een website met opgelicht op internet, waar mensen op kunne n reageren. Er schijnt een vrouw op MP te zijn die al voor duizenden euro's mensen heeft opgelicht met IPhones en iPads, en die gaat ook nog steeds haar gang.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  loesje vr 16 dec 2011 - 5:43

het kan dat het pakje alsnog komt want dat heb ik ook gehad met iets van marktplaats dat 2 weken later pas in mijn bus kwam als dat het verstuurt was. En nu rond de kerst is alles later
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Siem vr 16 dec 2011 - 5:47

Voet bij stuk houden, dat is nu eenmaal het risico van de post.

Ik zet zelf overigens altijd in de advertentie dat verzenden op eigen risico is

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Sneeuwvlok vr 16 dec 2011 - 6:05

Ik weet niet om dat voor bedrag het gaat. Maar ik zou als het enigzins redelijk is, de helft terugstorten.
Als het andersom zou zijn zou je dat denk ik ook eisen. Omdat iemand er niet zoveel mee kan dat het nog niet eerder is gebeurd..
Net als dat ze zeggen over een hond die bijt 'dat doet hij anders nooit' Tja, maar nu wel..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  ekiaam87 vr 16 dec 2011 - 6:12

_Chance schreef:
Arwyn schreef:
_Chance schreef:Voet bij stuk houden. Politie doet niets met oplichting via Marktplaats, dus maak je niet druk.
Dat is niet waar. Ik heb aangifte gedaan van oplichting via Marktplaats en hier is zelfs een zitting voor geweest waarbij mevrouw veroordeeld werd tot volgens mij een paar dagen voorwaardelijk en een taakstraf. Er wordt dus echt wel wat mee gedaan.

Nou dat is grappig, want ik wilde aangifte doen van oplichting en de politieagente op het bureau zei doodleuk dat ze daar niets mee deden en dat het eigen verantwoordelijkheid is. Er is ook een website met opgelicht op internet, waar mensen op kunne n reageren. Er schijnt een vrouw op MP te zijn die al voor duizenden euro's mensen heeft opgelicht met IPhones en iPads, en die gaat ook nog steeds haar gang.

Ik was ook door zo iemand opgelicht en alles van zo'n website meegenomen (meldingen van anderen enz.), toen werd mijn aangifte wel opgenomen en kreeg een aantal weken geleden te horen dat diegene was veroordeeld en terug moest gaan betalen.

@ Lieskuh, wel vervelend! Succes met oplossen!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 6:32

Ik ben totaal niet bang voor een aangifte. Ik werk zelf al een tijdje in een bepaalde beroepstak waardoor ik precies weet hoe het in zijn werking gaat. Als ik 'ons' geval ga bekijken dan blijft het een 1 tegen 1 verhaal en wordt een aangifte (áls hij al opgenomen wordt) geseponeerd. Mede doordat onze 'staat van dienst' op o.a. MP en daarbuiten onberispelijk is. Dus in die zin maak ik me totaal geen zorgen.

De zaken die hier opgenoemt worden zijn van oplichters, dat is iets anders dan wij. Zoals ik al zei zijn wij al jaren actief op MP en nog nooit een klacht gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Arwyn vr 16 dec 2011 - 6:38

ekiaam87 schreef:
_Chance schreef:
Arwyn schreef:
_Chance schreef:Voet bij stuk houden. Politie doet niets met oplichting via Marktplaats, dus maak je niet druk.
Dat is niet waar. Ik heb aangifte gedaan van oplichting via Marktplaats en hier is zelfs een zitting voor geweest waarbij mevrouw veroordeeld werd tot volgens mij een paar dagen voorwaardelijk en een taakstraf. Er wordt dus echt wel wat mee gedaan.

Nou dat is grappig, want ik wilde aangifte doen van oplichting en de politieagente op het bureau zei doodleuk dat ze daar niets mee deden en dat het eigen verantwoordelijkheid is. Er is ook een website met opgelicht op internet, waar mensen op kunne n reageren. Er schijnt een vrouw op MP te zijn die al voor duizenden euro's mensen heeft opgelicht met IPhones en iPads, en die gaat ook nog steeds haar gang.

Ik was ook door zo iemand opgelicht en alles van zo'n website meegenomen (meldingen van anderen enz.), toen werd mijn aangifte wel opgenomen en kreeg een aantal weken geleden te horen dat diegene was veroordeeld en terug moest gaan betalen.

@ Lieskuh, wel vervelend! Succes met oplossen!

Ik heb mijn aangifte ook via die site gedaan, met dus bewijs erbij dat mevrouw meerdere mensen had opgelicht (sommige anderen hadden trouwens wel hun geld terug gekregen van haar, beetje jammer dat ik het nooit gekregen heb..). Misschien dat het op basis daarvan is of ze een aangifte wel of niet willen opnemen? Klopt niet trouwens, dat ze je aangifte niet op wilden nemen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 6:40

In Brabant nemen ze zo'n aangifte ook niet op. Er zit inderdaad altijd een stukje eigen risico bij en daarnaast heeft het prio 311 ofzo op de lijst. Kortom, áls ze wel je aangifte opnemen dan wordt er vervolgens niets mee gedaan. Heeft alles met capaciteit te maken. Dit baseer ik op mijn geval trouwens he. Als je bewijs hebt dat het een oplichter betreft dan is het een ander verhaal. Maar puur mijn geval, nee daar doen ze hier ook niets mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  lieke89 vr 16 dec 2011 - 6:50

Ik weet wel dat de post er nu heel langzaam over doet, dus wie weet is dat (er nog even van het goede uitgaande) bij jou ook het geval. Ik kreeg vorige week een waardebon opgestuurt (ook 8 dec) en die is vandaag pas eindelijk aangekomen.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 7:09

Dat zou mooi zijn Lieke smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 7:38

ik zou het ook zo laten en de volgende keer de keuze geven tussen aangetekend versturen of via brievenbuspost op eigen risico. Dan heb je in ieder geval zwart op wit dat zij het risico nemen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen, marktplaats! Empty Re: Wat zouden jullie doen, marktplaats!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum