Vriendschap en afstand
+10
Marin
Inge
Atelier Madame
Niekske
boekenwurm83
Blond
Serena
Siem
silly-one
cynthia864
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vriendschap en afstand
Heeey!
Ik ben een meid van 25, en heb nog wat fijne vriendschappen van de middelbare school...iedereen woont tegenwoordig verspreid over het land en helaas zien we elkaar niet zo vaak meer.. Hebben jullie hier ook last van? Ik zou iedereen graag meer zien..En voel me een slechte vriendin hierdoor
Ik ben een meid van 25, en heb nog wat fijne vriendschappen van de middelbare school...iedereen woont tegenwoordig verspreid over het land en helaas zien we elkaar niet zo vaak meer.. Hebben jullie hier ook last van? Ik zou iedereen graag meer zien..En voel me een slechte vriendin hierdoor
cynthia864- Fluisteraar
- Aantal berichten : 12
Punten : 18
Registratiedatum : 12-12-11
Re: Vriendschap en afstand
Ik heb ook 2 van die vriendschappen maar dat gaat heel goed. We proberen 3-4 keer per jaar af te spreken en wat leuks te doen. We bellen regelmatig of sturen elkaar een smsje. We weten dat we bij elkaar terecht kunnen als we wat te vertellen hebben dus de afstand speelt eigenlijk niet echt een rol.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hetzelfde, inderdaad dates plannen ruim vantevoren. En vooral veel email verkeer en een belletje af en toe. Daarnaast ervoor zorgen dat je op 'belangrijke' momenten een smsje/kaartje/mailtje stuurt zodat ze weten dat je aan ze denkt.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik heb ook een paar vriendinnen verder wonen, sterker nog er woont maar 1 bij mij in de woonplaats. Ik herken je gevoel wel een beetje, maar het is vooral een kwestie van wennen en samen een goede weg erin vinden. Met de meeste is het gewoon echt plannen en veel mailen en soms bellen/smsen en via facebook contact houden. En zo gaat het prima.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Ik heb ook veel vriendinnen die in een andere plaats zijn gaan wonen. Ik ga af en toe naar hen toe, en zij komen af en toe naar mij toe (ik denk dat we elkaar zo'n 8 keer per jaar zien).
Ik houd contact door te smsen/bellen/facebook. En als we elkaar zien is het gewoon altijd leuk.
Ik houd contact door te smsen/bellen/facebook. En als we elkaar zien is het gewoon altijd leuk.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Een aantal van mijn vriendinnen wonen ook wat verder weg, wel in dezelfde provincie, maar ongeveer een half uur tot een uur rijden.
Ik zie ze gemiddeld een keer per maand.
Ik ben ook niet zo'n persoon die haar vriendinnen elke week moet zien, dus ook al zouden ze dichterbij wonen, dan vind ik 1 keer per maand elkaar zien prima, en daarnaast dan af en toe bellen en geregeld smsen.
Ik zie ze gemiddeld een keer per maand.
Ik ben ook niet zo'n persoon die haar vriendinnen elke week moet zien, dus ook al zouden ze dichterbij wonen, dan vind ik 1 keer per maand elkaar zien prima, en daarnaast dan af en toe bellen en geregeld smsen.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb ook nog een groep vriendinnen van de middelbare school en we wonen inmiddels aardig verspreid. We spreken inderdaad ruim vantevoren dingen af, bijklets-middagjes, ons jaarlijkse kerstdiner en we gaan elk jaar een weekend weg. Ik denk dat ik ze gemiddeld zeker wel eens per maand zie, misschien zelfs vaker. Maar wat er hier ook al gezegd is: we weten heel goed wat we aan elkaar hebben en hoeven geen 'bevestiging' van dat je elkaar elke week moet zien om de vriendschap goed te houden. Ik weet zeker dat wat ik ook voor probleem heb, wie van hen ik ook bel, ze staan allemaal voor me klaar. En dat is het belangrijkste in een vriendschap denk ik
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske schreef:Ik heb ook nog een groep vriendinnen van de middelbare school en we wonen inmiddels aardig verspreid. We spreken inderdaad ruim vantevoren dingen af, bijklets-middagjes, ons jaarlijkse kerstdiner en we gaan elk jaar een weekend weg. Ik denk dat ik ze gemiddeld zeker wel eens per maand zie, misschien zelfs vaker. Maar wat er hier ook al gezegd is: we weten heel goed wat we aan elkaar hebben en hoeven geen 'bevestiging' van dat je elkaar elke week moet zien om de vriendschap goed te houden. Ik weet zeker dat wat ik ook voor probleem heb, wie van hen ik ook bel, ze staan allemaal voor me klaar. En dat is het belangrijkste in een vriendschap denk ik
+1
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Hier ook hetzelfde.
Ben 3 jaar geleden verhuisd van de buurt van Leiden naar de buurt van Zwolle.
Mijn beste vriendin woont in Amsterdam, waar ik (toen ik nog thuis woonde) elke week langs ging bij haar zien we elkaar nu 1x per maand / per 2 maanden en soms duurt het iets langer.
We mailen, bellen, smsen, facebooken, hyven regelmatig met elkaar maar is toch anders.
Nu werk ik 36uur per week en dan het huishouden + sporten / afspraken etc dus lukt helaas niet meer om zo vaak af te spreken. Zij heeft ook een kindje dus meestal ga ik daarheen, zelf heeft ze geen auto dus komt ze niet deze kant op. Als ze deze kant op komt is het met het hele gezin in het weekend of vakanties.
2 vriendinnen die ik nog zie van de mavo zie ik heel afentoe, maar ook al hebben we elkaar een jaar niet gezien, het is altijd goed wanneer we elkaar weer zien en voelt weer vertrouwd.
Verder heb ik meerdere vriendinnen verspreid door het hele land (ken ik via de voetbal) en die zie ik voornamelijk bij voetbalwedstrijden en verjaardagen en heel soms spreken we eens iets af. Maarja vind maar eens een datum dat iedereen kan :-)
Maar bij allemaal voelt het goed wanneer we elkaar weer zien, en is het prima, ook al hebben we elkaar maanden niet gezien, gaan gewoon weer op dezelfde voet verder
Ben 3 jaar geleden verhuisd van de buurt van Leiden naar de buurt van Zwolle.
Mijn beste vriendin woont in Amsterdam, waar ik (toen ik nog thuis woonde) elke week langs ging bij haar zien we elkaar nu 1x per maand / per 2 maanden en soms duurt het iets langer.
We mailen, bellen, smsen, facebooken, hyven regelmatig met elkaar maar is toch anders.
Nu werk ik 36uur per week en dan het huishouden + sporten / afspraken etc dus lukt helaas niet meer om zo vaak af te spreken. Zij heeft ook een kindje dus meestal ga ik daarheen, zelf heeft ze geen auto dus komt ze niet deze kant op. Als ze deze kant op komt is het met het hele gezin in het weekend of vakanties.
2 vriendinnen die ik nog zie van de mavo zie ik heel afentoe, maar ook al hebben we elkaar een jaar niet gezien, het is altijd goed wanneer we elkaar weer zien en voelt weer vertrouwd.
Verder heb ik meerdere vriendinnen verspreid door het hele land (ken ik via de voetbal) en die zie ik voornamelijk bij voetbalwedstrijden en verjaardagen en heel soms spreken we eens iets af. Maarja vind maar eens een datum dat iedereen kan :-)
Maar bij allemaal voelt het goed wanneer we elkaar weer zien, en is het prima, ook al hebben we elkaar maanden niet gezien, gaan gewoon weer op dezelfde voet verder
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik ken het, bijna al mijn vriendinnen wonen op een ruime afstand. Toevallig is een vriendin hier in de stad komen wonen gelijk met mij, dus dus zie ik elke 2/3 weken. De rest, sommige eens per jaar met moeite, sommige eens per maand, soms half jaar. Ligt eraan. Wel is het stukken minder dan eerst en daar heb ik wel aan moeten wennen, het is toch anders om elkaar veel minder te zien. Maar we weten wel wat we aan elkaar hebben, iedereen staat voor elkaar klaar & als er wat is, doe je wat extra moeite om elkaar sneller te zien.
Gast- Gast
Ik heb dat ook bij veel vriendinnen, maar vind het niet erg.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn vrienden wonen overal en nergens in NL en buitenland en dat gaat gewoon goed. Ik ben niet het type dat je elkaar per se hoeft te zien, om een vriendschap écht of levendig te houden. Waarom voel je je nu precies een slechte vriendin? Dat begrijp ik namelijk niet uit je post.
Gast- Gast
Ik vind het jammer dat ik wat meiden van dit forum niet vaker kan zien door de afstand. Maar ook via Facebook, MSN en Whatsapp doe ik mn best op de hoogte te blijven van wat hen bezighoudt.
Met vrienden en vriendinnend die dichterbij wonen, gaat het wat gemakkelijker. Bij elkaar eten, avondje film kijken, naar concertjes, verrassingsbezoekjes als je toch in de buurt bent. Gewoon heel gemakkelijk.
Met vrienden en vriendinnend die dichterbij wonen, gaat het wat gemakkelijker. Bij elkaar eten, avondje film kijken, naar concertjes, verrassingsbezoekjes als je toch in de buurt bent. Gewoon heel gemakkelijk.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb wel vriendinnen op afstand wonen maar bij hun is het ook nooit echt anders geweest. Ja mijn beste vriendin woonde vroeger om de hoek en nu anderhalf uur weg met het ov maar dat is al zo lang zo dat ik er aan gewend ben geraakt en we zien elkaar toch nog wel 1 keer in de 2 weken ofzo dus dat is prima. Daarnaast heb ik wel nieuwe vriendschappen gezocht en gevonden bij mij in de buurt. Zo is het precies goed .
Gast- Gast
Bij mij zijn veel vriendschappen door de afstand wel verwaterd, maar ook omdat me dat blijkbaar niet genoeg kon schelen. Ik ben ook wel iemand die het prima vindt om mijn vriendinnen niet zo vaak te zien. Ik zie bijvoorbeeld mijn beste vriendin van de middelbare school echt bijna nooit, nu al meer dan een jaar denk ik niet, en we spreken elkaar ook bijna nooit. Wel sturen we elkaar eens in de zoveel maanden een gigantische update, en als we elkaar wel zien, dan is het meteen als vanouds. Dat vind ik het meest fijn, als dat gevoel er nog maar is. Zij gelukkig ook.
Vinden jouw vrienden het vervelend of merk je dat niet zo?
Vinden jouw vrienden het vervelend of merk je dat niet zo?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik herken het wel, ik vind het ook wel lastig. Vooral als er wat is, dan had ik ze liever wat dichter bij me in de buurt gehad. Gelukkig spreken we wel regelmatig af en hebben we wel dagelijks contact en weet ik ook wel dat ik ondanks de grote afstand echt niet minder vriendin ben (en andersom ook niet). Maar lastig is het wel, je wipt nooit zomaar ff gauw aan.
Gast- Gast
Ik heb het zelf niet met de vriendinnen die ik al 20 jaar ken, al heeft 1 vriendin wel een poos op grotere afstand gewoond, maar ze is weer terug naar hier verhuisd...ze wonen in een afstand van 2 tot 40 km; wel te doen dus!
Het hoeft geen probleem te zijn als de afstanden groter worden, maar het contact is wel al sneller iets minder intensief omdat je niet even snel langs kan wippen of spontaan langsgaan. Als het echt een goede vriendin is zul je desondanks toch regelmatig willen afspreken en meer gaan mailen/bellen. Als je elkaar dan weer in real life ziet is mijn ervaring dat het ook direct weer helemaal goed zit en je de draad zo weer oppakt zeg maar. Als de vriendschap al wat minder was, zal zo'n contact toch sneller verwateren bij grotere afstand.
Zelf ben ik er achter gekomen dat plannen heel belangrijk is, dus gewoon de agenda bij wijze van alweer pakken om een volgende keer af te spreken. Sommige mensen hebben hier een grote hekel aan (ik doe het ook liever spontaan of een paar dagen van tevoren), maar dan loop je wel het gevaar dat er al gauw een lange tijd tussen zit voor je weer af spreekt!
Het hoeft geen probleem te zijn als de afstanden groter worden, maar het contact is wel al sneller iets minder intensief omdat je niet even snel langs kan wippen of spontaan langsgaan. Als het echt een goede vriendin is zul je desondanks toch regelmatig willen afspreken en meer gaan mailen/bellen. Als je elkaar dan weer in real life ziet is mijn ervaring dat het ook direct weer helemaal goed zit en je de draad zo weer oppakt zeg maar. Als de vriendschap al wat minder was, zal zo'n contact toch sneller verwateren bij grotere afstand.
Zelf ben ik er achter gekomen dat plannen heel belangrijk is, dus gewoon de agenda bij wijze van alweer pakken om een volgende keer af te spreken. Sommige mensen hebben hier een grote hekel aan (ik doe het ook liever spontaan of een paar dagen van tevoren), maar dan loop je wel het gevaar dat er al gauw een lange tijd tussen zit voor je weer af spreekt!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Mijn beste vriendinnen wonen allemaal op afstand, maar dat komt ook gedeeltelijjk doordat ik zelf altijd weg ben. Twee van mijn beste vriendinnen wonen in dezelfde omgeving als waar ik vandaan kom, de andere 4 wonen tussen de 250 en 5000km verder. Niet leuk nee, ik zou willen dat ik ze regelmatiger kon zien, maar zo is het gewoon helaas niet. Gelukkig lijdt de vriendschap er niet onder.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Relatie op afstand
» Moeite met afstand
» Communiceren op afstand
» Sporters: afstand meten
» Gescheiden ouders, afstand.
» Moeite met afstand
» Communiceren op afstand