Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer peuterbedje?

+13
Thunder
moepie
Lindsya
Tania
PapillonRose
Liadan
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Bloem86
Teddyaapje
Susan
Darius
sheila123
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:06

Vanaf wanneer ging jullie kindje over naar een peuterbedje? Het duurt nog wel even, maar zit nu al na te denken over de vraag of we een nieuwe babykamer zullen kopen of voor B. een peuterkamertje en de babykamer die we nu hebben doorschuiven naar de 2e. Als onze 2e komt is B. pas 21 maanden, in mijn ogen nog vrij jong/klein voor een peuterbed. Wat is jullie ervaring?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:09

Onze zoon was 1,5 jaar toen de jongste kwam, en we vonden hem toen nog te jong. Hebben het wel serieus overwogen, maar we hebben toch een extra ledikantje erbij gehaald. Toen hij 2 jaar en 4 maanden was is hij overgegaan. De jongste is nu 2 jaar en 3 maanden en we willen haar binnenkort wel een keer overleggen, maar het heeft nog geen haast. Ik denk dat het maar net is of je kindje er aan toe is... 21 maanden is wel jong, maar het kan heel goed gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  sheila123 vr 9 dec 2011 - 2:11

J. Ging naar een peuterbedje met ongeveer 25 maanden. F. Lag nog in de wieg en na 4 maanden werd die te klein voor haar dus toen was de keus snel gemaakt en kreeg ze het ledikant van haar zus.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Darius vr 9 dec 2011 - 2:12

Laurens is met 1 jaar en 10 maanden (dus 22 maanden, haha!) overgegaan naar een peuterbedje en dat ging heel goed!

Buurjongetje is nu met 2 jaar en 9 maanden naar een peuterbedje gegaan, en dat is nu al drie weken drama....Hij wil niet slapen, hij wil weer in zijn eigen, veilige, ledikantje liggen....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  sheila123 vr 9 dec 2011 - 2:13

Het ging trouwens vrijwel gelijk goed hier! Wat Arden al zegt; het ligt ook helemaal aan het kindje...
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Susan vr 9 dec 2011 - 2:15

Ezra ging over toen hij bijna 2 jaar was. Dat had niks met Yrsa's geboorte te maken, want we hadden voor haar gewoon een nieuw ledikantje gehaald, maar hij begon uit zijn bedje te klimmen en dat vond ik toch wel gevaarlijk.

Yrsa ligt voorlopig nog wel lekker in haar ledikantje. Als zij er ook uit gaat klimmen of als we merken dat ze het te krap vindt dan krijgt ze waarschijnlijk een meegroeibed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:20

Met z'n 3e verjaardag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Teddyaapje vr 9 dec 2011 - 2:23

Ik zou een nieuwe kamer voor B. aanschaffen en mocht hij er dan nog niet aan toe zijn om in een peuterbedje te slapen kun je de 2e in een wieg leggen en B. nog even in zijn ledikantje lagen liggen. T. heeft er tot 6mnd in de wieg geslapen dus daarmee zou je het goed kunnen overbruggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:24

Ik denk rond de 2,5 / 3 jaar. Mocht hij dan nog in zijn ledikantje passen want hij is best lang voor z'n leeftijd laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:55

Onze oudste was ook1.5 toen de 2e kwam, en wij hadden al een groot bed voor haar gekocht, wel met plank enz. ervoor. Maar ze wilde er toen echt nog niet in. Dit verschilt wel per kind, want er zijn er ook genoeg die het wel willen.
We hebben dus een tijdje een 2e ledikant erbij gehad. De 2e ging eerst in een wieg, en toen hij 9 maanden was moest hij over in een ledikant, dus we hebben er toen een goedkope bijgekocht.
De oudste ging pas over toen ze 3 was, toen was ze er zelf pas echt aan toe.
Bij de 2e gaat het allemaal al heel anders, die slaapt overal, ook wel in ee 1-persoons bed, ook voor zijn 2e jaar al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:58

D. is nu twee, maar ik wil haar nog zo lang mogelijk in een ledikantje houden, zodat ze niet 's nachts kan gaan rondlopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 3:02

Wij gaan verhuizen rond de tweede verjaardag van onze dochter. Het is dan de bedoeling dat ze een gewoon bedje krijgt (event. met bedrekje).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Bloem86 vr 9 dec 2011 - 3:03

Wij kopen voor I. binnenkort wel een nieuwe kamer! Dan kunnen we haar kamertje die ze nu heeft gebruiken voor de beeb! Alleen zullen we I. ook nog niet in een peuterbedje leggen. Ze is nog zo klein... en lenen we zolang de ledikant die mijn schoonouders hebben staan!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 3:07

Q. was rond de 20 maanden denk ik. Hij liep toen al 4 maanden en is ook nooit uit bed gekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 3:11

Mas gaat in maart over naar een "groot" bed. Dan is hij 28 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Flip Fluitketel vr 9 dec 2011 - 3:28

Wij zijn wel van plan om een de 'oude' babykamer voor spruit 2 te gaan gebruiken. J. gaat alleen in het ledikant van de 'oude' babykamer slapen omdat spruit 2 in de familiewieg de eerste maanden zal slapen. Voor de rest krijgt ze een nieuwe 'peuter'kamer. Denk dat wij als J. rond de 26maanden is naar een peuterbedje gaan kijken of dat ze hier in zal gaan slapen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 3:28

Ons zoontje gaat in januari over naar een groot bed, hij is dan ruim 21 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  -Ieniemienie- vr 9 dec 2011 - 3:33

M was net 2 geweest.
We hebben een bedje voor haar gekocht ivm haar broertje.
Maar we wilde het bedje introduceren in een niet al te drukke tijd. Waarbij niet nog veel andere veranderingen erbij zouden zitten.
We zijn een maand voor ze 2 werd verhuisd. Dus in dr nieuwe kamertje eerst haar vertrouwde bedje neergezet.
Toen ze een maand 2 was hebben we het bedje omgeruild. Ze was er helemala blij mee!
Dus precies tussen dr 2de verjaardag, en de komst van haar broetje in.
Ging prima, nooit problemen mee gehad.


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:33; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Liadan vr 9 dec 2011 - 4:02

Yara ging in een peuterbed (met bedrekje) toen ze 23 maanden was. Dat ging meteen goed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  PapillonRose vr 9 dec 2011 - 4:21

Hier ben ik van plan om haar zo lang mogelijk in haar ledikantje te laten, zolang zij er goed in slaapt en ze niks gevaarlijks kan uithalen blijft ze daar in slapen. Rond de 3e verjaardag wil ik dan een groter bed kopen (of eerder dan als het nodig is), want ik vind het persoonlijk altijd zo'n grote overgang van een ledikantje naar een 'enorm' bed. Hoewel een kindje er geen last van hoeft te hebben natuurlijk! Bij mij is het meer mijn eigen idee erbij denk ik, hoe ze op een groter bed gaat reageren zien we wel als ze eraan toe is.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 4:38

De dag dat hij uit zijn ledikant klom met slaapzak aan.....
S was toen 1 jaar en 8 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 4:44

Zoontje slaapt nu nog steeds in een ledikant, hij is 2 jaar en 3 maanden.
Ik heb het idee dat hij zich erg geborgen voelt en het past allemaal nog prima, geen haast dus. Ik zie wel wanneer hij toe is aan een peuterbedje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 5:25

Wij hebben een nieuwe babykamer gekocht. Als de baby geboren wordt, is J. ongeveer 22 maanden maar ik vind dat hij pas in een groot bed hoeft als hij daaraan toe is en niet omdat de baby komt. Hij heeft nooit geweldig geslapen en nu het wat beter gaat wil ik dat niet verpesten door hem in een ander bed te leggen zolang het niet nodig is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Lindsya vr 9 dec 2011 - 5:32

Mijn zoontje ging naar een peuterbed toen die twee en half jaar was. Hij kon al iets eerder want hij begon uit het ledikant te klimmen maar we zaten midden in een verhuizing.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 6:08

Zelda schreef:Zoontje slaapt nu nog steeds in een ledikant, hij is 2 jaar en 3 maanden.
Ik heb het idee dat hij zich erg geborgen voelt en het past allemaal nog prima, geen haast dus. Ik zie wel wanneer hij toe is aan een peuterbedje.
Dan zou ik het inderdaad nog lekker even zo houden. Mijn zoon vond dat ook gewoon fijn en klom er ook niet uit. Als ze eruit klimmen wordt het een ander verhaal maar als dat niet het geval is vind ik ook dat veel kinderen erg vroeg al in een groot bed liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer peuterbedje? Empty Re: Wanneer peuterbedje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum