Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje vakantiedagen na ontslag

3 plaatsers

Ga naar beneden

vraagje vakantiedagen na ontslag Empty vraagje vakantiedagen na ontslag

Bericht  M@niek ma 12 dec 2011 - 7:36

Ik heb vandaag helaas te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd. Per 1 februari moet ik dus iets anders hebben gevonden.

Hoe zit het precies met vakantiedagen? Ik werkte er dan (1 feb) 1 jaar, heb ik dan nog recht op vakantiedagen of is dat niet meer als je contract wordt verlengd en weet iemand hoeveel je kwijt bent aan belastingen enz als je die dagen uit laat betalen?

Toen ik in februari begon heb ik wel 3 weken vakantie gekregen in de zomer.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje vakantiedagen na ontslag Empty Re: vraagje vakantiedagen na ontslag

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 7:40

Ik weet nooit zo goed of het per werkgever verschillend is hoe de vakantiedagen lopen, van in jouw geval februari tot februari misschien, of per kalenderjaar. Als het van februari tot februari zou zijn dan zou ik haast denken dat je al door je dagen heen bent. Maar als het per kalenderjaar is, dan heb je naar rato nog wel recht op vakantiedagen, dus een twaalfde deel van je totale vakantiedagen per jaar (want je werkt in het nieuwe jaar één maand).

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 12 dec 2011 - 7:44

Alleereerst, hoeveel dagen werk je? 40u? En hoeveel vakantiedagen heb je?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  M@niek ma 12 dec 2011 - 7:54

Ik werk parttime, 28 uur. Ik weet zo niet uit mn hoofd hoeveel vakantiedagen ik heb. Mijn leidinggevende had het over nog tegoed hebben van vakantiedagen. Want ik heb over 1,5 week namelijk 2 weken vakantie en dan zou het weer opnieuw gaan tellen zoals ik had begrepen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ella ma 12 dec 2011 - 7:57

Ik princiepe heeft iedereen 5/6 weken vakantie per jaar. Maakt niet uit hoeveel uur je werkt. Als jij maar 3 weken hebt gehad dan zijn er nog dagen over.

Qua belasting kan je ze vlgs mij beter opnemen dan uit laten betalen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 8:22

Yvette schreef:Ik princiepe heeft iedereen 5/6 weken vakantie per jaar. Maakt niet uit hoeveel uur je werkt. Als jij maar 3 weken hebt gehad dan zijn er nog dagen over.

Qua belasting kan je ze vlgs mij beter opnemen dan uit laten betalen

Dat vind ik knap, 5 tot 6 weken... als je 20 vakantiedagen hebt per jaar (wettelijk minimum) en je werkt 40u per week.. dan kom ik tot echt maar tot 4 vakantieweken hoor (exclusief weekenden)!

TO, er vanuitgaande dat je alleen het wettelijk minimum had op basis van 100% werken, had je over 1 jaar gezien 14 vakantiedagen gehad. 28u (=70%) is gelijk aan 3,5 dagen van 8 uur. Dus als je 3,5 dag per week werkt, hoefde je dat alleen maar op te nemen. Dan zou je 4 weken vakantie kunnen hebben.

En volgens mij mag je de wettelijke vakantiedagen niet laten uitbetalen, alleen de bovenwettelijke als ik me niet vergis.

Vervelend trouwens, TO, dat je contract niet wordt verlengd! Succes met de jacht naar een nieuwe baan!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: