Begeleider luistert niet
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Begeleider luistert niet
Pff ik moet even stoom afblazen, zit bijna te janken achter m'n computer hier.
Ik schrijf mijn scriptie bij een bedrijf en voor dat bedrijf heb ik een enquête ontwikkeld waarmee achterhaald wordt hoe de klanten over hun product denken. Nu is de opmaak van die enquête nog lang niet af en daarnet riep mijn begeleider me en kwam met allerlei op- en aanmerkingen. Dat is prima, ik was het er zelf ook mee eens dat de vragenlijst nog niet echt uitnodigt tot invullen. Maar hij stelde voor de lijst drastisch in te korten en het in principe veel moeilijker te maken voor de klant.
(Voor de kenners: ik gebruik een 7-punt Likertschaal en ipv dat mensen gewoon een kruisje moeten zetten onder datgene dat op hun van toepassing is, stelt hij voor om maar 1 hokje te plaatsen waar mensen dan zelf de score in moeten vullen. )
Toen ik daar meteen op insprong kreeg ik een vermaning dat ik mensen niet uit laat praten en hun punt niet laat maken en dat dit nu meteen naar de afdeling opmaak moest en blabla. Toen ik zei dat ik eerst wilde testen of mensen deze opmaak wel zouden snappen werd dat ook weer afgekapt en er werd een beetje gedaan alsof ik er weinig van snapte. Dit terwijl hij weigert door te hebben dat ik alles wat ik doe moet kunnen onderbouwen met wetenschappelijke literatuur en ik dus niet zomaar bestaande schalen kan gaan omgooien omdat dat er leuker uitziet. Heb gelukkig net ff stoom af kunnen blazen bij iemand die hier werkt en ik probeer mezelf nu voor te houden dat dit er gewoon bij hoort, maar ik voel me er echt niet lekker bij.
Ik schrijf mijn scriptie bij een bedrijf en voor dat bedrijf heb ik een enquête ontwikkeld waarmee achterhaald wordt hoe de klanten over hun product denken. Nu is de opmaak van die enquête nog lang niet af en daarnet riep mijn begeleider me en kwam met allerlei op- en aanmerkingen. Dat is prima, ik was het er zelf ook mee eens dat de vragenlijst nog niet echt uitnodigt tot invullen. Maar hij stelde voor de lijst drastisch in te korten en het in principe veel moeilijker te maken voor de klant.
(Voor de kenners: ik gebruik een 7-punt Likertschaal en ipv dat mensen gewoon een kruisje moeten zetten onder datgene dat op hun van toepassing is, stelt hij voor om maar 1 hokje te plaatsen waar mensen dan zelf de score in moeten vullen. )
Toen ik daar meteen op insprong kreeg ik een vermaning dat ik mensen niet uit laat praten en hun punt niet laat maken en dat dit nu meteen naar de afdeling opmaak moest en blabla. Toen ik zei dat ik eerst wilde testen of mensen deze opmaak wel zouden snappen werd dat ook weer afgekapt en er werd een beetje gedaan alsof ik er weinig van snapte. Dit terwijl hij weigert door te hebben dat ik alles wat ik doe moet kunnen onderbouwen met wetenschappelijke literatuur en ik dus niet zomaar bestaande schalen kan gaan omgooien omdat dat er leuker uitziet. Heb gelukkig net ff stoom af kunnen blazen bij iemand die hier werkt en ik probeer mezelf nu voor te houden dat dit er gewoon bij hoort, maar ik voel me er echt niet lekker bij.
Laatst aangepast door Bex op vr 14 okt 2011 - 0:04; in totaal 1 keer bewerkt
Bex- Fluisteraar
- Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11
Re: Begeleider luistert niet
Wat balen zeg! Kan mij voorstellen dat het je frustreerd!
Sterkte ermee!
Sterkte ermee!
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Gisteren leek het opgelost te zijn, we zouden 2 soorten lijsten maken die ik dan zou gaan testen. Vandaag lijkt hij ineens zijn methode door te duwen. Ik word hier echt niet goed van, wat moet ik hier nou mee..?! Ik wil zijn methode absoluut niet gebruiken omdat ik dat wetenschappelijk gewoon niet kan verantwoorden, maar daar lijkt hij echt doof voor te zijn.
Bex- Fluisteraar
Waarom zou hij het ook moeilijker willen maken voor klanten? Dan haken ze toch alleen maar sneller af? Ik bedoel, zo'n enquête is iets wat mensen even snel tussendoor moeten kunnen invullen, hoe meer tijd en energie het kost, hoe minder mensen daartoe bereid zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou je begeleider van je studie inschakelen, want als je afwijkt van wat wetenschappelijk de correcte werkwijze is, snij je jezelf in de vingers als je hiervan afwijkt zonder toestemming.
Wel heel erg rot dat het zo gaat. Hoop voor je dat je eruit gaat komen.
Wel heel erg rot dat het zo gaat. Hoop voor je dat je eruit gaat komen.
Gast- Gast
Helaas is m'n studiebegeleider inschakelen geen optie. Bij mijn studie vinden ze dat je dit soort dingen zelf moet regelen. Zij zijn er alleen om je te coachen en hoe je je onderzoek verder doet maakt ze niet uit, zolang je maar kan verdedigen waarom je het zo gedaan hebt.
M'n begeleider heeft nu nog iets absurders (..?) bedacht, ipv dat mensen zelf het cijfer 1t/m7 in moeten vullen moeten ze afkortingen in gaan vullen. Dus zeer mee oneens = zmo, mee eens = me etc. Het wordt nu wel makkelijker om zijn idee af te schieten, maar ik had niet gedacht dat hij zo weinig vertrouwen in mij zou hebben. Wat moet ik hier nou mee...
M'n begeleider heeft nu nog iets absurders (..?) bedacht, ipv dat mensen zelf het cijfer 1t/m7 in moeten vullen moeten ze afkortingen in gaan vullen. Dus zeer mee oneens = zmo, mee eens = me etc. Het wordt nu wel makkelijker om zijn idee af te schieten, maar ik had niet gedacht dat hij zo weinig vertrouwen in mij zou hebben. Wat moet ik hier nou mee...
Bex- Fluisteraar
Bex schreef:Helaas is m'n studiebegeleider inschakelen geen optie. Bij mijn studie vinden ze dat je dit soort dingen zelf moet regelen. Zij zijn er alleen om je te coachen en hoe je je onderzoek verder doet maakt ze niet uit, zolang je maar kan verdedigen waarom je het zo gedaan hebt.
Dat zou het alleen maar ingewikkelder maken voor mij als klant, en dan zou ik zo'n ding helemaaaaal niet willen invullen. Op zich is gebruikersvriendelijkheid wel iets om in het oog te houden, maar gedegen onderzoekstechnieken lijken mij het belangrijkste omdat je dan een objectief resultaat behaalt. En dan is tenslotte wat het bedrijf wil, toch?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
RYW schreef:Bex schreef:Helaas is m'n studiebegeleider inschakelen geen optie. Bij mijn studie vinden ze dat je dit soort dingen zelf moet regelen. Zij zijn er alleen om je te coachen en hoe je je onderzoek verder doet maakt ze niet uit, zolang je maar kan verdedigen waarom je het zo gedaan hebt.
Dat zou het alleen maar ingewikkelder maken voor mij als klant, en dan zou ik zo'n ding helemaaaaal niet willen invullen. Op zich is gebruikersvriendelijkheid wel iets om in het oog te houden, maar gedegen onderzoekstechnieken lijken mij het belangrijkste omdat je dan een objectief resultaat behaalt. En dan is tenslotte wat het bedrijf wil, toch?
Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar geldt dat in dit bedrijf niet ofzo... Ik heb ondertussen met een aantal vriendinnen die dezelfde studie doen overlegt en zij kwamen met een aantal steekhoudende argumenten om zijn methode niet te doen en de mijne wel. Die ga ik hem sowieso voorleggen (kan maandag pas, want meneer was vanmiddag om 3 uur al weg).
Als hij vervolgens nog steeds zijn methode wil doordrukken vertel ik hem dat ik dan letterlijk in mijn scriptie vermeldt: 'de resultaten hadden beter kunnen zijn maar het managementteam heeft op het laatste moment nog wat wijzigingen door geduwd'. Ik doe de enquête ook via internet dus een laatste optie zou nog kunnen zijn om de schriftelijke resultaten gewoon niet mee te nemen in de resultaten. Alles zorgt voor slechtere resultaten maar dat hebben ze dan toch echt aan zichzelf te danken.
Het is zo ontzettend frustrerend, de methode die ik nu heb, is goedgekeurd door mijn begeleider van de uni en is op voorhand meerdere keren besproken met het hele managementteam en nu wil hij het ineens gaan omgooien. Waarom snapt hij niet dat ik daar niet zomaar mee wegkom..?!
Bex- Fluisteraar
Waarschijnlijk omdat het jaren geleden is dat hij zijn studie afrondde. Mijn ervaring is helaas dat mensen in het bedrijfsleven zich niet meer kunnen inleven in een studie-/schoolsituatie en daarom soms niet snappen waarom iets voor jou gewoon echt geen optie is om te doen.Bex schreef:
Het is zo ontzettend frustrerend, de methode die ik nu heb, is goedgekeurd door mijn begeleider van de uni en is op voorhand meerdere keren besproken met het hele managementteam en nu wil hij het ineens gaan omgooien. Waarom snapt hij niet dat ik daar niet zomaar mee wegkom..?!
Overigens zou ik het een goede oplossing vinden om dit in je scriptie te vermelden als hij inderdaad zijn mening doorduwt, maar ik zou het wel iets subtieler en minder beschuldigend formuleren. Ik neem aan dat je op goede voet wilt blijven met je stageverlener.
Gast- Gast
Vergeet-me-nietje schreef:Overigens zou ik het een goede oplossing vinden om dit in je scriptie te vermelden als hij inderdaad zijn mening doorduwt, maar ik zou het wel iets subtieler en minder beschuldigend formuleren. Ik neem aan dat je op goede voet wilt blijven met je stageverlener.
Als hij dit echt doordrukt dan wordt het niet subtiel. Dan gaat het om mijn punt voor m'n scriptie en dat punt hangt af van de kwaliteit van mijn onderzoek waar ik verantwoording voor af moet leggen. Als die kwaliteit dus niet zo goed is als het had kunnen zijn dan leg ik de verantwoordelijkheid daarvoor bij mijn begeleider, omdat ik totaal niet achter deze keuze kan staan.
Maar goed, zover is het nog niet, ik heb vanmiddag met het meisje van de opmaak alles bekeken en ze heeft mijn manier en zijn manier op dezelfde manier opgemaakt. Zijn probleem was dat de vragenlijst er niet uitnodigend uitzag en nu zien ze er beiden hetzelfde uit. Het is sowieso een stuk uitnodigender dan de eerste versie. We zullen zien, maandag kan ik het hem pas voorleggen.
Bex- Fluisteraar
Ik zou doorzetten. Ergens klinkt het ook een beetje als een test om te kijken hoeveel doorzettingsvermogen en vertrouwen je zelf hebt. Al is dat in praktijk misschien anders.
Gast- Gast
@Megara: opgeven is geen optie, ik moet wel doorzetten want ik wil perse in januari afgestudeerd zijn.
Het is alleen ontzettend frusterend dat het op deze manier gaat. Het spookt al een heel weekend door m'n hoofd en ik kan het ook echt niet van me afzetten (zo erg dat ik er al 2 nachten over gedroomd heb). Ik heb ondertussen over mijn volgende stappen nagedacht. Als hij morgen niet luistert en toch zijn manier door wil drammen, schakel ik een derde persoon in. Zij is ook steeds bij de besprekingen van de vragenlijst geweest en een behoorlijk pittige tante. Ik kan me niet voorstellen dat zij zijn idee zomaar goed vind dus ik hoop dat ze aan mijn kant staat en hem kan overtuigen. Het is misschien niet de meest volwassen manier, maar aan de andere kant krijg ik steeds meer de indruk dat hij mij ziet als een onwetend studentje waar hij niet naar hoeft te luisteren. Ik zal dus mijn mening op een andere manier moeten zien over te brengen.
Het is alleen ontzettend frusterend dat het op deze manier gaat. Het spookt al een heel weekend door m'n hoofd en ik kan het ook echt niet van me afzetten (zo erg dat ik er al 2 nachten over gedroomd heb). Ik heb ondertussen over mijn volgende stappen nagedacht. Als hij morgen niet luistert en toch zijn manier door wil drammen, schakel ik een derde persoon in. Zij is ook steeds bij de besprekingen van de vragenlijst geweest en een behoorlijk pittige tante. Ik kan me niet voorstellen dat zij zijn idee zomaar goed vind dus ik hoop dat ze aan mijn kant staat en hem kan overtuigen. Het is misschien niet de meest volwassen manier, maar aan de andere kant krijg ik steeds meer de indruk dat hij mij ziet als een onwetend studentje waar hij niet naar hoeft te luisteren. Ik zal dus mijn mening op een andere manier moeten zien over te brengen.
Bex- Fluisteraar
Ok, na een heel weekend stressen, slecht slapen en strategieën verzinnen kwam de gevreesde confrontatie. Hij keek 2 minuten naar de 2 mogelijkheden en zei toen doodleuk dat het hem niet uitmaakte welke ik gebruik...
M'n onderzoek is dus gered en dat is heel fijn! En dit was een mooi lesje in hoe het blijkbaar gaat in de grote-mensen-wereld...
M'n onderzoek is dus gered en dat is heel fijn! En dit was een mooi lesje in hoe het blijkbaar gaat in de grote-mensen-wereld...
Bex- Fluisteraar
Moet wel een opluchting voor je zijn maar wel jammer van het afgelopen weekend. Ik had dit soort dingen ook wel toen ik net werkte dan kon ik me echt het hele weekend druk maken om iets waar ik bv op vrijdag aan aanvaring over gehad met iemand. En dan bleek op maandag dat die persoon het al weer vergeten was, het niet echt uitmaakte etc. Maar voor jou zat er natuurlijk wel veel meer aan vast.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Nog anderhalf uur en mijn enquete gaat naar de drukker en er is niks meer aan te veranderen!
Kan echt niet wachten om van die vent z'n gezeur af te zijn. Vanochtend was ik 10 minuten te laat omdat ik een half uur in de file had gestaan (wat echt een uitzondering is, niet iets wat ik elke dag mee maak en daarom moet incalculeren). Zijn commentaar lag op mijn bureau maar ik kon zijn handschrift niet lezen dus ik ging vragen wat er stond (was ook echt de enige vraag die ik had) en toen kreeg ik een dikke uitbrander dat ik gewoon veel te laat was en dat ik m'n kans had gehad en blablabla.
Ik weet ook wel dat het niet professioneel is om te laat te komen, maar ik baalde er zelf het hardst van dat ik niet op tijd was. Dit was gewoon echt overmacht en om dan weer zo uit te vliegen vind ik echt weer een teken van egotripperij van hem. Maar goed, nog anderhalf uur dus en ik heb hem in principe niet meer nodig omdat ik dan alleen nog maar kan wachten op de resultaten en die moet verwerken
Kan echt niet wachten om van die vent z'n gezeur af te zijn. Vanochtend was ik 10 minuten te laat omdat ik een half uur in de file had gestaan (wat echt een uitzondering is, niet iets wat ik elke dag mee maak en daarom moet incalculeren). Zijn commentaar lag op mijn bureau maar ik kon zijn handschrift niet lezen dus ik ging vragen wat er stond (was ook echt de enige vraag die ik had) en toen kreeg ik een dikke uitbrander dat ik gewoon veel te laat was en dat ik m'n kans had gehad en blablabla.
Ik weet ook wel dat het niet professioneel is om te laat te komen, maar ik baalde er zelf het hardst van dat ik niet op tijd was. Dit was gewoon echt overmacht en om dan weer zo uit te vliegen vind ik echt weer een teken van egotripperij van hem. Maar goed, nog anderhalf uur dus en ik heb hem in principe niet meer nodig omdat ik dan alleen nog maar kan wachten op de resultaten en die moet verwerken
Bex- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» bazin luistert gewoon niet
» Mijn zoon luistert de laatste dagen totaal niet
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» Mijn zoon luistert de laatste dagen totaal niet
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: