Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jaarafrekening energie.

+26
Slakje
TukTuk
xxjojootjexx
Jade
nijntje4
strawberry
M@niek
Atelier Madame
Dolphinne
Star007
Sarah1985
_Lana_
Zora
Sanne
PapillonRose
Tania
Parel
_Lacey_
eigenwijs
Angela_1986
Rush
Pussycat
Lejow
Coco
-Ieniemienie-
Charles
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Jaarafrekening energie.

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 3:59

We krijgen onze jaarafrekening altijd in April. Ik had al wel verwacht dat we wat moesten nabetalen vanewege onzere veranderde gezinssituatie maar JEMIG ik ben me rotgeschrokken. Moeten 410 euro nabetalen! Bij meer mensen zo tegengevallen toevallig? (Essent)
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  -Ieniemienie- di 2 apr 2013 - 4:42

Pfff ook hier veel hoger dan verwacht. Wonen hier nog niet zo lang dus ze hadden ons geschat nav de vorige bewonders.
We moesten ruim €1800 terug betalen!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Coco di 2 apr 2013 - 4:44

Wij ook 1500 Neutral
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Lejow di 2 apr 2013 - 4:50

Dat is flink schrikken Charles..
Wij zijn pas over gestapt naar Essent, dus het duurt nog even voor we de jaarafrekening krijgen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Pussycat di 2 apr 2013 - 4:57

Jemig wat een bedragen die jullie bij moeten betalen zeg!
Die van ons is nog niet binnen, dus ik ben benieuwd...
Gok dat we wel iets moeten betalen vanwege meer gebruik, maar verwacht geen honderden euro's meer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Rush di 2 apr 2013 - 5:06

Ik vraag me dan echt af hoe hoog je voorschot is als je €1500!!! of meer bij moet betalen? Je kan toch niet €120 of meer per maand te weinig betaald hebben? Is er dan niet iets verkeerd berekend, of tapt de buurman stroom af ofzo? :O

Charles haar bedrag is ook echt hoog, maar €30/€40 per maand te weinig betaald hebben kan ik me nog voorstellen, zeker als de situatie zo veranderd is. Wij moesten de eerste keer ook €400 bij betalen, maar dat kwam omdat mijn vriend van een 1 persoons (weinig thuis) huishouden naar een 2 persoonshuishouden met een koukleum als vriendin ging.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Coco di 2 apr 2013 - 5:27

Wij betalen nu sinds twee maanden 260 per maand.
in december kregen we 20 euro terug en in februari ineens deze afrekening. Niet echt op gerekend dus door de 20 euro van december.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Angela_1986 di 2 apr 2013 - 5:28

Ik ben onlangs overgestapt maar tot voorheen ook Essent, waarvan ik de jaarafrekening dus nog heb gehad. Ook hier bijbetalen... Gelukkig geen heel hoog bedrag, geloof net onder de 100 euro, maar toch verbaasde het me. Ik heb wel eens wat terug gehad en ik heb ook al eerder wat bij moeten betalen maar dat was maar een heel laag bedrag.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 5:41

Charles schreef:We krijgen onze jaarafrekening altijd in April. Ik had al wel verwacht dat we wat moesten nabetalen vanewege onzere veranderde gezinssituatie maar JEMIG ik ben me rotgeschrokken. Moeten 410 euro nabetalen! Bij meer mensen zo tegengevallen toevallig? (Essent)

Heb je het variabele tarief? Dan kan het daaraan liggen, de gasprijs is vorig jaar flink omhoog gegaan. Wij zijn op tijd overgestapt toen en het tarief vast laten zetten, zouden anders 69 cent per m3 betalen bij Essent.

Ik verwacht rond juli mijn jaarafrekening, en verwacht dan toch wel een flink bedrag terug te krijgen. Sinds we verhuisd zijn, hebben we het voorschotbedrag even hoog gelaten, maar ons gasverbruik is gehalveerd ten opzichte van ons vorige huis. (Lang leve een huis met energielabel B!)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 5:42

Coco schreef:Wij betalen nu sinds twee maanden 260 per maand.
in december kregen we 20 euro terug en in februari ineens deze afrekening. Niet echt op gerekend dus door de 20 euro van december.

260 euro per maand?! Woon je in een kasteel ofzo? :shock: Dat is echt een belachelijk hoog bedrag.. Hebben ze geen foutje gemaakt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  eigenwijs di 2 apr 2013 - 6:04

Ik schrik hiervan...heb het idee dat wij ook veel moeten betalen bah!!!elke keer als ik gespaard heb komen er weer rekeningen wat oploopt in de duizenden euros pff
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  _Lacey_ di 2 apr 2013 - 6:04

Ik krijg nog ruim € 190 terug, maar ik ben vorig jaar dan ook veel van huis geweest.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 6:07

Houden jullie eigenlijk je meterstanden consequent bij? Bij veel energieleveranciers kan je het sowieso online bijhouden en inschatten wat je voorschot bedrag moet zijn en kan je ook gelijk zien als het veel afwijkt.

Ik noteer de meterstanden iedere zaterdag (Zowel op een briefje in de meterkast, als online bij Greenchoice) en ook de 1e van de maand altijd, zodat ik goed per maand mijn verbruik kan zien.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Parel di 2 apr 2013 - 6:47

Charles, waar je voorheen altijd werken was en dus uit huis, ben je nu nagenoeg altijd thuis, toch? Dat scheelt hoor!

Wij betalen nu 192 euro pm aan eneco, maar wij douchen en badderen dan wel alle drie elke dag.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Tania di 2 apr 2013 - 6:50

AngelNyn schreef:
Coco schreef:Wij betalen nu sinds twee maanden 260 per maand.
in december kregen we 20 euro terug en in februari ineens deze afrekening. Niet echt op gerekend dus door de 20 euro van december.

260 euro per maand?! Woon je in een kasteel ofzo? :shock: Dat is echt een belachelijk hoog bedrag.. Hebben ze geen foutje gemaakt?

Ik vind het ook wel echt heel veel. Wij betalen 185 euro en dan krijgen we elk jaar ook nog terug. Bij ons is er ook eigenlijk altijd iemand thuis. Ik zou ook eens kijken of ze geen foutje hebben gemaakt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  PapillonRose di 2 apr 2013 - 6:52

Ik kreeg hem een paar maanden geleden, en kreeg gelukkig terug! Ondanks dat ik veel thuis ben en we meer zijn gaan verbruiken. Maar het voorschotbedrag stond best hoog, dat was aangeraden op basis van de vorige bewoners. En wij zaten daar gelukkig een stuk onder. Wat een bedragen komen hier trouwens voorbij zeg, qua terugbetalingen :O
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 7:16

Ja klopt Parel, dat hadden we ook wel ingecalculeerd. Ik had de hele tijd alles bijgehouden via die verbruiksmeter. En daar kwam wel uit dat we iets moesten nabetalen, maar ZEKER geen 410 euro dus die verbruiksmeter kan je ook vergeten. Jee, ik lees hier bedragen die wel eventjes wat erger zijn..

Wij betalen trouwens ook 210 per maand en we wonen niet in een kasteel Very Happy
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 7:17

Charles schreef:Ja klopt Parel, dat hadden we ook wel ingecalculeerd. Ik had de hele tijd alles bijgehouden via die verbruiksmeter. En daar kwam wel uit dat we iets moesten nabetalen, maar ZEKER geen 410 euro dus die verbruiksmeter kan je ook vergeten. Jee, ik lees hier bedragen die wel eventjes wat erger zijn..

Wij betalen trouwens ook 210 per maand en we wonen niet in een kasteel Very Happy

Maar heb je het variabele tarief dan? Dan zou je er misschien goed aan doen om het tarief vast te zetten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 7:23

AngelNyn schreef:
Charles schreef:Ja klopt Parel, dat hadden we ook wel ingecalculeerd. Ik had de hele tijd alles bijgehouden via die verbruiksmeter. En daar kwam wel uit dat we iets moesten nabetalen, maar ZEKER geen 410 euro dus die verbruiksmeter kan je ook vergeten. Jee, ik lees hier bedragen die wel eventjes wat erger zijn..

Wij betalen trouwens ook 210 per maand en we wonen niet in een kasteel Very Happy

Maar heb je het variabele tarief dan? Dan zou je er misschien goed aan doen om het tarief vast te zetten.

Ik weet het eerlijk gezegd niet! We hebben toen we hier gingen wonen bepaalde dingen gekozen en ik kan me dit niet herinneren Embarassed . Maar als de prijs nu zo hoog is, is het nu dan wel gunstig vast te zetten?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  TukTuk di 2 apr 2013 - 7:28

Charles schreef:
AngelNyn schreef:
Charles schreef:Ja klopt Parel, dat hadden we ook wel ingecalculeerd. Ik had de hele tijd alles bijgehouden via die verbruiksmeter. En daar kwam wel uit dat we iets moesten nabetalen, maar ZEKER geen 410 euro dus die verbruiksmeter kan je ook vergeten. Jee, ik lees hier bedragen die wel eventjes wat erger zijn..

Wij betalen trouwens ook 210 per maand en we wonen niet in een kasteel Very Happy

Maar heb je het variabele tarief dan? Dan zou je er misschien goed aan doen om het tarief vast te zetten.

Ik weet het eerlijk gezegd niet! We hebben toen we hier gingen wonen bepaalde dingen gekozen en ik kan me dit niet herinneren Embarassed . Maar als de prijs nu zo hoog is, is het nu dan wel gunstig vast te zetten?

Nee de tarieven voor het vast zetten zijn nu best gunstig. Volgens mij stijgen de prijzen vaak in juli weer (en dalen dan weer iets in januari) Het nadeel van variabel, is dat ze gedurende het hele jaar kunnen wijzigen, en je dus nooit goed kan inschatten hoeveel je kwijt zal zijn. En bij Essent werkt die verbruiksmeter idd niet heel goed.. Heb hiervoor ook bij Essent gezeten en daar was geen pijl op te trekken.
Je zou eens kunnen kijken wat voor contract je hebt en dan even doormiddel van je verbruik van afgelopen jaar, online kijken welke leverancier voor jou het goedkoopste zal zijn.
Ik weet dat Greenchoice, 1 of 3 jaar vast, bijna 2 cent goedkoper is wat betreft hun gastarief, dan Essent 1 jaar vast bijv.
En ik vind hun website veel gebruiksvriendelijker, ik kan per maand en per jaar mijn verbruik zien, in een mooi tabelletje, zodra je je meterstanden doorgeeft, krijg je een geschat jaarverbruik, waarop je weer je maandbedrag kan aanpassen.
Moet alleen nog even afwachten of ze netjes op tijd gaan zijn en correct met de jaarafrekening, heb daar wel eens negatieve dingen over gelezen. Maar ben tot nu toe dus wel tevreden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Charles di 2 apr 2013 - 7:32

Dankjewel voor de tips AngelNyn!
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Sanne di 2 apr 2013 - 7:48

Dat bedrag van jullie vind ik niet heel gek, Charles. Wij hebben na de geboorte van H. ons voorschot met 40 euro per maand verhoogd en we hoefden nu nog slechts iets van 30 euro bijbetalen. Onze wasmachine en droger staan zo ontzettend vaak aan sinds de geboorte, dus ik vind het wel te verklaren.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Zora di 2 apr 2013 - 8:11

Wij hebben de afgelopen jaren altijd veel teruggekregen. Nu mijn vriend afgelopen jaar thuis is gaan werken, en nu we sinds een jaar cv hebben, verwachtten we wel minder terug te krijgen. Nu bleek vorige week dat we ook moeten bijbetalen, ook bij Essent. ECHT geen zin in, maar ik denk ik me voor het eerst maar eens moet gaan verdiepen in eventueel overstappen...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  _Lana_ di 2 apr 2013 - 8:42

Hier ben ik ook een beetje 'bang' voor.
Ik ben het grootste deel van het jaar thuis geweest.

We hebben wel sinds kort zonnepanelen, dat zal wel wat schelen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Sarah1985 di 2 apr 2013 - 9:12

wij kregen 790 euro terug. En betalen 125 per maand voor.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jaarafrekening energie. Empty Re: Jaarafrekening energie.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum