Harde buiken en werk
+3
Susan
Paper Crown
Flower_L
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Harde buiken en werk
Na 2,5 u non stop harde buiken (en daardoor? flink misselijk) gehad te hebben, ben ik naar iets eerder naar huis gegaan van werk. Lig nu op bank en heerlijk.....voel het wegtrekken en ontspannen worden.
Ik vond en vind het moeilijk om dan naar huis te gaan, want verder is er weinig aan de hand als ik eenmaal lig. Dit was eerste keer dat ik uurtje 'ziek' heb gemeld ivm zwangerschap, maar voelt niet fijn. Collega's zeggen dan 'beterschap' .....maar ben niet ziek.... Als ik lig trekt alles weg.
Herkenbaar dat schuldgevoel?
Ik vond en vind het moeilijk om dan naar huis te gaan, want verder is er weinig aan de hand als ik eenmaal lig. Dit was eerste keer dat ik uurtje 'ziek' heb gemeld ivm zwangerschap, maar voelt niet fijn. Collega's zeggen dan 'beterschap' .....maar ben niet ziek.... Als ik lig trekt alles weg.
Herkenbaar dat schuldgevoel?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Harde buiken en werk
Ja, bij de eerste wel, bij de tweede niet meer.
Maar daar was het inmiddels ook wel naar gemaakt dat ik toen 100% achter mijn keus stond zonder schuldgevoel naar mijn collega's toe.
Als dit goed is voor je dan is het nog beter voor je hummeltje.
Probeer dat in je achterhoofd te houden, hij/zij is het allerbelangrijkste!
Maar daar was het inmiddels ook wel naar gemaakt dat ik toen 100% achter mijn keus stond zonder schuldgevoel naar mijn collega's toe.
Als dit goed is voor je dan is het nog beter voor je hummeltje.
Probeer dat in je achterhoofd te houden, hij/zij is het allerbelangrijkste!
Gast- Gast
Volgens mij heb ik al de hele dag ook harde buiken.. mijn buik voelt heel gespannen, is dat een harde buik? Doet niet echt zeer maar erg oncomfortabel voel ik me.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown, je buik trekt dan echt samen als een gebalde vuist, en voelt van buiten aan als een keiharde bowlingbal. Dat houdt ongeveer een minuut aan en dan trekt het gevoel weer weg. Het doet inderdaad geen pijn, maar het voelt niet prettig. Als je buik de hele dag gespannen is en je voelt je er zelf niet comfortabel bij dan zou ik dat zeker aankaarten bij de verloskundige. Het kan een teken zijn dat je het rustiger aan moet doen, maar het kan ook bijvoorbeeld wijzen op een blaasontsteking. Je moet er in elk geval niet mee door blijven lopen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik voelde me ook wel een beetje schuldig toen ik me moest ziek melden vanwege de zwangerschap. Aan de ene kant kon ik niet anders, ik moest zoveel overgeven, maar aan de andere kant was ik toch bang dat collega's zouden denken dat ik me aanstelde.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb niet zoveel last van harde buiken gehad de vorige keer en dit keer ook nog niet.
Maar inderdaad, je bent niet ziek, maar je lijf geeft toch echt aan dat je even rust moet nemen. En je merkt dat als je naar je lijf luistert, dat je je beter voelt. Voel je dus absoluut niet schuldig dat je luistert naar je lijf meid. Het gaat wel om jou en je kindje
Maar inderdaad, je bent niet ziek, maar je lijf geeft toch echt aan dat je even rust moet nemen. En je merkt dat als je naar je lijf luistert, dat je je beter voelt. Voel je dus absoluut niet schuldig dat je luistert naar je lijf meid. Het gaat wel om jou en je kindje
Gast- Gast
Susan schreef:Paper Crown, je buik trekt dan echt samen als een gebalde vuist, en voelt van buiten aan als een keiharde bowlingbal. Dat houdt ongeveer een minuut aan en dan trekt het gevoel weer weg. Het doet inderdaad geen pijn, maar het voelt niet prettig. Als je buik de hele dag gespannen is en je voelt je er zelf niet comfortabel bij dan zou ik dat zeker aankaarten bij de verloskundige. Het kan een teken zijn dat je het rustiger aan moet doen, maar het kan ook bijvoorbeeld wijzen op een blaasontsteking. Je moet er in elk geval niet mee door blijven lopen.
Nav jouw post ben ik gisteravond ns gaan googlen en vanochtend urine ingeleverd....was idd niet goed en staat nu nachtje op kweek. Dus bedankt voor je post
Flower_L- Ratel
Nou hopelijk is dat de oorzaak van je harde buiken en ben je er snel vanaf!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Flower_L schreef:Susan schreef:Paper Crown, je buik trekt dan echt samen als een gebalde vuist, en voelt van buiten aan als een keiharde bowlingbal. Dat houdt ongeveer een minuut aan en dan trekt het gevoel weer weg. Het doet inderdaad geen pijn, maar het voelt niet prettig. Als je buik de hele dag gespannen is en je voelt je er zelf niet comfortabel bij dan zou ik dat zeker aankaarten bij de verloskundige. Het kan een teken zijn dat je het rustiger aan moet doen, maar het kan ook bijvoorbeeld wijzen op een blaasontsteking. Je moet er in elk geval niet mee door blijven lopen.
Nav jouw post ben ik gisteravond ns gaan googlen en vanochtend urine ingeleverd....was idd niet goed en staat nu nachtje op kweek. Dus bedankt voor je post
Ik heb vandaag weer nergens last van, maar misschien is het inderdaad wel verstanding om even aan te kaarten. Bedankt Susan.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Graag gedaan, ik heb tijdens de tweede zwangerschap ook twee keer blaasontsteking gehad. Je kunt er gewoon een kuurtje voor krijgen, maar je moet er wel iets aan doen, want blaasontsteking kan vroegtijdige weeën veroorzaken. Bovendien kan vaak blaasontsteking hebben ook wijzen op de GBS-bacterie wat weer een risico is voor de baby, ook dat kunnen ze behandelen, maar het is dan wel belangrijk dat ze weten wanneer je blaasontsteking hebt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hoe is het nu Flower? Heb je nog steeds last van harde buiken? Uitslag van de kweek al bekend?
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Flip Fluitketel schreef:Hoe is het nu Flower? Heb je nog steeds last van harde buiken? Uitslag van de kweek al bekend?
wat lief dat je vraagt.
Kweek was goed! was niets in gegroeid, dus uiteindelijk geen blaasontsteking gelukkig.
Vermoed dat het komt door het continu zitten (op werk). Weekend nergens last van gehad en ook vandaag gewoon gewerkt zonder pijn. Vorige week ma di wo vr gewerkt, en deze week ma wo vr werken. Denk dat het net die dinsdag is die erin hakt. Volgende week weer 4 dagen dus dan kan ik mooi even zien of het daaraan ligt.
Flower_L- Ratel
Hopen dat de harde buiken dan ook wegblijven. Toevallig zei mijn VK vandaag dat je in de periode van 20-26 wkn meer kans kan hebben op harde buiken omdat je dan buik en de baby dan een groeispurt maken. Ik moest hier extra alert op zijn en mocht het teveel voorkomen en mochten ze ook pijnlijk zijn was dat een teken zijn om rustiger aan te gaan doen.
Hou het goed in de gaten meid en luister naar je lichaam!
Hou het goed in de gaten meid en luister naar je lichaam!
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik kon op het werk onmogelijk weg en liep regelmatig naar de andere winkel om een kersenpitkussentje op te warmen in de micro. Deed zo goed. En soms moest ik tegen een klant zeggen: "Wacht even, hoe voelt niet goed." Maar dat was ver tegen het einde aan.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» harde buiken/werk/ziekmelden
» 4w zwanger en harde buiken?
» Harde Buiken
» harde buiken
» Harde buiken
» 4w zwanger en harde buiken?
» Harde Buiken