Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

+8
TwistedAngel
Jeanette
Koffieleut
_Lacey_
Sanne_86
Monte
Tinus
vlinder-19
12 plaatsers

Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 6:22

En waarom dan? smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  vlinder-19 vr 30 maa 2012 - 6:52

Als kind raakte het boek "blauwe plekken" me heel erg, omdat ik niet snap dat mensen zo met hun kind om kunnen gaan.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Tinus vr 30 maa 2012 - 7:23

Ik was heel erg onder de indruk van de film Into The Wild toen ik hem net bekeken had. Door het verhaal en de manier waarop het verteld werd, en omdat het waargebeurd is.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Monte vr 30 maa 2012 - 7:29

9/11 van de naudet brothers. 2 Franse broers die een docu maakt over de brandweer van New York en juist op dat moment de aanslag kwam. En ze hebben alles van de brandweer gevolgd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Sanne_86 za 31 maa 2012 - 5:38

vlinder-19 schreef:Als kind raakte het boek "blauwe plekken" me heel erg, omdat ik niet snap dat mensen zo met hun kind om kunnen gaan.


Dat boek wilde ik ook noemen! En ik wilde ook zó graag weten hoe het af zou lopen.
Het verrotte leven van Floortje Bloem vond ik ook erg indrukwekkend.

Wat ik ook vaak gezien heb, maar waar ik nog steeds een brok van in m'n keel krijg is de documentaire over de Titanic uit 1995. Daarin worden heel veel persoonlijke verhalen vertelt door degenen die de ramp zelf meegemaakt hebben.
Sanne_86
Sanne_86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 171
Punten : 208
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 6:06

KanjerGuusje. Ik denk dat uitleg overbodig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  _Lacey_ za 31 maa 2012 - 6:16

Monte schreef:9/11 van de naudet brothers. 2 Franse broers die een docu maakt over de brandweer van New York en juist op dat moment de aanslag kwam. En ze hebben alles van de brandweer gevolgd.
Deze inderdaad.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Koffieleut za 31 maa 2012 - 6:30

Als kind heeft op mij ook het boek 'Blauwe Plekken' veel indruk gemaakt en later ook 'Het verrotte leven van Floortje Blom'. Ik kan 'Christiane F, wie kinder van bahnhoff zoo' hier ook aantoe voegen, die vond ik ook erg heftig.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Jeanette za 31 maa 2012 - 6:37

Films 'The Pianist', 'Schlinders List' en film van Anne Frank. Boeken o.a 'Tante Roosje, 'Moffenmeisje' en nog veel meer boeken. Allemaal van de Tweede wereldoorlog, dat heeft allemaal een ontzettende indruk op mij gemaakt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  TwistedAngel za 31 maa 2012 - 7:52

Ook ik dacht aan Blauwe Plekken en Het verrotte leven van Floortje Bloem. Kwam deze van de week tegen met het opruimen voor de open dag en heb ze beiden uitgelezen.

Ik kreeg heel eg de kriebels van Loose Change, documentaire over 9/11 dat niet Al Qaida maar de Amerikaanse regering achter de aanslagen zat. Als je die kijkt dan zal je inderdaad bij een hoop punten stiekem toch vraagtekens zetten.
Kippenvel over dit thema blijft inderdaad 9/11 van Naudet.
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:07

De meest 'standaard' boeken, standaard omdat iedereen ze heeft gelezen. Kluun (komt een vrouw bij de dokter, Khaled Hosseini (de vliegeraar, Herman Koch (Het diner en zomerhuis met zwembad. Echte gewetenskwesties).

Wat persoonlijk ook veel indruk heeft gemaakt zijn verschillende sekte-verhalen. Zoals '40 moeder', waarvan ik de schrijver even niet meer weet. En wat ik ook indruk op me heeft gemaakt is het verhaal van Carolyn Jessop en Elisa Wall, beiden flds. En natuurlijk het verhaal van een van de meiden die Dutroux heeft overleeft.

Ik weet de titels niet allemaal meer. En ik heb geen zin om naar de boekenkast te lopen. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:11

Ow, dat waren de boeken. Ik ben volgens mij snel onder de indruk. smile

Films:
Remember Me.
A walk to remember.

Series:
The wonder Years

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 8:13

Er is geen andere film die me ooit zo geraakt heeft als "De Kleine Blonde Dood''. Het boek heb ik ook gelezen maar dat had toch minder impact.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Emmayes zo 1 apr 2012 - 2:44

Maura schreef: En wat ik ook indruk op me heeft gemaakt is het verhaal van Carolyn Jessop en Elisa Wall, beiden flds.

Ja, dat boek vond ik ook heel indrukwekkend! Die ga ik echt nog een keer lezen.
Emmayes
Emmayes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 3:57

Jeanette schreef:Films 'The Pianist', 'Schlinders List' en film van Anne Frank. Boeken o.a 'Tante Roosje, 'Moffenmeisje' en nog veel meer boeken. Allemaal van de Tweede wereldoorlog, dat heeft allemaal een ontzettende indruk op mij gemaakt.

Bij mij ook. Als tiener het boek 'Zolang jij maar bij me bent', gaat over twee zusje die in een concentratiekamp komen.
Recentelijk de film 'La Raffle' (De Razzia) en 'Haar naam was Sarah', boek en film.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Blond ma 2 apr 2012 - 7:14

Als kind in ieder geval het boek 'Achtste groepers huilen niet'. Als kind een stuk of 6 keer gelezen, en elke keer weer huilen.

Recenter was 'Haar naam was Sarah' en 'Het Familieportret'.

Qua film maakte destijds Titanic en Lord of the Rings veel indruk. Nee, geen zware hoogstandjes, maar ik was gewoon zwaar onder de indruk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast ma 2 apr 2012 - 21:55

Het boek morgen mag ik uit de kast. Het gaat om een jongetje dat van kleins af aan door de ouders wordt opgesloten in een kast (nouwja door stiefvader en moeder) af en toe laat moeder `m uit de kast om `m te wassen of zodat ie kan eten. Hij krijgt na een tijdje ook een zusje e dan wordtie helemaal vergeten. Oma vraagt wel regelmatig waar hij is maar dan komen ze aan met smoesjes dat ie uit logeren is e.d. Uiteindelijk loopt het wel goed af voor hem.

Welk boek me ook goed is bijgebleven is Verslag van een junkie. Ik denk dat de titel al genoeg zegt. Ik vind het een erg goed boek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 5:54

Lily schreef:Het boek morgen mag ik uit de kast. Het gaat om een jongetje dat van kleins af aan door de ouders wordt opgesloten in een kast (nouwja door stiefvader en moeder) af en toe laat moeder `m uit de kast om `m te wassen of zodat ie kan eten. Hij krijgt na een tijdje ook een zusje e dan wordtie helemaal vergeten. Oma vraagt wel regelmatig waar hij is maar dan komen ze aan met smoesjes dat ie uit logeren is e.d. Uiteindelijk loopt het wel goed af voor hem.

Welk boek me ook goed is bijgebleven is Verslag van een junkie. Ik denk dat de titel al genoeg zegt. Ik vind het een erg goed boek.

Bedoel je 'Dagboek van een Junkie'? Die herinner ik me ook nog wel ja!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 6:14

nee het heet echt verslag van een junkie, is van christiane f. Maar je hebt veel van die boeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Bazinga di 3 apr 2012 - 6:51

Vroeger was dat Blauwe Plekken, Achste groepers huilen niet en Chandra. Qua films was ik zwaar onder de indruk van een film over Anne Frank. Ik had er al een hoop gezien, ook documentaires, toneelstukken etc etc, maar al die verhalen had een redelijk vaag einde; niks concreets, niks echt in beeld. De miniserie 'Anne Frank, the whole story', ging letterlijk door tot 't einde en heeft me tot op 't bot geraakt.. Achteraf was ik ook gewoon nog te jong, voor al die informatie en beeldmateriaal, want ik heb nachtmerries gehad, heb wekenlang bijna niks gezegd, amper gegeten en ben er zo lang, zó intensief mee bezig geweest. Ik was ook pas een jaar of 11.

Later zijn er eigenlijk maar weinig boeken die nog heftig impact maakten.. Het Auschwitz Album, staat vol foto's, die maken nog wel indruk, maar ik heb teveel gezien, teveel gelezen, om echt nog iets indrukwekkends tegen te komen denk ik. Maar, over 't algemeen, weten de Verbum boeken me nog wel te raken!

Qua films zijn er in de laatste jaren een paar opvallende; Atonement, heeft me geraakt en is nog steeds mijn favoriet. Sonny Boy vond ik redelijk zwak, maar Ricky Koole vond ik wel weer heel erg sterk als Rika. Süskind; tránen, jánken, gewoonweg lopen blubberen en snotteren in de bioscoop; vreselijk! Maar heeft wel dus wel indruk gemaakt Wink

Oh als puber was er ook nog Thirteen die indruk heeft gemaakt! Haha en Spetters, vooral één scene daaruit...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 7:23

Lily schreef:nee het heet echt verslag van een junkie, is van christiane f. Maar je hebt veel van die boeken.

Je hebt gelijk! (even op google gekeken of er dan twee boeken waren). Die heb ik inderdaad ook gelezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Zora di 3 apr 2012 - 7:41

Lily schreef:nee het heet echt verslag van een junkie, is van christiane f. Maar je hebt veel van die boeken.

Dat boek heet toch gewoon Christiane F? De film is ook erg goed smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt? Empty Re: Welk(e) boek/film/serie heeft indruk op jou gemaakt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum