Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

+14
Paper Crown
Printje
Lejow
Theeleut
Ella
Jasmine
Fearie
lente
Parisienne
tweeling
Sylvana
Tania
nillis
slaatje
18 plaatsers

Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  slaatje zo 30 dec 2012 - 1:49

Binnenkort wil ik de kleertjes voor ons menneke gaan wassen. Kan ik dit gewoon met mijn robijn wasmiddel en robijn wasverzachter (morgenfris) doen, of moet ik daar perse een speciaal wasmiddel voor aanschaffen?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  nillis zo 30 dec 2012 - 1:50

Ik heb toen alles in ariel gewassen, maar zonder wasverzachter. Het wordt aangeraden om neutral te gerbuiken, maar dat heb ik niet gedaan en T was ook niet allergisch.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Tania zo 30 dec 2012 - 1:50

Ik heb de eerste keer Neutral gebruikt en geen wasverzachter en toen ze geboren waren ging het bij de gewone was. Op die manier hoef je niet alles opnieuw te wassen als je kind allergisch blijkt te zijn voor gewoon wasmiddel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Sylvana zo 30 dec 2012 - 2:44

Ik zou sowieso geen wasverzachter gebruiken. Je zou het met een gewoon wasmiddelen kunnen wassen maar dan kun je overnieuw beginnen als je kindje allergisch blijkt te zijn. Om die reden heb ik toen alles met een sensitive wasmiddel gewassen (van de c1000), zonder parfum etc. Ik heb de fles opgemaakt en daarna ging de baby was gewoon mee met de onze. Wasverzachter ben ik nog wel voorzichtig mee omdat ons meisje wel een hele droge huid heeft en ik deze niet verder wil irriteren.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  tweeling zo 30 dec 2012 - 2:46

Ik heb gewoon robijn wasmiddel en robijn wasverzachter puur&zacht gebruikt
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Parisienne zo 30 dec 2012 - 2:50

Ik zou eerst bedenken of jij en je man gevoelig zijn voor bepaalde wasmiddelen en voor eventueel andere allergieën. Als dit niet het geval is denk ik dat je best kunt wassen met gewoon wasmiddel in plaats van Neutral. De kans is nog steeds aanwezig dat de baby overgevoelig is, maar de kans is kleiner. Als jullie beiden niet bekend zijn met allergieën dan zou ik het gewoon proberen.

Zo heb ik het beredeneerd in ieder geval. Vriend was vroeger allergisch voor huisstofmijt en katten, zelf heb ik ook allergieën gehad toen ik jonger was. Een grotere kans dus dat ons kindje ook allergieën zou krijgen of zou kunnen ontwikkelen. Ik heb daarom de eerste wassen gedaan met Neutral. Daarna gekeken of N. tegen gewoon wasmiddel kon en dat ging prima. De flessen Neutral die ik had staan er nu nog, half vol.. Rolling Eyes
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  lente zo 30 dec 2012 - 2:51

Ik had wasmiddel van de AH gekocht, de namaak neutral zeg maar, en daarmee begonnen met wassen. Maar het was echt rottig wasmiddel, klonterde in het laatje van de wasmachine enzo (heb ik normaal nooit last van). Dus toen heb ik alles maar gewoon met ons eigen wasmiddel (Witte Reus geloof ik) gewassen, en gelukkig kan M. er gewoon tegen.

Oja, en wasverzachter gebruik ik sowieso nooit, dus nu ook niet Wink
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Fearie zo 30 dec 2012 - 3:49

Ik heb in 1e instantie de kleding gewassen met Robijn, bleek alleen later dat D allergisch is voor wasmiddel met geurtjes. Dus kon alles nog een keer met Neutral wasmiddel wassen. Had het achteraf kunnen weten want ik was vroeger ook allergisch en mijn vader nog steeds.

Gebruiken nooit wasverzachter, dus dat heb ik sowieso niet gedaan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 3:55

Ik heb alles gewoon met Ariël gewassen maar wel zonder wasverzachter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Jasmine zo 30 dec 2012 - 3:58

Ik heb ik het begin altijd Neutral gebruikt en geen wasverzachter erbij gedaan.

Tegenwoordig gebruik ik Robijn puur & zacht en nog steeds geen wasverzachter, i.v.m. J. haar eczeem.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  slaatje zo 30 dec 2012 - 3:59

Dank voor de tips en ervaringen. Ga denk ik morgen maar even Neutral aanschaffen. We hebben beiden geen allergien voor wasmiddelen ofzo, maar kan geen kwaad om daar rekening mee te houden. Wasverzachter zal ik achterwege laten dan bij de babykleding.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Ella zo 30 dec 2012 - 8:32

Ik heb er speciaal neutral voor gekocht
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Theeleut zo 30 dec 2012 - 9:25

Ik heb gewoon de kleertjes en overig spul gewassen met wasmiddel dat ik in huis had. Niks speciaals dus, ik vind het onzin, maargoed dat vind ik dan. De kinderen hebben nooit ergens last van gehad.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Lejow zo 30 dec 2012 - 9:28

Theeleut schreef:Ik heb gewoon de kleertjes en overig spul gewassen met wasmiddel dat ik in huis had. Niks speciaals dus, ik vind het onzin, maargoed dat vind ik dan. De kinderen hebben nooit ergens last van gehad.

+1
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 9:31

Ik heb alles met ecover gewassen, is ook volledig zonder parfum. Ik wilde niet het risico lopen dat ze wel allergisch zou reageren en in de kraamweek álles opnieuw gewassen moest worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Printje zo 30 dec 2012 - 9:42

Ik heb alles gewoon met ons eigen wasmiddel (en wasverzachter) gewassen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Paper Crown zo 30 dec 2012 - 9:44

Ik alles met Robijn die we zelf ook gebruiken. Ik heb het 1x met wasmiddel gewassen en terwijl het nog in de wasmachine zat en klaar was nog eens aangezet zodat alle overmatige wasmiddel eraf zou zijn.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  M-G zo 30 dec 2012 - 12:47

Gewoon net als alle andere was met Robijn wasmiddel en wasverzachter en tot nu toe heeft de kleine daar geen last van.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Shopaholic zo 30 dec 2012 - 20:49

Ik heb beiden keren gewoon met eigen wasmiddel en wasverzachter.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Linda zo 30 dec 2012 - 20:51

Ik heb het de eerste tijd met neutral wasmiddel en neutral wasverzachter gewassen. Toen de fles op was, ben ik overgegaan op ons eigen wasmiddel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  PapillonRose zo 30 dec 2012 - 21:13

Ik heb de kleertjes vooraf met Neutral gewassen, en na de geboorte met gewoon wasmiddel. Omdat dit goed ging hoefde ik niet terug naar Neutral. Wasverzachter gebruik ik sowieso niet, maar anders had ik dat ook nog weggelaten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk wasmiddel voor wassen kleertjes? Empty Re: Welk wasmiddel voor wassen kleertjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum