Alcohol en verkeer
+33
SuperGrover
Zininzon
silly-one
_Lacey_
boekenwurm83
Blond
Lenthe
meisje
Middleme
Rush
Spring
Pandora
Caramba
Ibbeltje
Zora
Roxi3
Lady4
Flippin' Bitch
Liz
Toet
JustMeDaan
Alex
Supertalentje
TukTuk
Susan
Sarah1985
Teddyaapje
Inge
Angela_1986
Minx
Jeanette
Tania
Atelier Madame
37 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Alcohol en verkeer
Ik rij wel als ik één of twee wijntjes op heb en daar zit genoeg tijd tussen. Als ik bijvoorbeeld met het eten rond 6 uur een wijntje drinken ik ga om 10 uur naar de kroeg. Of als ik om 10 uur in de kom drink ik er één en dan ga ik om 1 of 2 uur pas naar huis.
Maar van de andere kant, inderdaad, waarom zou je die twee wijntjes niet verruilen voor iets anders? Je went het jezelf zo snel aan. Ik moet toegeven dat ik het soms best lastig vind hoor, omdat echt ie-de-reen in mijn omgeving gewoon drinkt als er nog gereden moet worden, heel erg triest en stom maar het maakt het daardoor voor mij ook wel eens aantrekkelijk. Ik heb me gelukkig nog altijd goed kunnen beheersen.
Maar van de andere kant, inderdaad, waarom zou je die twee wijntjes niet verruilen voor iets anders? Je went het jezelf zo snel aan. Ik moet toegeven dat ik het soms best lastig vind hoor, omdat echt ie-de-reen in mijn omgeving gewoon drinkt als er nog gereden moet worden, heel erg triest en stom maar het maakt het daardoor voor mij ook wel eens aantrekkelijk. Ik heb me gelukkig nog altijd goed kunnen beheersen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Supertalentje schreef:JustMeDaan schreef:Supertalentje schreef:+1 (al heet mijn man dan anders )Susan schreef:Dion is daar echt héél strikt in. Een tijdje terug waren we uit eten en toen had ik een ijsje waar wat koffielikeur bij zat en hij wilde daar geen hapje van proeven omdat hij nog moest rijden. Bij hem is het echt letterlijk geen druppel.
Sowieso mag je toch helemaal geen alcohol in je bloed hebben als beginnend bestuurder?
Jawel hoor, iets van 94 ugl, en als gewoon bestuurder iets meer. 220 dacht ik?
Ik zie het inderdaad, als beginnend bestuurder tot 88 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht en bij bloed tot 0,2 milligram per milliliter bloed, maar is dit niet zo weinig dat je dan beter niet kunt drinken? (wat heb je nou aan dat ene slokje wijn oid?!)
Dat stelt inderdaad niks voor, nog geen eens een glas. Maar als je dit doet twee uur voor dat je moet rijden, blaas je gewoon een P
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Waarom zou je überhaupt willen drinken als je moet rijden? Zeker als je net je rijbewijs hebt, big no no! Ik drink geen druppel als ik moet rijden, ik voel me verantwoordelijk voor mijn eigen leven, die van mijn bijrijders en alle andere mensen op de weg. Wil het niet op mijn geweten hebben dat er iets gebeurt omdat ik een glaasje wijn wilde drinken.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Ik drink liever niet als ik moet rijden, maar het komt wel voor dat ik iets op heb die dag en vervolgens rij. Maar dan bedoel ik echt een biertje om 4 uur en dan om 9 uur rijden. Soms ook wel een biertje / slok drank als we net in het cafe zijn, we blijven daar toch altijd wel een paar uur.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Ik drink wel twee wijntjes als ik moet rijden.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend en ik drinken beide geen alcohol dus voor ons is het geen probleem. Ookal zou ik wel drinken dan zou ik daarna niet meer autorijden, ik stap ook nooit in de auto bij iemand die gedronken heeft. Als ik mijn vader op een verjaardag een glas bier zie drinken mag hij van mij daarna niet meer rijden!
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Zeker als beginnend bestuurder zou ik dat nooit doen.
De eerste 5 jaar dat ik mijn rijbewijs had, dronk ik nooit als ik nog moest rijden. Nu drink ik heeeeel af en toe 1 wijntje, als er daarna nog genoeg tijd zit voordat ik in de auto stap, en nooit meer dan 1.
De eerste 5 jaar dat ik mijn rijbewijs had, dronk ik nooit als ik nog moest rijden. Nu drink ik heeeeel af en toe 1 wijntje, als er daarna nog genoeg tijd zit voordat ik in de auto stap, en nooit meer dan 1.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik drink geen druppel als ik moet rijden ook al is dat zoveel uur later.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:Ik drink geen druppel als ik moet rijden ook al is dat zoveel uur later.
+1. Ik ga gewoon aan de fris, ik ben daar net zo gezellig om.
Gast- Gast
Ik drink hooguit 2 wijntjes als ik nog met de auto moet.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Sarah1985 schreef:ik rij niet als ik gedronken heb. en mijn man ook niet. Ik wil dat echt niet. MIjn moeder is door een ander jaren geleden haar vader verloren omdat iemand maar 1 drankje gehad had en die verkeerd viel
Idem dito, mijn moeder is vroeger haar moeder verloren, aangereden door een dronken automobilist.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Ik drink niet als ik nog met de auto moet.
Ik drink amper, en een glaasje wijn kan mij al aangeschoten maken.
Ik ga nu amper uit, maar als ik dan met de auto ging en midden in de nacht richting huis reed, dan vond ik het al vervelend dat ik zo moe achter het stuur zat.
Ik drink amper, en een glaasje wijn kan mij al aangeschoten maken.
Ik ga nu amper uit, maar als ik dan met de auto ging en midden in de nacht richting huis reed, dan vond ik het al vervelend dat ik zo moe achter het stuur zat.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Ik drink helemaal niets als ik nog moeten rijden. Ik heb 1x gereden na 2 glazen wijn en dat ging prima hoor, maar je zit steeds in de stress dat je aangehouden wordt, dus nee bedankt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pandora schreef:Sarah1985 schreef:ik rij niet als ik gedronken heb. en mijn man ook niet. Ik wil dat echt niet. MIjn moeder is door een ander jaren geleden haar vader verloren omdat iemand maar 1 drankje gehad had en die verkeerd viel
Idem dito, mijn moeder is vroeger haar moeder verloren, aangereden door een dronken automobilist.
Bah verschrikkelijk...
Ik pak gewoon de trein wel zaterdagavond dan, heb geen idee hoeveel invloed het nog kan hebben
(de reden dat ik wel wil drinken is dat het een kaas/wijnproeverij is zaterdagmiddag, en dan wil ik toch wel graag proeven ).
Stap zondag de auto wel weer in
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik drink wel maar als het verkeerd valt dan neem ik toch echt een taxi. Ik ga niet gokken onder het mom dat ik maar 1 drankje gehad heb.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Ibbeltje schreef:Ik drink geen druppel als ik moet rijden ook al is dat zoveel uur later.
+1. Ik ga gewoon aan de fris, ik ben daar net zo gezellig om.
+1. Destijds was ik met mn ex uit eten en zou hij een glas ouzo drinken. Toen ben ik wel even heel boos geworden...
Gelukkig denkt mijn vriend er nu net zo over als ik!
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Same here (al rij ik dan alleen brommer) en mijn man ook.Ibbeltje schreef:Ik drink geen druppel als ik moet rijden ook al is dat zoveel uur later.
Gast- Gast
Ik drink sowieso nooit, maar als ik het wel zou doen, dan zou ik niet drinken als ik nog moest rijden.
Als er dan wel iets zou gebeuren, zou ik het mezelf kwalijk nemen.
Als er dan wel iets zou gebeuren, zou ik het mezelf kwalijk nemen.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Het is mij 1 x ontkomen, ik had 1 wijntje op, mijn vriend 6 bier. Ik was een beetje dizzy van die wijn en mijn vriend was een beetje aangeschoten. Dus besloten dat ik zou rijden. Het sneeuwde en het was glad, de autorit duurde een half uur, en alles ging goed, maar wat heb ik me k.u.t. gevoeld en wat was ik blij dat we thuis waren. We konden ons zelf wel voor de kop slaan dat we niet hadden afgesproken wie zou rijden. Dit zal mij noooooit meer gebeuren!
Gast- Gast
Ik ook. maar dan wel aan het begin van de avond.Spetterdespat schreef:Ik drink hooguit 2 wijntjes als ik nog met de auto moet.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik drink niets als ik nog met de auto moet.
Mijn huisgenoten in Curaçao gingen regelmatig ladderzat achter het stuur zitten. Daar er nooit een ongeluk is gebeurd vind ik nog steeds verbazingwekkend.
Mijn huisgenoten in Curaçao gingen regelmatig ladderzat achter het stuur zitten. Daar er nooit een ongeluk is gebeurd vind ik nog steeds verbazingwekkend.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
als ik uit ga en ik moet rijden dan drink ik niets. Dan drink ik net zo lief fris of redbull.
als we uit eten gaan en ik moet rijden, dan drink ik wel een glaasje wijn. Ik vind wijn heerlijk bij het uit eten gaan dus dan sla ik 1 glas niet af.
als we uit eten gaan en ik moet rijden, dan drink ik wel een glaasje wijn. Ik vind wijn heerlijk bij het uit eten gaan dus dan sla ik 1 glas niet af.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Ik drink geen druppel als ik nog moet rijden.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Lenthe schreef:Ik ook. maar dan wel aan het begin van de avond.Spetterdespat schreef:Ik drink hooguit 2 wijntjes als ik nog met de auto moet.
Bij het avondeten. Dat is bij ons heel normaal om dan een drankje te doen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Als ik weet dat ik nog moet rijden drink ik in principe niet.
Ik heb één keer gehad bij een bruiloft dat we hadden gegeten en ik had 2 rode wijntjes op (die komen gevoelsmatig bij mij harder aan) en mijn vader vroeg of ik nog een bruiloftgast naar het station wilde brengen aangezien ik nog het minste had gedronken van allemaal. Ik heb het gedaan maar vond het niet prettig.
Verder één keer met Carnaval ik kwam binnen en kreeg gelijk een biertje in mijn had. Aangegeven dat ik met de auto was en niet zou drinken. Het was nog vroeg op de avond ( 9 uur). Dus ik heb dat biertje als een atje naar achteren geslagen en daarna over gegaan op fris. Het was 3 uur eer ik weer in de auto stapte. Het leuke was wel dat een hele groep eigenlijk met een taxi zou gaan, maar die was niet komen opdagen en ik heb ze 's avonds naar huis gebracht en ze kwamen allemaal vragen of ik had gedronken ( ja 1tje om 9 uur, o dan kan het wel). Dus ik had ook wel een groep bij me die daar ondanks hun toestand op letten.
Ik heb één keer gehad bij een bruiloft dat we hadden gegeten en ik had 2 rode wijntjes op (die komen gevoelsmatig bij mij harder aan) en mijn vader vroeg of ik nog een bruiloftgast naar het station wilde brengen aangezien ik nog het minste had gedronken van allemaal. Ik heb het gedaan maar vond het niet prettig.
Verder één keer met Carnaval ik kwam binnen en kreeg gelijk een biertje in mijn had. Aangegeven dat ik met de auto was en niet zou drinken. Het was nog vroeg op de avond ( 9 uur). Dus ik heb dat biertje als een atje naar achteren geslagen en daarna over gegaan op fris. Het was 3 uur eer ik weer in de auto stapte. Het leuke was wel dat een hele groep eigenlijk met een taxi zou gaan, maar die was niet komen opdagen en ik heb ze 's avonds naar huis gebracht en ze kwamen allemaal vragen of ik had gedronken ( ja 1tje om 9 uur, o dan kan het wel). Dus ik had ook wel een groep bij me die daar ondanks hun toestand op letten.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Alcohol in het verkeer
» agressie in het verkeer
» Ergernissen in het verkeer
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Jij en alcohol
» agressie in het verkeer
» Ergernissen in het verkeer
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Jij en alcohol
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: