Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

+11
SarahKey
Susan
ekjir@M
girli
studiebol
Lejow
Slakje
Sam
chipa
Theeleut
Pompoen
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  ekjir@M di 6 nov 2012 - 6:10

Ik heb een webshop in kinderkleding en adverteer veel op mp.

Nu krijg ik een mail van iemand via mp die zegt dat ze ongepland zwanger is en haar vriend heeft nog een schuld door zijn ex en ex is spoorloos. Met daarbij de vraag of ze spullen tegen alleen de verzendkosten kan krijgen.

Vinden jullie dit niet een beetje vreemd? Ik heb een setje slabbers die ik aan de straatstenen niet kwijt kom in een pakketje gedaan en hoop dat ze er veel plezier van heeft. Dan hou ik de eer aan mezelf en kan niemand er iets van zeggen, maar het gevoel is er wel een beetje vreemd bij

Wat zouden jullie doen als je zo'n mailtje kreeg?

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Pompoen di 6 nov 2012 - 6:18

Ik vind dat ook raar, het kán natuurlijk echt waar zijn, maar het is natuurlijk ook een mooie manier om gratis spullen te krijgen misschien. Ik zou dat via de mail niet zo gauw vertrouwen moet ik zeggen!

p.s. dit topic hoort hier niet echt thuis denk ik, 't gaat tenslotte niet echt over zwangerschap en mamma's


Laatst aangepast door Pompoen op di 6 nov 2012 - 6:21; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 6:19

Ik had eens positieklefing op mp staan en kreeg hetzelfde verzoek, maar dan voor tienermoeders. Ik heb het niet gedaan, ik wil mijn spullen best gratis weg doen, maar alleen als ik zeker weet waar en hoe het terecht komt
.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Theeleut di 6 nov 2012 - 6:20

Vreemd. Misschien is het wel echt zo, maar heel vaak proberen mensen op dee manier iets voor nop te krijgen.

Ik zou gewoon eerlijk zeggen niet mee te werken aan haar vraag en als argument dat iedereen zich zo voor kan doen. Het aller beste wensen met alles en klaar.

Klinkt misschien hard, maar anders kan je wel meteen alles weggeven.
In je directe omgeving is het een ander verhaal, maar via internet zou ik er niet aan beginnen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 6:31

ekjir@M schreef:Ik heb een webshop in kinderkleding en adverteer veel op mp.

Nu krijg ik een mail van iemand via mp die zegt dat ze ongepland zwanger is en haar vriend heeft nog een schuld door zijn ex en ex is spoorloos. Met daarbij de vraag of ze spullen tegen alleen de verzendkosten kan krijgen.

Vinden jullie dit niet een beetje vreemd? Ik heb een setje slabbers die ik aan de straatstenen niet kwijt kom in een pakketje gedaan en hoop dat ze er veel plezier van heeft. Dan hou ik de eer aan mezelf en kan niemand er iets van zeggen, maar het gevoel is er wel een beetje vreemd bij

Wat zouden jullie doen als je zo'n mailtje kreeg?

Wie zou er iets van moeten zeggen als je niets had opgestuurd?

Ik zou zelf denk ik niets opgestuurd hebben, als ik de persoon in kwestie niet zou kennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  chipa di 6 nov 2012 - 6:33

Tja lastig, kreeg ook weleens van die reacties van, ik ben een bijstandsmoeder en heb niet zoveel te besteden. Ik ging er eigenlijk nooit op in. Als er een inzamelpunt is ofzo dan wil ik daar best spullen naartoe brengen, maar bij dit soort mails weet je gewoon niet of het waar is of dat je wordt genept.

O wacht had even niet gelezen dat je een webshop hebt. Dan zou ik het zeker niet weggeven! Je gaat toch ook niet bij de hema om gratis spullen vragen? Vind het ech heel brutaal en raar.


Laatst aangepast door chipa op di 6 nov 2012 - 7:11; in totaal 1 keer bewerkt
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Sam di 6 nov 2012 - 6:37

Als je er je geld mee moet verdienen zou ik het niet doen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Slakje di 6 nov 2012 - 6:42

Er zijn tegenwoordig genoeg fondsen en acties hiervoor. Ik zou haar eerder daar naar verwijzen dan spullen zomaar weggeven als je normaal je brood ermee verdient.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Lejow di 6 nov 2012 - 6:43

Ik zou het ook niet doen. Iemand in de naaste omgeving, of bij wijze van een van jullie, ok.. Maar zo via internet, nee... Die heeft waarschijnlijk een hele lading gratis spul nu.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  SarahKey di 6 nov 2012 - 6:51

Ik zou het niet doen. Zou het alleen weggeven aan iemand die ik ken die het ook echt nodig heeft.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Susan di 6 nov 2012 - 6:59

Maar al zou het zeker waar zijn, dan hoef je het toch nog niet te doen? Je hebt een winkel, het is toch logisch dat je niet je spullen gratis gaat uitdelen, hoe schrijnend de situatie ook is? Ik vind het ook behoorlijk brutaal. Ze kan ook naar de kringloop, er zijn soms ook advertenties waarin mensen gratis dat soort dingen aanbieden. Misschien wel minder mooi dan uit een webshop, maar dat is helaas de consequentie als je weinig te besteden hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  studiebol di 6 nov 2012 - 7:23

Ik vind het behoorlijk brutaal omdat zo te vragen, ik zou er denk ik ook niks mee doen. Ik krijg op marktplaats ook wel eens de vraag of ik het niet gratis op kan sturen nou daar ga ik niet op in. En jij hebt ook gewoon een webshop dus het is een stuk broodwinning voor jou ik zou daar dus dan al helemaal niet op reageren.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  girli di 6 nov 2012 - 7:31

Als ik zo'n mail zou krijgen, zou ik niets sturen. Ik heb zelf ook altijd het idee dat de mensen die echt hulp nodig hebben, dat niet snel naar buiten brengen. Dat ze proberen het zoveel mogelijk zelf op te lossen ipv bedrijven benaderen voor gratis spullen.

Dat zie je hier vaak ook met acties. Door middel van contact via PM of real-life, wordt zo'n actie vaak op touw gezet. Niet omdat iemand post dat ze hulp nodig heeft en gratis spullen vraagt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  ekjir@M di 6 nov 2012 - 7:32

Het pakketje is nog niet weg en ik ga het niet opsturen ook. Ik vind het ook gewoon hondsbrutaal. Ik ga ook niet naar de supermarkt om gratis eten en drinken. Binnenkort komt er ook beddengoed en accessoires in de webshop. Zal ff lekker worden als ze d'r babykamer ook nog bij elkaar wil shoppen op die manier.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Susan di 6 nov 2012 - 7:39

Ik zou er ook niet op ingaan, ik zie ook niet waarom je de eer aan jezelf zou moeten houden. Ik bedoel, welke eer?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  SarahKey di 6 nov 2012 - 7:41

Mensen die het echt slecht hebben, voelen zich veel te goed om te gaan bedelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Minx di 6 nov 2012 - 7:41

Ik zou er niet eens op in gaan. Lekker makkelijk aan spullen komen zo.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  girli di 6 nov 2012 - 8:06

SarahKey schreef:Mensen die het echt slecht hebben, voelen zich veel te goed om te gaan bedelen.
Dit bedoelde ik dus haha.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  ekjir@M di 6 nov 2012 - 8:07

Susan schreef:Ik zou er ook niet op ingaan, ik zie ook niet waarom je de eer aan jezelf zou moeten houden. Ik bedoel, welke eer?

Nou het is meer dat het via marktplaats moeilijk te zien is wie er mailt. Als het iemand hier uit de buurt is of uit de facebook 'fans' heb ik weinig zin in het gezeur er om heen ook al zegt het meer over de gene die om gratis spullen vraagt...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  ekjir@M di 6 nov 2012 - 8:08

girli schreef:
SarahKey schreef:Mensen die het echt slecht hebben, voelen zich veel te goed om te gaan bedelen.
Dit bedoelde ik dus haha.

Klagers hebben geen nood zal m'n oma wel zeggen ;-)

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Susan di 6 nov 2012 - 8:51

ekjir@M schreef:
Susan schreef:Ik zou er ook niet op ingaan, ik zie ook niet waarom je de eer aan jezelf zou moeten houden. Ik bedoel, welke eer?

Nou het is meer dat het via marktplaats moeilijk te zien is wie er mailt. Als het iemand hier uit de buurt is of uit de facebook 'fans' heb ik weinig zin in het gezeur er om heen ook al zegt het meer over de gene die om gratis spullen vraagt...

Nou dat zou ik helemaal brutaal vinden, om dan nog te gaan zeuren als het antwoord nee is.

Ik had het trouwens ook, had een bakfiets te koop staan en kreeg een bieding van 100 euro van iemand die ook in financiële moeilijkheden zat. Ja, sorry, heel vervelend, maar dan kun je je gewoon geen bakfiets veroorloven. Mensen kunnen niet verwachten dat een wildvreemde het zomaar voor ze betaalt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Rovine di 6 nov 2012 - 8:59

Als je een webshop hebt neem ik aan dat je nieuwe spulletjes verkoopt? Daarom zou ik het alleen al niet doen. Als je het zo slecht hebt kun je het ook met tweedehands spulletjes of dingen van de Zeeman doen. Dit gebedel komt wel vaker voor en gek genoeg gaan ze vaak toch voor duurder spul.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Manderijn di 6 nov 2012 - 9:09

Nee, dat deed ik niet denk ik.
Ik zou het dan liever aan iemand geven die ik ken, en die het nodig heeft.
Zo hebben wij een adresje voor onze meidenkleren.
Krijgen ze voor niks, waardering groot.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Susan di 6 nov 2012 - 9:17

Manderijn schreef:Nee, dat deed ik niet denk ik.
Ik zou het dan liever aan iemand geven die ik ken, en die het nodig heeft.
Zo hebben wij een adresje voor onze meidenkleren.
Krijgen ze voor niks, waardering groot.

Maar in dit geval lijkt het me ook wel logisch dat ze het gewoon aan niemand zomaar geeft, aangezien het om een winkel gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  PeperMunt di 6 nov 2012 - 10:15

Ik zou het denk ik ook niet doen. Zou het inderdaad sowieso een beetje raar vinden en er geen goed gevoel bij hebben.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats Empty Re: Wat zouden jullie hier mee doen? Marktplaats

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum