moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
+5
Darius
PapillonRose
kwak
Flower_L
duckie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
het is hier bijna elke dat hetzelfde liedje... met eten is het zo lastig om A. rustig te laten eten... regelmatig slaat ze de lepen vol eten weg met als gevolg overal eten,.. of doet ze dr mond niet echt los... maar zodra je dr een circus om heen maakt of haar wat speelgoed geeft gaat het wel goed en eet ze wel goed... dus het is niet dat ze niet wil eten want honger heeft ze wel... na het potje geef ik haar vaak zelf nog wat te eten als broccoli of macaroni ofzo en dat vind ze heel erg leuk/interessant...
en met de rietjesbeker kan ze best wel drinken maar nu heeft ze dat ze grote slokken neemt en het dan weer soort van uitspuugd laat lopen met als gevolg alles helemaal nat en 3x per dag schone kleren aan ofzo...
hoe kan ik dit oplossen of is dit tijdelijk /gedrag?
en met de rietjesbeker kan ze best wel drinken maar nu heeft ze dat ze grote slokken neemt en het dan weer soort van uitspuugd laat lopen met als gevolg alles helemaal nat en 3x per dag schone kleren aan ofzo...
hoe kan ik dit oplossen of is dit tijdelijk /gedrag?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: moeten jullie er ook zon circus van maken?? (eten)
En als je haar helemaal zelf laat eten? Steeds een klein stukje eten op het blad en als ze dat op heeft een nieuw stukje eten.
Drinken uit de mond laten lopen heeft onze dochter ook een tijd gedaan, lang leve de slabbers met plastic achterkant. Dit is vanzelf weer over gegaan.
Drinken uit de mond laten lopen heeft onze dochter ook een tijd gedaan, lang leve de slabbers met plastic achterkant. Dit is vanzelf weer over gegaan.
Gast- Gast
Ken he t wel beetje. L ruikt tegenwoordig aan het eten..en bepaalt dan of hij wil of n ie t. En hij wil alles zelf en met handen doen. Prima, dan eet hij tenminste iets. Denk dat het periode is en we blijven wel consequent aanbieden.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Hier is het ook een heel circus hoor Hij moet iets hebben om mee te spelen anders eet hij niet. Meestal geef ik hem wat Duplo blokjes of een boekje en dan eet hij. Raar genoeg is het alleen maar bij het brood en het fruit dat hij dat doet. Bij het avondeten kan hij wel normaal eten. Maargoed dan zitten we met z'n alle aan tafel te eten en dan scheelt wel een hoop. Alleen eten lukt af en toe maar meestal beland het eerder op de grond dan in z'n mondje
Die rietjesbeker komt wel goed. S. kan pas sinds 1,5 maand goed drinken uit een rietjesbeker. Voorheen dronk hij uit een tuitbeker maar ik oefende wel een paar keer per week met een rietjesbeker. En anders gewoon een grote slab aan trekken voordat ze uit de rietjesbeker gaat drinken
Die rietjesbeker komt wel goed. S. kan pas sinds 1,5 maand goed drinken uit een rietjesbeker. Voorheen dronk hij uit een tuitbeker maar ik oefende wel een paar keer per week met een rietjesbeker. En anders gewoon een grote slab aan trekken voordat ze uit de rietjesbeker gaat drinken
Gast- Gast
D. wil tegenwoordig ook alles zelf doen anders eet ze niet.
ik geef haar nu gewoon maar zelf een bord met eten want anders eet ze echt niet en begint ze keihard te huilen en de lepel met eten weg te slaan.
met een rietjes beker drinken doet D. ook, zij heeft inderdaad ook de een periode gehad dat ze de helft uit haar mond liet lopen.
heel irritant omdat je bezig blijft met schone kleren maar naar een maand of 2 was het over.
ik geef haar nu gewoon maar zelf een bord met eten want anders eet ze echt niet en begint ze keihard te huilen en de lepel met eten weg te slaan.
met een rietjes beker drinken doet D. ook, zij heeft inderdaad ook de een periode gehad dat ze de helft uit haar mond liet lopen.
heel irritant omdat je bezig blijft met schone kleren maar naar een maand of 2 was het over.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
misschien moet ik me er ondertussen iets meer in verdiepen om zelf te koken en dat ze dan idd zelf kan eten..... met potjes is dat wat lastiger, maar dan weet ik dat ze alles krijgt wat ze moet hebben
met drinken, ze kan het wel gewoon uit een rietjesbeker drinken maar het is nu gewoon leuk om het weer uit te spugen zeg maar dan dan maakt ze dr een geluid bij en zit blij om zich heen te kijken of we het wel zien... dus het is een spelletje.
met drinken, ze kan het wel gewoon uit een rietjesbeker drinken maar het is nu gewoon leuk om het weer uit te spugen zeg maar dan dan maakt ze dr een geluid bij en zit blij om zich heen te kijken of we het wel zien... dus het is een spelletje.
duckie- Ratel
duckie: dat deed D. ook, kijken of mama het wel zag. Ze was toen ook ongv 9/10 maand oud.
misschien kun je ook met het eten 50/50 doen, ik maak voor D. dan even wat boontjes of brocolie klaar met van die wokkelpasta en dat eet ze zelf en ondertussen voer ik d'r nog een potje.
meestal werkt dat hier wel.
misschien kun je ook met het eten 50/50 doen, ik maak voor D. dan even wat boontjes of brocolie klaar met van die wokkelpasta en dat eet ze zelf en ondertussen voer ik d'r nog een potje.
meestal werkt dat hier wel.
kwak- Ratel
dat kan ik ook wel eens doen, 50/50 dan warm ik gewoon de helft van het potje op en de andere helft de volgende dag...
kun je ook groente uit pot/blik gebruiken, weet je dat?
duckie- Ratel
Heel herkenbaar! Alleen werkt hier zelfs een circus er van maken niet in de meeste gevallen
Overdag eet ze meestal prima, maar 's avonds is het echt een drama. En zelf eten gaat de ene keer best aardig, de andere keer zit ze er alleen mee te spelen. Maar het is wel een goed idee om eens uit te proberen, wie weet werkt het bij jou wel elke dag. Wat hier ook wel interessant gevonden wordt is het eten aan een vorkje prikken en haar dan het eten van het vorkje te laten eten. Dat doet ze al met haar brood en met avondeten wil het ook nog weleens helpen.
Wat hier ook wel werkt is de eerste hap een beetje 'dwingen'. Natuurlijk duw ik het er niet met geweld in, maar als ze voordat ze geproefd heeft al aangeeft niet te willen dan eet ze niks als ik haar de gang laat gaan. Ik heb gemerkt dat ze vaak toch wel wat eet als ze eenmaal geproefd heeft wat het is. Dus probeer ik dan in elk geval 1 hap erin te krijgen, dan mag ze daarna van mij kijken of ze er wel of niet verder van wil eten.
Overdag eet ze meestal prima, maar 's avonds is het echt een drama. En zelf eten gaat de ene keer best aardig, de andere keer zit ze er alleen mee te spelen. Maar het is wel een goed idee om eens uit te proberen, wie weet werkt het bij jou wel elke dag. Wat hier ook wel interessant gevonden wordt is het eten aan een vorkje prikken en haar dan het eten van het vorkje te laten eten. Dat doet ze al met haar brood en met avondeten wil het ook nog weleens helpen.
Wat hier ook wel werkt is de eerste hap een beetje 'dwingen'. Natuurlijk duw ik het er niet met geweld in, maar als ze voordat ze geproefd heeft al aangeeft niet te willen dan eet ze niks als ik haar de gang laat gaan. Ik heb gemerkt dat ze vaak toch wel wat eet als ze eenmaal geproefd heeft wat het is. Dus probeer ik dan in elk geval 1 hap erin te krijgen, dan mag ze daarna van mij kijken of ze er wel of niet verder van wil eten.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
duckie schreef:dat kan ik ook wel eens doen, 50/50 dan warm ik gewoon de helft van het potje op en de andere helft de volgende dag...
ik gebruik meestal diepvries groente, ideaal!
volgens mij zit er in potjes/blik groente veel toegevoegde suiker.
kwak- Ratel
ohja dat kan natuurlijk ook, heb daar alleen de broccoli en bloemkool van vaak maar daar heb je natuurlijk nog meer soorten van morgen maar eens boodschappen doen...
duckie- Ratel
kwak schreef:duckie schreef:dat kan ik ook wel eens doen, 50/50 dan warm ik gewoon de helft van het potje op en de andere helft de volgende dag...
volgens mij zit er in potjes/blik groente veel toegevoegdesuikerZout meende ik.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
In potjes voor ons zit idd te veel zout.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
nee mijn zoontje eet goed eigenlijk vaak te graag haha. maar hij zo allergies voor best wat groentes en melk en kruiden op vlees en dat maakt het soms best lastig om wat lekkers voor hem te maken.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Darius schreef:kwak schreef:duckie schreef:dat kan ik ook wel eens doen, 50/50 dan warm ik gewoon de helft van het potje op en de andere helft de volgende dag...
volgens mij zit er in potjes/blik groente veel toegevoegdesuikerZout meende ik.
nou ja, 'tis allebei niet zo goed voor een jong kindje
kwak- Ratel
dat is leukzeg....
duckie- Ratel
hahaha erg leuk die bordjes alleen zou mijn zoontje er echt niet meer door gaan eten.
Ik maak er ook geen circus meer van, wil hij niet eten dan niet en halen we het weg. Het scheelt dat hij zelf mag eten en de laatste tijd werkt het als we zeggen niet opeten dat is voor ons..Meneer eet dan zijn hele bordje leeg hahahah.
Ik maak er ook geen circus meer van, wil hij niet eten dan niet en halen we het weg. Het scheelt dat hij zelf mag eten en de laatste tijd werkt het als we zeggen niet opeten dat is voor ons..Meneer eet dan zijn hele bordje leeg hahahah.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
duckie schreef:dat kan ik ook wel eens doen, 50/50 dan warm ik gewoon de helft van het potje op en de andere helft de volgende dag...
Wij eten bijna alleen maar groente uit blik/pot en het cb zei dat dat prima is, dat het niet zoveel uitmaakt allemaal. Mijn zoontje is ook heel irritant met avondeten, maar dan vooral als hij een potje krijgt, als hij zelf kan eten, dan is er meestal niets aan de hand.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
we hebben gister de 50/50 geprobeerd en dat ging eigenlijk best goed eerst een paar happen potje toen had ik wat macaroni en worteltjes in reepjes gekookt en dat om en om ging eigenlijk best goed. met de macaroni had ik voor haar zelf aan een vorkje geprikt zodat ze dat zelf kan doen en dat vond ze maar wat interessant en leuk. macaroni in stukjes op tafel gelegd en ze zat er heerlijk in te smullen. de andere helft van het potje en de macaroni met worteltjes eet ze vanavond ben benieuwd hoe het nu gaat dan...
omdat ik de rest van de week moet werken denk ik dat ik van te voren gewoon wat porties macaroni met groente ga koken en invriezen zodat we dat savonds alleen maar hoeven op te warmen....
omdat ik de rest van de week moet werken denk ik dat ik van te voren gewoon wat porties macaroni met groente ga koken en invriezen zodat we dat savonds alleen maar hoeven op te warmen....
duckie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» nav wat moeten jullie meenemen naar dagverblijf?
» Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?
» Vers eten maken: waarin invriezen
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» warm eten maken
» Hebben jullie veel salaris in moeten leveren ?
» Vers eten maken: waarin invriezen
» Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?
» warm eten maken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: