Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

+8
Jezzie
SleepingBeauty
Printje
Annemie
_Nina
Tania
slaatje
studiebol
12 plaatsers

Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  studiebol zo 22 jul 2012 - 18:08

Wij hebben de box donderdagavond op marktplaats gezet. Vrijdag hadden we al een goed bod, dit bedrag hadden we in ons hoofd. Dus het was goed voor ons. Ik heb deze persoon gemaild dat we accoord gaan en wanneer het hun uitkomt om hem op te halen. Zaterdagavond kreeg ik een mail terug dat ze hem graag komen ophalen en ik moest mijn adres maar geven. Ik heb toen een half uur later terug gemaild, wanneer ze hem dan wilde komen halen. Ik ben vaak alleen thuis dus ik heb mijn adres niet gegeven omdat ik niet wil dat iemand zo maar op de stoep staat ik wil daar een afspraak over hebben en dan wil ik pas mijn adres geven.

Nu heb ik niks meer gehoord, ik snap best dat iemand niet elk uur zijn mail bekijkt en met het mooie weer van gisteren ook wel iets anders te doen had. Maar aan de andere kant je wilt dit dan toch geregeld hebben? Dus ik heb gisteren aan het einde van de dag deze persoon nog een mail gestuurd dat ik graag wil weten wat hun in gedachte hadden wanneer ze hem kwamen halen. Ik heb er verder bij gezet dat als ik niks meer hoor ik verder ga onderhandelen met andere mensen.

Het is namelijk zodat we nog steeds biedingen,via de mail krijgen. Mijn vriend is heel makkelijk die zegt die persoon reageert niet iemand anders wil hem ook hebben(en doet een hoger bod) dus niet te moeilijk doen en een afspraak maken met die andere persoon. Ik vind dat niet netjes want ik had een accoord met de eerste bieder. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik mezelf voor het hoofd stoot door te blijven wachten op de eerste bieder.

ik heb nu bedacht dat als ik vanavond geen mail heb van de eerste bieder met een duidelijk voorstel wanneer ze de box komen halen dat ik dan met iemand anders ga onderhandelen. Of is dat echt niet netjes?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 18:11

Ik zou de eerste bieder inderdaad nog 1 dag geven en anders met een volgende bieder in zee gaan. Om dit soort redenen handel ik verkopen overigens veel liever telefonisch af. Dan kun je tenminste meteen overal afspraken over maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  slaatje zo 22 jul 2012 - 18:27

Ik zou het net als jij doen hoor Studiebol. Vind ik wel zo netjes.

Ik heb eens mijn bank verkocht op mp. Ik had er niet veel voor gevraagd, was zo'n mooi ikea bankje. Op een gegeven moment kwam er een bod dat 25 euro hoger lag dan ik had gevraagd. Daar ben ik mee acoord gegaan. Een uur later kwam er nog een hoger bod door iemand anders. Dit heb ik niet geaccepteerd, ik had de ander immers al accoord gegeven.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Tania zo 22 jul 2012 - 19:28

Misschien moest die persoon gewoon werken gisteren en is ze de rest van de dag niet thuis geweest? Ik zou nog even een dag wachten met de box aan iemand anders verkopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  _Nina zo 22 jul 2012 - 19:33

Ik zou nog even wachten en anders op andere biedingen ingaan. ik denk overigens niet dat het veel uitmaakt of je je adres geeft vóórdat je ene tijd afspreekt, of daarna. Niet om je te ontmoedigen, maar als ze kwaad in de zin hebben, dan hebben ze dan toch wel.

Wat je in het vervolg ook kunt doen is dat je zelf aangeeft: "vanavond of morgenavond om half 9 kun je 'm op komen halen, geef maar aan wat je schikt, dan stuur ik je gelijk m'n adres." Als je je adres dan liever toch achteraf geeft dan geeft dit nét ff wat meer druk om te reageren.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Annemie zo 22 jul 2012 - 19:38

Bij ons had ook een vrouw gemaild voor onze kast,ze zei ik kan hem woensdagmiddag ophalen,dat vonden wij prima. Wij ons adres gegeven en gevraagd hoelaat ze ongeveer zou komen. Niks meer van gehoord,woensdagmiddag gewacht,maar er kwam niemand en haar gemaild,maar niks meer van haar gehoord... is inmiddels 2 weken terug. De kast is nu verkocht aan een ander. Vind het wel super irritant dat sommige mensen zo doen.

Als die persoon van jou vandaag niet reageerd,zou ik gewoon verder onderhandelen met iemand anders.


Laatst aangepast door Annemie op zo 22 jul 2012 - 19:41; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 19:39

Ik zou ook nog even afwachten en desnoods nog een mailtje sturen waarin je zegt dat wanneer je vanavond nog niets gehoord hebt je met andere mensen in zee gaat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  SleepingBeauty zo 22 jul 2012 - 19:43

Helaas heb ik dat ook vaak met marktplaats.

Dat mensen mailen en akkoord gaan en dan toch als je een afspraak wil maken je niks meer van ze hoort.
Ik zou vandaag nog afwachten en vanavond andes ingaan op ander bod.
Als je iets bijna hebt gekocht en je staat op punt wat af te spreken, dan hou je je mail toch in de gaten en reageer je toch weer terug?!?

Helaas zitten er veel van dat soort mensen op marktplaats is mijn ervaring...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 19:43

Printje schreef:Ik zou ook nog even afwachten en desnoods nog een mailtje sturen waarin je zegt dat wanneer je vanavond nog niets gehoord hebt je met andere mensen in zee gaat.
+1 lijkt me dat je dan kans genoeg hebt gegeven om te reageren. Als je iets wilt hebben dan reageer je toch ook zo snel mogelijk. En als je het dan ineens niet meer wilt dan lijkt me het zo fatsoenlijk om even te laten weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Printje zo 22 jul 2012 - 19:45

Precies Lotje en volgens mij krijgen de meeste mensen hun e-mail tegenwoordig ook wel op hun mobiel binnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Jezzie zo 22 jul 2012 - 22:36

Ik zou vandaag nog even afwachten en anders hebben die mensen pech.
Dan hadden ze maar eerder moeten reageren vind ik.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Raindrop zo 22 jul 2012 - 23:23

Ik zou vandaag nog even afwachten en als je geen reactie meer krijgt zou ik met een andere bieder in zee gaan.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Tinus ma 23 jul 2012 - 0:03

Ik zou haar nog wel een keer mailen, met daarin dat je dit graag afgehandeld wilt hebben en dat er nog meerdere mensen zijn die geïnteresseerd zijn. En iets van; als je voor vanavond 21.00 bijvoorbeeld nog niks hebt gehoord, je dan in zee gaat met iemand anders.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Bay ma 23 jul 2012 - 2:15

SleepingBeauty schreef:Helaas heb ik dat ook vaak met marktplaats.

Dat mensen mailen en akkoord gaan en dan toch als je een afspraak wil maken je niks meer van ze hoort.
Ik zou vandaag nog afwachten en vanavond andes ingaan op ander bod.
Als je iets bijna hebt gekocht en je staat op punt wat af te spreken, dan hou je je mail toch in de gaten en reageer je toch weer terug?!?

Helaas zitten er veel van dat soort mensen op marktplaats is mijn ervaring...

+1 er zijn zoveel mensen die reageren en vervolgens niets meer laten horen. Dus ik zou mijn eigen plan trekken en niet meer te lang wachten. Jammer dan, had ze maar sneller moeten reageren.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  studiebol ma 23 jul 2012 - 2:36

Oke, ik kreeg dus vanmorgen een mail, met de vraag of ik wel hun mails ontvang want ze horen niks van me vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? 878948377 Met hun telefoonnummer erbij want ze wilde heel graag dat ik belde want ze waren erg geinteresseerd in de box!

Dus gebeld, zij hebben alleen mijn mail ontvangen met dat ik accoord ga met hun bod maar daarna nooit meer.. en ik heb dus na zaterdagavond niks meer ontvangen van hun, terwijl zij wel van alles hebben gestuurd. Voor ons beide dus erg vervelend want die mevrouw was al bang dat het aan hun neus voorbij ging, en ik irriteerde me al aan het feit dat het niet opschoot.

We hebben nu afgesproken dat ze hem vanavond komen halen.

Het is dus opgelost, bedankt voor jullie reacties.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 2:41

Ik vind dat je het netjes oplost zo! Zou nu ook een mailtje sturen dat als je vanavond om ... uur niks hoort, je het aan iemand anders verkoopt. Straks wacht je te lang en heeft niemand meer interesse.

Als ik iets op mp heb gevonden wat ik graag wil hebben, houd ik mijn mail goed in de gaten zodat ik zo snel mogelijk terug kan reageren. Ik kan mij voorstellen dat de verkoper er snel vanaf wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  girli ma 23 jul 2012 - 3:55

Fijn dat het opgelost is!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen? Empty Re: vraagje marktplaats, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum