Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DagCafé

+20
Lavendel
Jade
Ibbeltje
GreenGrass
ExpressoB
xxDila
girli
Tullow
Sue
Suus
Burn
Rush
VeryCherry
Lotus
Toet
Zininzon
Pompoen
Alex
Erin
Merai
24 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

DagCafé - Pagina 26 Empty Re: DagCafé

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 8:56

Very Happy

Laatst aangepast door Maura op do 8 dec 2011 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Erin do 8 dec 2011 - 8:59

Jemig wat een verhaal Maura! Ik vind dat ronduit schandalig! Stempel erop, volgende! Ik zou er echt wat van zeggen als ik jou was.
Maar goed ik ben nog steeds door het dolle heen met mijn cadeautje Very Happy
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11

Bericht  Alex do 8 dec 2011 - 9:06

Jeetje Maura, dat lijkt me wel heel raar! Is er verder nog iets uitgekomen?
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:08

Aha, op die fiets, Maura. Nou, mooi dat je er zelf uit bent gekomen met wat er nu precies aan de hand is.

Niet op jou gericht, maar ik vind dat tegenwoordig erg snel een stempel op zaken geplakt wordt. Sommige mensen zóeken er echt naar.. Rolling Eyes
Iedereen heeft wel kenmerken van een aantal van die stempeltjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:09

Evy schreef:Jeetje Maura, dat lijkt me wel heel raar! Is er verder nog iets uitgekomen?

Niet bepaald. Ze wil dus dat ik een test ga doen bij het GGz en dat lijkt mij ook wel handig om van het stigma af te komen. Ik weet nog dat ik een leidinggevende vertelde dat ik het had en hij zei:"Ja, maar dan is werk belangrijk voor jouw dag en nachtritme". En toen dacht ik al, waar heeft die beste man het over? Maar goed, ben wel blij dat dit er nu uit is.

Ik heb net als iedereen weleens een dipdag en ik heb natuurlijk ooit Boulimia Nervosa gehad en als ik nu kijk naar de punten van Boulimia, dan herken ik me daar nog steeds in. Ook al heb ik het niet meer.

Wat heb je gekregen Erin?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:09

Wat voor cadeautje, Erin?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:11

Youandi schreef:Aha, op die fiets, Maura. Nou, mooi dat je er zelf uit bent gekomen met wat er nu precies aan de hand is.

Niet op jou gericht, maar ik vind dat tegenwoordig erg snel een stempel op zaken geplakt wordt. Sommige mensen zóeken er echt naar.. Rolling Eyes
Iedereen heeft wel kenmerken van een aantal van die stempeltjes.

Maar dat ben ik ook helemaal met je eens. Een vriend van me heeft concentratieproblemen en heeft "opeens" PDD nos. Hij is blij met de constatering, maar ik vraag me af of hij het wel daadwerkelijk heeft. Maar ik ben geen dokter en hij is blij, wie ben ik dan?

Gast
Gast

Bericht  Alex do 8 dec 2011 - 9:14

Zo is mijn moeder al jaren depressief en heeft ze nu ineens ADHD. Just saying.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:15

Ja, precies, als dat mensen gerust stelt, moeten ze het vooral doen.
Ikzelf zou het alleen laten testen en dus willen weten, als het mijn dagelijks leven flink zou beïnvloeden.

Gast
Gast

Evy schreef:Zo is mijn moeder al jaren depressief en heeft ze nu ineens ADHD. Just saying.

Wow, dat lijken me ook twee verschillende kanten? Depressief is toch lamlendig en de andere alle dagen heel erg druk?

Gast
Gast

Evy schreef:Zo is mijn moeder al jaren depressief en heeft ze nu ineens ADHD. Just saying.

En kan ze iets met die diagnose?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:17

Maura schreef:

Wow, dat lijken me ook twee verschillende kanten? Depressief is toch lamlendig en de andere alle dagen heel erg druk?

Oh, maar zware ADHD gevallen kunnen wel degelijk heel zwaarmoedig door het leven gaan. Dat kan zelfs al in de kindertijd van ADHD'ers voorkomen.

Gast
Gast

Youandi schreef:Ja, precies, als dat mensen gerust stelt, moeten ze het vooral doen.
Ikzelf zou het alleen laten testen en dus willen weten, als het mijn dagelijks leven flink zou beïnvloeden.

Het beinvloedde mijn leven dusdanig dat ik continu dacht:"Zou dit eronder vallen?" of "Is dit nu mijn gedrag of mijn stoornis?" Dat is toch van de zotte? Niets aan de hand, last van mijn schouders en opeens een stuk gelukkiger. Vreemd hoe dingen kunnen lopen. laughcry

Gast
Gast

Youandi schreef:
Maura schreef:

Oh, maar zware ADHD gevallen kunnen wel degelijk heel zwaarmoedig door het leven gaan. Dat kan zelfs al in de kindertijd van ADHD'ers voorkomen.

Dat wist ik niet. Dan heb ik weer iets geleerd, vandaag. smile

Gast
Gast

Bericht  Erin do 8 dec 2011 - 9:18

Een foto op canvas waar ik het al maanden over heb maar steeds niet bestel laughcry

I love you
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Bericht  Alex do 8 dec 2011 - 9:20

Mijn moeder kan zich er helemaal in vinden. Maar ze kon zich ook vinden in de slaapapneu die ze uiteindelijk toch niet had en in de burn out die ze uiteindelijk toch niet had.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:24

Ik heb erg veel kenmerken van HSP, maar heb het idee dat het me niet gelukkiger zal maken wanneer het vastgesteld wordt. Bovendien wordt het nauwelijks erkend door mijn omgeving, dus ik heb de behoefte niet zo. Ik pas mezelf meestal aan, door bijvoorbeeld een omgeving te zoeken waarin een rustige, eerlijke sfeer heerst. En wanneer mensen me uit gaan dagen met bijvoorbeeld hoge tonen in muziek of andere geluiden die voor mij ondraaglijk zijn, dan loop ik weg. Ik houd de reden voor mezelf of verkap het.

In jouw geval begrijp ik het volkomen. Zou het dan zelf ook willen weten.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:26

Leuk Erin! Heb je hem zelf besteld of gekregen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:27

Ik ben zelf wel hoogsensitief, dat is bij mij ook 'vastgesteld' (dat klinkt zwaar). Ik leefde er eerst ook erg naar, had erg behoefte aan het stempeltje. Het verklaarde voor mij heel veel dingen, een wereld ging open.
Nu heb ik dat minder.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:32

Maar houdt je omgeving er ook rekening mee Zelda?
Mijn omgeving gelooft me niet, als ik bijvoorbeeld een toon in de radio hoor die niemand anders hoort of als ik me zwaar lamlendig voel, wanneer op het werk een negatieve sfeer heerst.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:34

Whahaha, wat een geweldige film op RTL5. Very Happy

En ik snap dat iets dat vastgesteld zowel fijn als vervelend kan zijn. En iedereen heeft zijn redenen om het wel of niet te willen weten. Als er iets mis met mij is, dan wil ik het ook graag weten. Maar als het achteraf niet waar blijkt te zijn, dan heb ik liever dat ze hun mond dichthouden. Al is het ook een beetje mijn schuld, want ik heb het gewoon aangenomen als waarheid. Terwijl het niet officieel is uitgesproken.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 8 dec 2011 - 9:34

Maura schreef:
Youandi schreef:
Maura schreef:

Dat wist ik niet. Dan heb ik weer iets geleerd, vandaag. smile

Ik zit alles is liefde te kijken maar kom toch even langs anders krijg ik zo'n tv-hoofd.
Ik heb ADHD maar ik heb zeker ook depressieve neigingen, ik heb last van winterdepressies en ben ook al een aantal keer overspannen geweest, wat ook onder de noemer depressie valt. Wel moet ik zeggen dat hoewel ik die depressieve neigingen heb en dus ook met enige regelmaat ook echt ben, ik juist door de ADHD mezelf er ook weer enigzins uit sleur in die zin dat ik nooit echt heel diep in een depressie wegzak omdat ik gewoon van nature de neiging heb van alles te ondernemen en niet stil kan zitten. Daardoor heeft een depressie ook minder voedingsbodem zeg maar. Ik ga niet hele dagen sip voor me uit zitten kijken (bij wijze van) want dat kan ik gewoon niet. Neemt niet weg dat zelfs ik wel eens een aantal maanden écht depressief ben (en dan met name in de winter) en dat ik echt óveral de zwarte kant van zie en álles te veel is. Het kan dus écht wel.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:39

Youandi schreef:Maar houdt je omgeving er ook rekening mee Zelda?
Mijn omgeving gelooft me niet, als ik bijvoorbeeld een toon in de radio hoor die niemand anders hoort of als ik me zwaar lamlendig voel, wanneer op het werk een negatieve sfeer heerst.
Mijn vriend wel, die weet dat als ik s' avonds zwaar overprikkeld in bed lig hij niet een heel telefoongesprek moet gaan voeren of de tv hard aan moet zetten, omdat ik dan werkelijk elk klein geluidje hoor. Dat dringt dan helemaal door tot onder mijn huid (kan het niet zo goed uitleggen...) en dan kan ik ontzettend chagrijnig worden. Mijn ouders praten vaak op een erg harde toon tegen elkaar en de TV staat daar altijd hard. Daar heb ik me altijd aan gestoord maar ben ook altijd een aansteller gevonden.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 9:41

Dat herken ik van mezelf ook ja, dat mensen je een aansteller noemen Sad
Wel fijn dat je vriend de ernst er van inziet!

Gast
Gast

Bericht  Erin do 8 dec 2011 - 9:42

Youandi schreef:Leuk Erin! Heb je hem zelf besteld of gekregen?

Gekregen. Maar wist niet dat ie dat gepland had en ik kreeg te horen dat ie een verrassing had.. I love you Dat dus.. En nog wat, maar mag nog niet weten wat het is. Oh ik word gek van de zenuwen whahaha!

Zelda, hoe heb je dat laten testen en hoe ga je er mee om?
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud