Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat en energie kwijt

+4
Stokstaartje
Aziraphale
Floor
Clapperdie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Kat en energie kwijt

Bericht  Clapperdie vr 18 jan 2013 - 1:11

:nopompom: normaal zijn mijn katten hele dagen buiten. Alleen nu met de sneeuw en kou vinden ze het niet fijn. Nu is een van de katten echt heel m'n huis aan het rondrazen, aan de stoelen aan het hangen en rondjes rond de hocker aan het scheuren ( lees via de zijkant met de nagels) wat te doen om mijn kat haar energie kwijt te raken zonder dit gedrag? En zijn er meer katten die dit doen met dit weer?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Floor vr 18 jan 2013 - 1:28

vinden ze het ook niet fijn om even buiten te zijn? ook al is het koud en ligt er sneeuw. Snap ze wel dat ze niet te hele dag buiten willen zijn met dit weer Wink
Onze katten komen niet buiten dus ik heb geen tips.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Clapperdie vr 18 jan 2013 - 1:30

Ze gaan via het kattenluikje wel naar buiten maar zijn heeeeel snel weer binnen. En als ik ze via de voorkant naar buiten doe dan lopen ze meteen een blokje om zodat ze via de achterkant weer naar binnen kunnen haha.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 1:30

Ik zou ze toch even een uurtje naar buiten gooien.

Of met ze gaan spelen, ik heb zo'n hengeltje met een muis eraan, als ik daar 10 minuten mee speel dan zijn ze daarna kapot. Je ziet Gijs dan echt hijgen smile Dan hou ik de hengel heel erg hoog zodat ze heel erg hoog in de lucht springen, dat is erg vermoeiend blijkbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Aziraphale vr 18 jan 2013 - 3:22

Met een laserlampje spelen? Of met een hengel of verenstok idd.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 3:45

Ik zit Poedie altijd door het hele huis achterna. Dan gaan we van boven naar beneden en dan weer naar boven. Dat vindt ze twee keer leuk. Daarna ligt ze voor pampus op de grond Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Stokstaartje za 19 jan 2013 - 0:07

Carrie schreef:Ik zou ze toch even een uurtje naar buiten gooien.

Of met ze gaan spelen, ik heb zo'n hengeltje met een muis eraan, als ik daar 10 minuten mee speel dan zijn ze daarna kapot. Je ziet Gijs dan echt hijgen smile Dan hou ik de hengel heel erg hoog zodat ze heel erg hoog in de lucht springen, dat is erg vermoeiend blijkbaar.

Dat doe je zelf toch ook niet als het niet nodig is Razz Embarassed
Idd gewoon even met ze spelen. Doe ik ook met de mijne. Je kunt altijd precies zien dat ze gek in de kop zijn haha en daarna gaan ze lekker liggen pitten.
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 7:42

Tuurlijk wel. Anders zou ik het niet zeggen. Als ze normaal naar buiten gaan dan nu ook. Ze heben een wintervacht.

To heb je iets aan de tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Dolphinne za 19 jan 2013 - 11:58

Hier vliegen de twee katten ook geregeld achter elkaar het hele huis door. (het liefst als wij net in bed liggen of als we 's ochtends nog willen blijven liggen).

Als we het echt zat zijn gooi ik ze echt even naar buiten om daar verder te razen. Hier zijn ze nu ook veel sneller weer binnen, maar we hebben geen kattenluik, dus moeten we de deur zelf open of dicht doen. Als ze voor het raam zitten mogen ze wel weer gewoon naar binnen. De ene is meestal binnen 5 min. terug de ander blijft dan iets langer weg.

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Stokstaartje zo 20 jan 2013 - 3:43

Carrie schreef:Tuurlijk wel. Anders zou ik het niet zeggen. Als ze normaal naar buiten gaan dan nu ook. Ze heben een wintervacht.

To heb je iets aan de tips?

Haha ik bedoelde jezelf in persoon. Ik ga echt niet onnodig naar buiten als ik dat niet wil. Dus als mijn katten niet willen, omdat ze het te koud vinden hoeven ze van mij ook niet. Ook al zijn ze dan heel druk. Dan speel ik even met ze en is het ook weer klaar angel
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 6:14

Stokstaartje schreef:
Carrie schreef:Tuurlijk wel. Anders zou ik het niet zeggen. Als ze normaal naar buiten gaan dan nu ook. Ze heben een wintervacht.

To heb je iets aan de tips?

Haha ik bedoelde jezelf in persoon. Ik ga echt niet onnodig naar buiten als ik dat niet wil. Dus als mijn katten niet willen, omdat ze het te koud vinden hoeven ze van mij ook niet. Ook al zijn ze dan heel druk. Dan speel ik even met ze en is het ook weer klaar angel

Haha oh zo bedoel je het! Nee ik ga zelf ook niet met plezier een uurtje in de sneeuw rennen, daar heb je gelijk in Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Fortissimo zo 20 jan 2013 - 6:16

Ik gooi een balletje door de kamer Wink Al komt onze kat sowieso niet buiten en is van zichzelf al erg rustig.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Pseudoniem zo 20 jan 2013 - 7:31

wij spelen ook extra voor onze koukleum, en de kleine is dol op sneeuw en zit nu heerlijk op de vijver in de sneeuw Very Happy
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Verona di 22 jan 2013 - 0:31

Die van ons gaan nooit naar buiten, bij ons word er veel gespeeld met een laserpennetje en hengels. Zelf spelen ze in een speelrol, op de krabpaal, met verschillende balletjes en muizen en met hun catit baan. Werkt perfect!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat en energie kwijt Empty Re: Kat en energie kwijt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum