Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sportschool dilemma

+5
Lenthe
superwoman
Atelier Madame
Ibbeltje
Zora
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 7:53

Ik heb een stom sportschool dilemma. Ik wil binnenkort weer wat vaker gaan sporten, ipv alleen de sportschool sponsoren.

Nu zit ik bij een hele fijne sportschool, wel een tikkeltje prijzig, maar kleinschalig en hele goede begeleiding. Het gevoel daar is gewoon heel erg fijn. Het nadeel is dat ik er wel een kwartier/20 minuten voor moet rijden en in de spits is het eigenlijk helemaal niet te doen.

Echter zitten hier om de hoek bij waar ik woon ook 3 sportscholen. 1 heel prijzig, 1 alleen Ladies only (en dit heeft dus niet mijn voorkeur) en een gewone. Echter zoals dat gaat hier midden in de stad, zijn ze een stuk onpersoonlijker, geen gratis begeleiding en dus meer eenheidsworst. Wel dezelfde groepslessen ed. Het grote voordeel zou dan de reisafstand zijn, want het is letterlijk 3 minuten lopen.

Nu twijfel ik dus wat ik zal doen: de reistijd is een groot voordeel, maar misschien ga ik dan wel weer tegen het onpersoonlijke aanhikken waardoor ik dan ook weer niet ga...


Zucht. Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Zora wo 14 dec 2011 - 7:55

Kun je niet op de fiets naar die fijne sportschool? smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Ibbeltje wo 14 dec 2011 - 7:59

En moet je tijdens de spits naar de sportschool?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Atelier Madame wo 14 dec 2011 - 8:00

Ga je vaak genoeg naar je huidige om het er enigszins uit te halen? en wegen voor Jou de benzineprijzen en reistijd er tegen op? Heb je alledrie die andere al bekeken of alleen van horen zeggen?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:13

Ik hoef niet per se in de spits naar de sportschool nee, het punt is meer dat als het spits is ik er wel een uur vaststa omdat het de route naar de snelweg is vanuit het centrum, en omdat het centrum autovrij is, ben ik afhankelijk van slechts 1 aanrijroute (en dat is in meerdere opzichten enorm kut).

Op de fiets doe ik er wel even over. Op de Vespa zou ook kunnen, durf ik alleen met de gladheid ed binnenkort niet meer aan.

Ik ben nog niet bij alledrie gaan kijken, heb er wel al iets over gehoord. De Ladies Only daar komen (en dat is ook te zien van buitenaf) veel moslim dames, op zich niks mis mee, maar dan voel ik me toch minder op mijn gemak denk ik. Daarnaast sport ik veel met mijn vriend en dat is geen meisje :P
De ander is te duur, iets van 70 euro per maand, dus die valt al af. Blijft er een over waar ik zou gaan kunnen kijken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:16

Benzine ed valt allemaal wel mee, wat dat betreft is het niet duurder ofzo.

Het gaat dus echt om reistijd en gemak vs sfeer, begeleiding en comfort. Moeilijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:16

Ik zou dat echt te ver vinden. Zelf ben ik niet zo van de fitness en meer van de groepslessen dus begeleiding heb ik niet echt nodig. Heb je zelf echt die begeleiding nodig denk je? Ik zou naar eentje dichterbij gaan in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Atelier Madame wo 14 dec 2011 - 8:17

en je vriend zit bij de huidige sportschool, wel handig als hij ook een stem heeft of niet :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  superwoman wo 14 dec 2011 - 8:19

hm ik weet niet of ik je echt tips kan geven. Ik zit een beetje met hetzelfde... Ik zit op een sportschool(ook alleen vrouwen) 3 minuten van huis,erg fijn. Ze geven daar xco wat ik erg leuk vind. En re-de-lijk betaalbaar. 39 euro p/mnd.Verder hebben ze niet zoveel hoor behalve wat apparaten en nog wat groepslessen waarvan ik er misschien eentje wel eens volg de rest vind ik niks...
Maargoed die school draait zo'n beetje op 1 persoon die dus de xco lessen geeft,als zij uitvalt is er niemand en gaan de lessen ook niet door.
Er zijn nog wat andere lessen maar ik vind ze onprofessioneel met begeleiding en heb vaak het idee dat ze maar wat doen en zelf ook niet zo goed weten waar ze mee bezig zijn.

Een andere sportschool (Health City) duur,groot,commercieel maar wel professioneel en leuke lessen (elke dag) reistijd 20 min met de fiets...
Maar...ik persoonlijk houd erg van leuke,goede lessen en ga dus voor goede kwaliteit in dit geval...ik ga dan ook over naar de andere sportschool. Ik ga een tientje meer per maand betalen dus 49 euro....maar dat heb ik er voor over als ik de mogelijkheid heb tot iedere dag sporten.

Dus...tsja wat wil je..ik ga voor leuke en goede begeleiding en lessen. Dat ik kan gaan wanneer ik wil..en de reistijd maakt me dan niet (zo heel) veel uit. Je kan niet op de fiets?

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Lenthe wo 14 dec 2011 - 8:20

In hoeverre heb je begeleiding nodig? Heb je veel last van je lichaam? Of is dat niet het geval?
Als je echt begeleiding nodig hebt, zou ik wel bij de sportschool ver weg blijven. Anders zou ik zelf voor de dichtstbijzijnde gaan. Ik zou niet gemotiveerd zijn om naar de sportschool te gaan als ik eerst een half uur moet rijden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Sarah1985 wo 14 dec 2011 - 8:20

ik sport momenteel bij een sportschool 7 km van mijn huis. En vind het reizen wel een gedoe. Ook is daar de begeleiding niet zo goed. Ik zou wel goede begeleiding willen. Dus zou als ik jou was toch bij je eigen sportschool blijven
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  superwoman wo 14 dec 2011 - 8:23

Oh en nog iets...ik zit dus ook op een sportschool voor alleen vrouwen. en het klopt dat het merendeel moslima's zijn.
Begrijpelijk ook wel want ja...geen mannen die er binnen mogen. Maar ik voel me er geen moment door minder op mijn gemak echt niet...
"Daar merk je niets van' klinkt een beetje raar als ik dat zeg, maar wat je wel merkt is dat er überhaupt alleen maar vouwen komen haha....
Echt vooral bij de groepslessen...aaahg af en toe heb je het idee dat je in een kippenhok staat pff...echt...
Ik ben zelf erg van het niet lullen gewoon sporten en dan niet eerst een half uur gaan lopen kletsen...en ik geloof dat dat bij deze sportschool wel ietsjes erger is door alleen maar vrouwen.. laughcry

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:24

Atelier Madame, wat heeft de vriend van Leaf er mee te maken in dit verhaal? Helemaal niks toch?

Leaf, die grote boven de bios is echt 3x niks en stikduur. Tenminste, vind ik! Voordeel is wel dat ze er een zwembad hebben, maar dat moet je maar net leuk vinden. De lady sport vind ik zelf ook helemaal niks. HS is qua afstand nog wel te doen toch, is minder ver dan waar je nu zit. Die is niet duur en het is er best wel persoonlijk. Alleen geen gratis begeleiding smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:24

Ik vind persoonlijke begeleiding echt heel prettig. Bij mijn sportschool kun je iedere 8 weken een afspraak inplannen en dan wordt er echt 1 tot 1.5 uur uitgetrokken voor een persoonlijke training (aan de hand daarvan wordt een schema gemaakt waarmee je aan de slag kan).. Ze kijken echt naar jou doelen en hoeveel je aankunt om zo het meeste resultaat te boeken. (dus geen standaart schema wat bijna iedereen krijgt).

Ik heb wel makkelijk praten want die sportschool zit hier 5 minuten fietsen vandaan.

Als ik jou was zou ik bij die 'onbekendere' sportschool kijken en vragen hoe het daar zit met de begeleiding. En anders blijven waar je zit. Of misschien iets wat dichterbij is dan nu, maar verder dan die er in de buurt zitten. (Ik neem aan dat er in dh nog wel meer zitten.. tenmiste je woon in dh toch :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:29

Hier zit dus ook een Healthcity, een normale en een Ladies. Ik kan alleen al geen tarieven vinden op de website, dat vind ik irritant. De andere is Fitnessfirst en die is dus duur.

Ik vind begeleiding op zn tijd wel fijn, dan weet ik ook wat ik moet doen aan apparaten etc, ik ben echt een noob daarin...groepslessen volg ik nooit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:32

Leaf, is FitnessFirst niet compleet overgenomen door Health City?
Ik weet in ieder geval wel dat de prijzen van die boven de Bioscoop echt enorm hoog liggen. Als je buiten de daluren wilt sporten, gaan de prijzen richting de 70 euro...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:34

Punk'd, zo gaat het bij mijn huidige sportschool dus ook, iedere 2 maanden mag je weer 1,5 uur trainen met een personal trainer en die past je schema dan aan op wat jij wil.

Oreo: dat zwembad mogen ze houden, ik kan toch amper zwemmen laughcry

Vriendlief mag zelf een sportschool uitzoeken, hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Antibes wo 14 dec 2011 - 8:35

superwoman schreef:Oh en nog iets...ik zit dus ook op een sportschool voor alleen vrouwen. en het klopt dat het merendeel moslima's zijn.
Begrijpelijk ook wel want ja...geen mannen die er binnen mogen. Maar ik voel me er geen moment door minder op mijn gemak echt niet...
"Daar merk je niets van' klinkt een beetje raar als ik dat zeg, maar wat je wel merkt is dat er überhaupt alleen maar vouwen komen haha....
Echt vooral bij de groepslessen...aaahg af en toe heb je het idee dat je in een kippenhok staat pff...echt...
Ik ben zelf erg van het niet lullen gewoon sporten en dan niet eerst een half uur gaan lopen kletsen...en ik geloof dat dat bij deze sportschool wel ietsjes erger is door alleen maar vrouwen.. laughcry

Dat hangt er ook een beetje vanaf natuurlijk. Mijn zus heeft bij een sportschool gezeten in Bos en Lommer waar ook alleen vrouwen (en nagenoeg alleen moslima's) kwamen. En de vrouwen waren echt het probleem niet, maar als je het enige blonde meisje bent en er om je heen eigenlijk alleen Turks en Marokkaans gesproken wordt. Nee, ik voelde me er niet op mijn gemak, vooral door het taalgedoe.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:35

Gaat je vriend dan ook niet meer, Leaf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  superwoman wo 14 dec 2011 - 8:36

Ah oke...dus geen groepslessen...dat valt al af dan...nee tarieven vind je niet op de site van Health City...nee nee, daar 'moet' je speciaal een afspraak voor maken zodat ze jou kunnen 'overhalen' om te komen sporten. let wel...HC is erg commercieel dus als je er eenmaal zit kom je er (bijna) niet meer vanaf...Als je het niet erg vindt dat ze je gaan bellen om te vragen of ze evt nog iets aan je schema moeten veranderen en goede begeleiding wilt dan zit je wel goed daar. Maar ze zijn duurder.....

Je vind groepslessen niet leuk, het zou geen optie zijn? Want daarmee zit je ook goed bij HC.
Maar dan zou ik in jouw geval bij de dichtstbijzijnde, met goede begeleiding,misschien iets duurdere sportschool gaan

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:38

Oreo schreef:Leaf, is FitnessFirst niet compleet overgenomen door Health City?
Ik weet in ieder geval wel dat de prijzen van die boven de Bioscoop echt enorm hoog liggen. Als je buiten de daluren wilt sporten, gaan de prijzen richting de 70 euro...

Shit ja, als je op de website van Fitnessfirst wil kijken kom je idd bij Healthcity uit...als die nog steeds zo duur is dan laat maar. Maar kan dus geen tarieven vinden op de site...

Zo wordt de keus wel steeds makkelijker zeg, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  superwoman wo 14 dec 2011 - 8:38

Antibes: Eens,is ook zo natuurlijk.
Dat gebeurt hier dan weer niet zo heel veel. Dat er alleen maar Turks of Marokkaans gepraat wordt....

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:40

Leaf, mijn oplossing: je gaat bij HS sporten (sportcity) en je komt daarvoor of daarna gezellig bij mij langs smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:42

Oreo schreef:Gaat je vriend dan ook niet meer, Leaf?

Nee die doet ook aan sponsoren, net als ik :P

Antibes, dat hoorde ik dus idd ook van een collega over de Ladies hier, dat er dus voornamelijk buitenlands gesproken wordt en tsja, dan zie ik mezelf daar ook niet zo vrolijk tussenstaan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Atelier Madame wo 14 dec 2011 - 8:48

Oreo schreef:Atelier Madame, wat heeft de vriend van Leaf er mee te maken in dit verhaal? Helemaal niks toch?

Ze geeft in de OP aan dat ze vaak met dr vriend sport dus dat daarom de ladies only sportschool geen optie is!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool dilemma Empty Re: Sportschool dilemma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum