Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

+4
Annemoontje
Niekske
girli
Lith
8 plaatsers

Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Lith di 1 jan 2013 - 22:30

Als er in een webshop iets wordt aangeboden voor een prijs waarvan je weet dat het niet klopt en dus een fout bij het invoeren vd prijs is, en je bestelt dit voor die prijs. Je krijgt een automatische bevestiging, in hoeverre is de webshop verplicht je het voor die prijs te leveren? Of kunnen ze gewoon zeggen van nou ne krijgt t niet voor die prijs want je wist vantevoren wel dat t niet zou kloppen.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  girli di 1 jan 2013 - 22:32

Volgens mij kan allebei. Er zijn bedrijven die het dan alsnog leveren en er zijn bedrijven die de bestelling intrekken. Het hangt er mss ook wel vanaf in hoeverre de prijs niet klopt.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Niekske di 1 jan 2013 - 22:35

Staat er niet altijd iets op zo'n site als 'typfouten voorbehouden' of iets in die zin? Zulke situaties zijn wel eens in het nieuws geweest, bijvoorbeeld met een taart van de hema die voor nul euro op de site stond. Mensen bestelden ze met tig tegelijk. Volgens mij heeft de Hema uiteindelijk bijna alle mensen die een ebstelling hadden gedaan, toch nog één taart gegeven. Maar ik herinner me ook iets van een duurdere grap van een electronica zaak en zij hebben niks geleverd, omdat het volgens hen een duidelijke prijsfout was.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Annemoontje di 1 jan 2013 - 22:37

Hebben ze geen klantenservice of telefoonnummer op de site zodat je even kan bellen om de situatie uit te leggen?
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Lith di 1 jan 2013 - 22:44

Het gaat om een trui, ze hebben al een mailtje gestuurd dat die prijs niet klopt en ze het er niet voor leveren. Er zal ongetwijfeld ergens in kleine lettertjes wat staan, maar ik heb geen zin om die hele website daarvoor af te speuren laughcry
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Susan di 1 jan 2013 - 22:52

Als je redelijkerwijs kunt weten dat de prijs niet klopt hoeven ze volgens mij niet te leveren. Ik zou daar verder ook niet achteraan gaan zitten, je wist dat de prijs niet klopte, je hebt het geprobeerd en het is niet gelukt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Caro wo 2 jan 2013 - 4:44

Ik heb dat een keer gehad met een kofferset van Carlton, alleen op het moment van bestellen wist ik het niet. Het waren drie koffers, van groot naar klein, en die werden aangeboden voor 260 euro (of zoiets). Besteld.. en toen ik een week later (en het al geleverd was) op de site keek was het opeens 2x zo duur en was de prijs van het grootste koffer exact wat ik voor de hele set had betaald.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Luce wo 2 jan 2013 - 6:07

Ik heb het eens gehad bij de Wehkamp. Dure laarzen die er voor €25 op stonden. Heb ze geleverd gekregen. Een paar dagen later stonden ze er voor de normale prijs op, maar nooit meer wat van gehoord. Je moet maar net geluk hebben, want ze hebben wel het recht om het dan niet te leveren volgens mij.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Jerry wo 2 jan 2013 - 7:04

Een collega heeft dat tot een soort sport verheven, zo heeft ze op Zalando eens All Stars zien staan voor 10 euro (ipv 100) heeft er toen 10 paar gekocht (en ook gekregen voor die prijs) en ze vervolgens doorverkocht... Rolling Eyes
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Lith wo 2 jan 2013 - 7:10

Luce schreef:Ik heb het eens gehad bij de Wehkamp. Dure laarzen die er voor €25 op stonden. Heb ze geleverd gekregen. Een paar dagen later stonden ze er voor de normale prijs op, maar nooit meer wat van gehoord. Je moet maar net geluk hebben, want ze hebben wel het recht om het dan niet te leveren volgens mij.
Dit kan ik me nog herinneren dat jj dat toen geschreven hebt. Helaas houdt deze webshop voet bij stuk en willen ze het niet leveren. Jammer maar toch geprobeerd haha.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Lith wo 2 jan 2013 - 7:11

Jerry schreef:Een collega heeft dat tot een soort sport verheven, zo heeft ze op Zalando eens All Stars zien staan voor 10 euro (ipv 100) heeft er toen 10 paar gekocht (en ook gekregen voor die prijs) en ze vervolgens doorverkocht... Rolling Eyes
Dat is wel een beetje aso. Als je dan 1 paar voor jezelf voor die prijs bestelt, is leuk maar om er dan gelijk 10 te doen.
Lith
Lith
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt Empty Re: Internetbestelling waarvan je weet dat de prijs niet klopt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum