Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

O jee... een date ;)

+20
Herfstblaadjes
Atelier Madame
Davinia
loura
Melis_je
Bay
Jeanette
Jenny010
Esperanza
Sweety
Kaboutertje
Antibes
Mint
Ella
slaatje
Lady4
Linnie1985
Marin
Pussycat
Muppie
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty O jee... een date ;)

Bericht  Muppie zo 11 dec 2011 - 9:48

Afgelopen vrijdag ben ik een leuke man tegen gekomen in een café. Ik had een erg leuk gesprek met hem, en aan het einde van de avond zei hij dat hij niet zo van 'kroeg-versieren' houdt, en of hij me mee uit mocht vragen, haha.
Sinds ik vrijgezel ben heb ik alle voorstellen van mannen om iets af te spreken/te daten afgeslagen, en dit is de eerste man die me aan het twijfelen brengt Wink Hij heeft voorgesteld om uit eten te gaan, en hij wist wel een leuk restaurantje waar we kunnen gaan eten.

Nu ben ik bang dat ik bij een 1 op 1 afspraakje erg zenuwachtig wordt en dicht zal klappen... is het raar om aan hem voor te stellen om elkaar volgende week weer in de zelfde kroeg te zien, gewoon met onze beide vriendengroepen erbij? Of zou hij dan erg het gevoel krijgen dat ik hem afwijs?

En als ik toch met hem uit eten ga... hoe doen jullie het bijvoorbeeld met betalen? Ik gok dat het zo'n type is dat vind dat de man de rekening moet betalen, maar stel je dan als vrouw toch voor om te willen betalen, of om bijvoorbeeld de rekening te splitten? Ik hou er namelijk niet van om de man te laten betalen Wink
Bah, dates zijn echt niks voor mij haha Embarassed
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Pussycat zo 11 dec 2011 - 9:53

oeh ik ging sowieso niet op eerste dates gelijk al uit eten. Dan liever alleen een drankje of klein hapje ergens zodat als het niks is je gewoon weg kan en niet perse eerst je bord nog leeg moet eten etc... Laughing

Maar goed je kan hem toch vragen of 50/50 te doen? Zou het gewoon voorstellen. Hij zal vast niet verwachten dat jij alles betaald.... hoop ik.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie zo 11 dec 2011 - 9:56

Hmmm ik vind meteen uit eten dus ook een beetje ongemakkelijk... maar hij stelde het voor en zou het niet als een afwijzing overkomen als ik zeg dat ik niet uit eten wil maar alleen ergens een drankje wil doen?
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Marin zo 11 dec 2011 - 9:59

Leuk, gewoon doen! Je moet er ook niet te zwaar aan tillen. Blijkbaar is deze man leuk genoeg om mee af te spreken dus zelfs al is het alleen voor de date, is dat toch ook prima.

Bij onze eerste date gingen we ook uiteten en hebben echt tot half 12 zitten kletsen. Hij wilde in eerste instantie betalen maar het was behoorlijk duur is heb ok aangeboden mee te betalen wat ie toch graag accepteerde haha. Uiteindelijk iets van 30/70 % betaald want meer cash had ik niet maar t gebaar was iig goed. Bij drankjes-dates hebben de mannen ook altijd voor me betaald en heb ik geen moeite mee maar dineren vind ik toch wel duur om alleen aan hem over te laten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Pussycat zo 11 dec 2011 - 10:01

Moeilijk... je hebt eigenlijk al ja gezegd dat je met hem uit eten wilt.
Desnoods doe je alleen een hoofdgerecht en geen toetje? En als het wel gezellig is wel een toetje of een koffie extra ofzo. Ik weet niet wat hij verwacht van dit etentje? Jij wel? haha


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Linnie1985 zo 11 dec 2011 - 10:06

Spannend zeg Very Happy .
Bij mijn eerste date met mijn vriend ging ik samen met hem bij hem thuis de kerstboom optuigen en het was eigenlijk als een grapje bedoeld, maar ben er gewoon serieus op in gegaan, ben blij dat ik dat gedaan heb! En de 18e zijn we alweer 2 jaar samen Very Happy.

Ik zou gewoon lekker met zijn 2tjes uit eten gaan. En wat de rekening betreft zie je dat aan het einde van de avond wel toch? Veel plezier in ieder geval!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:06

Leuk! Gewoon doen, wat heb je te verliezen?
Ik zou voorstellen om te splitten al denk ik dat hij betaald aangezien hij je uitgenodigd heeft en het restaurant heeft uitgezocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie zo 11 dec 2011 - 10:09

Ik weet ook niet zo goed wat hij er van verwacht... hij gaf vrijdagavond wel aan dat ie me erg leuk vond. En hij kwam op mij over als iemand die niet elke avond in de kroeg een andere meid probeert te versieren, maar misschien was het juist zijn tactiek om zo over te komen haha.
Toen hij het me vroeg had ik wel een aantal drankjes op, en dan ben ik wat losser en heb ik inderdaad min of meer al ja gezegd. Als ik nu terug krabbel, is dat misschien wel een beetje lullig.
Ik denk dat ik maar gewoon mijn angsten opzij moet zetten en moet gaan... in het ergste geval wordt het heel ongemakkelijk, dan heb ik een vervelende avond en zie ik hem daarna gewoon nooit meer... dat is nog geen ramp toch? Wink

@Linnie1985: haha, dat is een originele date, samen de kerstboom optuigen! smile
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Linnie1985 zo 11 dec 2011 - 10:20

Muppie schreef:Ik weet ook niet zo goed wat hij er van verwacht... hij gaf vrijdagavond wel aan dat ie me erg leuk vond. En hij kwam op mij over als iemand die niet elke avond in de kroeg een andere meid probeert te versieren, maar misschien was het juist zijn tactiek om zo over te komen haha.
Toen hij het me vroeg had ik wel een aantal drankjes op, en dan ben ik wat losser en heb ik inderdaad min of meer al ja gezegd. Als ik nu terug krabbel, is dat misschien wel een beetje lullig.
Ik denk dat ik maar gewoon mijn angsten opzij moet zetten en moet gaan... in het ergste geval wordt het heel ongemakkelijk, dan heb ik een vervelende avond en zie ik hem daarna gewoon nooit meer... dat is nog geen ramp toch? Wink

@Linnie1985: haha, dat is een originele date, samen de kerstboom optuigen! smile

Haha ja he. Ik was ook ontzettend zenuwachtig en hij ook Very Happy
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Pussycat zo 11 dec 2011 - 10:22

Dus je hebt hem pas 1 keer gezien? En dan gelijk een heel etentje? Dat is nogal wat. Maar aan de andere kant... als hij je inderdaad niet zag zitten had ie je niet gevraagd neem ik aan.
Gewoon doen dus :-)
Probeer gewoon jezelf te zijn. Vraag hem gewoon veel dan blijf je in ieder geval praten. Wink Komt vast goed.
Wanneer gaan jullie? Ben nu al benieuwd hoe het geweest is haha

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Lady4 zo 11 dec 2011 - 10:32

Joh, lekker doen! Ik vind dates ook altijd doodeng en ben ook altijd bang geen gespreksstof te hebben. In de praktijk blijkt dat meestal heel erg mee te vallen. Juist omdat je elkaar nog niet zo goed kent, heb je genoeg te bespreken om elkaar wat beter te leren kennen. En vind je een etentje echt to much, dan zou ik voorstellen om samen wat te gaan drinken. In ieder geval niet eerst nog eens in de kroeg af spreken met alle vrienden erbij.

En over dat betalen moet jij je geen zorgen maken, dat loopt wel. Ik schat zo in dat hij het gaat betalen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie zo 11 dec 2011 - 10:35

Ik heb hem inderdaad pas 1 keer gezien, daarom twijfel ik er zo aan en ben ik bang dat het ongemakkelijk wordt... ik weet natuurlijk nog bijna niks van hem.
Maar aankomende vrijdag moet het gaan gebeuren haha.
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Pussycat zo 11 dec 2011 - 10:36

Spannend! En wat lady zegt is zeker waar je zegt dat je nog niks van hem weet dus kan je hem mooi het hemd van het lijf vragen toch Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  slaatje zo 11 dec 2011 - 20:27

Niet te veel over nadenken en gewoon gaan. Als het uiteindelijk niet bevalt, kan je altijd de rekening nog delen en daarna zeggen dat je het gezellig vond, maar dat het hem niet gaat worden. Probeer bovenal gewoon jezelf te zijn, er niet te veel van te verwachten op wat voor manier dan ook. Gewoon lekker genieten van een gezellig avondje. Een wijntje erbij, en dan komt het vanzelf wel goed..

Veel plezier!!!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Ella zo 11 dec 2011 - 21:45

Gewoon doen joh, en je hoeft natuurlijk ook geen viergangen te doen. Je kan ook een hoofdgerecht en een toetje nemen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Linnie1985 zo 11 dec 2011 - 22:03

Pussycat schreef:Dus je hebt hem pas 1 keer gezien? En dan gelijk een heel etentje? Dat is nogal wat. Maar aan de andere kant... als hij je inderdaad niet zag zitten had ie je niet gevraagd neem ik aan.
Gewoon doen dus :-)
Probeer gewoon jezelf te zijn. Vraag hem gewoon veel dan blijf je in ieder geval praten. Wink Komt vast goed.
Wanneer gaan jullie? Ben nu al benieuwd hoe het geweest is haha

Ik had mijn vriend nog nooit gezien wel alleen een foto. Ik woonde nog thuis, heel erg, maar mijn ma en stiefpa wilden wel weten met wie ik mee ging haha.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Mint ma 12 dec 2011 - 3:01

Ah leuk zeg!
Ik zou een eerste date zo met iemand uit eten gaan, vind ik juist leuk!
Ik zou alleen wel bang zijn dat ik stukjes tussen mijn tanden heb ofzo laughcry
Oja, ik zou wat contant geld meenemen zodat je eventueel wat mee kunt betalen.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie di 13 dec 2011 - 6:35

Ik ben er voor mezelf nu wel ongeveer uit dat ik echt wil gaan Wink Dat moet ook wel, want het is zo vrijdag en zoiets op het laatste moment afzeggen vind ik niet kunnen.
Genoeg contant geld meenemen die ik sowieso, dan zien we wel hoe het gaat met betalen, ik moet me daar denk ik niet zo'n zorgen over maken. Het is niet dat ik bang ben dat hij mij wil laten betalen, maar meer dat ik niet wil overkomen alsof het vanzelfsprekend is dat hij betaalt :P

En net nu ik de date wel zie zitten... krijg ik twijfels of hij nog wel wil :P We smsen sinds vrijdag met elkaar, maar hij stuurt van die hele korte 'zakelijke' berichtjes, en als ik dan iets terug stuur antwoordt hij niet meer. Misschien is smsen gewoon niet echt zijn ding, maar ik krijg hier de kriebels van haha. Zoals hij in zijn smsjes overkomt is heel anders dan de indruk die hij me vrijdag gaf...
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Mint di 13 dec 2011 - 6:40

Dat maak ik ook vaak mee hoor, heb nog nooit een man gedate die veel smste. Wij hadden dan wel weer veel contact via fb etc.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie di 13 dec 2011 - 6:45

Hmmm, het enige dat ik dus sinds vrijdag van hem heb gehoord zijn een paar smsjes, hij doet volgens mij niet aan facebook enzo.
Ik zal maar gewoon even rustig afwachten of hij zelf nog over vrijdag begint Wink
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 7:13

Je hebt al afgesproken voor vrijdag? Anders had je altijd nog kunnen zeggen dat je geen tijd had ofzo en wel vrijdag (of whenever) in de kroeg zou zijn met vriendinnen, het leuk zou vinden als hij er ook zou zijn.

Als een man mij uit eten vraagt ga ik er wel vanuit dat hij betaalt eigenlijk. Hij vraagt mij tenslotte mee. Ik bied altijd wel aan om de rekening te spliten. Pak ik gewoon mijn portomonee en kijk ik wel wat zijn reactie is. Als hij er op staat te willen betalen ga ik ook niet lopen drammen dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie wo 14 dec 2011 - 7:20

Ja, ik heb in principe al toegezegd (afgelopen vrijdag toen hij het vroeg, ik had toen wat gedronken en dan zeg ik wat makkelijker ja;)). Als ik nu zou voorstellen om hem weer in de kroeg te ontmoeten, is dat eigenlijk een soort van afwijzing, denk ik dan.

Maar... ik begin nu echt te twijfelen of het nog wel doorgaat, hij laat érg weinig van zich horen haha. Net nu ik er zin in begin te krijgen :P
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Antibes wo 14 dec 2011 - 7:24

Zusje schreef:

Als een man mij uit eten vraagt ga ik er wel vanuit dat hij betaalt eigenlijk. Hij vraagt mij tenslotte mee. Ik bied altijd wel aan om de rekening te spliten. Pak ik gewoon mijn portomonee en kijk ik wel wat zijn reactie is. Als hij er op staat te willen betalen ga ik ook niet lopen drammen dus.

Inderdaad, dan lach ik lief en zeg ik lief dankjewel.. angel
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Mint wo 14 dec 2011 - 7:28

Wat jammer dat je zo weinig van hem blijft horen.. hoe gaat dat nu dan? Het is al bijna vrijdag smile
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Muppie wo 14 dec 2011 - 7:36

Het is bijna vrijdag inderdaad, misschien smst hij me morgenavond wel over hoe, wat en waar we afspreken hoor...
Maar wat als hij er helemaal niet meer over begint, dan heb ik me dagenlang druk gemaakt om niks, haha!
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

O jee... een date ;) Empty Re: O jee... een date ;)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum