Wat eten/maken jullie deze kerst?
+22
Sanne_86
Zininzon
Lady Starstruck
Zonnetje
Nora
TukTuk
Jolanda
Novalee
Sarah1985
silly-one
Mizz_S
minoessepoes
Monte
SarahKey
Caramba
Fearie
litllejoy
Marin
Inge
Ooh La La!
Kqip
TNMN
26 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat eten/maken jullie deze kerst?
Op kerstavond zijn we uitgenodigd bij mijn oom, dus geen idee wat we te eten krijgen
1e kerstdag eten we bij schoonouders, maar wij maken het hoofd,tussen en nagerecht.
voorgerecht: Grande voorgerecht gemaakt door schoonzusje (Pate brulee, soepje en nog iets)
tussendrankje: Cavappel (als vervanger voor de traditionele spoom)
Hoofdgerecht: Beef wellington, rozevalaardappeltjes met rozemarijn en zeezout uit de oven, gevulde tomaat met broccolipuree en een bietjessalade. En ik geloof dat schoonmams nog stoofpeertjes maakt.
Nagerecht : Frambozentrifle
Schoonpaps zorgt voor een passend wijnarrangement.
2e kerstdag bij mijn moeder gaan we gourmetten.
Met oud & nieuw zijn we thuis en willen we als het droog is gaan BBQen Lekker met een knisperend houtvuurtje aan, gezellig!
1e kerstdag eten we bij schoonouders, maar wij maken het hoofd,tussen en nagerecht.
voorgerecht: Grande voorgerecht gemaakt door schoonzusje (Pate brulee, soepje en nog iets)
tussendrankje: Cavappel (als vervanger voor de traditionele spoom)
Hoofdgerecht: Beef wellington, rozevalaardappeltjes met rozemarijn en zeezout uit de oven, gevulde tomaat met broccolipuree en een bietjessalade. En ik geloof dat schoonmams nog stoofpeertjes maakt.
Nagerecht : Frambozentrifle
Schoonpaps zorgt voor een passend wijnarrangement.
2e kerstdag bij mijn moeder gaan we gourmetten.
Met oud & nieuw zijn we thuis en willen we als het droog is gaan BBQen Lekker met een knisperend houtvuurtje aan, gezellig!
Jolanda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 98
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-11
Waarschijnlijk niks speciaals, kerstavond waarschijnlijk iets makkelijks, m'n vriend moet tot 7 uur werken, dus het is even de vraag of we dan daarna nog eten of dat hij op zn werk eet. Eerste kerstdag eten we bij mijn schoonmoeder, geen idee wat.. En 2de kerstdag moet ik hopelijk werken (300%), en als ik dan de avond dienst heb zal het ook gewoon wat makkelijks zijn op het werk.
Heb niet zoveel met kerst
Heb niet zoveel met kerst
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Kerstnacht schoonmoeder: geen idee
1ste kerstdag maken mn vriend en ik voor mn ouders/broertje/zusje
Voorgerecht: spinazie/prei/zalmquiche
Hoofdgerecht: eendenborstfilet met cranberrysaus, aardappelpurre, venkel en stoofpeertjes
Nagerecht: appeltaart, vanille-ijs.
2de kerstdag: schoonvader en gezin: geen idee.
1ste kerstdag maken mn vriend en ik voor mn ouders/broertje/zusje
Voorgerecht: spinazie/prei/zalmquiche
Hoofdgerecht: eendenborstfilet met cranberrysaus, aardappelpurre, venkel en stoofpeertjes
Nagerecht: appeltaart, vanille-ijs.
2de kerstdag: schoonvader en gezin: geen idee.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Wij hebben vanavond kerst gevierd, mn moeder werkt in de zorg en mn zusje in de horeca, en moeten beiden werken met kerst dus ja:P
We hebben eend gegeten met frambozen en cassis saus met rode wijn. Was echt heel erg lekker!
We hebben eend gegeten met frambozen en cassis saus met rode wijn. Was echt heel erg lekker!
Gast- Gast
Bij mijn schoonouders maak ik het voorgerecht en nagerecht. Het voorgerecht wordt waarschijnlijk traditionele carpaccio met parmezaanse kaas, pijnboompitten en balsamicodressing. Als nagerecht ga ik tiramisu maken.
Bij mijn ouders ga ik ook wat maken, maar dat moet ik nog even met hen overleggen.
Bij mijn ouders ga ik ook wat maken, maar dat moet ik nog even met hen overleggen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
1e kerstdag bij mijn moeder thuis:
Iedereen maakt wat eten. Ik geloof dat mijn moeder o.a. een aardappel gratin schotel maakt en nog wat dingen. Ik maak een broccoli quiche met spekjes en brie en champignons gebakken in bierbeslag. Mijn zus maakt het toetje geen idee wat dat word.
2e kerstdag bij schoonmoeder:
Echt geen idee wat dat word is nog een verrassing.
Iedereen maakt wat eten. Ik geloof dat mijn moeder o.a. een aardappel gratin schotel maakt en nog wat dingen. Ik maak een broccoli quiche met spekjes en brie en champignons gebakken in bierbeslag. Mijn zus maakt het toetje geen idee wat dat word.
2e kerstdag bij schoonmoeder:
Echt geen idee wat dat word is nog een verrassing.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Dit jaar is het kerstdiner bij mij en op het menu staat:
Amuse
- omeletrolletje met pesto
- gamba's met knoflook
Voorgerecht
- tartaar van gerookte zalm, met rucola, rode ui en dressing
Hoofdgerecht
- hertenbiefstuk met rode wijn saus (voor ouders)
- scholfilet met kruiden (voor broertje en mij)
- rode kool
- bloemkool met sausje
Nagerecht
- Vienetta ijstaart biscuit caramel (daar zijn we allemaal gek op!)
Amuse
- omeletrolletje met pesto
- gamba's met knoflook
Voorgerecht
- tartaar van gerookte zalm, met rucola, rode ui en dressing
Hoofdgerecht
- hertenbiefstuk met rode wijn saus (voor ouders)
- scholfilet met kruiden (voor broertje en mij)
- rode kool
- bloemkool met sausje
Nagerecht
- Vienetta ijstaart biscuit caramel (daar zijn we allemaal gek op!)
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
O zininzon: Die vienetta is inderdaad lekker. Vorig jaar heb ik een keer de hand weten te leggen op Crème Brullee vienetta. Die was ook goddelijk.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
silly-one schreef:O zininzon: Die vienetta is inderdaad lekker. Vorig jaar heb ik een keer de hand weten te leggen op Crème Brullee vienetta. Die was ook goddelijk.
Waar???
Haha...
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Coop heb ik het vorig jaar gekocht, maar lijkt mij op zich wel dat hij ook wel in meerdere winkels te krijgen is haha.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik had al een keer gereageerd, maar toen was het allemaal nog vaag, en nu weet ik het wat preciezer...
Kerstavond zijn mijn man en ik met zn tweetjes.
Voorgerecht: carpaccio met stokbrood
Hoofdgerecht: gemarineerde varkenshaas in bladerdeeg, pommes duchesses en gegrilde groentes uit de oven
Nagerecht: chocolademousse
1e Kerstdag eten we bij mn ouders.
Amuse: crostini met carpaccio (maken wij)
Voorgerecht: kipcocktail
Hoofdgerecht: varkenshaas en beenham, gebakken aardappeltjes, frietjes en aardappelkroketjes, salade en haricots verts met spek en kruidenboter
Nagerecht: brownies (maken wij) met ijs en slagroom
2e kerstdag eten we bij de ouders van mn man.
Voorgerecht: maken wij, maar we zijn er nog niet helemaal uit, ik denk iets van toast met gerookte zalm ofzo...
Daarna gaan we gourmetten. Wij nemen wat vegetarische dingen mee en misschien nog een of ander vleesje, en een salade geloof ik.
Kerstavond zijn mijn man en ik met zn tweetjes.
Voorgerecht: carpaccio met stokbrood
Hoofdgerecht: gemarineerde varkenshaas in bladerdeeg, pommes duchesses en gegrilde groentes uit de oven
Nagerecht: chocolademousse
1e Kerstdag eten we bij mn ouders.
Amuse: crostini met carpaccio (maken wij)
Voorgerecht: kipcocktail
Hoofdgerecht: varkenshaas en beenham, gebakken aardappeltjes, frietjes en aardappelkroketjes, salade en haricots verts met spek en kruidenboter
Nagerecht: brownies (maken wij) met ijs en slagroom
2e kerstdag eten we bij de ouders van mn man.
Voorgerecht: maken wij, maar we zijn er nog niet helemaal uit, ik denk iets van toast met gerookte zalm ofzo...
Daarna gaan we gourmetten. Wij nemen wat vegetarische dingen mee en misschien nog een of ander vleesje, en een salade geloof ik.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik hoef niet te koken de kerstdagen, maar mijn vriend en ik hebben wel aangeboden het voorgerecht te maken voor mijn schoonmoeder, na overleg wordt het kreeft van vanillezout:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/775562/kreeft-met-vanillezout?rq=kreeft
Verder had mijn schoonmoeder nog geen idee voor eerste kerstdag, mijn schoonzusje heeft aangeboden het dessert te maken trouwens. Dus het is nog een complete verrassing.
Tweede kerstdag eten we met zo'n 11 mensen bij mijn ouders, eerst een zelfgemaakte paddenstoelen ragout, daarna een wortelbouillon met uitgebakken spekjes (nog nooit gehad, dus ben benieuwd), vervolgens boeuf bourguignon of beenham en iets van een salade en een warme groente met iets van pommes duches en iets van aardappelgratin.
En dan een dessert was geloof ik een trio van kersen, iets met ijs en mijn vader maakt altijd bauvarois en nog iets maar dan weet ik niet meer.
Wel luxe dat ik zo aan kan schuiven hoor, maar ik denk dat ik toch wel even de keuken in duik om mijn ouders te helpen tweede kerstdag en dat zal vast ook wel zo bij mijn schoonmoeder gaan want dat is eigenlijk altijd zo. Vind ik ook leuk en gezellig, samen in de keuken met een wijntje erbij.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/775562/kreeft-met-vanillezout?rq=kreeft
Verder had mijn schoonmoeder nog geen idee voor eerste kerstdag, mijn schoonzusje heeft aangeboden het dessert te maken trouwens. Dus het is nog een complete verrassing.
Tweede kerstdag eten we met zo'n 11 mensen bij mijn ouders, eerst een zelfgemaakte paddenstoelen ragout, daarna een wortelbouillon met uitgebakken spekjes (nog nooit gehad, dus ben benieuwd), vervolgens boeuf bourguignon of beenham en iets van een salade en een warme groente met iets van pommes duches en iets van aardappelgratin.
En dan een dessert was geloof ik een trio van kersen, iets met ijs en mijn vader maakt altijd bauvarois en nog iets maar dan weet ik niet meer.
Wel luxe dat ik zo aan kan schuiven hoor, maar ik denk dat ik toch wel even de keuken in duik om mijn ouders te helpen tweede kerstdag en dat zal vast ook wel zo bij mijn schoonmoeder gaan want dat is eigenlijk altijd zo. Vind ik ook leuk en gezellig, samen in de keuken met een wijntje erbij.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Met 1e en 2e kerstdag schuiven we aan bij familie dus samen gaan wij 24 dec lekker eten
1e kertsdag: gourmetten familie
2e kerstdag; chinese rijsttafel schoonfamilie
Dan is het menu
- Voorgerecht: garnalencocktail (sausje maken van mayo, ketchup en cocktailsaus met peper, hollandse garnalen, fijn gesneden uitje, klein gesneden ananas en surimisticks door elkaar roeren en klaar)
- Hoofdgerecht; Beenham uit de oven (recept minoesepoes) met pommes duchesse en nog een groentegerecht (nog even kijken wat) en geitenkaas salade met salade / pitjes / geitenkaas / honingmosterd dressing
- Toetje; Semifreddo praline met extra chocola er door
http://cookgeeks.wordpress.com/2009/12/21/gevaarlijk-lekker-toetje-jamies-semifreddo-praline/
En vriend wil ook heel graag varkenshaas met garnalen roomsaus eten dus dat eten we denk de 23e :-)
Varkenshaas in stukken snijden en alle kanten insmeren met mosterd en peper. Dit paar minuten bakken aan alle kanten en dan apart zetten en warm houden.
Uitje fruiten in het bakvet, eventueel champignons mee bakken, scheut witte wijn erdoor, papje maken met maizena en doorwarmen. Van het vuur, slagroom erdoor, dit goed doorwarmen. Varkenshaas en garnalen erbij doen en goed doorwarmen. Eventueel nog wat kruiden erdoor
1e kertsdag: gourmetten familie
2e kerstdag; chinese rijsttafel schoonfamilie
Dan is het menu
- Voorgerecht: garnalencocktail (sausje maken van mayo, ketchup en cocktailsaus met peper, hollandse garnalen, fijn gesneden uitje, klein gesneden ananas en surimisticks door elkaar roeren en klaar)
- Hoofdgerecht; Beenham uit de oven (recept minoesepoes) met pommes duchesse en nog een groentegerecht (nog even kijken wat) en geitenkaas salade met salade / pitjes / geitenkaas / honingmosterd dressing
- Toetje; Semifreddo praline met extra chocola er door
http://cookgeeks.wordpress.com/2009/12/21/gevaarlijk-lekker-toetje-jamies-semifreddo-praline/
En vriend wil ook heel graag varkenshaas met garnalen roomsaus eten dus dat eten we denk de 23e :-)
Varkenshaas in stukken snijden en alle kanten insmeren met mosterd en peper. Dit paar minuten bakken aan alle kanten en dan apart zetten en warm houden.
Uitje fruiten in het bakvet, eventueel champignons mee bakken, scheut witte wijn erdoor, papje maken met maizena en doorwarmen. Van het vuur, slagroom erdoor, dit goed doorwarmen. Varkenshaas en garnalen erbij doen en goed doorwarmen. Eventueel nog wat kruiden erdoor
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Wow, ik zie allemaal hele culinaire dingen voorbijkomen
Kerstavond maak ik zelf groentesoep en daarbij eten we pasteitjes met ragout. Voor 's avonds bij de borrel maak ik ook zelfgemaakte gehaktballetjes.
Eerste kerstdag gaan we bij m'n ouders gourmetten. Dat doen we deze keer buiten met het warmtekanon erbij.
Tweede kerstdag eten we bij m'n schoonouders en daar eten we ieder jaar Chinees (van de afhaal). Dat halen zij bij alle feestelijke gelegenheden (verjaardagen, etc.)
Kerstavond maak ik zelf groentesoep en daarbij eten we pasteitjes met ragout. Voor 's avonds bij de borrel maak ik ook zelfgemaakte gehaktballetjes.
Eerste kerstdag gaan we bij m'n ouders gourmetten. Dat doen we deze keer buiten met het warmtekanon erbij.
Tweede kerstdag eten we bij m'n schoonouders en daar eten we ieder jaar Chinees (van de afhaal). Dat halen zij bij alle feestelijke gelegenheden (verjaardagen, etc.)
Sanne_86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 171
Punten : 208
Mijn menu voor 1ste kerstdag:
- hamkaasrollen
- kipsate stokje
- Rollade of iets anders van vlees uit de oven, met harico verts, witlof met ham en kaas, salade en aardappeldingetjes
- Iets van zelf gemaakt ijs ofzo
- hamkaasrollen
- kipsate stokje
- Rollade of iets anders van vlees uit de oven, met harico verts, witlof met ham en kaas, salade en aardappeldingetjes
- Iets van zelf gemaakt ijs ofzo
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Voor kerstavond maak ik 2 quiches, broccoli, brie & spekjes champignons en maak ik gehaktballetjes in satesaus.
1e kerstdag hoef ik niks te maken
2e kerstdag verzorg ik het voorgerecht en dan ga ik dit maken:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/369668/zalmtartaar-met-rucolaolie?rq=voorgerecht+rucola
1e kerstdag hoef ik niks te maken
2e kerstdag verzorg ik het voorgerecht en dan ga ik dit maken:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/369668/zalmtartaar-met-rucolaolie?rq=voorgerecht+rucola
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
1e kerstdag heb ik nog geen idee wat we gaan eten. We gaan dan altijd naar mijn schoonfamilie en de zus van mijn man maakt een 4 gangen menu. Altijd lekker ! En 2e kerstdag gaan we gourmetten bij mijn ouders
Gast- Gast
1e kerstdag eten we vooraf carpaccio. Het hoofdgerecht is een varkenshaas met champignon roomsaus. Daarnaast een beetje aardappelpuree en een gevulde appel met gehakt en tomatensaus ( had mijn man laatst gezien op de tv op kanaal 24 kitchen )
Nagerecht is appeltaart ijs met slagroom.
2e kerstdag tagliatelle met een saus van zalm, roomkaas en spinazie erover. Nagerecht nog een keer appeltaart ijs met slagroom.
Echt heerlijk, kijk er nu al naar uit.
Nagerecht is appeltaart ijs met slagroom.
2e kerstdag tagliatelle met een saus van zalm, roomkaas en spinazie erover. Nagerecht nog een keer appeltaart ijs met slagroom.
Echt heerlijk, kijk er nu al naar uit.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Gister er nog even met mijn vriend over gehad en we gaan kerstavond ook al een beetje vieren samen. Hij zorgt voor een leuke film en dan eten we allemaal hapjes, trekken we onze bank uit tot slaapbank, dekentje erbij, kerstboom aan, wijntje en allemaal hapjes. Lekker knus!
Ik heb laatst een stukje beenham ingevroren, die maak ik dan klaar met de bekende marinade en daar snijden we dan plakjes van voor op stokbrood. En dan nog iets van een kaasje en een salade voor op het stokbrood en lekkere olijven en gevulde pepadew en mijn vriend maakt nog iets van sate en ga zo maar door. Lekker en knus is het plan dus!
Ik heb laatst een stukje beenham ingevroren, die maak ik dan klaar met de bekende marinade en daar snijden we dan plakjes van voor op stokbrood. En dan nog iets van een kaasje en een salade voor op het stokbrood en lekkere olijven en gevulde pepadew en mijn vriend maakt nog iets van sate en ga zo maar door. Lekker en knus is het plan dus!
minoessepoes- Ratel
1ste kerstdag; gourmetten.
2de kerstdag; wordt groot koud en warm buffet geleverd.
2de kerstdag; wordt groot koud en warm buffet geleverd.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Pippa schreef:Klinkt goed Minoes, hetzelfde wat wij doen.. heerlijk
Ja ik heb er ook echt zin in. Hoewel we gezegend zijn met lieve familie en het gezellig is om daar heen te gaan zijn we wel de hele kerst de hort op, logeren enz. En de afgelopen twee weken is bijna elke avond wel 1 van de twee weg i.v.m een kerstborrel etentje enz. Dus dan even lekker een avondje voor ons tweeen. Heerlijk!
Geniet ervan!
minoessepoes- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat eten jullie kindjes met Kerst?
» moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
» Twijfel om deze dvd's te kopen met kerst voor mijn vriend.
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» warm eten maken
» moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
» Twijfel om deze dvd's te kopen met kerst voor mijn vriend.
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» warm eten maken
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: