Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer peuterbedje?

+13
Thunder
moepie
Lindsya
Tania
PapillonRose
Liadan
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Bloem86
Teddyaapje
Susan
Darius
sheila123
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  moepie vr 9 dec 2011 - 6:30

Onze dochter ging in een peuterbed toen ze 21 maanden oud was. Ze was nooit een beste slaper en wouden het proberen in een peuterbed wie weet ging het dan beter. En dat ging het wel.
Onze dochter is er nog nooit zelf uitgekomen, in het begin wachtte ze zelfs tot wij haar eruit tilden. Nu vraagt ze als ik s'ochtends bij haar kom "mag ik uit?" en dan gaat ze eruit.
Hier ging het dus prima vanaf de leeftijd waar jouw kindje straks ook op zit.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Thunder vr 9 dec 2011 - 6:35

De oudste was 2½ jaar toen hij naar een meegroeibed ging. De jongste is nu 27 maanden en ligt nog in het ledikant. Daar blijft hij in zolang het veilig is.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  meisje vr 9 dec 2011 - 6:43

De oudste was hier 'pas' 15 maanden.
Ze kreeg een nieuwe kamer met meteen een peuterbed.
Dit is overigens meteen goed gegaan.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 8:05

Veel verschillende leeftijden dus! Wel leuk om te lezen. Nu nog een paar vragen:

- Hadden jullie een peuterbedje (met zijplankjes) of een meegroeibed? En wat is het verschil?
- En gebruik(t)en jullie de commode nog voor het aankleden enzo? Neem aan dat als je de babykamer doorschuift aan het volgende kindje, je de commode ook doorschuift.

@ Teddyaapje, B. pastte met 2 maanden al niet meer in de wieg, toen ging hij al over naar zijn ledikant, dus een half jaar hadden we sowieso niet gered, zoals T.! haha. Als onze 2e net zo snel groeit als B., dan gaat dat ook niet lukken smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Coco vr 9 dec 2011 - 8:56

Wij hebben een maand geleden, met bijna 15 maand, de zijkanten van de ledikanten afgehaald. Mijn vader heeft daar gewoon een plank bij karwei voor gekocht en ervoor gezet zodat het stevig staat en een randje van ikea zodat ze er niet uit vallen. Sindsdien slaapt mijn zoontje een stuk beter! En ik vind het ideaal dat hij er nu zelf uit kan, ik hoef er niet continu uit om vervolgens klaar wakker te zijn. Maar hij komt zelf naar ons toe gelopen zonder te huilen waardoor mijn dochtertje ook gewoon lekker door kan slapen. En wij ook verderZe vinden het zelf ook echt geweldig en zijn sindsdien gek op hun bed.
Vond een peuterbedje nog zo groot voor ze. Nu krijgen ze hierna gewoon een eenpersoonsbed.

De commode staat al een tijdje niet meer op hun kamer, die heb ik ingepikt voor al mijn verzorgingsproducten etc. laughcry Heb hem ook nooit gebruikt om ze te verschonen of om te kleden, dus vervangen voor 2 kledingkasten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 8:58

Mijn zoontje is nu bijna 22 mnd maar ligt nog prima in zijn ledikantje, heb er totaal geen haast mee om hem over te leggen hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Liadan vr 9 dec 2011 - 9:01

- Hadden jullie een peuterbedje (met zijplankjes) of een meegroeibed? En wat is het verschil? Wij hebben een peuterbed en hebben er een bedhekje bij gekocht zodat zeer niet uit kan vallen.
- En gebruik(t)en jullie de commode nog voor het aankleden enzo? Neem aan dat als je de babykamer doorschuift aan het volgende kindje, je de commode ook doorschuift. Wij hebben de commode ook doorgeschoven naar onze zoon, op de kamer van onze dochter staat nu een ladenkast met een aankleedkussen erop. Maar we gebruiken het eigenlijk helemaal niet meer.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Bruintje Beer vr 9 dec 2011 - 23:44

- Hadden jullie een peuterbedje (met zijplankjes) of een meegroeibed? Wij hebben een peuterbedje zonder bedplankjes.[/b]
- En gebruik(t)en jullie de commode nog voor het aankleden enzo? Neem aan dat als je de babykamer doorschuift aan het volgende kindje, je de commode ook doorschuift. Wij hebben de babykamer in zijn geheel laten staan. Wij hebben een commode gemaakt van de Hemnes kast van de Ikea voor onze dochter.

Ze was trouwens 22 maanden toen ze overgng. Ze is met slaapzak en al uit bed geklommen/gevallen. En toen vonden we het tijd voor de overstap.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  sheila123 zo 11 dec 2011 - 0:16

_Nera_ schreef:Veel verschillende leeftijden dus! Wel leuk om te lezen. Nu nog een paar vragen:

- Hadden jullie een peuterbedje (met zijplankjes) of een meegroeibed? En wat is het verschil? Wij hebben een peuterbedje met een hekje zodat ze er niet uit kan vallen
- En gebruik(t)en jullie de commode nog voor het aankleden enzo? Neem aan dat als je de babykamer doorschuift aan het volgende kindje, je de commode ook doorschuift. Wij hebben de rest van het kamertje zo gelaten omdat J. haar kamer niet hoefde af te staan omdat haar kleine zusje binnekort bij haar op de kamer komt te slapen dus commode en zo staat er nog. We hebben nu op onze kamer wel een ladekast met een aankleedkussen erop maar als de jongste wel een nieuwe kamer had gekregen dan had ik voor de oudste denk ik wel een commode gehouden...vind het wel makkelijk maar aan de andere kant; het kan net zo goed op de bank of boven op bed
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum