Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eten jullie kindjes met Kerst?

+12
woezel
Happydobby
Jasmine
kwak
Parisienne
Flower_L
LMCurious
Bruintje Beer
meisje
truestar
Linda
Vancity_girl
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Vancity_girl do 22 dec 2011 - 5:02

Ik liep vandaag door de supermarkt en bedacht me dat ik nog niets voor D gekocht heb om met kerst te eten. Normaal eet ze wel redelijk met de pot mee, of ik maak een baby-versie van het gerecht dat wij eten. Het lijkt me wel leuk voor de kerst iets extra lekkers te maken maar wat? En wat geven jullie als toetje? Nu krijgt D gewoon yoghurt met eventueel diksap maar dat is ook zo saai.

Dus wat staat er bij jullie op het menu voor de kids met Kerst?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Linda do 22 dec 2011 - 5:06

De eerste dag eten wij tapas. Daar kan ze gewoon alles van mee eten. Normaal eet ze zo min mogelijk zout en suiker. Maar voor die ene dag maken we een uitzondering.

De tweede dag gaan we gourmetten. En dan kan ze lekker wat stokbrood, groente en kip mee eten.

Als toetje krijgt ze een stukje taart (zonder koemelk, ei en soja ivm allergie).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 5:07

Die eet gewoon mee smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Vancity_girl do 22 dec 2011 - 5:11

Linda schreef: Normaal eet ze zo min mogelijk zout en suiker. Maar voor die ene dag maken we een uitzondering.

Ja daar zit ik ook aan te denken, dan maar een keertje wat ongezonder.

@Snoepy: maar wat gaan jullie eten dan? smile
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  truestar do 22 dec 2011 - 5:11

Hier word er met kerst gewoon mee gegeten met ons.. We gaan geloof ik gourmetten dus ze zal alle salades enz gewoon mee eten, ik let er wel op dat al haar vlees gewoon goed doorbakken is..

Ze is inmiddels al 4 en volgens mij heeft ze voorgaande jaren ook gewoon altijd mee gegeten met ons, tenminste de dingen die ze mocht hebben dan.. Meestal word er met kerst bij ons thuis gekookt maar dan wat luxer.. Bijv ossenstaartsoep, gebakken krieltjes, aardappelkroketjes, draadjesvlees, konijn, varkenshaasje, spruitjes, stoofperen etc dat liet ik haar dan gewoon mee eten..

Vorig jaar heb ik trouwens wel 1 avond een "probleem" gehad toen werd er indisch gekookt ik dacht dat ze dat wel zou lusten omdat ze de turkse keuken en al het wat pittigere eten erg lekker vind, maar dat vond ze echt niet lekker! Toen heeft ze alleen nasi op..
Toetjes worden hier ook gewoon mee gegeten, maar dit jaar worden er speciale kerstijsjes voor haar gekocht.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 5:18

Kerstavond dan zijn het sugersnaps met honing en tijm ( maar dat zou die van jou niet mogen, de honing iig niet)
met aardappelgratin ( dat wel ) en kalkoenfilet met kruiden enzo uit de oven.

1ste kerstdag word een soepje ofzo maar dan brunchen we uitgebreid.

2de kerstdag gaan we gourmetten, dus gewoon vlees met groente, stukje ei en pannekoekje enzo..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  meisje do 22 dec 2011 - 5:18

Hier eet ze gewoon mee.
We gaan gourmetten en dan kan ze zelf mee bakken.
Tweede kerstdag gaan we aardapppelen of aardappelkroketjes, een stukje vlees en groenten eten. Dat mag ze ook allemaal hebben.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 5:19

Oh en toetje zal wel iets van ijs zijn.. Op kerstavond ijsbonbons iig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Bruintje Beer do 22 dec 2011 - 6:39

De oudste eet gewoon mee met de pot dus ook met kerst. We gaan gournmetten en luxe eten.
Voor de jongste maak ik ook wat lekkers klaar. Hiervoor kijk ik voor in het eetboek Opperdepop.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  LMCurious do 22 dec 2011 - 6:49

Joris eet gewoon mee voor zover hij wakker blijft iig. Dat is vooral de vraag. Wij vieren kerstavond met mijn familie, en dan zal het wel een beetje later worden ivm gasten die komen later pas. Dus dan zorg ik dat Joris overdag al wat kerstomaatjes enzo heeft gegeten, en dan kijken we gewoon hoever hij komt. ik verwacht dat hij alleen voorgerecht mee-eet, tenzij het echt niet geschikt is. Maar dat is vrij weinig. Dan heb ik altijd wel een cracker ofzo wat hij gewoon echt lekker vind. En dan denk ik dat hij voor het hoofdgerecht naar bed gaat.

1e kerstdag gaan we naar mijn schoonfamilie. Aangezien hij daar met sinterklaas te moe was om mee te gourmetten (en al vol zat met vanalles) is hij toen voor het eten naar bed gegaan. Dat vind mijn schoonmoeder belachelijk, dus nu is het streven om om 16.00 te beginnen. Ik moet het eerst nog zien dat het echt zo is, en dan ben ik benieuwd of hij het trekt. Anders ligt hij er alsnog op tijd in.

2e kerstdag doen we zelf. En dan moeten we even kijken of we weg gaan en gewoon simpel pannenkoeken restaurant doen of s avonds thuis gourmetten. In het laatste geval eet hij dan gewoon mee wat hij wil.

Milou eet alle dagen gewoon een potje uit de vriezer. Vooral ook qua tijd, dan kan ik het opwarmen wanneer zij er behoefte aan heeft ipv te moeten wachten als zij eerder honger heeft.
Eerdere jaren heeft Joris altijd vooraf een potje gegeten. En dan lag hij meestal op bed voor wij aan tafel gingen, of hij pikte dan eventueel nog iets mee van wat hij mocht hebben.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Flower_L do 22 dec 2011 - 7:16

Snoepy87 schreef:Die eet gewoon mee smile

+1

Edit. Rood vlees krijgt hij niet. En vermoed dat we dat en bij ouders, en bij schoonouders krijgen. Genoeg anders lekkers.


Laatst aangepast door Flower_L op do 22 dec 2011 - 9:22; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Parisienne do 22 dec 2011 - 8:56

Misschien heel ongezellig, maar wij geven N. op eerste kerstdag rond een uur of 5 een potje Olvarit. Wel eentje die ze extra lekker vindt :P Zo heeft ze in ieder geval al genoeg binnen. Als wij gaan gourmetten mag ze gewoon lekker wat stukjes mee-eten als ze wil (brood, vlees), maar N. heeft daar denk ik geen geduld voor. Daarnaast denk ik dat ze al op bed ligt als wij gaan beginnen. We zijn die dag bij mijn schoonmoeder. Ik neem voor N. eigenlijk altijd alles daar zelf mee naartoe, zij heeft daar eigenlijk niks voor haar (koekjes, drinken, etc.).

Tweede kerstdag daarentegen ontbijten we bij mijn moeder en stiefvader, waar N. lekker wat mee zal eten. 's Avonds zijn we bij mijn vader en stiefmoeder, maar die zorgen ervoor dat er voor N. genoeg is wat ze mee kan eten. Aangezien daar nog wat meer kinderen zijn zullen we op tijd eten en zal er iets zijn wat N. in ieder geval lekker vindt. Mijn stiefmoeder past een dag in de week op, dus die heeft voor N. ook verder genoeg in huis (kokjes, tussendoortjes, diksap, etc.). Qua avondeten komt het daar wel goed!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 8:58

Hij eet gewoon mee. Wat hij lust, lust hij. Hebben we al vrij snel gedaan. Denk dat ze op die manier het meeste leren proeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  kwak vr 23 dec 2011 - 0:17

D. eet gewoon mee.
1ste kerstdag eten we bij mijn schoonouders, ik weet niet wat we eten maar ik neem voor de zekerheid wat mee voor D.
2de kestdag eten we bij mijn ouders een uitgebreide brood maaltijd en dan eet ze gewoon mee, ze is een klein broodmonster dus ga er vanuit dat ze gaat smullen!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Jasmine vr 23 dec 2011 - 0:26

1e kerstdag gaan we met mijn schoonouders brunchen. Er is dan een uitgebreid broodbuffet, met allerlei vis, salades en andere lekkernijen. Daarnaast is er een kinderbuffet, dus er zal vast wel wat voor ons meisje tussen zitten.

2e kerstdag gaan we gourmetten. Dan eet ze ook gewoon lekker met de pot mee, ze is dol op vlees, dus dat moet goed komen. Verder een bolletje huzarensalade of iets erbij en ze heeft een heerlijk kerstmaal.


Ze eet normaal gesproken hartstikke goed, voldoende afwisseling en genoeg groente, dan mogen die twee dagen zondigen best.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Happydobby vr 23 dec 2011 - 0:39

Misschien wat ongezellig maar M. krijgt gewoon borstvoeding :P

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Vancity_girl vr 23 dec 2011 - 0:56

@ Happydobby: lol!

@All: Tweede kerstdag gaan wij ook gourmetten dus dat is geen probleem genoeg dingen die D dan kan eten.
Voor eerste kerstdag haal ik denk ik sugarsnaps ( dankjewel voor de tip Snoepy) Die kan ze lekker makkelijk zelf eten. Daarbij kan ze dan aardappelpuree eten, dat maakt mijn schoonmoeder altijd wel dus nu vast ook ( menu is nog verrassing voor ons )

Tijdens het ontbijt en de lunch kan ze dan lekker een stukje kerststol zonder spijs eten of een anders broodje. En een keertje een stukje appeltaart gaat er vast ook wel in.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 1:19

Prima opgelost zo toch! Hopelijk smult ze er lekker van Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  woezel vr 23 dec 2011 - 3:09

Hier krijgt ze ook niets speciaals, heb wel een receptje gezocht met courgette voor haar.
De jongens eten gewoon mee.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 3:15

Hier eten ze ook gewoon mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 4:28

Op eerste kerstdag eten we bij mijn ouders. Heb geen idee wat we eten maar B. eet op dinsdag altijd al met hun mee, dus mijn moeder zal vast iets hebben wat ie lekker vind! smile En op 2e kerstdag maak ik allerlei tapas en hij eet dan gewoon mee met wat er op tafel staat (de dingen die hij mag dan, bijv. geen rauwe zalmwraps ofzo, die mag ik nu ook niet! Sad).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 4:49

Hetzelfde als ons; gourmetten :o

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Flip Fluitketel vr 23 dec 2011 - 4:55

Ze eet met de pot mee. Wij gaan gourmetten en wat ze eten mag krijgt ze. Alles gaat erin bij haar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  loesje za 24 dec 2011 - 20:42

asperges, gebakken aardappeltjes, stoofpeertjes en een stukje kip
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gast za 24 dec 2011 - 22:48

S. eet zo goed als mee. Vandaag krijgen we een 4 gangen diner bij mijn schoonzus en daar zullen vast wel dingen bij zitten die S. ook lust. Voor de zekerheid neem ik wel een potje mee maar ik denk dat ik die toch niet nodig heb. Morgen gaan we gourmetten en dan eet hij ook gewoon mee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kindjes met Kerst? Empty Re: Wat eten jullie kindjes met Kerst?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum