Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschijnselen van het stoppen met de pil?

+9
Flower_L
Annie24
Lejow
Ugly Betty
Le Chat Noir
Jelin
Minx
Roos
slaatje
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  slaatje wo 14 dec 2011 - 2:47

Sinds november ben ik gestopt met de pil. We hebben nu een ronde geprobeerd, maar ben wel ongesteld geworden. Maar als ik niet beter zou weten...

Ik ben best vaak last van mijn maag, voel me af en toe duizelig, gevoelige borsten (heb ik nooit gehad, ook niet voor of tijdens menstrautie) en ik vreet me te pletter voor mijn doen. Kan het zijn dat je lichaam anders reageert nadat je gestopt bent met de pil? En dat mijn lichaam gewoon moet wennen?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 2:48

Ja, dat kan, ik kreeg allemaal 'zwangerschapskwaaltjes' na het stoppen met de pil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Roos wo 14 dec 2011 - 2:58

Ik ben sinds afgelopen zaterdag gestopt, nu nog nergens geen last van.
Viel vorige keer ook erg mee toen ik gestopt was.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Minx wo 14 dec 2011 - 3:13

Enige wat ik tot nu toe merk ik knetter gevoelige tepels, echt vanaf ongeveer mijn eisprong tot nu (menstratie). En voel me verder een stuk vrolijker en alerter. (niet gestopt voor zwangerschap hoor Wink)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Jelin wo 14 dec 2011 - 3:23

Ik heb ook sinds het stoppen van de pil allerlei kwaaltjes. Zo ben ik midden in mijn cyclus vaak misselijk. Redelijk veel last van pijnlijke borsten (al heb ik het deze maand nog niet gehad).

Ik denk zelf dat je juist nu meer kwaaltjes voelt, terwijl je voorheen er niets achter zocht. Maar ik denk dat het normaal is, want dat doe ik ook.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  slaatje wo 14 dec 2011 - 3:41

Haha, ben blij dat ik dus niet de enige ben met dit soort gevoelens. Heeft t misschien toch met verandering of vermindering van de hormonen te maken ofzo.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Le Chat Noir wo 14 dec 2011 - 3:50

Ja ik had het ook hoor, vooral de eerste maand. Bovendien merk je meer van de verandering in hormonen in een normale cyclus natuurlijk. Als je de pil slikt is dit altijd constant, maar nu heb je al die veranderingen in oestrogeen en progesteron e.d. Moet je zelf ook weer even aan wennen!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Ugly Betty wo 14 dec 2011 - 4:07

Ik heb er eigenlijk weinig van gemerkt toen ik gestopt ben.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:12

Waarom staat dit in zwangerschap&mama's? Ik ben ook gestopt met de pil, maar wil nog niet in verwachting raken.

Wel wil ik even meepraten:
Ik heb ook behoorlijk wat kwaaltjes nadat ik op 11 november j.l. gestopt ben: hoofdpijn (dat is juist de reden om te stoppen, verdorie), misselijkheid, buik/baarmoederpijn, duizeligheid en verstopping. Ook ben ik nu 'overtijd' en wil heel graag ongesteld worden, gewoon om te kijken of alles het nog doet.

Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Lejow wo 14 dec 2011 - 4:14

Youandi schreef:Waarom staat dit in zwangerschap&mama's? Ik ben ook gestopt met de pil, maar wil nog niet in verwachting raken.

Wel wil ik even meepraten:
Ik heb ook behoorlijk wat kwaaltjes nadat ik op 11 november j.l. gestopt ben: hoofdpijn (dat is juist de reden om te stoppen, verdorie), misselijkheid, buik/baarmoederpijn, duizeligheid en verstopping. Ook ben ik nu 'overtijd' en wil heel graag ongesteld worden, gewoon om te kijken of alles het nog doet.

Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

Ik maar 26 dagen,de ronde erna 29 (of andersom), en toen was ik al zwanger... Bij mij was het dus na 13!! jaar prikpil en pilgebruik, direct weer op gang.
Maar volgens mij is hier geen pijl op te trekken, soms duurt het maanden, en soms is het zo weer op orde.

Eigenlijk zijn die kwaaltjes 'logisch' , je lichaam moet toch een soort van afkicken
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Minx wo 14 dec 2011 - 4:15

hoe lang ik moest wachten, niet. ging er eigenlijk wel vanuit maar op de dag dat je het kon verwachten de eerste druppels al zet het nog niet echt door.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  slaatje wo 14 dec 2011 - 4:19

Youandi schreef:Waarom staat dit in zwangerschap&mama's? Ik ben ook gestopt met de pil, maar wil nog niet in verwachting raken.

Omdat ik gestopt ben met de pil en wel in verwachting wil raken ;-)

Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

Mijn cyclys was deze keer netjes, zat op 29 dagen..
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Annie24 wo 14 dec 2011 - 4:24

Youandi schreef:Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

114 dagen de 1e cyclus, 115 dagen de 2e cyclus. Daarna kwam ik bij de gynaecoloog terecht.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:36

slaatje schreef:
Youandi schreef:Waarom staat dit in zwangerschap&mama's? Ik ben ook gestopt met de pil, maar wil nog niet in verwachting raken.

Omdat ik gestopt ben met de pil en wel in verwachting wil raken ;-)

Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

Mijn cyclys was deze keer netjes, zat op 29 dagen..

Ik lees het nu achteraf pas goed, sorry Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 4:36

Annie24 schreef:
Youandi schreef:Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

114 dagen de 1e cyclus, 115 dagen de 2e cyclus. Daarna kwam ik bij de gynaecoloog terecht.

Is daar een reden voor gevonden, dat het zo lang duurde?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  slaatje wo 14 dec 2011 - 4:45

Youandi schreef:
slaatje schreef:
Youandi schreef:Waarom staat dit in zwangerschap&mama's? Ik ben ook gestopt met de pil, maar wil nog niet in verwachting raken.

Omdat ik gestopt ben met de pil en wel in verwachting wil raken ;-)

Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

Mijn cyclys was deze keer netjes, zat op 29 dagen..

Ik lees het nu achteraf pas goed, sorry Embarassed

Geeft niet hoor, dat overkomt mij ook wel eens :p Ik vroeg me al af waarom je dat vroeg, maar nu snap ik het dus..
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Annie24 wo 14 dec 2011 - 6:18

Youandi schreef:
Annie24 schreef:
Youandi schreef:Hoe lang moesten jullie wachten tot de menstruatie op gang kwam?

114 dagen de 1e cyclus, 115 dagen de 2e cyclus. Daarna kwam ik bij de gynaecoloog terecht.

Is daar een reden voor gevonden, dat het zo lang duurde?

Ik bleek toen PCO te hebben. In het kort: je maakt héél veel eitjes aan, maar die groeien niet door, je hebt dus ook niet elke maand een eisprong = bijna geen kans om zwanger te raken. Met behulp van medicijnen kreeg ik wel een eisprong en ben ik zwanger geraakt.

Maar dat ik PCO had wist ik nog niet toen ik met de pil stopte....

@TO; ik had ook allerlei verschijnselen na het stoppen met de pil. Ondanks dat ik niet ongesteld werd en vrijwel geen cyclus had moest dat eitje toch een keer gaan springen, dus dacht ik regelmatig dat ik zwanger was. angel De maand dat ik ook écht zwanger was had ik juist helemaal geen kwaaltjes en voelde ik helemaal niets.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Flower_L wo 14 dec 2011 - 7:28

Zou goed kunnen. Lichamelijk merkte ik er weinig van, maar kreeg wel wat onzuivere huid...daar was die pil toen ook deels voor smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 7:58

Eigenlijk hebbe de verschijselen die je krijgt na t stoppen van de pil niets met het pil gebruik te maken, als je stopt is de pil direct uit je lichaam. (ontpillen bijv is ook onzin)
De verschijnselen die je dus krijgt hebben alles te maken met de normale hormoonhuishouding die weer opgang komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Puzzle wo 14 dec 2011 - 8:06

Flower_L schreef: Lichamelijk merkte ik er weinig van, maar kreeg wel wat onzuivere huid...daar was die pil toen ook deels voor smile

+1, ook merkte ik later pas dat ik lekkerder in m'n vel zat en mij emoties niet zoveel meer schommelden
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Annemie wo 14 dec 2011 - 8:40

hmmz ik ben nu ook gestopt, hopelijk krijg ik niet teveel kwaaltjes.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  slaatje wo 14 dec 2011 - 21:02

Annemie schreef:hmmz ik ben nu ook gestopt, hopelijk krijg ik niet teveel kwaaltjes.

Omdat je er nu mee bezig bent, zal je er wel meer op gaan letten dan normaal denk ik. Ik heb dat dus in ieder geval wel heel erg. Volgende week mogen weer aan de slag. Toch wel weer spannend :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Jade wo 14 dec 2011 - 22:02

Ik ben ruim 1,5 jaar geleden met de pil gestopt. Niet om zwanger te raken!

Het eerste half jaar menstueerde ik elke 8 weken. Nu elke maand ,ik heb een cyclus van 31 dagen.
Sinds ik gestopt ben merk ik een eisprong, gevoelige borsten, misselijkheid etc. Mijn lichaam reageert hdeel anders dan toen ik nog aan de pil was.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Annemie do 15 dec 2011 - 1:41

slaatje schreef:
Annemie schreef:hmmz ik ben nu ook gestopt, hopelijk krijg ik niet teveel kwaaltjes.

Omdat je er nu mee bezig bent, zal je er wel meer op gaan letten dan normaal denk ik. Ik heb dat dus in ieder geval wel heel erg. Volgende week mogen weer aan de slag. Toch wel weer spannend :-)

Ja idd, de eerste maanden had ik elke maand "kwaaltjes", maar niet zwanger, toen ik zwanger was had ik nergens last van, maar ik was een week over tijd, dus toen toch maar getest en ja hoor, ik was zwanger... toen ik 8 weken zwanger was begon de ellende tot ik bevallen was, elke dag misselijk en overgeven, hopen dat dit bij een evt. volgende zwangerschap niet zo is..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 7:47

Annemie schreef:
slaatje schreef:
Annemie schreef:hmmz ik ben nu ook gestopt, hopelijk krijg ik niet teveel kwaaltjes.

Omdat je er nu mee bezig bent, zal je er wel meer op gaan letten dan normaal denk ik. Ik heb dat dus in ieder geval wel heel erg. Volgende week mogen weer aan de slag. Toch wel weer spannend :-)

Ja idd, de eerste maanden had ik elke maand "kwaaltjes", maar niet zwanger, toen ik zwanger was had ik nergens last van, maar ik was een week over tijd, dus toen toch maar getest en ja hoor, ik was zwanger... toen ik 8 weken zwanger was begon de ellende tot ik bevallen was, elke dag misselijk en overgeven, hopen dat dit bij een evt. volgende zwangerschap niet zo is..

Jeetje, dat lijkt me vreselijk. Heb je wel enigszins van je zwangerschap genoten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verschijnselen van het stoppen met de pil? Empty Re: Verschijnselen van het stoppen met de pil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum