Welk boek lees jij nu?
+187
Maris82
Guusje
Destino
Auxo
Dikkie Dik
Enelya
Printje
Jip
Willem
Bisq
Cow
Sorella
luenca
Moira
L!ND@
June
*Bloempje*
Kaninchen
Fortissimo
eigenwijs
Aardbei
Isis
SaS
Takkie
Bimbam
Appeltje
Ragazza
Benthe
_Mashimaro_
PeperMunt
Sazzle
Evalynn
sokpop
Shopaholic
Linnie1985
Snirp
Green_Pepper
Ella
Starla
Vino
Katrien
Star007
Océane
Zwerver
Lonely Goatherd
madam
Ilovethe90s
Manderijn
burritosaus
Sam
Blond
Hoochie
Arwyn
Bolleke
Susan
Zonnetje
Elliot
Verona
Linda
Antibes
Sissi
Aziraphale
Vogeltje
Rizzo
bloemenmeisje
Mari
Nala
applestar
Erza Scarlet
Slakje
Sunshine
IlikeBali
Shopelle
Parisienne
Melis1985
Niki
Annemoontje
TukTuk
Dolphinne
*Lookie*
Red Velvet
SuperGrover
Pompoen
kippiee
Jezzie
sanne-84
Ilargi
Le Chat Noir
heartsdale
ChocoChip
Aagje!
Rebecca
Herfstblaadjes
Gympie
dolfijntje24
Leine
Phileine
Jerry
Snoes
Bosjesvrouw
Coco
troela
Lady Starstruck
_Cyn_
Winegum
nina
Middleme
SoGood
Kqip
Jade
dolfijn1982
Ellusss
Filoria
TNMN
Japie
SarahKey
Cherry Darling
anne87
Guus
Fiwen
Elysia
sweetgirl
mosio
boekenwurm83
SleepingBeauty
Caresses
Puzzle
Kerel
SnowWhite
Tullow
Poisongirl
Polly
M@niek
Tinus
Tesss
Ooh La La!
CarpeDiem
PrimaBella
Inge
Frappuccino
ThinkPink
Sweety
Muurvlindertje
dr_oupy
Stuiterbal
silly-one
Zora
Minx
Chocoholic
Sterre
Fem
Blair
patjuhhh
Bay
Suus
Error
rianne27
_Lacey_
Shy
Cheesegirl
Erin
Tyrael
Oasis
mo-lola
Eliesje
Raindrop
Caramba
Silver
bolus26
Pannetoet
litllejoy
Lady4
Sushi
FireButterfly
Sugarfall
rapa nui
Marin
Yael
Summerlovin
Bliss
Lotus
girli
Jeanette
Kaat
Burn
Salander
Atelier Madame
191 plaatsers
Pagina 13 van 44
Pagina 13 van 44 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 28 ... 44
Re: Welk boek lees jij nu?
Ik ben gister begonnen in Kamer
mo-lola- Prater
- Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10
Shygirl85 schreef:Mag ik je nummer even van Sophie Kinsella
Ik twijfel erover om die te kopen. Is die net zo leuk als de andere boeken van Sophie Kinsella?
Ik heb net De perfecte leugen van Emily Barr uit. Ik vond het een goed boek.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Zomerliefde van Katie fforde....
Heerlijk boek!
Heerlijke schrijfster zoiezo....
Bijna uit... en dan nog Liefdesbrieven lezen en dan heb ik alle boeken van Katie Fforde in de kast staan...
Heerlijk boek!
Heerlijke schrijfster zoiezo....
Bijna uit... en dan nog Liefdesbrieven lezen en dan heb ik alle boeken van Katie Fforde in de kast staan...
anne87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 77
Registratiedatum : 08-08-11
Ik ben hier wel in bezig en al over de helft, maar eigenlijk vind ik het een beetje een stom boek. Toch wil ik ergens ook wel weten hoe het afloopt.
Gast- Gast
Ik heb afgelopen week Gestolen zielen van Holly Payne gelezen. Had er iets meer van verwacht, vind het onderwerp wel interessant, begon ook pakkend, heb het ook uitgelezen omdat ik wilde weten hoe het afliep maar vond het tussen door wat minder.
Samenvatting: Gestolen zielen (zoals op de achterkaft)
Wanneer Eli's zussen omkomen bij een tragisch ongeval, fotografeert hij ze in het geniep. Binnen de strenge Amish gemeenschap waarin Eli leeft is het ten strengste verboden om foto's van mensen te maken. Jarenlang draagt Eli dit grote geheim met zich mee. Maar het gaat steeds zwaarder op hem drukken. Hoe lang houdt hij dit nog verborgen?
NBD|Biblion recensie
Fraai uitgewerkt in de ik-vorm geschreven verhaal rond het thema vergeving. Eli Yoder is in 1976 nog maar 9 jaar oud als zijn vijf oudere zussen omkomen bij een tragisch ongeval, waarbij de veroorzaker onbekend blijft. Dit maakt hem op slag enig kind van zijn diepgelovige Amish ouders. In een wanhoopsdaad fotografeert hij, zonder medeweten van zijn ouders en met een door hem gestolen camera, nog snel de gezichten van zijn zussen. Overeenkomstig het Amish geloof denkt hij hierdoor hun zielen te hebben gestolen. Vanaf zijn 16e begint Eli de zoektocht naar zijn plaats in de wereld, de verlossing van zijn geweten en de genezing van zijn eigen verwonde ziel. Het gevoelige verhaal is in staat een snaar bij de lezer te raken en houdt de aandacht tot het einde vast. De karakterontwikkeling van de jonge en naïeve Eli wordt authentiek en geloofwaardig weergegeven. Dit geldt ook voor de beschreven zeden en gewoonten van de Amish. Geschreven als verwerking door een auteur die zelf slachtoffer werd van een auto-ongeluk. Vanaf ca. 15 jaar.
Silvester van der Pol (NBD|Biblion recensie)
Samenvatting: Gestolen zielen (zoals op de achterkaft)
Wanneer Eli's zussen omkomen bij een tragisch ongeval, fotografeert hij ze in het geniep. Binnen de strenge Amish gemeenschap waarin Eli leeft is het ten strengste verboden om foto's van mensen te maken. Jarenlang draagt Eli dit grote geheim met zich mee. Maar het gaat steeds zwaarder op hem drukken. Hoe lang houdt hij dit nog verborgen?
NBD|Biblion recensie
Fraai uitgewerkt in de ik-vorm geschreven verhaal rond het thema vergeving. Eli Yoder is in 1976 nog maar 9 jaar oud als zijn vijf oudere zussen omkomen bij een tragisch ongeval, waarbij de veroorzaker onbekend blijft. Dit maakt hem op slag enig kind van zijn diepgelovige Amish ouders. In een wanhoopsdaad fotografeert hij, zonder medeweten van zijn ouders en met een door hem gestolen camera, nog snel de gezichten van zijn zussen. Overeenkomstig het Amish geloof denkt hij hierdoor hun zielen te hebben gestolen. Vanaf zijn 16e begint Eli de zoektocht naar zijn plaats in de wereld, de verlossing van zijn geweten en de genezing van zijn eigen verwonde ziel. Het gevoelige verhaal is in staat een snaar bij de lezer te raken en houdt de aandacht tot het einde vast. De karakterontwikkeling van de jonge en naïeve Eli wordt authentiek en geloofwaardig weergegeven. Dit geldt ook voor de beschreven zeden en gewoonten van de Amish. Geschreven als verwerking door een auteur die zelf slachtoffer werd van een auto-ongeluk. Vanaf ca. 15 jaar.
Silvester van der Pol (NBD|Biblion recensie)
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik ben in Kunst en Vliegwerk van Katie Fforde bezig. Ik lees normaal nooit dit soort boeken, maar ik kwam deze voordelig tegen en wilde t eens proberen. Tot nu toe is het best een leuk boek.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Het is een thriller.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
De verbouwing van Saskia Noort
Cherry Darling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 57
Punten : 74
Registratiedatum : 16-12-10
Mag ik je nummer even?* van Sophie Kinsella.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik lees nu Gevallen van Karin Slaughter. Het is een heel spannend boek en ben al behoorlijk ver, maar helaas heb ik door drukte (vooral met school) vaak geen tijd en zin om te lezen. Ik ben dan al zo druk bezig geweest dat ik alleen nog maar tv wil kijken. Hopelijk heb ik het over een tijd wat rustiger en kan ik weer lekker veel gaan lezen...
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Ik heb net Gebarentaal van Sarah Willis uitgelezen.
Iemand nog tips voor een nieuw boek?
Iemand nog tips voor een nieuw boek?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Heb jij die toevallig als ebook?PrinsesBo schreef:Piste alarm!
Cheesegirl- Ratel
Als ik mijn email PM, wil jij hem dan misschien doorsturen?PrinsesBo schreef:A oui madam..
Cheesegirl- Ratel
Is goed hoor, rustig aan! Alvast bedankt. Als jij nog wensen hebt en ik heb het toevallig, hoor ik het wel.
Cheesegirl- Ratel
Ik ben echt net een paar bladzijden begonnen met De Hongerspelen van Suzanne Collins. Ik heb daar zoveel goede verhalen over gehoord en zag het boek voor een tientje liggen bij de V&D, en móest hem gewoon meenemen! Deel 2 en 3 ook maar gelijk aangeschaft. Ik ben heel erg benieuwd of deze serie mij zal bevallen. Heb wel hele hoge verwachtingen nu.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Ik heb deze net uit. Ik heb het boek gisteravond maar even weg gelegd omdat ik bang was dat ik anders in bed nog zou nadenken over wat ik gedaan zou hebben. Het boek houd je in de greep. Ik heb best wel wat oorlogsboeken gelezen maar dit is vanuit een voor mij ander oogpunt bekeken, erg interessant en met dingen die ik niet wist en waar ik eigenlijk nooit over nagedacht heb. Inderdaad wat zou je zelf gedaan hebben in zulke situaties.
Beschrijving
Met voorwoord van Jan Terlouw: 'Het boek heeft vaart, je legt het niet weg. Er zullen weinig lezers zijn die na de laatste bladzijde zich niet de vraag stellen: wat zou ik hebben gedaan?'
Berlijn 1941 : het kloppende hart van het naziregime. Pjotr, met zijn blauwe ogen en lichtblonde haren, ziet eruit als de ideale Arische jongen op de Hitler Jugendposter. Hij heeft niets te vrezen. Of toch wel?
Als Pjotrs ouders omkomen bij de inval van Polen, wordt hij in een weeshuis geplaatst. Daar moet hij leven onder erbarmelijke omstandigheden.
Op een dag verschijnt een commissie in het weeshuis die de jongens wil keuren op hun 'arisch zijn'. Pjotr springt er met zijn blonde looks direct uit; hij moet gered worden voor het vaderland. Een belangrijke familie zal hem wel willen adopteren.
En dat gebeurt ook. Professor Kaltenbach en zijn vrouw zijn vereerd dat Pjotr bij hen in huis mag komen. Maar Pjotr is niet de ideale 'Volksdeutscher' die ze in gedachten hadden. Hij vormt zijn eigen ideeën.
Recensie(s)
Pjotrs ouders komen om bij de Duitse inval van Polen in 1939. Hij komt daar in een weeshuis terecht, maar vanwege zijn Arische uiterlijk en perfecte beheersing van de Duitse taal wordt hij tot Rijksduitser verklaard. Daarop wordt hij geadopteerd door een vooraanstaande familie in Berlijn die hem in huis neemt om hem te laten naturaliseren tot modelburger. Langzaam maar zeker gaan de ogen van Peter, zoals hij nu heet, open voor de gruwelijkheden en de waanzin van de nazi's. Hij krijgt verkering met de mooie, autonome Anna, en met jeugdige overmoed keren ze zich samen tegen het regime. Hierdoor wordt het verhaal, vooral naar het einde toe, razend spannend. In rake beschrijvingen wordt de sfeer in het gezin neergezet, die naarmate de oorlog vordert van euforistisch naar grimmig verkleurt. Hoewel de idioterie van de nazi's overduidelijk wordt gemaakt, weet de auteur daarbij elke karikatuur te vermijden. Vanwege de vele inzichten en feitelijkheden die ongemerkt worden meegegeven, is dit knap geschreven boek leerzamer dan vele uren geschiedenisles. Vanaf ca. 14 jaar
Beschrijving
Met voorwoord van Jan Terlouw: 'Het boek heeft vaart, je legt het niet weg. Er zullen weinig lezers zijn die na de laatste bladzijde zich niet de vraag stellen: wat zou ik hebben gedaan?'
Berlijn 1941 : het kloppende hart van het naziregime. Pjotr, met zijn blauwe ogen en lichtblonde haren, ziet eruit als de ideale Arische jongen op de Hitler Jugendposter. Hij heeft niets te vrezen. Of toch wel?
Als Pjotrs ouders omkomen bij de inval van Polen, wordt hij in een weeshuis geplaatst. Daar moet hij leven onder erbarmelijke omstandigheden.
Op een dag verschijnt een commissie in het weeshuis die de jongens wil keuren op hun 'arisch zijn'. Pjotr springt er met zijn blonde looks direct uit; hij moet gered worden voor het vaderland. Een belangrijke familie zal hem wel willen adopteren.
En dat gebeurt ook. Professor Kaltenbach en zijn vrouw zijn vereerd dat Pjotr bij hen in huis mag komen. Maar Pjotr is niet de ideale 'Volksdeutscher' die ze in gedachten hadden. Hij vormt zijn eigen ideeën.
Recensie(s)
Pjotrs ouders komen om bij de Duitse inval van Polen in 1939. Hij komt daar in een weeshuis terecht, maar vanwege zijn Arische uiterlijk en perfecte beheersing van de Duitse taal wordt hij tot Rijksduitser verklaard. Daarop wordt hij geadopteerd door een vooraanstaande familie in Berlijn die hem in huis neemt om hem te laten naturaliseren tot modelburger. Langzaam maar zeker gaan de ogen van Peter, zoals hij nu heet, open voor de gruwelijkheden en de waanzin van de nazi's. Hij krijgt verkering met de mooie, autonome Anna, en met jeugdige overmoed keren ze zich samen tegen het regime. Hierdoor wordt het verhaal, vooral naar het einde toe, razend spannend. In rake beschrijvingen wordt de sfeer in het gezin neergezet, die naarmate de oorlog vordert van euforistisch naar grimmig verkleurt. Hoewel de idioterie van de nazi's overduidelijk wordt gemaakt, weet de auteur daarbij elke karikatuur te vermijden. Vanwege de vele inzichten en feitelijkheden die ongemerkt worden meegegeven, is dit knap geschreven boek leerzamer dan vele uren geschiedenisles. Vanaf ca. 14 jaar
Laatst aangepast door rapa nui op zo 8 apr 2012 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Dat klinkt erg interessant Rapa Nui!!
Tinus, ben benieuwd wat je ervan vindt!
Ik lees De Man die naar Auschwitz wilde. Valt me tegen...
Tinus, ben benieuwd wat je ervan vindt!
Ik lees De Man die naar Auschwitz wilde. Valt me tegen...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Gisteren begonnen in
Amsterdam-Noord tijdens de crisisjaren: Roza Dingemans, moeder van een door schulden en alcoholisme getroffen gezin, probeert haar waardigheid te bewaren. Ze ontleent trots aan het gerucht over een voorname afkomst. Maar is dat werkelijkheid of mythe?
Op zoek naar de feiten stuit haar kleindochter, de auteur, op een verborgen geschiedenis: de heropvoedingsexperimenten in het Drentse Veenhuizen, waaraan haar voorouders werden blootgesteld. Wat begon als plan om de onderklasse te verheffen, veranderde al snel in een fuik.
Suzanna Jansen volgt vijf generaties van haar familie, van bedelaarskolonie Veenhuizen tot wonen-onder-toezicht in de twintigste eeuw. Gaandeweg blijkt hoe de opvoedcampagnes ingrijpen in het leven van Roza Dingemans en haar nazaten.
Amsterdam-Noord tijdens de crisisjaren: Roza Dingemans, moeder van een door schulden en alcoholisme getroffen gezin, probeert haar waardigheid te bewaren. Ze ontleent trots aan het gerucht over een voorname afkomst. Maar is dat werkelijkheid of mythe?
Op zoek naar de feiten stuit haar kleindochter, de auteur, op een verborgen geschiedenis: de heropvoedingsexperimenten in het Drentse Veenhuizen, waaraan haar voorouders werden blootgesteld. Wat begon als plan om de onderklasse te verheffen, veranderde al snel in een fuik.
Suzanna Jansen volgt vijf generaties van haar familie, van bedelaarskolonie Veenhuizen tot wonen-onder-toezicht in de twintigste eeuw. Gaandeweg blijkt hoe de opvoedcampagnes ingrijpen in het leven van Roza Dingemans en haar nazaten.
Gast- Gast
Ik heb net de Millenium Trilogie uit. Nu val ik in een diep zwart gat . Ik heb nog wel wat boeken liggen, o.a. deze:
Heeft iemand die gelezen? De reviews zijn helaas niet zo goed dus dat houdt me nog een beetje tegen om er in te beginnen.
Heeft iemand die gelezen? De reviews zijn helaas niet zo goed dus dat houdt me nog een beetje tegen om er in te beginnen.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Pagina 13 van 44 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 28 ... 44
Soortgelijke onderwerpen
» Welk boek lees jij nu?
» Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?
» Welk boek moet ik lezen?
» Welk boek/cd/dvd zou je kiezen als je er nu 1 uit mag zoeken
» Wat lees je nu, nu de Yes er niet meer is?
» Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?
» Welk boek moet ik lezen?
» Welk boek/cd/dvd zou je kiezen als je er nu 1 uit mag zoeken
» Wat lees je nu, nu de Yes er niet meer is?
Pagina 13 van 44
Permissies van dit forum: