Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klopt hier iets niet?

+2
Mint
Rovine
6 plaatsers

Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:50

De thermostaat staat op 16 graden, de verwarming is niet aan, de ketel slaat niet aan en toch is het hier in huis 18 graden, terwijl het buiten toch echt wel aardig koud is. Zou er iets mis zijn? Heb zoiets in het oude huis gehad, waarbij de verwarming wel altijd bleek te branden (kwam ik pas op de dag van oplevering voor de nieuwe huurder achter) en toen had ik een rekening van 400 euro op de deurmat liggen.... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:55

Kan het zijn dat de verwarming vanmorgen aan is geweest en de warmte nog in huis hangt? Dat is bij ons vaak het geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 23:59

Break Of Day schreef:Kan het zijn dat de verwarming vanmorgen aan is geweest en de warmte nog in huis hangt? Dat is bij ons vaak het geval.

Nee, sinds gisteravond staat hij op 16 graden. Toen ik wakker werd was het in huis 17,5 graden. Heb de verwarming niet aangezet, omdat ik in huis bezig wilde. Nu is het dus 18 graden, zonder dat er iets heeft aangestaan. Vind het een beetje beangstigend. Voornamelijk voor de portemetniks. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Rovine vr 16 dec 2011 - 0:00

Of hele goede isolatie.

Bij ons is het soms ook warmer dan de thermostaat aangeeft, ook wanneer het buiten koud is. Dan staat de zon op de ruiten die de boel verwarmt. Dat gebeurt soms zelfs wanneer het vriest.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:02

Dat is hier ook zo, heb je de televisie aan gehad?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Mint vr 16 dec 2011 - 0:07

Bij ons in huis is het ook altijd 18 graden, maar dit huis is gloednieuw met nieuwe isolatie..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  sonly vr 16 dec 2011 - 0:13

Sommige elektrische aparaten geven warmte af en als het niet zo'n grote ruimte is, kan het ook nog van je eigen lichaamswarmte komen.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:13

Doedel schreef:Dat is hier ook zo, heb je de televisie aan gehad?

Die staat standaard aan voor het geluid. Embarassed

Ik vind het gewoon wat vreemd. Het is de derde winter in dit huis en voor het eerst dat hij nog maar twee keer daadwerkelijk naar de 16 graden is gekomen.

Misschien maak ik me wel "druk" om niets, maar het viel me op en ik vind het vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Ibbeltje vr 16 dec 2011 - 0:14

Hier staat hij soms ook hoger dan als ik hem zet zeg maar.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:14

wij zetten `s nachts de verwarming ook op 16 en als we uit bed komen is het meestal al 18 graden. Dit komt doordat wij een tussenwoning hebben en dus profiteren van de buren smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:15

Maura schreef:
Doedel schreef:Dat is hier ook zo, heb je de televisie aan gehad?

Die staat standaard aan voor het geluid. Embarassed

Ik vind het gewoon wat vreemd. Het is de derde winter in dit huis en voor het eerst dat hij nog maar twee keer daadwerkelijk naar de 16 graden is gekomen.

Misschien maak ik me wel "druk" om niets, maar het viel me op en ik vind het vreemd.

Kan het daardoor wel komen, als ik 's morgens beneden kom is het zo'n 18 graden en als de tv een tijdje aan staat wordt het rustig 19,5. Terwijl die op 17 graden staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:17

Dat was me nog nooit opgevallen, Doedel. Wel dat als ik de oven gebruik, dat de temperatuur hier met een graad stijgt. Maar goed, zo is het wel goedkoop stoken. En ik woon ook tussenin, dus mss dat ik wat van de buren meepik? Het is ook mijn eerste winter weer thuis, dus wellicht dat het vorig jaar hetzelfde was, maar dat het me nooit is opgevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 0:49

Het is hier zelfs nog niet onder de 19 graden geweest in huis, sommige dagen zelfs nog 20 graden, zonder de kachel of de tv aan. Echt heel koud buiten is het nog steeds niet voor de tijd van het jaar natuurlijk...Althans hier niet. Ik heb nog geen handschoenen aangehoeven ofzo en ik ben toch echt een koukleum!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 5:26

_Leaf_ schreef:Het is hier zelfs nog niet onder de 19 graden geweest in huis, sommige dagen zelfs nog 20 graden, zonder de kachel of de tv aan. Echt heel koud buiten is het nog steeds niet voor de tijd van het jaar natuurlijk...Althans hier niet. Ik heb nog geen handschoenen aangehoeven ofzo en ik ben toch echt een koukleum!

Ik zet de verwarming nog steeds pas rond 5 uur aan, want daarvoor is het nog steeds gewoon rond de 19,5 graad binnen, vind ik overigens voor overdag warm zat.
Ik heb zelf ook nog geen handschoenen aan gehad, ook heb ik de voetenzakken nog niet in de kinderwagen gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Sue vr 16 dec 2011 - 5:35

Oh wat klinkt dat allemaal goed!
Ons huisje staat midden in het bos en doordat het vrijstaand is pikken we niets mee van de buren. Het is wel goed geïsoleerd hoor, maar zonder de verwarming aan iets van 14 graden hierbinnen.
In de zomer is dat dan wel weer heel erg lekker, we hebben het eigenlijk nooit boven de 20 graden binnen dan smile
Sue
Sue
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Atelier Madame vr 16 dec 2011 - 5:42

Bij ons koelt het altijd in de nacht alweer helemaal af tot 16 graden, zo slecht geïsoleerd Sad kan je je meterstanden niet eventjes noteren? Kun je je gas iig even bijhouden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klopt hier iets niet?  Empty Re: Klopt hier iets niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum