Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vakantiedagen-vraagje (spoed!)

3 plaatsers

Ga naar beneden

vakantiedagen-vraagje (spoed!) Empty vakantiedagen-vraagje (spoed!)

Bericht  Stitch ma 24 sep 2012 - 1:00

Hallo allemaal,

Helaas heb ik op mijn werk te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word. Ik heb nu nog 30 overuren en 89 vakantie-uren. Ik werk nu 35 ur in de week, dus dat zou inhouden dat ik bijna 3,5 week vakantie nog hebt staan. Omdat er in mijn werkgebied (kinderopvang) vrij weinig werk is, gaat het waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik weer een nieuwe baan heb. Tevens wil ik graag ruim de tijd hebben om afscheid te nemen van de kinderen en ouders. Ik wil dus mijn vakantiedagen (overuren worden zowiezo uitbetaald) graag uit laten betalen, aangezien wij ook niet heel erg breed zitten als mijn salaris wegvalt. Elke cent is er weer 1 natuurlijk. Mag een werkgever mij verplichten deze uren op te nemen? Of mag hij het niet weigeren als ik ze uit wil laten betalen. Heb vanmiddag nog een gesprek over de praktische zaken, en wil graag weten hoe sterk ik sta als ik mijn uren uitbetaald wil krijgen. Is er iemand die hier verstand van heeft? Ik kan namelijk alleen wat vinden als ik ze wel op wil nemen, dat dat wel geweigerd mag worden, maar andersom kan ik niks vinden. Wie wil mij helpen??

Alvast bedankt!
Stitch
Stitch
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 452
Punten : 485
Registratiedatum : 03-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantiedagen-vraagje (spoed!) Empty Re: vakantiedagen-vraagje (spoed!)

Bericht  Gast ma 24 sep 2012 - 1:13

Jij kan gewoon aangeven dat je ze uitbetaald wilt laten worden. Andersom moet het idd in overleg.

Gast
Gast

Bericht  Niekske ma 24 sep 2012 - 1:21

Mijn vriend heeft dat gehad, hij wilde ze laten uitbetalen, maar dat kon niet. Het bedrijf waar hij werkte, was failliet, dus ik denk dat ze hem die uren niet meer konden betalen en dat hij ze daarom maar moest opnemen. Dit is in jouw situatie natuurlijk niet aan de orde, maar ik weet dus niet of je het, zonder overleg, gewoon kan eisen dat ze uitbetaald worden...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Curious ma 24 sep 2012 - 1:53

Volgens mij gaat het gewoon in overleg, maar heb je geen rechten hierin. Vaak is het voor een werkgever ook wel voordelig om ze uit te laten betalen, omdat ze anders ineens met een 'gat' zitten in het rooster. Dus gewoon overleggen zou ik zeggen!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: