Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleertjes wassen

+21
Parisienne
Mida4you
Ayla
koNijntje
SarahKey
Novalee
Flower_L
Liadan
Supertalentje
Happydobby
nillis
Pien
M@niek
Pandora
Linda
Bruintje Beer
Roos
pindaatje
Pussycat
Tania
Clapperdie
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  koNijntje do 8 dec 2011 - 10:35

ik heb alles met gewoon wasmiddel gewassen die ik er heb staan, gebruik ook geen vast merk, gewoon wat in de aanbieding is, of het huismerk..
heb ook geen moment stil gestaan bij een allergie of wat dan ook, pas nu ik dit lees denk ik 'goh, dat kan natuurlijk ook nog' nerd gelukkig heeft t. ook nergens last van!

gebruik trouwens geen wasverzachter, daarvan heb ik wel eens gehoord dat dat niet 'kan'(?) bij babykleertjes, weer eigenlijk niet meer waarom.. Question
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Ayla do 8 dec 2011 - 10:44

Voor de eerste was heb ik alles met alleen ons eigen wasmiddel gewassen, en alles gestreken, hydrofieldoeken ook zodat ze steriel zijn (moet je ze daarna wel in een zakje doen, anders heeft dan strijken daarvoor ook geen nut Rolling Eyes ) nu gaan alle kleren gewoon bij elkaar, met wasverzachter. Rompers van de hema gaan met de 60 graden was mee en dus ook in de droger. Wij hebben allebei geen allergieën en tot nu toe merk ik bij haar ook niet dat ze last heeft van de wasverzachter.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 10:58

Ik ben met 36 weken zwangerschap begonnen met alles te wassen. De eerste 5 keer heb ik alles gewassen met Neutral wasmiddel en daarna gewoon overgestapt op ons normale wasmiddel. Ik was alles op 30 graden van onze zoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Flower_L do 8 dec 2011 - 11:02

@ ayla...ow heb wel netjes gestreken maar niet in zak/hoes gedaan eigenlijk. Handig...




op hieveel graden wassen jullie eigenijk

Kleertje
Rompers
Beddegoed
?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Novalee do 8 dec 2011 - 11:07

Flower_L schreef:@ ayla...ow heb wel netjes gestreken maar niet in zak/hoes gedaan eigenlijk. Handig...




op hieveel graden wassen jullie eigenijk

Kleertje
Rompers
Beddegoed
?
Kleertjes op 30 graden. Witte rompers gaan mee met de witte was op 60 graden. Gekleurde rompers gaan of mee met de handdoeken (ook 60 graden) of de gekleurde was op 30 graden. Slaapzakken en (hoes)lakens ook op 60 graden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 11:10

Ik was alles op 30 graden. Als meneer dan een keer langs de luier heeft gedaan doe ik de romper in een sopjes met Vanish, nachtje in laten trekken en daarna gewoon weer op 30 graden wassen en het wordt brandschoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Flower_L do 8 dec 2011 - 11:12

Flower_L schreef:

Kleertjes 30
Rompers 40/60
Beddegoed 60 (soms 40 ligt eraan, wat rest van was is)

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Ayla do 8 dec 2011 - 11:15

Kleertjes op 40 graden, rompers die op 60 graden kunnen 60, beddengoed ook. Rompers die niet op 60 kunnen ook 40.

Ja strijken om steriel te maken en vervolgens zo in de kast leggen is beetje nutteloos Very Happy
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Supertalentje do 8 dec 2011 - 11:27

Ayla schreef:Voor de eerste was heb ik alles met alleen ons eigen wasmiddel gewassen, en alles gestreken, hydrofieldoeken ook zodat ze steriel zijn (moet je ze daarna wel in een zakje doen, anders heeft dan strijken daarvoor ook geen nut Rolling Eyes ) nu gaan alle kleren gewoon bij elkaar, met wasverzachter. Rompers van de hema gaan met de 60 graden was mee en dus ook in de droger. Wij hebben allebei geen allergieën en tot nu toe merk ik bij haar ook niet dat ze last heeft van de wasverzachter.

Volgens mij kun je kleding niet steriel maken met een strijkijzer, al heb ik wel gevonden dat het zou moeten lukken bij een temperatuur van 90 graden voor minimaal 15 minuten, maar ik geloof niet dat iemand zo strijkt ;-) Het zakje waar je de kleding/doeken in stopt is ook niet steriel en al zou het allemaal steriel zijn, dan is dat effect alweer weg op het moment dat je het zakje open maakt. Ik heb niks tegen strijken, het ligt mooi in de kast en het houdt je bezig tijdens je verlof en doodt wel bacterien/schimmels/virussen/sporen maar steriel wordt het er niet van.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Novalee do 8 dec 2011 - 11:37

Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord dat die spullen steriel moeten zijn? Zodra je het gebruikt wordt het toch "besmet". En het ligt toch gewoon in de kast of commode te wachten, niet op de grond van de wc ofzo?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Mida4you do 8 dec 2011 - 19:56

Ik heb toen die tijd ook alles met onze eigen wasmiddel gewassen en dat ging prima. Alleen gebruikte ik iets minder dan dat zelf altijd gebruiken.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  SarahKey do 8 dec 2011 - 20:10

Novalee schreef:Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord dat die spullen steriel moeten zijn? Zodra je het gebruikt wordt het toch "besmet". En het ligt toch gewoon in de kast of commode te wachten, niet op de grond van de wc ofzo?

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Strijken doe je toch puur om de vouwen van het wassen eruit te strijken?

En steriel, ja ik denk dan: ze kunnen er maar beter aan wennen anders bouwen ze helemaal geen weerstand op.
Als de kast en commode schoongemaakt zijn, kleertjes zijn gewassen dan moet het toch goed zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 20:41

SarahKey schreef:
Novalee schreef:Ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord dat die spullen steriel moeten zijn? Zodra je het gebruikt wordt het toch "besmet". En het ligt toch gewoon in de kast of commode te wachten, niet op de grond van de wc ofzo?

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Strijken doe je toch puur om de vouwen van het wassen eruit te strijken?

En steriel, ja ik denk dan: ze kunnen er maar beter aan wennen anders bouwen ze helemaal geen weerstand op.
Als de kast en commode schoongemaakt zijn, kleertjes zijn gewassen dan moet het toch goed zijn.

Ik heb ook alles gestreken met het oog op het doden van schimmels en bacteriën e.d. Als mijn dochter nu een schimmel heeft, strijk ik alles ook. Dat wordt ook aan geraden met bijvoorbeeld spruw, spuugdoekjes, voedingsbh's e.d. wassen op 60, maar liever 90 graden, of strijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  SarahKey do 8 dec 2011 - 20:47

Darrie, moet ik alsnog gaan strijken. Ik strijk echt nooit Laughing

Maar wou dat sowieso nu wel gaan doen, staat ook wat netter in de kast Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Parisienne do 8 dec 2011 - 20:58

Ik had er eerlijk gezegd nooit bij nagedacht dat strijken bacteriën e.d. doodt Rolling Eyes Ik heb wel alles gestreken, maar meer omdat ik zo verliefd was op al die kleine kleertjes en alles netjes in de kast wilde hebben liggen. Ook had ik al maanden niks te doen, dus ik was blij als ik weer wat te strijken had, ook al ging het in korte etappes. Sommige dingen gingen wel in de droger, maar het meeste laten drogen op het droogrek. Hydrofiele luiers gaan nu wel in de droger, maar de eerste paar keer kan je dit beter niet doen, dan drogen ze minder goed af.

Ik heb alles de eerste keren met Neutral gewassen, maar toen N. een week oud was ben ik eigenlijk overgestapt naar normaal wasmiddel. Ik heb nu nog twee flessen Neutral (voor kleur en wit) staan.. ga die maar eens opmaken.

Ik was de meeste dingen van N. nu eigenlijk nog steeds apart. Ze heeft in haar kamertje een eigen wasmand en zodra die vol is draai ik een was van haar. Alles gaat eigenlijk bij elkaar qua kleur, ook spijkerbroekjes e.d. Iets nieuws was ik nog wel apart. Dit gaat altijd prima, nog nooit uitloop van kleuren gehad. Ik was het altijd op 40 graden, kort programma. Kleding wat erg vies is spray ik eerst in met Dasty en gaat dan de wasmachine in bij de andere was. Als het echt hardnekkige vlekken (poep, gras, modder) zijn spuit ik ze in met Dasty en gaat het een nacht in een emmer met Vanish. Daarna uitspoelen en in de wasmachine.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Coccinelle do 8 dec 2011 - 21:26

Ik heb alles de 1e tijd gewassen met Robijn Puur & Zacht, geen wasverzachter gebruikt en alles aan de lijn gedroogd (behalve beddengoed)

Nu was ik alles gewoon mee met het wasmiddel wat ik in huis heb. Ik haal altijd voordeelverpakkingen bij de Makro, net wat er in de aanbieding is. Nu is dat Omo.

Ik was kleertjes op 30
Rompers, slabbers enz op 60
Beddengoed ook op 60

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Aggi do 8 dec 2011 - 21:32

Ik ben met 34 weken zwangerschap zo in mijn verlof dus... gaan wassen met neutral wasmiddel, had hier ook heel veel proefmonstertjes voor.
De hele zolder hing vol met baby kleertjes erg leuk gezicht, nadat onze zoon geboren was ben ik zijn kleertjes met het wasmiddel gaan wassen die wij ook gebruiken en dit gaat prima zo. Wij hebben wel een droger maar doe hier nooit geen baby kleertjes in, wel handdoeken en beddengoed.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Novalee vr 9 dec 2011 - 0:31

Maar als je alles nieuw koopt en wast, dan zitten er toch geen schimmels in? Als je kindje spuw ofiets dergelijks heeft vind ik het wat anders, maar bij voorbaat dingen steriel maken is in mijn ogen wat overdreven. Ik heb sommige kleertjes en lakentjes de eerste keer gestreken maar luiers niet. Nu strijk ik niks meer, tenzij het heel erg gekreukeld is en ze er die dag netjes uit moet zien voor visite. Haar truitje zit toch de halve dag opgekropen halverwege haar buikje, dan heeft strijken geen zin Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Poisongirl vr 9 dec 2011 - 1:06

Steriel lijkt mij onzin en het kán amper gewoon in huis. Dan zal je al een soort van kleding sterilisator moeten hebben en na het steriliseren het meteen moeten insealen in een steriele verpakking voor je het in de kast of commode legt. En dan nog als je dan de verpakking openmaakt en met je hand aanraakt is het niet meet steriel. Lijkt me (hele grorte uitzinderingen daargelaten) ook niet gezond voor ene kindje. Zo bouwen ze nooit weerstand op...

Ik was alles nu met ons gewone wasmiddel (omo). De hydrofieldoeken/spuugdoekjes/ washandjes heb ik nu op 40 graden gewassenen in de droger gedaan (niet gestreken ivm opname van vocht). De kleertjes nu op 30 graden en op het wasrek. Maar is van alles de eerste keer dat het gewaassen wordt...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Ayla vr 9 dec 2011 - 8:52

Oké steriel was de verkeerde benaming laughcry Ik had ook niks beters te doen dan alles wassen en strijken, dusja het houd je dan bezig Very Happy Nu strijk ik ook alleen nog de kleertjes hoor, rompers en hydrofiel doeken enzo allang niet meer.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 8:56

Ik strijk nog alles. Hydrofiele luiers, washanden, rompers, badcapes, kleertjes Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 8:59

ProudMama schreef:Ik strijk nog alles. Hydrofiele luiers, washanden, rompers, badcapes, kleertjes Embarassed

WANNEER ?? :shock:

Dan moet je toch echt elke dag strijken? Ik strijk nu al amper iets, behalve blousjes maar die kleine dingen lijkt me helemaal irritant smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 9:01

Ik heb alles gewoon gewassen met ons eigen wasmiddel (dash) en gewoon wasverzachter erbij. De eerste keer alles gestreken maar die hydrofiele luiers ga ik echt niet strijken, heb het al druk genoeg.
Ik strijk zo min mogelijk, truitjes/blousjes enoz uiteraard wel maar broeken niet, netjes ophangen en het kan zo de kast weer in.
Wel gebruik ik nog steeds de Zwitsalgeurbuiltjes omdat ze zo lekker ruiken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 9:03

Ik heb alles gewassen met het wasmiddel wat we toen der tijd gewoon in huis houden en zo af en toe ging er ook echt wel een vleugje wasverzachter bij!
En nu nog steeds, het gaat gewoon tussen ons was, soms met wasverzachter en soms ook niet....

Ik moet wel zeggen dat ik wel alles afweeg (wasmiddel) wat er in de wasmachine gaat, want een overvloed aan wasmiddel (dus te veel) zorgt bij mij zelf bijv wel voor een allergische reactie (jeuk), maar ook NIET bij alle wasmiddelen hoor!

Bijv van de lidl de vloeibare nergens last van en de poeder bijv wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 9:05

ProudMama schreef:Ik strijk nog alles. Hydrofiele luiers, washanden, rompers, badcapes, kleertjes Embarassed

Mag ik vragen waarom je in hemelsnaam washandjes, rompers en badcapes strijkt, de rest kan ik begrijpen maar die dingen? Ik bedoel het neit als kritiek hoor maar vraag het me serieus af.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen - Pagina 2 Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum