Hoeveel vakantiedagen heb jij?
+12
Sterre
M-G
Coccinelle
Linnie1985
Burgemeester Nicky
Bay
Clapperdie
Zonnetje
_Lacey_
Blond
Rush
Monte
16 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel vakantiedagen heb jij?
En voor hoeveel uur werken is dat?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoeveel vakantiedagen heb jij?
24, voor 40 uur per week werken.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
25, voor 40 uur werken. Daarvan mag ik er 5 meenemen naar het volgende kalenderjaar.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
25 dagen voor 36 uur per week werken.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
23 dagen en ik werk 36 uur per week (tenminste, dat staat op mijn contract, op het moment werk ik veel meer uur per week, maar deze uren mag ik inwisselen voor extra vakantie)
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik bouw verlofuren op per gewerkte periode, zo'n 13 uur per 4 weken. Als ik het uitreken over een heel jaar heb ik 28 vakantiedagen gemiddeld, dus dat is voor mij 7 (!) weken
Ik heb nu nog 100 uur staan, dus dat is bijna 4 weken (niet op vakantie geweest) en ik mag maar 40 uur meenemen, dus ik zal toch wat op moeten gaan maken!
Ik heb nu nog 100 uur staan, dus dat is bijna 4 weken (niet op vakantie geweest) en ik mag maar 40 uur meenemen, dus ik zal toch wat op moeten gaan maken!
Gast- Gast
Bij 40 uur 25 vakantiedagen en 13 advdagen.
Ik heb het heeeeeeeeeel slecht op mijn werk
Edit: Volgens mij mogen ze je vakantiedagen niet laten vervallen in een nieuw jaar. Pas na 5 jaar mag dat geloof ik. Vaak sturen bedrijven er wel op om een max aantal dagen mee te nemen. Bij ons sturen ze op 10 dagen geloof ik. Maar als je nog 20 dagen hebt mogen ze er echt geen 10 laten vervallen.
Edit: Volgens mij mogen ze je vakantiedagen niet laten vervallen in een nieuw jaar. Pas na 5 jaar mag dat geloof ik. Vaak sturen bedrijven er wel op om een max aantal dagen mee te nemen. Bij ons sturen ze op 10 dagen geloof ik. Maar als je nog 20 dagen hebt mogen ze er echt geen 10 laten vervallen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Clapperdie schreef:Bij 40 uur 25 vakantiedagen en 13 advdagen.
Dat ligt dus aan diverse factoren. Vanaf 1 januari 2012 is de wet hierin veranderd. Vanaf dan mogen wettelijke vakantiedagen nog maar een half jaar na het kalenderjaar worden meegenomen. Na dat halve jaar verjaren ze en vervallen ze dus. Wettelijke dagen zijn de dagen waar je volgens de wet recht op hebt. Werk je 40 uur op basis van 5 werkdagen? Dan heb je recht op 4 x je uren die je per week werkt. In het voorbeeld heb je dus recht op 4 x 40 uur = 160 uur of 4 x 5 dagen als je met dagen werkt, dus 20 werkdagen. Deze verjaren, tenzij je cao anders vermeldt, een half jaar nadat je kalenderjaar is afgelopen. Uitzonderingen daargelaten, als je wegens bijzondere omstandigheden geen vakantie op kon nemen bijvoorbeeld.
Chance uit dit topic geeft bijvoorbeeld aan dat ze 25 dagen heeft op basis van 40 uur, dat zijn 5 bovenwettelijke dagen. Die 5 dagen mag ze 5 jaar lang meenemen. Dit is ook bij wet geregeld. Die dagen mag je 5 jaar lang bewaren en mee doen wat je wilt zeg maar.
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
Burgemeester Nicky schreef:Clapperdie schreef:Bij 40 uur 25 vakantiedagen en 13 advdagen.
Dat ligt dus aan diverse factoren. Vanaf 1 januari 2012 is de wet hierin veranderd. Vanaf dan mogen wettelijke vakantiedagen nog maar een half jaar na het kalenderjaar worden meegenomen. Na dat halve jaar verjaren ze en vervallen ze dus. Wettelijke dagen zijn de dagen waar je volgens de wet recht op hebt. Werk je 40 uur op basis van 5 werkdagen? Dan heb je recht op 4 x je uren die je per week werkt. In het voorbeeld heb je dus recht op 4 x 40 uur = 160 uur of 4 x 5 dagen als je met dagen werkt, dus 20 werkdagen. Deze verjaren, tenzij je cao anders vermeldt, een half jaar nadat je kalenderjaar is afgelopen. Uitzonderingen daargelaten, als je wegens bijzondere omstandigheden geen vakantie op kon nemen bijvoorbeeld.
Chance uit dit topic geeft bijvoorbeeld aan dat ze 25 dagen heeft op basis van 40 uur, dat zijn 5 bovenwettelijke dagen. Die 5 dagen mag ze 5 jaar lang meenemen. Dit is ook bij wet geregeld. Die dagen mag je 5 jaar lang bewaren en mee doen wat je wilt zeg maar.
Aha dan is dat het! Thanks voor deze uitleg.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Oh handig, dat wist ik dus ook niet. Dus alle uren die bovenop de 20 zitten(bij 40 uur werken), mag je meenemen(of natuurlijk laten uitbetalen)? Dan weet ik dat ook weer.Burgemeester Nicky schreef:Clapperdie schreef:Bij 40 uur 25 vakantiedagen en 13 advdagen.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Chance schreef:25, voor 40 uur werken. Daarvan mag ik er 5 meenemen naar het volgende kalenderjaar.
Ik heb hetzelfde aantal. Veeel te weinig
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Monte; ja over het algemeen wel!
Burgemeester Nicky- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2635
5 weken. 3 weken zomervakantie, en die andere 2 weken kan ik opnemen wanneer ik wil. Ik heb een contract van 24 uur.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Bij fulltime dienstverband (40 uur) 24 vakantiedagen en 13 adv dagen. De adv dagen worden bij ons niet vastgesteld.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
25 dagen voor 40 uur per week werken.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
26 dagen voor 40 uur p/w
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Zoals ik het bereken heb ik 20 dagen voor 36 uur werken.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
20 dagen voor 32 uur werken. Berekend op 25 dagen bij 40 uur werken.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Hier 24 vakantiedagen en 13 adv dagen, ongeveer 3 adv dagen zijn meestal vastgelegd.
Mag onbeperkt meegenomen worden al zijn ze daar niet blij mee, zo heb ik nu nog 40 dagen ongeveer en krijg ik er in januari weer 37....
Mag onbeperkt meegenomen worden al zijn ze daar niet blij mee, zo heb ik nu nog 40 dagen ongeveer en krijg ik er in januari weer 37....
Muisz- Fluisteraar
- Aantal berichten : 96
Punten : 94
Registratiedatum : 08-05-12
25 dagen bij 39 uur. Plus dat we vaak de dag voor Kerst en op oudejaarsdag eerder stoppen.(meestal een halve dag)
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Soortgelijke onderwerpen
» vakantiedagen-vraagje (spoed!)
» vraagje vakantiedagen na ontslag
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Hoeveel voedingen, hoeveel cc?
» vraagje vakantiedagen na ontslag
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel komt er per maand binnen en hoeveel is er over?
» Hoeveel voedingen, hoeveel cc?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: