Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bazin luistert gewoon niet

+4
Melis_je
xxlisaxx
Tania
ShallY
8 plaatsers

Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty bazin luistert gewoon niet

Bericht  ShallY vr 9 dec 2011 - 0:22

2 weken geleden ben ik aan het carpaal tunnel syndroom geholpen en nu ga ik volgende week weer proberen te werken. Ik werk op een kinderdagverblijf en heb vooraf tegen mijn bazin gezegd dat ik de week nadat de hechtingen eruit zijn weer kom werken maar dat ik absoluut tot 6 weken erna, niet mag tillen en dit dus ook echt niet ga doen. Ik zou dan op een groep gaan staan met alleen 3 jarigen. (zei ze toen)
Afgelopen dinsdag zijn de hechtingen eruit gehaald en hebben ze me weer met nadruk verteld dat ik absoluut niet mag tillen en mijn hand niet teveel mag belasten.
Bel ik net naar mijn werk is mijn bazin er niet maar een collega kon me we wel vertellen op welke groep ik sta..en wat denk je, sta ik 4 dagen ingedeeld op de verticale groepen. Dus waar ik gewoon vol aan de bak moet en dus ook moet tillen.
Ik was net echt even over de zeik. Ze heeft gewoon niet geluisterd en plant me gewoon ff op een groep terwijl ze weet dat ik niet mag en ga tillen. Die 6 weken staat er niet voor niks voor en ik ga mijn hand niet verkloten.
Ook wil ik voorlopig 3 dagen werken,zolang ik met mijn hand zit. (ik heb een contract van 3 dagen).
Het kost me al zoveel energie om zoveel mogelijk met links te doen. Na die 6 weken wil ik best weer extra werken.
Ook dat, sta ik voor 3 dagen op contract en werkte al weken 4 dagen omdat ze personeel tekort heeft. Wanneer het haar uitkomt worden die extra uren uitbetaald en anders tijd voor tijd. Is toch ook raar? En ze vraagt ook niet eens of je extra kan, je wordt gewoon ingepland. Maar goed, dat is weer even een ander verhaal.

Ik wacht nog even tot half verwege de middag om haar te bellen want ze zou vandaag zelf contact met me opnemen en anders bel ik zelf.

Want kan ik nou het beste doen. Gewoon nogmaals zeggen dat ik wil werken maar niet mag tillen?En wat betreft die 3 dagen die ik nu maar wil werken? Kan ik dan ook gewoon aangeven? Ik wil gewoon goed genezen en het gaat wel om mijn hand die ik mijn hele leven nog moet gebruiken. (zo'n kleine ingreep maar echt een lange nasleep ervan).

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 0:25

Als je gewoon een contract hebt voor 3 dagen, kan je toch gewoon aangeven dat je niet meer wilt werken dan die 3 dagen? Alleen als het écht niet anders kan.

Ik zou niet uitstellen, maar haar gewoon meteen even bellen en zeggen dat je op een verticale groep bent geplaatst, terwijl je aangegeven hebt dat dat niet kan. Wie weet is ze het vergeten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 0:45

Ik zou bellen en zeggen dat je geen vier dagen kan werken nu en welke dag haar het beste uitkomt om eraf te halen. En dat je best op de verticale groep wil staan maar dat je echt niet gaat tillen en zij er dus voor moet zorgen dat er genoeg andere mensen zijn om dat te doen (ik snap dat dat waarschijnlijk niet kan maar dan kan ze zelf de conclusie trekken dat ze je dus beter op een andere groep kan zetten).

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  xxlisaxx vr 9 dec 2011 - 1:30

Waar is de bedrijfs- of arboarts in dit verhaal? Niet jouw arts van het ziekenhuis bepaald wat jij wel en niet kan doen, maar je bedrijfsarts. Je moet dan ook zo snel mogelijk een bedrijfsarts zien. Deze kan evt in overleg met je arts bepalen wat je wel en niet mag doen. Het advies van de bedrijfsarts moet worden opgevolgd door je bazin. Je zegt dat je weer aan het werk gaat als je hechtingen eruit zijn, dat betekent dus dat je nu ziek bent. Je zou dus al een bedrijfsarts gezien moeten hebben. Werkgevers zijn hier soms laks in omdat zij het moeten betalen maar ze zijn verplicht om een bedrijfsarts te raadplegen. Ik zou daar dus op aan dringen. Met zijn/haar advies in de hand sta je een stuk sterker dan met het advies van jouw eigen arts. Die hoeft ze namelijk niet op te volgen.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Melis_je vr 9 dec 2011 - 1:36

Misschien is ze het vergeten. Ik zou niet wachten, maar gewoon even bellen om te overleggen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Jeanette vr 9 dec 2011 - 4:30

Melis_je schreef:Misschien is ze het vergeten. Ik zou niet wachten, maar gewoon even bellen om te overleggen.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Joli86 vr 9 dec 2011 - 4:57

Jeanette schreef:
Melis_je schreef:Misschien is ze het vergeten. Ik zou niet wachten, maar gewoon even bellen om te overleggen.

+1

+2
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Snoopy vr 9 dec 2011 - 12:19

xxlisaxx schreef:Waar is de bedrijfs- of arboarts in dit verhaal? Niet jouw arts van het ziekenhuis bepaald wat jij wel en niet kan doen, maar je bedrijfsarts. Je moet dan ook zo snel mogelijk een bedrijfsarts zien. Deze kan evt in overleg met je arts bepalen wat je wel en niet mag doen. Het advies van de bedrijfsarts moet worden opgevolgd door je bazin. Je zegt dat je weer aan het werk gaat als je hechtingen eruit zijn, dat betekent dus dat je nu ziek bent. Je zou dus al een bedrijfsarts gezien moeten hebben. Werkgevers zijn hier soms laks in omdat zij het moeten betalen maar ze zijn verplicht om een bedrijfsarts te raadplegen. Ik zou daar dus op aan dringen. Met zijn/haar advies in de hand sta je een stuk sterker dan met het advies van jouw eigen arts. Die hoeft ze namelijk niet op te volgen.

Een bedrijfsarts is niet verplicht. Een werkgever moet een samenwerking met een bedrijfsarts hebben, maar hoeft deze niet per zieke werknemer te raadplegen. Enkel bij twijfel. Uiteraard moet ook de bedrijfsarts ook ingeschakeld worden als de werknemer dit wil.
Dus als je bazin je geen 3 dagen en andere groep geeft dan moet je om de bedrijfsarts vragen!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 12:26

Jolicious schreef:Als je gewoon een contract hebt voor 3 dagen, kan je toch gewoon aangeven dat je niet meer wilt werken dan die 3 dagen? Alleen als het écht niet anders kan.

Ik zou niet uitstellen, maar haar gewoon meteen even bellen en zeggen dat je op een verticale groep bent geplaatst, terwijl je aangegeven hebt dat dat niet kan. Wie weet is ze het vergeten?
Eens.

Overleggen is in zo'n (elk) geval altijd beter dan zelf invullen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  xxlisaxx vr 9 dec 2011 - 22:18

Snoopy schreef:
xxlisaxx schreef:Waar is de bedrijfs- of arboarts in dit verhaal? Niet jouw arts van het ziekenhuis bepaald wat jij wel en niet kan doen, maar je bedrijfsarts. Je moet dan ook zo snel mogelijk een bedrijfsarts zien. Deze kan evt in overleg met je arts bepalen wat je wel en niet mag doen. Het advies van de bedrijfsarts moet worden opgevolgd door je bazin. Je zegt dat je weer aan het werk gaat als je hechtingen eruit zijn, dat betekent dus dat je nu ziek bent. Je zou dus al een bedrijfsarts gezien moeten hebben. Werkgevers zijn hier soms laks in omdat zij het moeten betalen maar ze zijn verplicht om een bedrijfsarts te raadplegen. Ik zou daar dus op aan dringen. Met zijn/haar advies in de hand sta je een stuk sterker dan met het advies van jouw eigen arts. Die hoeft ze namelijk niet op te volgen.

Een bedrijfsarts is niet verplicht. Een werkgever moet een samenwerking met een bedrijfsarts hebben, maar hoeft deze niet per zieke werknemer te raadplegen. Enkel bij twijfel. Uiteraard moet ook de bedrijfsarts ook ingeschakeld worden als de werknemer dit wil.
Dus als je bazin je geen 3 dagen en andere groep geeft dan moet je om de bedrijfsarts vragen!

Een bedrijfsarts is in dit geval wel verplicht. Het gaat hier om ziekteverzuim langer dan 2 weken, er moet dan sowieso advies ingewonnen worden bij de bedrijfsarts. Wanneer het onder de 2 weken is geldt er alleen een meldings/registratieplicht (of zoals jij zegt een samenwerking). Dit hoeft niet perse op de eerste dag maar wel in de eerste week. In dit geval was vooraf al bekend dat het verzuim langdurig zou zijn dus had er een bedrijfsarts ingeschakelt moeten worden zodat er een adviesgesprek plaats had kunnen vinden. Zo'n gesprek moet plaatsvinden in de 2e of 3e week.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  ShallY vr 9 dec 2011 - 22:38

xxlisaxx schreef:
Snoopy schreef:
xxlisaxx schreef:Waar is de bedrijfs- of arboarts in dit verhaal? Niet jouw arts van het ziekenhuis bepaald wat jij wel en niet kan doen, maar je bedrijfsarts. Je moet dan ook zo snel mogelijk een bedrijfsarts zien. Deze kan evt in overleg met je arts bepalen wat je wel en niet mag doen. Het advies van de bedrijfsarts moet worden opgevolgd door je bazin. Je zegt dat je weer aan het werk gaat als je hechtingen eruit zijn, dat betekent dus dat je nu ziek bent. Je zou dus al een bedrijfsarts gezien moeten hebben. Werkgevers zijn hier soms laks in omdat zij het moeten betalen maar ze zijn verplicht om een bedrijfsarts te raadplegen. Ik zou daar dus op aan dringen. Met zijn/haar advies in de hand sta je een stuk sterker dan met het advies van jouw eigen arts. Die hoeft ze namelijk niet op te volgen.

Een bedrijfsarts is niet verplicht. Een werkgever moet een samenwerking met een bedrijfsarts hebben, maar hoeft deze niet per zieke werknemer te raadplegen. Enkel bij twijfel. Uiteraard moet ook de bedrijfsarts ook ingeschakeld worden als de werknemer dit wil.
Dus als je bazin je geen 3 dagen en andere groep geeft dan moet je om de bedrijfsarts vragen!


Een bedrijfsarts is in dit geval wel verplicht. Het gaat hier om ziekteverzuim langer dan 2 weken, er moet dan sowieso advies ingewonnen worden bij de bedrijfsarts. Wanneer het onder de 2 weken is geldt er alleen een meldings/registratieplicht (of zoals jij zegt een samenwerking). Dit hoeft niet perse op de eerste dag maar wel in de eerste week. In dit geval was vooraf al bekend dat het verzuim langdurig zou zijn dus had er een bedrijfsarts ingeschakelt moeten worden zodat er een adviesgesprek plaats had kunnen vinden. Zo'n gesprek moet plaatsvinden in de 2e of 3e week.

Ik ben wel ziekgemeld door haar en inpricipe zou ik niet gebeld worden omdat ze wist waarom ik niet kon werken. Maar een bedrijfsarts bepaald wat ik wel en niet mag? Hij heeft mij toch niet geopereerd? Dus het advies van de neurochirurg moet ik maar vergeten? Hier staat gewoon 6 weken voor..ongeacht wat een bedrijfsarts hierover zou zeggen lijkt mij.

Maar goed, heb gisteren zelf nog even gebeld en ik vertelde dat het niet zo handig is als ik op die groep sta ivm veel baby's. Nu sta ik op een andere groep. Wel verticaal. Ik zei ook 'allemaal prima, maar ik wil geen collega op mijn dak krijgen omdat ik niet mag tillen'. Nee komt allemaal goed. We gaan afspraken maken hierover en kijken wat je wel en niet kan zei ze. Dus ja, ze weet ervan en als het allemaal niet loopt en gaat zoals ik zou willen denk ik dat ik toch maar eens ga vragen of we een bedrijfsarts hebben.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  xxlisaxx vr 9 dec 2011 - 22:47

Het klopt idd dat de bedrijfsarts je niet heeft geopereerd. Jouw arts kijkt alleen vanuit medisch perspectief en vanuit daar schrijft hij voor 6 weken niet tillen. De bedrijfsarts bepaalt in hoeverre je je eigen werkzaamheden kan verrichten en voorzover dat niet mogelijk is bepaald hij welke werkzaamheden je dan wel kan verrichten. Hij zal daarbij uiteraard rekening houden met het medisch perspectief dat je niet mag tillen en aan de hand daarvan maakt hij een advies. Dit advies is jouw werkgever verplicht op te volgen terwijl je werkgever niet verplicht is het advies van je 'gewone' arts op te volgen. Dat bedoel ik met dat je sterker staat het een advies van je bedrijfsarts. Ik hoop dat je werkgeefster zich aan haar woord houd. Je herstel is het belangrijkste en is goed dat je voor jezelf op komt.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  ShallY vr 9 dec 2011 - 22:51

xxlisaxx schreef:Het klopt idd dat de bedrijfsarts je niet heeft geopereerd. Jouw arts kijkt alleen vanuit medisch perspectief en vanuit daar schrijft hij voor 6 weken niet tillen. De bedrijfsarts bepaalt in hoeverre je je eigen werkzaamheden kan verrichten en voorzover dat niet mogelijk is bepaald hij welke werkzaamheden je dan wel kan verrichten. Hij zal daarbij uiteraard rekening houden met het medisch perspectief dat je niet mag tillen en aan de hand daarvan maakt hij een advies. Dit advies is jouw werkgever verplicht op te volgen terwijl je werkgever niet verplicht is het advies van je 'gewone' arts op te volgen. Dat bedoel ik met dat je sterker staat het een advies van je bedrijfsarts. Ik hoop dat je werkgeefster zich aan haar woord houd. Je herstel is het belangrijkste en is goed dat je voor jezelf op komt.

Ok. Ik denk zelf niet dat ze de bedrijfsarts in zal schakelen en het liever onderling 'oplossen'. En weet je, het gaat nu nog om 3 weken want tussen kerst en oud&nieuw zijn we dicht. Dus hier moet wel iets voor te vinden zijn lijkt me.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Snoopy za 10 dec 2011 - 1:16

xxlisaxx schreef:Het klopt idd dat de bedrijfsarts je niet heeft geopereerd. Jouw arts kijkt alleen vanuit medisch perspectief en vanuit daar schrijft hij voor 6 weken niet tillen. De bedrijfsarts bepaalt in hoeverre je je eigen werkzaamheden kan verrichten en voorzover dat niet mogelijk is bepaald hij welke werkzaamheden je dan wel kan verrichten. Hij zal daarbij uiteraard rekening houden met het medisch perspectief dat je niet mag tillen en aan de hand daarvan maakt hij een advies. Dit advies is jouw werkgever verplicht op te volgen terwijl je werkgever niet verplicht is het advies van je 'gewone' arts op te volgen. Dat bedoel ik met dat je sterker staat het een advies van je bedrijfsarts. Ik hoop dat je werkgeefster zich aan haar woord houd. Je herstel is het belangrijkste en is goed dat je voor jezelf op komt.

Maar een bedrijfsarts is nog steeds niet verplicht. Vroeger misschien, maar tegenwoordig niet. Waarom een bedrijfsarts als de werkgever en werknemer er zelf uit kunnen komen? In een geval van een operatie lijkt het me vrij duidelijk. Als iemand zich met vage redenen ziek meldt voor langere tijd, dan komt de bedrijfsarts op verzoek van de werkgever.
Ook in dit geval van de TO is een bedrijfsarts niet nodig, zolang de werkgever niet twijfelt aan de werknemer en de werkgever de werknemer biedt wat nodig is.
Zoals ik al zei, als de werkgever zich nu niet aan het advies wil houden van de dokter, dan moet de bedrijfsarts worden ingeschakeld.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Vanilla Queen za 10 dec 2011 - 4:13

Misschien dat ik te simpel ben voor die dingen. Ik werk ook een kindercentrum en heb vorig jaar een ongeluk met mijn schouder gehad waardoor ik een aantal weken ook niet mocht tillen (en langzaam op moest bouwen), en doe BSO, niks aan het handje zou je zeggen. Wordt ik vervolgens doodleuk na 2 dagen op de dreumes-groep gezet onder het mom van "ja je collega heeft last van haar rug die doet nu de BSO". 3x proberen uit te leggen dat ik echt niet mag tillen maar 3x kreeg ik het antwoord "je kan je arm toch weer gewoon bewegen en je bent hier gewoon harder nodig" alsof ik me aanstelde.
Nou daar was ik gauw klaar mee, ik kon niet functioneren op die groep dus ik heb me ter plekke gewoon ziek gemeld, ja dikke doei hoor.
Ik heb ze de boodschap meegegeven dat ik weer terug kwam als ze me zouden bellen wanneer ik terug kon naar mijn groep op de BSO. Dat kon opeens de volgende dag silent
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 4:52

Niet netjes, Shally, dat je baas niet luistert. Maar ik zou ook niet afwachten en meteen contact opnemen! Wat lang overigens, dat je 2 weken met een handoperatie thuis bent geweest? Dat staat ook voor een knie-operatie!

In ieder geval, een Arbo-arts is tegenwoordig niet meer verplicht voor de werkgever maar het is wel een stuk gemakkelijker omdat beide partijen dan weten waar ze aan toe zijn. In jouw geval was het handiger om met de arbo een opbouw-schema op te stellen en dat aan je werkgever te geven. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Luister in ieder geval goed naar je arts en TIL NIET als dat niet mag!

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  xxlisaxx za 10 dec 2011 - 5:15

Snoopy schreef:
xxlisaxx schreef:Het klopt idd dat de bedrijfsarts je niet heeft geopereerd. Jouw arts kijkt alleen vanuit medisch perspectief en vanuit daar schrijft hij voor 6 weken niet tillen. De bedrijfsarts bepaalt in hoeverre je je eigen werkzaamheden kan verrichten en voorzover dat niet mogelijk is bepaald hij welke werkzaamheden je dan wel kan verrichten. Hij zal daarbij uiteraard rekening houden met het medisch perspectief dat je niet mag tillen en aan de hand daarvan maakt hij een advies. Dit advies is jouw werkgever verplicht op te volgen terwijl je werkgever niet verplicht is het advies van je 'gewone' arts op te volgen. Dat bedoel ik met dat je sterker staat het een advies van je bedrijfsarts. Ik hoop dat je werkgeefster zich aan haar woord houd. Je herstel is het belangrijkste en is goed dat je voor jezelf op komt.

Maar een bedrijfsarts is nog steeds niet verplicht. Vroeger misschien, maar tegenwoordig niet. Waarom een bedrijfsarts als de werkgever en werknemer er zelf uit kunnen komen? In een geval van een operatie lijkt het me vrij duidelijk. Als iemand zich met vage redenen ziek meldt voor langere tijd, dan komt de bedrijfsarts op verzoek van de werkgever.
Ook in dit geval van de TO is een bedrijfsarts niet nodig, zolang de werkgever niet twijfelt aan de werknemer en de werkgever de werknemer biedt wat nodig is.
Zoals ik al zei, als de werkgever zich nu niet aan het advies wil houden van de dokter, dan moet de bedrijfsarts worden ingeschakeld.

Je hebt idd gelijk wat betreft contact tussen werknemer en arbo/bedrijfsarts in de eerste periode van het ziekteverzuim. Ik heb de wettekst er maar even op na geslagen aangezien ik er echt van overtuigd was dat er al bij de 2e week ziekte sprake moet zijn van contact tussen arbo/bedrijfsarts en werknemer.
De bedrijfsarts is in zoverre verplicht voor de werkgever (in de eerste periode) dat het ziekteverzuim in de eerste week gemeld moet worden. Daarbij moeten die gegevens verstrekt worden die de arbo/bedrijfsarts in staat stellen zijn verplichtingen op grond van art 14 lid 1 sub b van de Arbowet te verrichten. Wanneer uit die gegevens blijkt dat er waarschijnlijk sprake zal zijn van langdurig ziekteverzuim (beoordeeld door de arbo/bedrijfsarts) dan is de werkgever verplicht een oordeel van de arbo/bedrijfsarts over het ziektegeval te vragen (wat dan waarschijnlijk meebrengt dat ook de werknemer wordt opgeroepen omdat anders de arbo/bedrijfsarts (volgens mij) niet een deskundig oordeel kan vellen, dit gebeurd dan in week 2) Hiermee vergiste ik mij. Ik dacht dat dat sowieso verplicht was maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
Wanneer er echter niet uit de gegevens blijkt dat er waarschijnlijk sprake zal zijn van langdurige ziekteverzuim dan zal pas in de 6e week ziekte sowieso echt contact plaatsvinden tussen werknemer en arbo/bedrijfsarts omdat er een plan van aanpak re-integratie opgesteld kan worden. Dit volgt uit het besluit regeling procesgang eerste ziektejaar.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  ShallY zo 11 dec 2011 - 0:39

Oreo schreef:Niet netjes, Shally, dat je baas niet luistert. Maar ik zou ook niet afwachten en meteen contact opnemen! Wat lang overigens, dat je 2 weken met een handoperatie thuis bent geweest? Dat staat ook voor een knie-operatie!

In ieder geval, een Arbo-arts is tegenwoordig niet meer verplicht voor de werkgever maar het is wel een stuk gemakkelijker omdat beide partijen dan weten waar ze aan toe zijn. In jouw geval was het handiger om met de arbo een opbouw-schema op te stellen en dat aan je werkgever te geven. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Luister in ieder geval goed naar je arts en TIL NIET als dat niet mag!

Beterschap!

Ik heb allang contact opgenomen. En ja, mijn hechtingen heb ik 13 dagen erin gehad, dus mocht ook zolang niet werken. Vooraf heeft mijn bazin gezegd dat ze me ziek ging melden op de dag dat ik geholpen zou worden en dat ik verder niks met de arbo te maken zou hebben. Daar ging ik ook vanuit. Stom misschien, maar ben nooit eerder 'zo lang' thuis geweest, dus ik ging gewoon uit wat mijn bazin zegt. Morgen ga ik weer werken en worden er afspraken gemaakt over wat ik wel en niet mag/kan doen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  ShallY zo 11 dec 2011 - 0:44

Vanilla Queen schreef:Misschien dat ik te simpel ben voor die dingen. Ik werk ook een kindercentrum en heb vorig jaar een ongeluk met mijn schouder gehad waardoor ik een aantal weken ook niet mocht tillen (en langzaam op moest bouwen), en doe BSO, niks aan het handje zou je zeggen. Wordt ik vervolgens doodleuk na 2 dagen op de dreumes-groep gezet onder het mom van "ja je collega heeft last van haar rug die doet nu de BSO". 3x proberen uit te leggen dat ik echt niet mag tillen maar 3x kreeg ik het antwoord "je kan je arm toch weer gewoon bewegen en je bent hier gewoon harder nodig" alsof ik me aanstelde.
Nou daar was ik gauw klaar mee, ik kon niet functioneren op die groep dus ik heb me ter plekke gewoon ziek gemeld, ja dikke doei hoor.
Ik heb ze de boodschap meegegeven dat ik weer terug kwam als ze me zouden bellen wanneer ik terug kon naar mijn groep op de BSO. Dat kon opeens de volgende dag silent

En gelijk heb je dat je je hebt ziekgemeld. Ik zou het ook doen hoor.
Ik denk stiekem ook wel dat velen me een aansteller vinden..maar ik volg het advies op van de arts en hun voelen niet wat ik voel. Kan het wel een kleine wond zijn maar toch.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Vanilla Queen zo 11 dec 2011 - 1:34

ShallY schreef:
Vanilla Queen schreef:Misschien dat ik te simpel ben voor die dingen. Ik werk ook een kindercentrum en heb vorig jaar een ongeluk met mijn schouder gehad waardoor ik een aantal weken ook niet mocht tillen (en langzaam op moest bouwen), en doe BSO, niks aan het handje zou je zeggen. Wordt ik vervolgens doodleuk na 2 dagen op de dreumes-groep gezet onder het mom van "ja je collega heeft last van haar rug die doet nu de BSO". 3x proberen uit te leggen dat ik echt niet mag tillen maar 3x kreeg ik het antwoord "je kan je arm toch weer gewoon bewegen en je bent hier gewoon harder nodig" alsof ik me aanstelde.
Nou daar was ik gauw klaar mee, ik kon niet functioneren op die groep dus ik heb me ter plekke gewoon ziek gemeld, ja dikke doei hoor.
Ik heb ze de boodschap meegegeven dat ik weer terug kwam als ze me zouden bellen wanneer ik terug kon naar mijn groep op de BSO. Dat kon opeens de volgende dag silent

En gelijk heb je dat je je hebt ziekgemeld. Ik zou het ook doen hoor.
Ik denk stiekem ook wel dat velen me een aansteller vinden..maar ik volg het advies op van de arts en hun voelen niet wat ik voel. Kan het wel een kleine wond zijn maar toch.

Het is jouw lichaam en je hebt het advies van de dokter. Je zal het jezelf nooit vergeven als je toch meer doet dan dat mag alleen maar omdat je denkt dat een ander je een aansteller zouden vinden, en vervolgens de rest van je leven last blijft houden van je hand. Je leeft niet om te werken, maar je werkt om te kunnen leven. Succes!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  ShallY wo 14 dec 2011 - 9:00

Ik heb er nu 2 dagen opzitten maar het gaat niet van harte. Maandag ging het wel, we hadden ook maar 7 kindjes en ze waren allemaal braaf, niet veel huilen dus dat scheelde wel. Mijn collega van die dag heeft het wel tegen de bazin gezegd dat ze het niet heel prettig vond dat ik op die groep stond omdat ik niet mag tillen en zij alles moet doen. Gelukkig heeft zij het wel voor me opgenomen nadat mijn bazin tegen haar had gezegd 'ze doet zeker niet zoveel' en 'hopelijk kan ze snel wat meer'. Die dag ben ik nog naar haar toe gegaan over hoe het woensdag moest, vandaag dus en heb gezegd dat ik voorlopig maar 3 dagen wil werken.

Vandaag moest ik weer op een andere groep staan, wel mijn vaste groep, met z'n 2en op 11/12 kindjes. Mijn collega heeft dus alles moeten doen, maar omdat het zo druk was en ik het niet kon laten om iets te doen toen daar een kleine lag te huilen, dus heb ik getild. (hoe stom) en dat niet 1x, nee wel een paar keer. Aan het einde van de ochtend had ik zoveel pijn dat ik naar mijn bazin ben gegaan en gezegd heb dat het echt niet meer ging en pijn had. 'Ja shally, daar kan ik ook niks aan doen' kreeg ik toen te horen. Mijn collega met wie ik werkte kwam ook langs en vertelde dat ze het niet vond werken. 'ja je zal het ermee moeten doen'. Ik heb mijn bazin toch zover gekregen om een andere collega bij ons te zetten, dus dat ik extra stond en dat ik morgen op een groep van 3 jarie sta.

Morgen ga ik een gesprek met haar aan dat het niet zo verder kan. Dat ik aan mezelf moet denken. Dus of ze zet me op die groep van 3 jarigen en anders kan ik beter thuis blijven. Mijn herstel duurt zo langer en dat is ook in haar nadeel.
Het is niet alleen voor mij lastig maar nog lastiger denk ik voor mijn collega's die alles alleen moeten doen. Ik heb nu 2 dagen gewerkt en ondervonden dat het niet gaat en nu moet zij gewoon wat regelen en naar mij en de collega's luisteren. Ik heb genoeg dingen gepikt. Ik kan hier zo kwaad om worden. Het huilen staat me nader dan het lachen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bazin luistert gewoon niet Empty Re: bazin luistert gewoon niet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum