Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sportschool vraagjes

+13
Rose
Melis_je
Bisq
Atelier Madame
Arwyn
SuzieQ
Pancake
Ibbeltje
Kowalski
Lejow
Mermaid
Paper Crown
Marin
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Sportschool vraagjes

Bericht  Marin zo 7 okt 2012 - 20:52

Ok, ik ben echt een mega noob wat sportscholen betreft en schaam me voor sommige vraagjes Wink Maar vooruit, m'n nieuwsgierigheid wint het! Ik ga vanavond eindelijk echt op zoek naar een sportschool hier in de buurt. Ik wil samen met m'n vriend gaan, hoewel dat wel een beetje suf is, maar toch ook wel weer heel erg handig, want dan kan je elkaar motiveren om te gaan. Ik heb nu vier sportscholen in de buurt gevonden.

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken?

Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor? Ik heb al een sport bh van 't hardlopen, maar liep altijd hard met gewoon een kort pyjama-achtig broekje, en dit lijkt me niet zo geschikt voor de sportschool. Moet ik zo'n glibberbroekje kopen? Is een lange broek handiger? Een speciaal sportshirtje of gewoon tshirtje?

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?

Verder nog tips? Ik ben zo bang dat ik er echt helemaal niks van bak!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Paper Crown zo 7 okt 2012 - 21:01

Marin schreef:Ok, ik ben echt een mega noob wat sportscholen betreft en schaam me voor sommige vraagjes Wink Maar vooruit, m'n nieuwsgierigheid wint het! Ik ga vanavond eindelijk echt op zoek naar een sportschool hier in de buurt. Ik wil samen met m'n vriend gaan, hoewel dat wel een beetje suf is, maar toch ook wel weer heel erg handig, want dan kan je elkaar motiveren om te gaan. Ik heb nu vier sportscholen in de buurt gevonden.

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken?

Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor? Ik heb al een sport bh van 't hardlopen, maar liep altijd hard met gewoon een kort pyjama-achtig broekje, en dit lijkt me niet zo geschikt voor de sportschool. Moet ik zo'n glibberbroekje kopen? Is een lange broek handiger? Een speciaal sportshirtje of gewoon tshirtje?

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?

Verder nog tips? Ik ben zo bang dat ik er echt helemaal niks van bak!


Kleding: ik zou een dun joggingbroek aan doen. Wel een lange. Ik doe gewoon shirtjes aan met korte mouwen. Ivm alles dat eruit kan floepen.

Als je je net inschrijft hoor je een instructie te krijgen. Dus wat je het best kan doen.

Ik ging 3x in de week, maar goed ik deed 't voor conditie en mooie spieren.

Je bakt er heus wat van. In het begin voelde ik me bekeken, maar later niet meer. Zeker toen die vrouwen in de kleedkamer zonder enige gene hun onderbroekje lieten zakken en daar gewoon een kleine harige hobbit was verstopt. Sportschool vraagjes 281626781
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Marin zo 7 okt 2012 - 21:06

Hahaha PC! smile Oh je kleed je dus daar om? Of is dat ook afhankelijk van de sportschool? Ik douche liever thuis, denk ik.
Ik ben ook zo bang dat ik me bekeken voel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Paper Crown zo 7 okt 2012 - 21:14

Marin schreef:Hahaha PC! Sportschool vraagjes 561177 Oh je kleed je dus daar om? Of is dat ook afhankelijk van de sportschool? Ik douche liever thuis, denk ik.
Ik ben ook zo bang dat ik me bekeken voel.

Nou ik kleedde me thuis om en ik douchte ook gewoon weer lekker thuis maar ik moest toch de kleedkamer in aangezien je niet met je sporttas in je hand kan hardlopen. En daar waren dus die vrouwen die wel gingen douchen. Met hun behaarde hobbit. Best akward als je ze later bij de AH tegenkomt. Ik heb de niet nuttige gave gezichten heel goed te onthouden, ookal zie ik ze maar 1x vlug, dus dan zag ik niet alleen de rode haar op de kop maar ook het rode haar down unda... Sportschool vraagjes 281626781
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Marin zo 7 okt 2012 - 21:15

Oh ja! Nog een vraagje! Kan ik gewoon met m'n hardloopschoenen waarmee ik ook buiten ben geweest daar binnen in de sportschool? Of moet ik nieuwe schoenen kopen? Zo ja, wat voor?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Paper Crown zo 7 okt 2012 - 21:18

Marin schreef:Oh ja! Nog een vraagje! Kan ik gewoon met m'n hardloopschoenen waarmee ik ook buiten ben geweest daar binnen in de sportschool? Of moet ik nieuwe schoenen kopen? Zo ja, wat voor?

Ligt aan de zool. Ik mocht geen zwarte zolen want die maken strepen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Mermaid zo 7 okt 2012 - 21:20

Volgens mij had ik schoenen aan die ik ook wel buiten aan had.. maar ik en de sportschool is een ver onsuccesvol verleden.
Ik had trouwens ook gewoon een lange trainingsbroek aan en een shirtje met korte mouwen. Douchen deed ik ook thuis, maar omkleden soms wel in de sportschool zelf.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 22:01

Paper Crown schreef:
Marin schreef:Ok, ik ben echt een mega noob wat sportscholen betreft en schaam me voor sommige vraagjes Wink Maar vooruit, m'n nieuwsgierigheid wint het! Ik ga vanavond eindelijk echt op zoek naar een sportschool hier in de buurt. Ik wil samen met m'n vriend gaan, hoewel dat wel een beetje suf is, maar toch ook wel weer heel erg handig, want dan kan je elkaar motiveren om te gaan. Ik heb nu vier sportscholen in de buurt gevonden.

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken?

Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor? Ik heb al een sport bh van 't hardlopen, maar liep altijd hard met gewoon een kort pyjama-achtig broekje, en dit lijkt me niet zo geschikt voor de sportschool. Moet ik zo'n glibberbroekje kopen? Is een lange broek handiger? Een speciaal sportshirtje of gewoon tshirtje?

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?

Verder nog tips? Ik ben zo bang dat ik er echt helemaal niks van bak!


Kleding: ik zou een dun joggingbroek aan doen. Wel een lange. Ik doe gewoon shirtjes aan met korte mouwen. Ivm alles dat eruit kan floepen.

Als je je net inschrijft hoor je een instructie te krijgen. Dus wat je het best kan doen.

Ik ging 3x in de week, maar goed ik deed 't voor conditie en mooie spieren.

Je bakt er heus wat van. In het begin voelde ik me bekeken, maar later niet meer. Zeker toen die vrouwen in de kleedkamer zonder enige gene hun onderbroekje lieten zakken en daar gewoon een kleine harige hobbit was verstopt. Sportschool vraagjes 281626781

Afijn, toen kwam mijn speculaasje zowat door mijn neus laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Kowalski zo 7 okt 2012 - 22:15

Ahw Marin, maak je daar maar niet druk om! Er loopt echt van alles en nog wat rond op de sportschool! En je gaat gewoon lekker voor jezelf, dus trek je maar niks aan als er dan toevallig een patser rondloopt Sportschool vraagjes 394967

Als ik ga doe ik wel altijd een kort adidas-broekje aan met een shirtje, ik kan echt niet sporten in een lange broek! Maar je moet zelf maar even kijken wat je fijn vindt, naar mijn idee kan het allemaal wel!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Ibbeltje zo 7 okt 2012 - 22:18

Marin je hoeft niet bang te zijn dat je niks kan. Je moet maar zo denken, jij gaat naar de sportschool, hoeveel anderen niet. Dus je bent dan al goed bezig als je gaat en je leert daar de oefeningen vanzelf smile

Ik heb er geen ervaring mee dus daar kan ik je niet mee helpen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Pancake ma 8 okt 2012 - 1:07

In de tijd dat ik nog naar de sportschool ging had ik gewoon altijd een lange joggingbroek aan en een gewoon shirtje. Ik had niet iets van speciale sportkleding. Ik ging ook altijd gewoon in mijn sportkleding richting de sportschool. De kleedkamers heb ik dus eigenlijk nooit van binnen gezien. Ook toen ik groepslessen volgde trok ik mijn jas altijd gewoon in de zaal pas uit en mijn tas liet ik daar ook.

Er komt heel erg gevarieerd publiek naar de sportschool. Je hebt natuurlijk altijd wel van die fitness-gasten met strak pak en handschoentjes enzo, maar er zijn ook genoeg gewone mensen. Ik heb me in ieder geval nooit bekeken gevoeld.

Dingen waar je op kunt letten... geen idee eigenlijk. Het gaat er denk ik om of je je er prettig voelt. Of het er niet te druk is misschien, want het is mega irritant om voor elk apparaat te wachten.

Ik probeerde zelf altijd 2 keer in de week te gaan, maar dat is denk ik te weinig. Je kunt natuurlijk altijd zo'n instructeur vragen wat het beste voor je is. Zo'n iemand kan dan wel aangeven welke apparaten voor jou het handigst zijn, en wat je dan precies moet doen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  SuzieQ ma 8 okt 2012 - 1:20

Marin schreef:

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken?
Ik vind het belangrijk dat er leuke groepslessen gegeven worden, op de tijden die mij goed uitkomen. Ik weet niet of je van plan was dat ook te gaan doen? Qua fitness vind ik het belangrijk dat er voldoende apparatuur is (bij ons moet je soms wachten tot je ergens op kunt en dat is best onhandig als je een bepaalde routine wilt afwerken). Ik vind het ook belangrijk dat het er schoon is en fris ruikt. ook vind ik goede begeleiding belangrijk, dus dat je programma eens in de zoveel weken wordt aangepast en dat je af en toe ook wordt gemeten of je conditie vooruit is gegaan en of je vetpercentage lager is geworden (afhankelijk van je doelen natuurlijk).

Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor? Ik heb al een sport bh van 't hardlopen, maar liep altijd hard met gewoon een kort pyjama-achtig broekje, en dit lijkt me niet zo geschikt voor de sportschool. Moet ik zo'n glibberbroekje kopen? Is een lange broek handiger? Een speciaal sportshirtje of gewoon tshirtje?
Ik draag altijd een lange broek, ik zweet nogal veel en dan vind ik die natte benen niet fijn op de apparaten bij fitness. Daarnaast vind ik mijn benen vreselijk en stop ze dus het liefst in een lange broek. Ik heb een hele fijne van H&M, zo een die boven strak is en dan wijder uitloopt en lekker dun sneldrogend stof. Ik draag daarbij altijd een sportbeha en een tanktopje zonder mouwen (ook om het zweten, maar als ik dan mouwtjes draag, schuurt de huid van mijn oksels kapot).

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.
Ik vind fitness niet zo leuk, daarom doe ik groepslessen. Dan moet ik wel gaan omdat het om een bepaalde tijd begint (ben bij fitness te snel geneigd om steeds te zeggen dat ik zometeen wel ga, en vervolgens is het dan te laat om nog te gaan). Fitness doe ik echt met zijn tweeen, dan kun je nog een beetje kletsen en elkaar uitdagen.

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?
Ik zou zeggen 3 keer, maar dat haal ik zelf meestal niet. Ik werk gewoon ook nog 40 uur en heb een huishouden te doen en sociale "verplichtingen", dat 3 avonden per week meestal niet lukt, maar ik probeer het wel elke week weer.

Verder nog tips? Ik ben zo bang dat ik er echt helemaal niks van bak!


SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 1:44

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken?
Als je een sportschool kiest weet je van tevoren nooit hoe de instructeurs zijn en of je goed begeleid wordt, maar wie weet ken je al mensen die naar een bepaalde sportschool gaan, luister eens naar hun ervaringen. Verder vind ik het aanbod belangrijk, dus of en welke groepslessen ze geven (als je alleen fitness wilt, is dat natuurlijk niet zo belangrijk) en de prijs.

Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor?
Ik heb wel echt sportkleding waarbij het niet zo opvalt dat ik zweet. Ik zweet nl. nogal gauw en tijdens de sport ook nogal veelvuldig, en met een shirt met natte plekken van het zweet voel ik me nooit zo op mijn gemak. Kijk verder of je kleding comfortabel zit en of je er gemakkelijk in kunt bewegen.

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.
Als het goed is krijg je eerst een intake bij je sportschool en dan wordt er een programma aangepast op jouw wensen. Je kunt daarbij aangeven wat je graag wilt. Maar om een bepaald resultaat te bereiken kan het natuurlijk zijn dat je ook krachtoefeningen 'moet' doen. En of je het volhoudt, dat ligt aan jezelf. Ik heb zelf ook een tijdje fitness gedaan, maar heb niet de discipline gehad om het vol te houden en door te gaan, dus doe ik nu alleen groepslessen.

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?
Als je echt resultaat wilt, is minimaal 2 x per week noodzakelijk, denk ik.

Heel veel succes en plezier met sporten toegewenst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 2:34

Dank jullie wel voor de antwoorden!

Die groepslessen lijken me in eerste instantie niet zo boeiend, ik zit er zelf meer aan te denken om voor de fitness te gaan.
Fijn om te horen dat ik niet super hippe sportkleding aan hoef te schaffen. Ik heb een dunne joggingbroek die ik fijn vind. Misschien koop ik nog wel eens een prettig sportshirtje.

Ik ben benieuwd of ik 't ga volhouden. In elk geval scheelt samen gaan denk ik wel. Ik moet m'n vriend ook motiveren, dus dan motiveer je automatisch jezelf weer, en vice versa.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Arwyn ma 8 okt 2012 - 2:53

Ik deed thuis altijd al mijn sportkleding aan, een joggingbroek, sport bh en hemdje. Geen mouwen, want ik zweet veel en als je hebt het daar toch binnen 5 minuten hartstikke warm. Enige dat ik nog op de sportschool aandeed waren mijn schoenen. Volgens mij mocht je op mijn sportschool geen buitenschoenen aan.

De eerste keer kreeg ik een programma met apparaten die ik kon gaan doen, aangepast op mijn eigen doelen. Daar heb ik me zo'n beetje aangehouden. Aan het begin ging ik braaf 2 keer per week, aan het eind vond ik 1 keer per week al knap, haha.

Het scheelt wel hoor, als je samen gaat. Als de een geen zin heeft en de ander wel, sleep je die wel mee. Ik wil eigenlijk ook weer gaan sporten, maar er is niemand die mee wil.. En ik ken mezelf, als ik alleen ga houd ik het een paar maand vol en daarna heb ik geen zin meer. Daarnaast vind ik de sportschool zo duur! Het is hier iets meer dan 40,- per maand..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Atelier Madame ma 8 okt 2012 - 3:32

Met een beetje geluk kun je zelfs tv kijken op die apparaten.
Vergis je trouwens niet hoe leuk en nuttig groepslesseb zijn!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Bisq ma 8 okt 2012 - 3:42

Ik was echt anti sportschool. Sinds een week of vijf sport ik wel in de sportschool, heb me over de gene en het ongemakkelijk voelen heen gezet en sportte zelfs met een mutsje op (i.v.m. kaal hoofd) en nu sport ik met heel ieniminie haar en voel me niet meer bekeken dan op andere momenten. Ik kan het je je echt aanraden. Gewoon lekker gaan en overal schijt aan hebben, dan komt het vanzelf goed!
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Melis_je ma 8 okt 2012 - 3:57

Ga kijken en proefsporten op het tijdstip waarop je ook echt zou willen gaan. Je ziet dan goed hoe druk het is. Maandagavond bv kan het veel drukker zijn dan dinsdagavond. Je kunt er ook naar vragen (mijn sportschool heeft een soort weekschema waarop je precies ziet hoe druk het er gemiddeld is op dagdeel x). Proefsporten helpt ook bij het bepalen van de sfeer. Sommige sportscholen zijn echt zien en gezien worden, sommigen zijn heel relaxt. Via Optimel kan je twee weken gratis sporten bij HealthCity: http://www.optimel.nl/healthcity Misschien vind je dat prettig. Ik heb denk ik ook nog wel ongebruikte codes van die pakken Optimel voor je (je hebt er een paar nodig).

Je kunt kleding aantrekken die lekker zit, let bij het proefsporten ook op de temperatuur. Als je cardio wil doen, is een korte broek wel heel lekker. Zeker als je ook wil rennen. Schoenen zijn heel erg afhankelijk van wat je wil doen. Vraag er advies over. Iedere fatsoenlijke sportschool helpt je met een schema.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 3:59

Health City zit hier helaas niet. Die leek me heel fijn. Wel slim om te gaan kijken op het moment dat je ook wilt gaan, da's een goede tip.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Rose ma 8 okt 2012 - 4:14

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken?
Ik zit bij een kleinere sportschool (officieel gezondheidscentrum) dat vind ik persoonlijk fijner dan zo´n grootte massa sportschool.

Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor?
Ik heb geen speciale sportkleding als ik ga te sporten heb ik een lekker zittende joggingbroek aan (niet te dik!) en ik de zomer/warme dagen heb ik een 3kwart broek aan. Wel denk ik er om met de shirtjes, zodat ik niet enorme zweetplekken heb! En natuurlijk het belangrijkste het moet wel lekker zitten want anders krijg je ´last´ als je intensief bezig bent.

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.
In het begin word er samen met een personal trainer een schema voor je gemaakt. Maar daarna vond ik het niet lastig om het programma vol te houden. De eerste keren zal het zwaar zijn maar ik vond het leuk om te merken dat het steeds beter/makkelijker gaat en dat je dan in 1 keer meer minuten/zwaarder kan gaan doen Sportschool vraagjes 281626781

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?!
Bij 2x per week heeft het echt wel effect, ik heb van september t/m half april 2x per week getraind toen tot september 1x per week. Afgelopen zomer kreeg ik een aantal keer de vraag of ik ook afgevallen was, maar dat was niet het geval maar door het sporten is het model van mijn lichaam wel veranderd. En ik merk nu ook dat bepaalde dingen een stuk makkelijk gaan
Sportschool vraagjes 281626781
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 21:37

Dank jullie wel voor jullie antwoorden! We hebben gisteren de websites bekeken en gaan volgende week bij 2 sportscholen even een kijkje nemen. De Fit For Free (hoewel daar nogal veel verschillende verhalen over zijn, maar willen 't gewoon even zelf zien), en een wat duurdere. Kunnen we goed vergelijken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Minx di 9 okt 2012 - 23:10

Ik sport zelf in kleding die ik prettig vind, de kleedkamer zie ik echt amper. Ik ga meestal voor de groepslessen. Bij ons staat er zo'n mooie ikea vakkenkast dus doe ter plekke mijn lange trainingsbroek uit en mijn jas en leg die in het vak en dan ga ik op de fiets zitten.

Een schema kun je bij ons ook laten maken, al zou ik dat liever zelf doen. Ik doe ook vrij weinig kracht en cardio. Al zou het voor mij wel beter zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Jerry wo 10 okt 2012 - 1:43

Marin schreef:Dank jullie wel voor jullie antwoorden! We hebben gisteren de websites bekeken en gaan volgende week bij 2 sportscholen even een kijkje nemen. De Fit For Free (hoewel daar nogal veel verschillende verhalen over zijn, maar willen 't gewoon even zelf zien), en een wat duurdere. Kunnen we goed vergelijken.

Ik sport zelf bij een iets duurdere sportschool (omdat deze op 5 minuten van m'n huis zit) en ben echt heel erg tevreden over de begeleiding en het aantal apparaten (kan altijd wel op het apparaat dat ik wil).
Eerder sportte ik bij een goedkopere sportschool en daar was de begeleiding naadje en ook altijd alles bezet... Dat kan natuurlijk per sportschool verschillen, maar ik zou daar wel goed op letten!

Verder zou ik uitgaan van 3x per week sporten voor duidelijke resultaten, 2x per meer voor onderhoud van...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 5:33

Net bij twee sportscholen geweest en hadden juist van Fit for Free wel een goede indruk. Daar gaan we dus voor! Van 't weekend maar eens inschrijven!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 21:30

Wat zijn belangrijke criteria om op te letten bij het kiezen van een sportschool? Waar moet ik aan denken? In hoeverre wil je begeleid worden. Dat vond ik heel belangrijk bij de keuze van een sportschool. Ik wilde een sportschool waar ik kon terugvallen op goede instructeurs. Deze sportschool was wel wat duurder maar ik mocht elke 4-6 weken een afspraak van 2 uur inplannen met een personal trainer om mijn schema optimaal te maken. Die begeleiding werkte zo goed omdat je binnen 4-6 weken resultaat kunt en wilt boeken. Een langere periode met een schema doen werkt veel minder, want je weet niet wanneer het ´einde´ nabij is.. 10-12 weken is voor mij een veel te lange spanningsboog en raak ik mijn motivatie kwijt. Elke 4-6 weken bespreken en wegen werkte voor mij perfect.


Moet ik echt speciale sportkleding kopen hiervoor? Ik heb al een sport bh van 't hardlopen, maar liep altijd hard met gewoon een kort pyjama-achtig broekje, en dit lijkt me niet zo geschikt voor de sportschool. Moet ik zo'n glibberbroekje kopen? Is een lange broek handiger? Een speciaal sportshirtje of gewoon tshirtje?Ligt aan het seizoen. In de zomer droeg ik een kort adiddasbroekje in de winter een trainingsbroek. Verder droeg ik een sporttop en daarover heen zo'n losse tanktop van H&M die ik dan in mijn broek stopte. Ik droeg wel altijd lange tops want bij krachttraining moet je ook goed door je benen zakken en dan ging mijn broek nogal eens wat laag haha.. Dan was een shirtje wel handig voor dat je me hele ondergoed boven mijn broek zag uit piepen.

Als je geen personal trainer hebt, vind jij het dan makkelijk om het programma vol te houden? Al die cardio dingen zoals rennen en fietsen lijken me heel leuk, maar krachttraining lijkt me echt geen bal aan.
Als je echt resultaten wilt boeken zou ik zorgen voor een goed schema waarbij je kracht en cardio met elkaar combineert. Dat is gewoon het beste en boek je het snelste resultaat mee. Krachttraining is echt leuk om te doen hoor! Je moet weten hoe je het onder de knie krijgt en daarna voel je je kont/benen en buik gewoon harder er strakker worden. Van krachttraining wordt je (vind ik) puur conditioneel ook minder moe. Je moet jezelf bij krachttraining wel echt tot het uiterste laten gaan. Gewoon zware gewichten, goede uitvoering en niet met 3 kg dumbells gaan zitten klooien want dan kun je beter niets doen. Daarom vind ik een goede trainer bij de sportschool ook echt belangrijk. Met krachttraining kun je echt harde en zichtbare resultaten boeken in redelijk korte periodes.

Groepslessen heb ik persoonlijk niet zoveel mee. De eerste paar keren weet je niet wat je moet doen en de keren daarop gaat de muziek zo snel dat je de oefeningen maar half/half kunt uitvoeren omdat je anders je pasje kwijt bent. Ik vind het belangrijker om de oefeningen echt helemaal juist/compleet in rustig tempo uit te voeren. En puur voor cardio kun je beter spinnen/crosstrainer of hardlopen.

Hoe vaak moet je per week naar de sportschool dat het ook écht beetje effect heeft?
3x een uur

En dan 40 minuten kracht en daarna 20 minuten doodgaan op de crosstrainer of loopband smile



Jij kan dan ook gewoon allemaal!! Op naar die strakke billen :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sportschool vraagjes Empty Re: Sportschool vraagjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum