Wat eten/maken jullie deze kerst?
+22
Sanne_86
Zininzon
Lady Starstruck
Zonnetje
Nora
TukTuk
Jolanda
Novalee
Sarah1985
silly-one
Mizz_S
minoessepoes
Monte
SarahKey
Caramba
Fearie
litllejoy
Marin
Inge
Ooh La La!
Kqip
TNMN
26 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat eten/maken jullie deze kerst?
Wat eten of maken jullie deze kerst?
As maandag heb ik een dinner met vrienden bij ons thuis en mijn vriend en ik gaan voor het eerst een kalkoen maken (met gegrilde groenten, gepofte aardappels, jus, stuffing, cranberry saus en appelmoes). Als toetje maak ik ook nog zelfgemaakte semifreddo (Italiaans ijs) en pompoen taart.
Eerst kerstdag eten we bij de zus van mijn vriend, dat zal ook wel op bovenstaande uitkomen denk ik. Wij zorgen voor het toetje, dus we gaan -koekjes, appeltaart en mince pies maken.
As maandag heb ik een dinner met vrienden bij ons thuis en mijn vriend en ik gaan voor het eerst een kalkoen maken (met gegrilde groenten, gepofte aardappels, jus, stuffing, cranberry saus en appelmoes). Als toetje maak ik ook nog zelfgemaakte semifreddo (Italiaans ijs) en pompoen taart.
Eerst kerstdag eten we bij de zus van mijn vriend, dat zal ook wel op bovenstaande uitkomen denk ik. Wij zorgen voor het toetje, dus we gaan -koekjes, appeltaart en mince pies maken.
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat eten/maken jullie deze kerst?
Klinkt lekker allemaal!
Wij gaan niet te moeilijk doen en in principe lekker kaasfonduen. Tweede kerstdag nog geen idee, nog even iets bedenken wat lekker en feestelijk is, maar wederom niet teveel moeite.
Wij gaan niet te moeilijk doen en in principe lekker kaasfonduen. Tweede kerstdag nog geen idee, nog even iets bedenken wat lekker en feestelijk is, maar wederom niet teveel moeite.
Gast- Gast
1e kerstdag gaan we gourmetten bij mijn ouders. 2e kerstdag weten we nog niet..ik denk dat het iets makkelijks wordt gezien het waarschijnlijk vele eten 1e kerstdag.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Kerstavond eten we bij mijn ouders. Daar doen we een soort buffet. M'n moeder maakt een aantal dingen en ik ook.
1e kerstdag eten we thuis. Geen idee wat. Vorig jaar waren we vergeten boodschappen te doen voor die dag :s Heel romantisch hebben we toen bij de avond winkel een pizza gehaald.
2e kerstdag worden het hapjes. M'n vriend is dan jarig dus de hele familie komt dan langs. Om voor 16 man een diner te maken is me iets te veel werk met kerst.
1e kerstdag eten we thuis. Geen idee wat. Vorig jaar waren we vergeten boodschappen te doen voor die dag :s Heel romantisch hebben we toen bij de avond winkel een pizza gehaald.
2e kerstdag worden het hapjes. M'n vriend is dan jarig dus de hele familie komt dan langs. Om voor 16 man een diner te maken is me iets te veel werk met kerst.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Kerstavond ga ik tapas maken voor mijn vriend & mij, wordt tafel vol lekkere hapjes & drankjes
1e kerstdag gaan we uitgebreid brunchen in een restaurant, dus in de avond waarsg. de resten van de dag ervoor eten
2e kerstdag laat ik me verrassen bij mijn ouders; daar eten we. Ik gok rollade! En ik wil iets met het nagerecht gaan doen; wat weet ik nog niet.
1e kerstdag gaan we uitgebreid brunchen in een restaurant, dus in de avond waarsg. de resten van de dag ervoor eten
2e kerstdag laat ik me verrassen bij mijn ouders; daar eten we. Ik gok rollade! En ik wil iets met het nagerecht gaan doen; wat weet ik nog niet.
Gast- Gast
TNMN schreef:zelfgemaakte semifreddo (Italiaans ijs)
it
Ik doe daar altijd wel nog kleine brokjes witte en pure chocola doorheen, vind ik nog lekkerder :-)
Hoef dit jaar niet te koken, 1e kerstdag bij mijn familie en 2e kerstdag bij de schoonfamilie.
Wij verzorgen nieuwjaarsdag en dan met allerlei lekkere hapjes
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Kerstavond bij mijn moeder
Voorgerecht is nog niet duidelijk
Hoofdgerecht: Kalkoen met gegrilde groenten, spruitjes met kastanjes en gratin dauphinois
Nagerecht: Pavlova met rood fruit
Eerste kerstdag bij schoonouders (menu grotendeels bedacht door m'n vriend)
Voorgerecht: Vietnamese pannenkoekjes met eendenborstfilet en hoisin saus
Tussengerecht: Broccoli-citroen soep
Hoofdgerecht: Hazenrug met gegrilde groenten
Nagerecht: In koffie gekookte pear crumble met chocola
Tweede kerstdag bij schoonouders
Voorgerecht: Verse vijgen met mascarpone, honing en balsamico reductie
Tussengerecht: Ossenstaartsoep
Hoofdgerecht: Kalkoen met abrikozen, cranberries, haricots verts ombonden met spek en aardappelpuree
Nagerecht: Filodeeg met banaan, chocolade, jam saus, ijs
Bij de koffie: Pecan pie (die ik gemaakt heb)
Geloof dat we na de kerst maar gaan lijnen
Voorgerecht is nog niet duidelijk
Hoofdgerecht: Kalkoen met gegrilde groenten, spruitjes met kastanjes en gratin dauphinois
Nagerecht: Pavlova met rood fruit
Eerste kerstdag bij schoonouders (menu grotendeels bedacht door m'n vriend)
Voorgerecht: Vietnamese pannenkoekjes met eendenborstfilet en hoisin saus
Tussengerecht: Broccoli-citroen soep
Hoofdgerecht: Hazenrug met gegrilde groenten
Nagerecht: In koffie gekookte pear crumble met chocola
Tweede kerstdag bij schoonouders
Voorgerecht: Verse vijgen met mascarpone, honing en balsamico reductie
Tussengerecht: Ossenstaartsoep
Hoofdgerecht: Kalkoen met abrikozen, cranberries, haricots verts ombonden met spek en aardappelpuree
Nagerecht: Filodeeg met banaan, chocolade, jam saus, ijs
Bij de koffie: Pecan pie (die ik gemaakt heb)
Geloof dat we na de kerst maar gaan lijnen
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
1e kerstdag ben ik samen met mijn vriend:
Voor: Vis- amuse's (gegrilde zalm, vissoepje met garnalen, visspiesje van witvis)
Hoofd: Ossehaaspuntjes met aardappelgratin of aardappeltjes uit de oven en salade of gegrilde groenten
Na: ?
2e kerstdag zijn we bij mijn schoonouders:
Voor: Bladerdeeghapjes met zalm, gekruid gehakt en feta (maak ik)
Hoofd: Rollade met aardappelkroketjes (maakt schoonmoeder) en sperziebonen in spek (maakt schoonzus)
Voor: Vis- amuse's (gegrilde zalm, vissoepje met garnalen, visspiesje van witvis)
Hoofd: Ossehaaspuntjes met aardappelgratin of aardappeltjes uit de oven en salade of gegrilde groenten
2e kerstdag zijn we bij mijn schoonouders:
Voor: Bladerdeeghapjes met zalm, gekruid gehakt en feta (maak ik)
Hoofd: Rollade met aardappelkroketjes (maakt schoonmoeder) en sperziebonen in spek (maakt schoonzus)
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Kerstavond gaan we waarschijnlijk sushi eten, mits de AH onze sushischotel levert. Anders moet ik nog snel wat anders verzinnen.
1e kerstdag eten we waarschijnlijk Chinees.
2e kerstdag gaan mijn vriend en ik gourmetten.
1e kerstdag eten we waarschijnlijk Chinees.
2e kerstdag gaan mijn vriend en ik gourmetten.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
1ste Kerstdag eten we met de hele familie bij mijn schoonouders. Dan word er altijd wild gegeten. Verder geen idee wat het koude en warme voorgerecht worden en wat er verder bij het hoofdgerecht geserveerd word, is ook nog een verrassing.
2de Kerstdag komt mijn vader bij ons eten en gaan we gourmetten.
2de Kerstdag komt mijn vader bij ons eten en gaan we gourmetten.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Inge schreef:TNMN schreef:zelfgemaakte semifreddo (Italiaans ijs)
it
Ik doe daar altijd wel nog kleine brokjes witte en pure chocola doorheen, vind ik nog lekkerder :-)
Hoef dit jaar niet te koken, 1e kerstdag bij mijn familie en 2e kerstdag bij de schoonfamilie.
Ik heb het nog nooit gemaakt, ben benieuwd! Ik maak een recept van Jamie Oliver met Snickers en stukjes chocola.
Ook es lekker dat je niet hoeft te koken
TNMN- Kletskop
freakielief schreef:Klinkt lekker allemaal!
Ik heb nog nooit ge-kaasfondued, maar ik ben dol op kaas dus lijkt me heerlijk! Ook lekker makkelijk natuurlijk!
TNMN- Kletskop
TNMN schreef:Inge schreef:TNMN schreef:zelfgemaakte semifreddo (Italiaans ijs)
it
Ik heb het nog nooit gemaakt, ben benieuwd! Ik maak een recept van Jamie Oliver met Snickers en stukjes chocola.
Ook es lekker dat je niet hoeft te koken
Klinkt goed! Die ga ik ook eens googlen! Ik had toen volgens mij ook recept van Jamie! Met zelfgemaakte caramel en hazelnoten! En dan extra chocola erin gedaan
Ik had de semifreddo in een cakevorm gedaan, volgende keer doe ik het denk in kleine vormen (cupcake vormen denk) de binnenkant was nog net te zacht, maar goed niet minder lekker :-)
Inge- Ratel
1ste kerstdag komen mijn schoonouders hier eten.
Voorgerecht: rundvleessoep met breekbrood (meergranen en italiaans) met zelfgemaakte kruidenboter
Hoofdgerecht: stoofpeertjes, sperciebonen met krieltjes en beenham, varkenshaasjes met zelfgemaakte sausjes
Nagerecht: chocoladefontein met stukjes fruit/koek etc of chocolademousse met ijs.
2de kerstdag gaan we elk jaar met mijn familie uit de grote pan eten.
Voorgerecht: rundvleessoep met breekbrood (meergranen en italiaans) met zelfgemaakte kruidenboter
Hoofdgerecht: stoofpeertjes, sperciebonen met krieltjes en beenham, varkenshaasjes met zelfgemaakte sausjes
Nagerecht: chocoladefontein met stukjes fruit/koek etc of chocolademousse met ijs.
2de kerstdag gaan we elk jaar met mijn familie uit de grote pan eten.
Eerste kerstdag:
Voor: zalmragoutbakjes
Hoofd: Zalmfilet met dillesaus uit de oven en daarbij harico's met spek eromheen, nog een andere groente(weet het nog niet) en pomme duchesse
Na: waarschijnlijk een dame blanche
Tweede kerstdag:
Voor: Garnalencocktail en een asperge roomsoepje(kan iedereen kiezen)
Hoofd: Kalkoen met gegrilde groente en iets van aardappeltjes (denk gratin)
Na: Walnoten karamel ijs of iets van een chocomousse
Voor: zalmragoutbakjes
Hoofd: Zalmfilet met dillesaus uit de oven en daarbij harico's met spek eromheen, nog een andere groente(weet het nog niet) en pomme duchesse
Na: waarschijnlijk een dame blanche
Tweede kerstdag:
Voor: Garnalencocktail en een asperge roomsoepje(kan iedereen kiezen)
Hoofd: Kalkoen met gegrilde groente en iets van aardappeltjes (denk gratin)
Na: Walnoten karamel ijs of iets van een chocomousse
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Op kerstavond of 1e kerstdag gaan we een beenhamgerecht klaarmaken. Ben nog een beetje aan het zoeken naar een lekker gerecht.
En op 2e kerstdag gaan we lekker uit eten met de familie.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Op kerstavond of 1e kerstdag gaan we een beenhamgerecht klaarmaken. Ben nog een beetje aan het zoeken naar een lekker gerecht.
Dit is een recept van Minoessepoes van het forum
Beenham
beenhammetje insmeren met een mengsel van bruine suiker/honig en citroensap en dan in de oven garen. Wel af en toe het mengsel er weer overheen scheppen, zodat de smaak er goed intrekt. Daar plakjes van snijden en dan dus de warme beenham serveren.
Inge- Ratel
Inge schreef:Break Of Day schreef:Op kerstavond of 1e kerstdag gaan we een beenhamgerecht klaarmaken. Ben nog een beetje aan het zoeken naar een lekker gerecht.
Dit is een recept van Minoessepoes van het forum
Beenham
beenhammetje insmeren met een mengsel van bruine suiker/honig en citroensap en dan in de oven garen. Wel af en toe het mengsel er weer overheen scheppen, zodat de smaak er goed intrekt. Daar plakjes van snijden en dan dus de warme beenham serveren.
Ow leuk leuk dat je die nog hebt en ook noemt!
Inmiddels maak ik hem altijd zonder de honing omdat ik daar allergisch voor ben, dat gaat ook prima alleen moet je dan wat heet water bij de bruine suiker doen zodat het een papje wordt. Maar persoonlijk vind ik deze erg lekker! En het kan eigenlijk niet mislukken!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
:-)
Ik heb deze 1keer gemaakt en ga deze de 24e weer maken en dan ook als hapje met oud&nieuw.
Vond het toen erg lekker. Vind je het met honing of met water lekkerder?
Ik heb deze 1keer gemaakt en ga deze de 24e weer maken en dan ook als hapje met oud&nieuw.
Inge- Ratel
Inge schreef::-)
Met honing! Maar met water is een prima alternatief als je bijvoorbeeld geen honing in huis hebt!
Mijn vriend had het van de week ook gekozen om te eten met zijn verjaardag, we hadden het al een hele tijd niet meer op maar toevallig van de week dus weer. Het is ook zo makkelijk, je gooit die beenham in de oven, schept af en toe de "marinade" er een keer over heen en meer hoef je niet te doen, gaat eigenlijk altijd goed!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Op Kerstavond zijn mn man en ik heerlijk met zn tweetjes, wat we precies gaan maken weten we nog niet. Als hoofdgerecht dachten we misschien aan varkenshaas met spek erom, of in bladerdeeg ofzo. En dan iets lekkers van aardappeltjes erbij, of ovenfrietjes of pommes duchesses ofzo, en misschien allerlei gegrilde groenten uit de oven ofzo. Voorgerecht misschien een keer carpaccio ofzo maar kan ook nog niets heel anders worden, en nagerecht denk ik heel simpel chocolademousse.
Op 1e Kerstdag gaan we bij mn ouders eten, misschien maken mijn man en ik een amuse maar nog geen idee wat. Als voorgerecht kipcocktail, als hoofdgerecht varkenshaas met champignonsaus en misschien nog wat van beenham ofzo, frietjes en aardappelkroketjes en dan misschien nog gratin ofzo erbij, en dan twee soorten groenten, waarschijnlijk haricot verts met spek erom en witlofsalade. Als toetje ga ik een brownie bakken en dan met slagroom en ijs.
Op 2e Kerstdag gaan we bij de ouders van mn man eten, we gaan gourmetten. We hebben vandaag afgesproken dat wij dan een voorgerecht maken maar we hebben dus ook nog niet bedacht wat. Wel iets met vis waarschijnlijk. Ook nemen we wat lekkere dingetjes mee voor op de gourmet, ik denk ook wat vega dingetjes want dat vind ik altijd lekker (en het vlees wat hun meestal hebben vind ik niet zo lekker...).
Op 1e Kerstdag gaan we bij mn ouders eten, misschien maken mijn man en ik een amuse maar nog geen idee wat. Als voorgerecht kipcocktail, als hoofdgerecht varkenshaas met champignonsaus en misschien nog wat van beenham ofzo, frietjes en aardappelkroketjes en dan misschien nog gratin ofzo erbij, en dan twee soorten groenten, waarschijnlijk haricot verts met spek erom en witlofsalade. Als toetje ga ik een brownie bakken en dan met slagroom en ijs.
Op 2e Kerstdag gaan we bij de ouders van mn man eten, we gaan gourmetten. We hebben vandaag afgesproken dat wij dan een voorgerecht maken maar we hebben dus ook nog niet bedacht wat. Wel iets met vis waarschijnlijk. Ook nemen we wat lekkere dingetjes mee voor op de gourmet, ik denk ook wat vega dingetjes want dat vind ik altijd lekker (en het vlees wat hun meestal hebben vind ik niet zo lekker...).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Kerstavond
Iets simpels en lichts misschien iets van soep o.i.d. Ga namelijk altijd naar de nachtmis en daarna eten we nog een worstenbroodje.
1ste kerstdag
Japanse rijsttafel met als voorgerechten.
sashimi
sushi
pittige vissoep.
Hoofdgerecht
Japanse rijst, Rijsttimbaaltje
Kip terriyaki
Groenten tempura
Komkommersalade
tomaten salade met tofy
rundvlees gerecht waar ik de naam niet zo 1-2-3 van weet.
Nagerecht
Flesjes met sinaasappel en dadels
2de kerstdag
Geen idee haha. Vorig jaar moesten we op kerstavond nog bedenken wat we 1ste kerstdag zouden eten ( 2de gingen we uit eten haha). Toen zijn we de vriezer in gedoken en hebben we nog een gourmet op tafel kunnen zetten voor 3 personen.
Iets simpels en lichts misschien iets van soep o.i.d. Ga namelijk altijd naar de nachtmis en daarna eten we nog een worstenbroodje.
1ste kerstdag
Japanse rijsttafel met als voorgerechten.
sashimi
sushi
pittige vissoep.
Hoofdgerecht
Japanse rijst, Rijsttimbaaltje
Kip terriyaki
Groenten tempura
Komkommersalade
tomaten salade met tofy
rundvlees gerecht waar ik de naam niet zo 1-2-3 van weet.
Nagerecht
Flesjes met sinaasappel en dadels
2de kerstdag
Geen idee haha. Vorig jaar moesten we op kerstavond nog bedenken wat we 1ste kerstdag zouden eten ( 2de gingen we uit eten haha). Toen zijn we de vriezer in gedoken en hebben we nog een gourmet op tafel kunnen zetten voor 3 personen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Morgen t.e.v. Kerst bij opa en oma gourmetten.
Kerstavond eten we wa simpels, savonds hapjes bij mama.
Eerste kerstdag buffet bij mn papa en vrouw.
Tweede kerstdag koken mijn schoonbroer en vriend.
Kerstavond eten we wa simpels, savonds hapjes bij mama.
Eerste kerstdag buffet bij mn papa en vrouw.
Tweede kerstdag koken mijn schoonbroer en vriend.
Gast- Gast
wij moeten nog iets voor 2e kerstdag bedenken,we zijn met zijn 2en dan
EN mijn man wil iets speciaals. iemand tips
EN mijn man wil iets speciaals. iemand tips
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Kerstavond gaan mijn vriend en ik gourmetten. Vorige jaren gingen we altijd naar de nachtmis en daarna aten we ragoutbakjes (en vroeger ook nog worstenbroodjes ) bij mijn moeder thuis. Maar dit jaar blijven we thuis want het wordt dan zo 3 uur en het is zo sneu voor N.inthe om haar dan uit haar bedje te plukken om weer mee naar huis te gaan. Plus dat zij 's ochtends gewoon normale tijd wakker wordt, natuurlijk
Eerste Kerstdag vieren we hier met mijn familie. Ik ga samen met m'n moeder koken:
Koud voorgerecht: Bietjessalade met kappertjesdressing
Warm voorgerecht: Rucolasoep met kruiden en soepstengel met ham eromheen gewikkeld
Hoofdgerecht: Surf 'n Turf spiesjes, zelfgemaakte pommes duchesses, herfstsalade met courgette, bospeen met bieslookboter (of andere kruiden dat weten we nog niet precies), sperziebonen (daar moeten we ook nog iets lekker bij verzinnen, iets anders dan de standaard opgerold-met-spekvariant). We wilden eigenlijk ook nog een couscoussalade erbij doen maar m'n vriend vond die smaak er niet zo bij passen en daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in.
Nagerecht: worden 3 kleine dingetjes. Waarschijnlijk zelfgemaakte tiramisu met iets van fruit en chocola
Tweede kerstdag gaan we bij mijn schoonouders eten. Dat wordt vast heel lekker maar niet zo'n strak diner. Gaat ook niet met 2 baby's van 5 maanden en nog een kindje van 2 Als toetje hebben we in elk geval als 3e jaar op rij ijsbombe, dat valt steeds erg goed in de smaak!
Eerste Kerstdag vieren we hier met mijn familie. Ik ga samen met m'n moeder koken:
Koud voorgerecht: Bietjessalade met kappertjesdressing
Warm voorgerecht: Rucolasoep met kruiden en soepstengel met ham eromheen gewikkeld
Hoofdgerecht: Surf 'n Turf spiesjes, zelfgemaakte pommes duchesses, herfstsalade met courgette, bospeen met bieslookboter (of andere kruiden dat weten we nog niet precies), sperziebonen (daar moeten we ook nog iets lekker bij verzinnen, iets anders dan de standaard opgerold-met-spekvariant). We wilden eigenlijk ook nog een couscoussalade erbij doen maar m'n vriend vond die smaak er niet zo bij passen en daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in.
Nagerecht: worden 3 kleine dingetjes. Waarschijnlijk zelfgemaakte tiramisu met iets van fruit en chocola
Tweede kerstdag gaan we bij mijn schoonouders eten. Dat wordt vast heel lekker maar niet zo'n strak diner. Gaat ook niet met 2 baby's van 5 maanden en nog een kindje van 2 Als toetje hebben we in elk geval als 3e jaar op rij ijsbombe, dat valt steeds erg goed in de smaak!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat eten jullie kindjes met Kerst?
» moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
» Twijfel om deze dvd's te kopen met kerst voor mijn vriend.
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» warm eten maken
» moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
» Twijfel om deze dvd's te kopen met kerst voor mijn vriend.
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» warm eten maken
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: