Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

+19
Atelier Madame
luenca
Susan
Fearie
Rush
Snoes
Paper Crown
Lady4
bolus26
studiebol
Muppetje
Jeanette
M@niek
mzcharlotte
Sarah1985
Parisienne
TGR
girli
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst? Empty Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

Bericht  Flower_L vr 16 sep 2011 - 10:29

Ook met oog op miljoenennota

Maken jullie je zorgen over jullie eigen financiële toekomst? Houd je er rekening mee? Of heb je er al rekening mee gehouden?

ZO hebben wij bewust een huis ver binnen ons budget gekocht, omdat we de komende jaren meer groei in uitgaven verwachten, dan in inkomen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst? Empty Re: Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:31

Ik maak me daar wel een beetje zorgen om, ja. Zeker als je ziet wat er de komende jaren gekort gaat worden op kinderbijslag / kinderopvangtoeslag en ouderschapsverlofkorting. Daarnaast wordt er van alles duurder. Ik lig er 's nachts niet wakker van, maar denk er wel regelmatig aan.

Gast
Gast

Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst? Empty Re: Maken jullie je zorgen om jullie eigen financiële toekomst?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:31

Eerlijk gezegd helemaal niet.
Wij groeien beide in onze salarissen en willen in de toekomst een ander huis en kindjes.
Maar wij hebben wel allebei banen waar altijd werk in is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:44

Ja ik maak me daar zorgen om. Als ik zie en terug kijk hoeveel de kosten bv. voor alleen al van de zorgverzekering is gestegen de laatste jaren en blijft stijgen, dan houd ik mijn hart vast..Snap ook niet zo waarom het zo duur moet kosten, in belgie betaal je gewoon echt super weinig voor je zorgverzekering.
Ook denk ik met alle bezuinigen hoe ver en hoe lang het allemaal door gaat, alles wordt maar duurder en duurder, elk jaar weer is er wel een reden voor om alles duurder te maken. Oja en ook maak ik me zorgen omdat we nu ineens geen huurtoeslag en zorgtoeslag meer krijgen, zo heel rijk zijn we namelijk niet, maar volgens de belastingdienst wel. En zo kan ik wel doorgaan..over het huren van een huis, te hoog inkomen schijnbaar om te huren en te weinig om te kopen/ hypotheek te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:52

Ik maak me deels zorgen over mijn eigen financiën.

Momenteel verdien ik boven modaal. En hier ben ik ontzettend blij mee en leef ik naar. Maar ik vraag me af in hoeverre ik (volgens mij hadden ze het over maximaal -2,5%) deze verminderde koopkracht ga merken, aangezien ik een alleenstaande ben.

Natuurlijk zal ik altijd iets merken. Maar de afgelopen jaren hebben we alleen maar tegenslagen gehad op financieel gebied en ik geloof niet dat ik er echt heel veel slechter van ben geworden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:55

Ik kan me mateloos storen aan de belastingdienst..
Met alle stijgende prijzen is het gewoon belangrijk om het slim aan te pakken.
Zo ben ik nu lid van de bieb voor 36 euro per jaar. En heb daarbij 3 tijdschriften op gezegd. smile kan nu veeeeel meer lezen voor minder geld. Plus dvd's en muziek. Scheelt wel weer wat.
Maak me geen zorgen, maar denk wel 2 keer na over dingen enzo. Ben liever zuinig en wat over, dan een gat in mijn die snel leeg is..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 10:56

Ja, eigenlijk wel. Vooral gezinnen met jonge kinderen worden extra belast. Laten wij daar nou net tussen zitten..

Gast
Gast

Bericht  girli vr 16 sep 2011 - 11:27

Ik wacht gewoon prinsjesdag af en dan zien we het wel. One day at a time.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 11:34

girli schreef:Ik wacht gewoon prinsjesdag af en dan zien we het wel. One day at a time.

Hij is alweer openbaar. smile

Edit: Wij leveren als burgers in en de koningin krijgt er een ton bij. Laughing

Gast
Gast

Bericht  girli vr 16 sep 2011 - 11:45

Maura schreef:
girli schreef:Ik wacht gewoon prinsjesdag af en dan zien we het wel. One day at a time.

Weet ik. Ik wacht op de Jip en Janneke versie op teletekst oid cheers
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 11:46

girli schreef:
Maura schreef:

Weet ik. Ik wacht op de Jip en Janneke versie op teletekst oid cheers

RTL4 en SBS6 hebben in hun nieuws hun best al gedaan. Maar inderdaad, ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke versie. angel

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 17:07

Soms wel, soms niet. Ik werk zelf 4 dagen en kan hier van rondkomen, dus mocht het niet gaan kan ik altijd nog meer gaan werken. Ik ben iig blij dat ze van de hypotheekrente-aftrek afblijven want anders had ik wel een probleem gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 18:59

MM lastig.

Ja ik denk er soms wel aan maar dat met name aan mijn werk.
Ik werk in de kinderopvang en ben een beetje bang dat het toch wel gevolgen zal gaan hebben die nu al voelbaar zijn.

Maar aan mijn eigen toekomst ??? Nee niet echt. Betalen moeten we toch. Ik leef al jaren op het minimaal dus ben niet echt anders gewend.
Ik zie wel hoe het gaat lopen. Vaak komt het allemaal dramatischer over dan het daadwerkelijk blijkt te zijn !

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 19:06

Ja, ik maak me nu al zorgen, dat zal alleen maar erger worden. Zeker zolang ik zonder (vast) werk zit is het moeilijk om rond te komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 19:15

Ik maak me daar geen zorgen over. Mijn vriend en ik zitten in een uitzonderlijke situatie wat betreft het inkomen dat we hebben, dus ik verwacht niet dat wij echt iets gaan merken.

Gast
Gast

Bericht  TGR vr 16 sep 2011 - 19:28

Ik denk daar niet zo diep over na. Geld is niet waar mijn leven om draait. Ik ga arm of rijk dood en het maakt dan niets meer uit.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Parisienne vr 16 sep 2011 - 19:45

Ik denk daar wel over na. Wij zullen het wat rustiger aan moeten doen denk ik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 19:57

ik maak me daar weinig zorgen over. We leven niet buitensporig en kunnen het prima redden. Voor ons komt het zoals het komt. Als het heel negatief uitvalt zullen we op moeten letten met extra's, maar ik maak me geen grote zorgen of we het wel rond kunnen breien.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 20:04

Het is niet onverwacht, maar ik maakte me hiervoor al zorgen om mijn financiele toestand, ik kwam al nauwelijks rond, dus dit wordt gewoon afwachten en herberekenen.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 vr 16 sep 2011 - 20:17

ik vind de plannen voor de kinderopvang echt erg. Paar jaar geleden moesten er overal kinderopvangen komen en gastouders en nu word het weer minder. Als die plannen doorgaan dan vrees ik voor mijn werk. De ouders mogen dan alleen maar de uren terug krijgen die ze gewerkt hebben.

Verder maak ik me niet zo druk daarover. Zolang mijn man werk heeft en de winter overleeft gaat het goed komen. Hij is in 5 jaar tijd maar 10 weken thuis gebleven buiten zijn vakanties om. En die 10 weken waren in 1 jaar. (hij is zelfstandige in de bouw)
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mzcharlotte vr 16 sep 2011 - 20:20

Ik maak me wel en geen zorgen. Enerzijds wel omdat we nog met twee appartementen zitten, waar ik toch weleens vanaf wil (albeit met schulden). Zolang het voor de samenleving allemaal duurder wordt, zie ik het niet gebeuren dat we ze beiden kwijt raken.

Anderzijds leven we sowieso al vrij sober, we zijn niet echt big-spenders. Van mijn salaris houd ik nu een significant deel over. Ik heb momenteel een vast contract, heb een studie gekregen waardoor ik nog 3 jaar bij de zaak kan blijven als het aan mij ligt en ik weet dat ik het zó enorm moet verpesten, willen ze mij kwijt. Nou, ik ben niet echt van plan om er ineens met de pet naar te gooien. Mijn vriend zit momenteel wel op een tijdelijk contract (loopt t/m december), maar zoals het er nu naar uit ziet, zit het voor hem ook wel goed.

We doen het nu maar stap voor stap. We hopen dat één van de appartementen wordt verkocht en we dan nog een x jaar in het andere appartement wonen. We trouwen eind februari en daarna zien we wel weer verder. Op een gegeven moment houdt het gewoon op, de samenleving wordt nu gewoon enorm getest op de rekbaarheid.

Iemand anders (geloof Stuiterbal) zei ook, het ziet er altijd erger uit dan het uiteindelijk is. Ben ik het wel mee eens. Eerst maar eens zien hoe het zich uitwerkt, wat er nu als blauwprint staat..
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 21:20

Klinkt dramatisch, maar k ben arm geboren, dus financiën doen me niet heel veel; gewoon blijven werken en elke baan aanpakken die je kan krijgen, al sta je wc's te schrobben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 21:48

Ik maak me wel zorgen ja. Want mijn vriend en ik kunnen beiden onze baan verliezen. We hebben een koophuis en ja wat als we beiden zonder baan zitten :O Bovendien alles word duurder we morgen kwa salaris niet klagen, maar soms denk ik echt pffff waar kunnen we het in de toekomst voor doen.

Gast
Gast

Bericht  M@niek vr 16 sep 2011 - 21:56

Ik maak mij niet zo heel veel zorgen. We hebben allebei een goede baan, geen koopwoning en maken geen gebruik van de kinderopvang dus daarin zal het voor ons niet duurder worden. Wel baal ik gewoon dat er gekort wordt op de kinderbijslag die altijd goed te gebruiken is en weeeer de zorg duurder! We zullen het gewoon wat rustiger aan moeten doen als het om dingen kopen gaat of uit eten enz.

Laatst aangepast door M@niek op vr 16 sep 2011 - 22:04; in totaal 1 keer bewerkt
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Jeanette vr 16 sep 2011 - 22:01

Ik denk er wel over na, maar ik denk niet dat ik erg veel gas terug hoef te geven. Ik leef niet boven mijn inkomen ofzo.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: