Alcohol en verkeer
+33
SuperGrover
Zininzon
silly-one
_Lacey_
boekenwurm83
Blond
Lenthe
meisje
Middleme
Rush
Spring
Pandora
Caramba
Ibbeltje
Zora
Roxi3
Lady4
Flippin' Bitch
Liz
Toet
JustMeDaan
Alex
Supertalentje
TukTuk
Susan
Sarah1985
Teddyaapje
Inge
Angela_1986
Minx
Jeanette
Tania
Atelier Madame
37 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Alcohol en verkeer
Ik drink geen alcohol als ik moet rijden, ook niet 1 glaasje, vind het onverantwoordelijk.
Gast- Gast
Ik drink geen druppel als ik moet auto rijden. Maar ik drink dan ook zelden alcohol dus al zou ik 2 glaasjes drinken dan denk ik dat me als snel dronken zou voelen omdat ik het niet gewend ben.
Gast- Gast
Als ik een feestje/verjaardag heb of uitga, drink ik niets.
Als ik een borrel/etentje heb, drink ik aan het begin 1 wijntje.
Ik drink regelmatig alcohol (niet als in: alcoholist ) dus van 1 wijntje voel ik niks.
Mocht hij toch verkeerd vallen, zal ik ander vervoer regelen, daar ben ik heel eerlijk/makkelijk in.
Dit zijn de regels voor alcohol in het verkeer:
Alcohollimiet beginnende bestuurders
De eerste 5 jaar na ontvangst van het rijbewijs geldt voor u als beginnend bestuurder een alcohollimiet van 0,2 promille. Deze alcohollimiet geldt ook voor bromfietsers en snorfietsers tot 24 jaar.
Alcoholpromillage bestuurders
Het alcoholgehalte van uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille. Dit alcoholpromillage geldt ook als u aan het verkeer deelneemt met een bromfiets, snorfiets of fiets.
(Bron: rijksoverheid.nl)
Afhankelijk van de grootte van het glas en de soort drank, komt een normaal glas alcohol neer op 0.2 promille.
Als ik een borrel/etentje heb, drink ik aan het begin 1 wijntje.
Ik drink regelmatig alcohol (niet als in: alcoholist ) dus van 1 wijntje voel ik niks.
Mocht hij toch verkeerd vallen, zal ik ander vervoer regelen, daar ben ik heel eerlijk/makkelijk in.
Dit zijn de regels voor alcohol in het verkeer:
Alcohollimiet beginnende bestuurders
De eerste 5 jaar na ontvangst van het rijbewijs geldt voor u als beginnend bestuurder een alcohollimiet van 0,2 promille. Deze alcohollimiet geldt ook voor bromfietsers en snorfietsers tot 24 jaar.
Alcoholpromillage bestuurders
Het alcoholgehalte van uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille. Dit alcoholpromillage geldt ook als u aan het verkeer deelneemt met een bromfiets, snorfiets of fiets.
(Bron: rijksoverheid.nl)
Afhankelijk van de grootte van het glas en de soort drank, komt een normaal glas alcohol neer op 0.2 promille.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Als je een week je rijbewijs hebt, zou ik hier echt geen seconde over twijfelen. Niet rijden of niet drinken. Je hebt nog weinig ervaring en rijden in het donker is heel anders. Met rijlessen rij je (bijna) niet in het donker, dus daar ben je nog niet aan gewend. Nee, echt, dat lijkt me een duidelijk geval.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik drink sowieso nauwelijks alcohol, en ben dus ook altijd nuchter als ik achter het stuur zit. Mijn vriend drinkt soms 1 biertje, maar dat is bijvoorbeeld het eerste drankje als we uiteten gaan. Wilt hij meer dan rij ik. Ik stap ook niet bij mensen in de auto die wel gedronken hebben.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
SuperGrover schreef:Als je een week je rijbewijs hebt, zou ik hier echt geen seconde over twijfelen. Niet rijden of niet drinken. Je hebt nog weinig ervaring en rijden in het donker is heel anders. Met rijlessen rij je (bijna) niet in het donker, dus daar ben je nog niet aan gewend. Nee, echt, dat lijkt me een duidelijk geval.
+1
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Als ik moet rijden drink ik niet omdat alcohol elke keer weer anders valt. Soms voel ik me na 3 of 4 wijntjes prima en zou ik best nog wel kunnen rijden, maar soms voel ik na een half glas wijn al dat ik gedronken heb. Omdat ik het risico niet wil lopen dat het niet goed valt, drink ik niet als ik moet rijden.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Stylegirl schreef:SuperGrover schreef:Als je een week je rijbewijs hebt, zou ik hier echt geen seconde over twijfelen. Niet rijden of niet drinken. Je hebt nog weinig ervaring en rijden in het donker is heel anders. Met rijlessen rij je (bijna) niet in het donker, dus daar ben je nog niet aan gewend. Nee, echt, dat lijkt me een duidelijk geval.
+1
I couldn't agree more!
Gast- Gast
Maar als ik aan het begin van de middag wijn drink, ben ik in de avond wel moe en duf. Is dat niet ook gevaardlijk om zo in de auto te stappen?Lenthe schreef:Ik ook. maar dan wel aan het begin van de avond.Spetterdespat schreef:Ik drink hooguit 2 wijntjes als ik nog met de auto moet.
Gast- Gast
Toen ik nog veel ging stappen en ik de Bob was, dronk ik aan het begin van de avond vaak een wijntje en dan de rest gewoon cola ofzo. Zo'n 4 uur later ben je echt wel weer nuchter
Gast- Gast
Ik ben geen heilige als het op alcohol en rijden in het verleden aankomt. Zo heb ik vaak gedronken, terwijl ik nog 30km naar huis moest rijden. Zo ben ik met mijn auto over een drempel gekomen en dat ik dacht dat ik kon vliegen. En op dat moment zijn mijn ogen geopend. Sindsdien geen druppel meer als ik moet rijden en als ik wel wil drinken, dan op de fiets. Punt. Ik snap niet dat ik zo dom kon zijn, dat ik dacht dat het stoer was om te drinken en te rijden, en achteraf kijk ik naar mijn daden van destijds en dan mag ik alleen maar van geluk spreken dat ik geen slachtoffers heb gemaakt. Stom, achterlijk gedrag.
Gast- Gast
Ik drink gewoon niet als ik moet rijden; geen slok. In het begin dat ik mijn rijbewijs had ben ik 1x uit eten geweest en daarbij een biertje genomen, ik merkte dat 2 uur daarna wel met rijden dus heb ik besloten dat nietmeer te doen. Ik drink tegenwoordig overigens helemaal niet meer, bij hoge uitzondering een drankje maar dat is dan 2x p. jaar ofzo
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Alcohol in het verkeer
» agressie in het verkeer
» Ergernissen in het verkeer
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Jij en alcohol
» agressie in het verkeer
» Ergernissen in het verkeer
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Jij en alcohol
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: