Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleertjes wassen

+21
Parisienne
Mida4you
Ayla
koNijntje
SarahKey
Novalee
Flower_L
Liadan
Supertalentje
Happydobby
nillis
Pien
M@niek
Pandora
Linda
Bruintje Beer
Roos
pindaatje
Pussycat
Tania
Clapperdie
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Kleertjes wassen

Bericht  Clapperdie wo 7 dec 2011 - 22:44

Omdat volgende week ons kamertje komt wil ik daarna ook gaan beginnen met het wassen van de kleertjes.

Wat voor wasmiddel gebruikte jullie hiervoor? Gewoon wat je normaal gesproken ook gebruikt of meer iets zoals Neutral? En zijn er kleertjes die in de droger kunnen? Of is het beter om alles aan de drooglijn te hangen?

En ook ben ik benieuwd hoe ik het lakentje het beste kan wassen. Ik neem aan dat wasverzachter niet echt de bedoeling is?

Ik hoor graag jullie tips/trics en eigen manieren.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Tania wo 7 dec 2011 - 22:49

Ik had alles met Neutral gewassen en zonder wasverzachter. Na het dragen ehb ik het met ons normale wasmiddel en met wasverzachter gewassen. Op die manier hoefde ik niet alles opnieuw te wassen als mijn zoontje allergisch zou zijn voor normaal wasmiddel.
Ik ga het nu weer hetzelfde doen.

Ik had niks in de droger gegooid omdat ik vind dat alles net iets mooier blijft als je het gewoon aan de lijn hangt. Maar toen hij er eenmaal was gingen de rompers en sokjes wel gewoon in de droger.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Pussycat wo 7 dec 2011 - 22:50

Ze raden inderdaad iets van neutral aan en geen wasverzachter.
Je kan bij neutral vaak proefmonstertjes krijgen ik had er heel veel en zo heb ik alles met neutral kunnen wassen de 1e keer smile
En ik doe altijd alles heel even in de droger en dan ophangen (zodat het niet meer zeiknat is maar ook niet hard wordt zoals handdoeken als je die gelijk ophangt)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 22:52

Ik heb gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt. Wasverzachter gebruik ik sowieso nooit. Je kan het ook de eerste keer wel met Neutral wassen, voor de zekerheid, mijn kinderen hebben er nooit last van gehad maar je weet het niet. Ik gooi alleen rompertjes af en toe in de droger, die staat hier niet heel vaak aan maar als ik m gebruik doe ik dus alleen de rompers, nooit kleertjes, onze kleren ook niet. Ja slaapzakken, lakentjes, hydrofiele luiers ed wel maar geen kleren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  pindaatje wo 7 dec 2011 - 22:52

Ik heb alles gewassen met het wasmiddel wat we altijd gebruiken. Heb dit bij oudste ook gedaan, en nu nog altijd, en ze heeft er nooit last van gehad.

Heb geen kleertjes in de droger gehad, heb alles aan de lijn / droogrek laten drogen. Bovenkleding doe ik zowieso nooit in de droger, ook die van onszelf niet, dus of het echt beter is om aan de lijn te drogen weet ik niet... Ben altijd bang dat bovenkleding krimpt in de droger..
Hydrofielluiers, en beddengoed doe ik trouwens wel gewoon in de droger!

Ik heb de lakentjes ook gewoon gewassen. Geen wasverzachter gebruikt.

Ik heb alles de eerste keer op 30 graden gewassen, en ook bijna alles gestreken zodat het mooi strak in de kast ligt.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Roos wo 7 dec 2011 - 22:56

pindaatje schreef:Ik heb alles gewassen met het wasmiddel wat we altijd gebruiken. Heb dit bij oudste ook gedaan, en nu nog altijd, en ze heeft er nooit last van gehad.

Heb geen kleertjes in de droger gehad, heb alles aan de lijn / droogrek laten drogen. Bovenkleding doe ik zowieso nooit in de droger, ook die van onszelf niet, dus of het echt beter is om aan de lijn te drogen weet ik niet... Ben altijd bang dat bovenkleding krimpt in de droger..
Hydrofielluiers, en beddengoed doe ik trouwens wel gewoon in de droger!

Ik heb de lakentjes ook gewoon gewassen. Geen wasverzachter gebruikt.

Ik heb alles de eerste keer op 30 graden gewassen, en ook bijna alles gestreken zodat het mooi strak in de kast ligt.

+1 Laughing

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Bruintje Beer wo 7 dec 2011 - 22:57

pindaatje schreef:Ik heb alles gewassen met het wasmiddel wat we altijd gebruiken. Heb dit bij oudste ook gedaan, en nu nog altijd, en ze heeft er nooit last van gehad.

Heb geen kleertjes in de droger gehad, heb alles aan de lijn / droogrek laten drogen. Bovenkleding doe ik zowieso nooit in de droger, ook die van onszelf niet, dus of het echt beter is om aan de lijn te drogen weet ik niet... Ben altijd bang dat bovenkleding krimpt in de droger..
Hydrofielluiers, en beddengoed doe ik trouwens wel gewoon in de droger!

Ik heb de lakentjes ook gewoon gewassen. Geen wasverzachter gebruikt.

Ik heb alles de eerste keer op 30 graden gewassen, en ook bijna alles gestreken zodat het mooi strak in de kast ligt.
+1
Ik gebruik wel wasverzachter alleen voor de kleren. Ze hebben er geen last van gehad.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 22:58

Ik heb gewoon met onze eigen wasmiddel gewassen, dat ga ik ook bij deze doen.

Wel ben ik pas veel later gaan wassen omdat het anders zo snel weer muf gaat ruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Linda wo 7 dec 2011 - 22:59

Ik heb alles met Neutral gewassen, ook de wasverzachter van Neutral heb ik gebruikt. Ik heb zelf allergiën en eczeem, dus ik wilde het zekere voor het onzekere nemen.
Kleertjes doe ik niet in de droger, rompers wel. En beddengoed ook, die was ik op 60 graden.
Ik heb de wasmiddel van neutral helemaal opgemaakt (had een fles vloeibaar), daarna over op onze wasmiddel + wasverzachter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Linda wo 7 dec 2011 - 23:00

Snoepy87 schreef:
Wel ben ik pas veel later gaan wassen omdat het anders zo snel weer muf gaat ruiken.

+1
Ik geloof dat het met 36/37 weken was. Kleding wordt ook erg stoffig als het zo lang in de kast ligt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Pandora wo 7 dec 2011 - 23:03

Ik heb gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt en alles buiten aan de lijn laten drogen (het was hoogzomer). Vervolgens alles gestreken angel en in de kast gehangen met een robijn geurbuiltje.
De gekleurde kleertjes en hydrofiele luiers heb ik eerst geweekt in natuurazijn om doorlopen te voorkomen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  M@niek wo 7 dec 2011 - 23:03

Ik zou zoiezo wat later gaan wassen, ik deed dit pas toen ik met verlof was. Ik heb altijd neutral gebruikt en gebruik het nu nog steeds (soms weleens met een ander wasmiddel), wasverzachten heb ik nooit gebruikt en kleertjes in de droger ook niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Clapperdie wo 7 dec 2011 - 23:04

Thanks voor jullie reacties!

Oh dus ik kan beter nog even wachten met wassen. Heb ik tenminste wat te doen tijdens mn verlof in februari laughcry

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Pien wo 7 dec 2011 - 23:04

IK Heb zelf een hele gevoelige huid en daardoor uit voorzorg alles met een hele neutrale was middel gewassen. Eigen merk van de c1000en dan sensitive. Ook geen wasverzachter gebruikt!

Ben blij dat ik het gedaan heb, E reageerd heel erg op parfum e.d.
Laatst sliep ze op het bed van mijn schoonouders en de overtrek was dus met robijn gewassen, ze heeft er 4dagen last van gehad!!

Ik doe alleen beddengoed, hydrofielen, spuugdoekjes, slabbetjes en aankledekussenhoesen erin.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Tania wo 7 dec 2011 - 23:05

Ik had alles rond de 33/34 weken gewassen en toen zwitsalbuideltjes erbij in de kast en lades gelegd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  nillis wo 7 dec 2011 - 23:05

Hier ook alles met ons eigen wasmiddel gewassen en lekker buiten aan de lijn gehad, maar ja dat was in de zomer. Hier gaan eigenlijk nu pas de rompers in de droger. Voor de rest alles op het rek.
Verder gebruik ik geen wasverzachter en ben de kleertjes gaan wassen met 37 weken zwangerschap.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Happydobby wo 7 dec 2011 - 23:15

Ik heb alles gewassen met ons eigen wasmiddel en alles laten drogen de eerste keer, nu doe ik hydrofieldoeken en sokjes wel mee in de droger. Kleding hang ik altijd op.

Die zwitsal buideltjes had ik ook in de kast.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Supertalentje do 8 dec 2011 - 0:08

Ik heb alles gewassen met alleen Neutral wasmiddel, dan wel weer verschillende flessen gekocht voor wit, gekleurd en donker. Ik heb op (bijna) alle labeltjes gekeken, maar het mag ook bijna allemaal niet in de droger. De matrasdingen en hydrofiel doeken heb ik wel in de droger gedaan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 0:13

Ik ga alles zo rond de 34/35 weken wassen met gewoon wasmiddel, zonder wasverzachter. Een droger hebben we (nog) niet, maar anders zou ik die wel gebruiken voor de rompertjes en hydrofiele luiers. De rest droog ik aan de lijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 0:18

Ik heb alles met neutral gedaan de eerste keer. Daarna alles in de droger en gestreken. Heb het echt in etappes gedaan, na 10 min strijken kreeg ik weer harde buiken en moest ik gaan zitten, achteraf gezien had ik het beter gewoon af kunnen maken, dan had ik misschien niet ingeleid hoeven worden Laughing

Ohh, ik was toen gek op strijken, had ik dat nu nog maar...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Clapperdie do 8 dec 2011 - 1:09

ProudMama schreef:Ik heb alles met neutral gedaan de eerste keer. Daarna alles in de droger en gestreken. Heb het echt in etappes gedaan, na 10 min strijken kreeg ik weer harde buiken en moest ik gaan zitten, achteraf gezien had ik het beter gewoon af kunnen maken, dan had ik misschien niet ingeleid hoeven worden Laughing

Ohh, ik was toen gek op strijken, had ik dat nu nog maar...

angel Mijn was+strijk is helemaal bij. Zodra er maar genoeg in de wasmand ligt ga ik lekker wassen en zit de tijd af te kijken wanneer het klaar is zodat ik het kan drogen en daarna meteen weg kan strijken!

Situatie eerst was: 3 wasmanden vol met schone was, geen kleding in de kast en dan pas strijken.. laughcry
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 1:14

Ik heb alles met Neutral gewassen en was nu nog het meeste met neutral. Yara heeft een hele gevoelige huid en reageert op ander wasmiddel, of Kian er wel tegen kan weet ik niet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Flower_L do 8 dec 2011 - 1:21

Alles met Neutral, op de lijn gedroogd en alles gestreken. Heerlijk vond ik dat!

Ik was kleren van L sinds dat hij 6 maanden is met onze was mee. Gewoon wasmiddels dus. Soms beetje wasverwachter, maar dan meer voor hoeslaken enzo.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Novalee do 8 dec 2011 - 1:27

Ik heb ook alles eerst met Neutral gewassen. Het is regelmatig in de aanbieding, daar heb ik tijdens m'n zwangerschap op gelet. Wasverzachter gebruik ik sowieso nooit. De eerste keer heb ik alles op 30 graden gewassen. Het is in principe natuurlijk schoon. De eerste keer heb ik alles aan de lijn laten drogen, wel op zolder want ik wilde niet dat de buurvrouw uit het raam zou hangen om te zien of we een jongen of meisje zouden krijgen Wink

De eerste tijd ben ik met Neutral blijven wassen en toen langzaamaan weer naar ons eigen wasmiddel over gegaan. Slaapzakken, hoeslakens, lakens, hydrofielluiers en -washandjes gaan hier in de droger. De rompers gaan soms mee, ik heb wel het idee dat ze er iets van gekrompen zijn maar soms ben ik te lui om ze op te hangen Embarassed Hydrofielluiers drogen mooier aan de lijn, maar dan vind ik ze wel erg stug en aangezien N. een heel gevoelig huidje heeft doe ik ze liever in de droger. Verder droog ik alles aan de lijn. Een paar truitjes en broekjes zijn per ongeluk mee de droger in gegaan en die zijn gelukkig niet gekrompen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  SarahKey do 8 dec 2011 - 1:28

Ik ben vandaag begonnen met wassen.
Gewoon eigen wasmiddel en een ini mini beetje wasverzachter.
Aan het droogrek en het staat zo leuk I love you

Wou eigenlijk ook nog wachten maar kreeg de kriebels Laughing

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleertjes wassen Empty Re: Kleertjes wassen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum