Opknap topic!
+61
Elliot
Fiwen
Flower_L
_Lacey_
Monte
Luce
Viva
Marin
Pommes
Sea of Trees
kwebbeltje
Zora
mzcharlotte
Angela_1986
madam
Plien84
Katrien
Kaboutertje
Arwyn
Sunshine24
Bolleke
Coco
Theeleut
Leine
PrimaBella
smurfie
GeKKiE
Lavendel
Silver
pluisie
bolus26
loura
Makamba
Aziraphale
vlinder-19
Ooh La La!
VeryCherry
Queen
Moonlight
Mees
Blue flower
Jezzie
Zwerver
Eris
Dennenappel
Prosecco
Shisha
Jerry
*Noosa
Niekske
Ibbeltje
Sarah1985
MissD
Coccinelle
minoessepoes
Chocolate Cookie
Niki
Pandora
Olijfje
Tsjip
Ella
65 plaatsers
Pagina 4 van 13
Pagina 4 van 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Re: Opknap topic!
@ tsjip: 2 vragen:
#1 waarom krijtverf op de lamp?
#2 supergaaf die tuinbank! Eigen ontwerp? Zoniet, waar heb je 't ontwerp vandaan?
#2 supergaaf die tuinbank! Eigen ontwerp? Zoniet, waar heb je 't ontwerp vandaan?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Jolicious schreef:Nice Doedel!
Wij hebben vanmiddag steigerhout gehaald bij de bouwmarkt en gaan morgen beginnen met een salontafel en tijdschriftenrek. Als we daarmee klaar zijn en het is mooi geworden, gaan we ook de eettafel maken! Ik zal wel even foto's posten van het eindresultaat.
Ik ben wel benieuwd naar de foto's!
Wij hebben ons steigerhout bij een autogarage uit Enschede vandaan. Via marktplaats gevonden.
Dit was het goedkoopste wat wij konden vinden. Er was alleen 1 nadeel: Je moest de planken zelf pakken en op maat zagen.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Jerry schreef:@ tsjip: 2 vragen:
1: Omdat ik het matte effect mooi vond.
2: Niet helemaal. Mijn vriend heeft tekeningen van een gewone bank gevonden op internet en heeft er zelf na heel wat passen en meten een hoekbank van gemaakt. Dit viel wel even tegen maar het resultaat mag er zijn
Tsjip- Prater
Wat een leuke dingen komen hier voorbij.
Ik wil, als mijn vriend en ik ons nieuwe huis hebben gevonden en gekocht, ook graag meubels op gaan knappen. Kan hier dus nog wel wat inspiratie vandaan halen.
Ik wil, als mijn vriend en ik ons nieuwe huis hebben gevonden en gekocht, ook graag meubels op gaan knappen. Kan hier dus nog wel wat inspiratie vandaan halen.
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Punk'd schreef:Leeuk! Ik hou zelf ook echt van dingen opknappen of helemaal zelf maken. Hier wat foto's van dingen die ik zelf heb gemaakt.
Hoofdbord en nachtkastje (hoofdbord is nog niet af, moet nog gekappitoneerd worden, steeds geen zin in)
Jaren 70 kastje opgeknapt
Die roze stoel op deze foto ga ik zwart verven. Zodat ik bij mijn nieuwe tafel (volgende foto) 4 verschillende zwarte stoelen heb.
Van dit blad ga ik een tafel maken - grijs beitsen. (nou ja dit wordt het blad, en de schagen komen van Ikea)
Met deze schagen
Tv meubel van pallets met wieltjes
Vlinders op muur in de gang
haha ik vind het echt heel leuk om te doen.. dat is wel duidelijk
Oooh wat een leuk idee!!! Hoe heb je dit gedaan? Gewoon 2 pallets op elkaar geschroefd? Geen plankje er tussen oid? Hoe heb je het geverfd dan, zuigt het niet heel veel verf op?
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Tsjip schreef:Jerry schreef:@ tsjip: 2 vragen:
2: Niet helemaal. Mijn vriend heeft tekeningen van een gewone bank gevonden op internet en heeft er zelf na heel wat passen en meten een hoekbank van gemaakt. Dit viel wel even tegen maar het resultaat mag er zijn
Komt dat even goed uit! Ik vind 't namelijk een hele toffe bank, maar dan niet als hoekbank, omdat dat veel te groot is voor onze tuin! Maar even op internet zoeken dus
Jerry- Ratel
Jerry schreef:Tsjip schreef:Jerry schreef:@ tsjip: 2 vragen:
Komt dat even goed uit! Ik vind 't namelijk een hele toffe bank, maar dan niet als hoekbank, omdat dat veel te groot is voor onze tuin! Maar even op internet zoeken dus
Ik wil je de tekeningen ook wel sturen hoor! Scheelt je weer zoeken
Edit: Hier de link: http://margraten.multimate.nl/node/223
Tsjip- Prater
Mijn opknapper! Ik heb bijna alleen maar tweedehands meubelen in huis, en dit is toch wel mijn pronkstuk geworden.
Het was een hel om de bruine waslaag eraf te krabben, maar het resultaat ben ik zo blij mee! Het 'whitewash' effect heb ik trouwens gemaakt door met een doek gedoopt in witte grondverf op de kast te wrijven.
Het was een hel om de bruine waslaag eraf te krabben, maar het resultaat ben ik zo blij mee! Het 'whitewash' effect heb ik trouwens gemaakt door met een doek gedoopt in witte grondverf op de kast te wrijven.
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Mooie kast. Wat je er mee hebt gedaan is niet mijn smaak. Veel werk, of niet?
Ik heb zelf ook weer een nieuwe kast sinds vanmiddag
Ik heb zelf ook weer een nieuwe kast sinds vanmiddag
Gast- Gast
Erg mooi Queen!!
De salontafel van steigerhout is hier bijna af, het blad moet nog afgewerkt worden en daarna kunnen we gaan lakken :-)
De salontafel van steigerhout is hier bijna af, het blad moet nog afgewerkt worden en daarna kunnen we gaan lakken :-)
Gast- Gast
Ben benieuwd naar het resultaat Jolicious! Waarmee ga je het aflakken? Als je een onbewerkte uitstraling wilt behouden moet je eens kijken naar Woodfix, dit hebben wij op een kastje van teak, ziet er onbehandeld en mat uit maar wel beschermd tegen vocht en vuil.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn nieuwste project is het opknappen van een vitrinekastje, zaterdag gescoord bij de kringloop
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Voor
Na (het is mat wit, maar slecht te zien op de foto)
Het bovenste deel moet nog geverfd worden. De binnenkant wil ik iets anders mee doen, maar weet nog niet helemaal wat. Een andere kleur? Bruin laten? Behangen?
Tips?
Laatst aangepast door Nate84 op ma 16 jan 2012 - 0:19; in totaal 1 keer bewerkt
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Registratiedatum : 12-01-11
Jerry- Ratel
Jerry schreef:ik zie niks
Nu wel?
Ooh La La!- Prater
jah:D
Ik zou de binnenkant grijs maken (á la jan des bouvries ). Maar dat komt omdat dat heel goed in ons huis zou staan... Turquoise, petrol of fluor-roze zou ook gaaf zijn, maar staat niet in ons huis. Conclusie: ik zou de binnenkant een andere kleur geven, afgestemd op je huis
Ik zou de binnenkant grijs maken (á la jan des bouvries ). Maar dat komt omdat dat heel goed in ons huis zou staan... Turquoise, petrol of fluor-roze zou ook gaaf zijn, maar staat niet in ons huis. Conclusie: ik zou de binnenkant een andere kleur geven, afgestemd op je huis
Jerry- Ratel
Ons huis is vooral wit
Met een donkere vloer (ongeveer zo donker als de kast was, vandaar de optie om 'm bruin te houden).
Fluor roze komt er bij ons niet in, denk niet dat mijn vriend dat ziet zitten
Ik denk dat het een licht grijze of taupe tint wordt. Of misschien een vergrijsde groene tint...
Es even kijken of ik een plaatje kan vinden van de kleur die ik in m'n hoofd heb!
Of deze gele kleur
Met een donkere vloer (ongeveer zo donker als de kast was, vandaar de optie om 'm bruin te houden).
Ik denk dat het een licht grijze of taupe tint wordt. Of misschien een vergrijsde groene tint...
Es even kijken of ik een plaatje kan vinden van de kleur die ik in m'n hoofd heb!
Of deze gele kleur
Ooh La La!- Prater
Wat een mooie kast en de plaatjes hier boven (inc. kleuren) zijn helemaal mijn smaak. Ben benieuwd.Nate84 schreef:Ons huis is vooral wit
Of deze gele kleur
Fluor is de komende woonrtrend he
Gast- Gast
Ik weet dat colorblocking en fluor helemaal in is, maar sommige trends moet je aan je voorbij laten gaan
Daarbij komt ook dat we nu een wat rustigere kleur willen omdat we ons huis straks in de verkoop gaan zetten. Fluor kleuren zullen kopers afschrikken (ook al is het maar in een kast).
Nu nog ff twijfelen tussen de vergrijsde blauwe kleur en mosterdgeel...
Daarbij komt ook dat we nu een wat rustigere kleur willen omdat we ons huis straks in de verkoop gaan zetten. Fluor kleuren zullen kopers afschrikken (ook al is het maar in een kast).
Nu nog ff twijfelen tussen de vergrijsde blauwe kleur en mosterdgeel...
Ooh La La!- Prater
Leuke al die ouderwetse kasten in een nieuw jasje... waarom kom ik nooit zoiets tegen op marktplaats? ons stoelenproject ligt nog stil, we zijn het nog niet eens over het stof voor de kussens. Mijn vriend wil echt iets enorm ouderwets, hij wil die stoelen echt zo'n antieke look geven. Ik wil iets hippers, misschien wel met printje... we zijn nog aan het discussieren
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske schreef: waarom kom ik nooit zoiets tegen op marktplaats?
Goed zoeken, elke dag even kijken en vooral zoeken op "opknapper" en "gratis op te halen". Zo heb ik onze kast gevonden. Voor 50 euro mochten we 'm op komen halen.
Werd achteraf wel wat duurder omdat we een busje moesten huren, maar dan nog. In totaal waren we 150 euro kwijt en is onze berging helemaal leeg (konden met het busje mooi even langs de stort
Ooh La La!- Prater
Jolicious schreef:Erg mooi Queen!!
Ik heb onze teak meubelen met matte parketlak ( doorzichtig ) gelakt...zo houd het de natuurlijke matte uitstraling maar is het wel overal tegen beschermd... Hier gaat nooit iets met een onderzetter op tafel en tafel ziet er nog super uit.
Ben benieuwd na het eindresultaat van de tafel!
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Nate84 schreef:
Voor
Het bovenste deel moet nog geverfd worden. De binnenkant wil ik iets anders mee doen, maar weet nog niet helemaal wat. Een andere kleur? Bruin laten? Behangen?
Tips?
Mooi! Misschien een stomme vraag, maar hoe heb je dit gedaan? Direct geschuurd en geverfd? Wij hebben ook deze kleur kast en willen hem graag verven maar ik durf het niet zo goed.
Gast- Gast
Eline schreef:Nate84 schreef:
Voor
Tips?
Mooi! Misschien een stomme vraag, maar hoe heb je dit gedaan? Direct geschuurd en geverfd? Wij hebben ook deze kleur kast en willen hem graag verven maar ik durf het niet zo goed.
Ik heb het inderdaad direct geschuurd. Er zat best veel lak op, dus begin met een grove korrel. Ben begonnen met 60 en daarna met 80. Na de eerste laag verf even licht opschuren met 120 papier. Dan de 2e laag lak en klaar
In principe hoef je niet alle lak er af te schuren. Als het niet meer glimt, dan is het eigenlijk al goed genoeg.
Ik zou het dus gewoon doen! Het is heel makkelijk.
Ooh La La!- Prater
Pagina 4 van 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Van de hak- op- de- tak topic...
» AD(H)D-topic
» Het +/- topic
» Het UP-topic
» Van de hak- op- de- tak topic...