Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stopt dat ooit ??

+9
Parisienne
*Troela*
Sylvana
holaagirl
loesje
Linda
Aimee
MiKa
frolic
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 8:58

Mijn nicht (inmiddels 40) deed dat vroeger trouwens ook, die at levende mieren, zoog viltstiften leeg en heeft een keer een fles shampoo leeggedronken. Haar ouders hebben ook meerdere keren haar maag moeten laten leegpompen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 9:25

Susan schreef:Volgens mij kun je niet een lichte vorm van Prader-Willi hebben, dat heb je of dat heb je niet. Ik vind het verder ook nogal een heftige suggestie meteen.

Persoonlijk schrik ik er nogal van dat er zo snel een 'stempel' op dit gedrag wordt gedrukt. We hebben het hier over een kindje van 13 maanden, net 1 jaar oud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 9:35

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:Volgens mij kun je niet een lichte vorm van Prader-Willi hebben, dat heb je of dat heb je niet. Ik vind het verder ook nogal een heftige suggestie meteen.

Persoonlijk schrik ik er nogal van dat er zo snel een 'stempel' op dit gedrag wordt gedrukt. We hebben het hier over een kindje van 13 maanden, net 1 jaar oud.

Precies.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Flower_L wo 7 dec 2011 - 9:35

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:Volgens mij kun je niet een lichte vorm van Prader-Willi hebben, dat heb je of dat heb je niet. Ik vind het verder ook nogal een heftige suggestie meteen.

Persoonlijk schrik ik er nogal van dat er zo snel een 'stempel' op dit gedrag wordt gedrukt. We hebben het hier over een kindje van 13 maanden, net 1 jaar oud.

+1.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 9:38

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:Volgens mij kun je niet een lichte vorm van Prader-Willi hebben, dat heb je of dat heb je niet. Ik vind het verder ook nogal een heftige suggestie meteen.

Persoonlijk schrik ik er nogal van dat er zo snel een 'stempel' op dit gedrag wordt gedrukt. We hebben het hier over een kindje van 13 maanden, net 1 jaar oud.

+1
Ik zou me hier ook absoluut nog geen zorgen om maken.
Bij J.anneman moet ik er soms wel om lachen, de kleinste priegeltjes weet hij te pakken en in zijn mond te stoppen.
Maar ik ben ook als de dood dat hij ergen in stikt en met een tweede die wat ouder is, loop je wat meer risico.
Zo had hij van de week een playmobil-katje van C.iske in zijn mond.

Bij je eerste kun je er voor zorgen dat hij/zij nergens bij kan wat gevaarlijk is, bij een tweede is dat lastiger omdat je niet van een 3-jarige kan verwachten dat hij niets meer laat slingeren.

Voor ons was dat in ieder geval reden om C.ske zijn speelgoede helemaal naar zijn kamer te verplaatsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 9:40

Ik vind het ook nogal wat dat er meteen met aandoeningen gegooid wordt. Ik ken het niet beter als de orale fase.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 9:46

Maar dit is toch wat altijd gebeurt in dit soort topics?
Als iemand een topic opent met daarin dat haar kind niet wil knuffelen, is er altijd iemand die zegt 'misschien heeft hij/zij autisme'. Of als een kindje niet een half uurtje met een activiteit bezig kan zijn 'jeetje, zo'n korte concentratieboog? klinkt als ADHD!'
Ik denk dat frolicje intelligent genoeg is om die diagnoses niet te serieus te nemen. Daarnaast vind ik wel dat ook wel heel makkelijk gezegd wordt dat het normaal is. Het is ook al haar tweede kindje en frolicje weet ook wel dat het normaal is dat babies dingen in hun mond stoppen. Ze opent dit topic omdat ze zich zorgen maakt, omdat het bij M.iek voor haar gevoel extreem is. Door meteen te zeggen 'dat is de orale fase' vind ik dan ook wel een beetje bagatelliserend...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 9:54

Aimee schreef:Maar dit is toch wat altijd gebeurt in dit soort topics?
Als iemand een topic opent met daarin dat haar kind niet wil knuffelen, is er altijd iemand die zegt 'misschien heeft hij/zij autisme'. Of als een kindje niet een half uurtje met een activiteit bezig kan zijn 'jeetje, zo'n korte concentratieboog? klinkt als ADHD!'
Ik denk dat frolicje intelligent genoeg is om die diagnoses niet te serieus te nemen. Daarnaast vind ik wel dat ook wel heel makkelijk gezegd wordt dat het normaal is. Het is ook al haar tweede kindje en frolicje weet ook wel dat het normaal is dat babies dingen in hun mond stoppen. Ze opent dit topic omdat ze zich zorgen maakt, omdat het bij M.iek voor haar gevoel extreem is. Door meteen te zeggen 'dat is de orale fase' vind ik dan ook wel een beetje bagatelliserend...

Dat vind ik even raar, om meteen met ADHD en autisme aan te komen. Mijn kind hééft autisme en zelfs ik had het niet normaal gevonden als iemand op dit forum daarmee aan was komen zetten voordat hij een officiële diagnose had.

Ze kan het aankaarten bij het consultatiebureau, absoluut, daar zijn ze voor, maar ik vind het niet normaal om hier te opperen dat haar kind misschien wel Prader-Willi heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 9:55

Susan schreef:
Aimee schreef:Maar dit is toch wat altijd gebeurt in dit soort topics?
Als iemand een topic opent met daarin dat haar kind niet wil knuffelen, is er altijd iemand die zegt 'misschien heeft hij/zij autisme'. Of als een kindje niet een half uurtje met een activiteit bezig kan zijn 'jeetje, zo'n korte concentratieboog? klinkt als ADHD!'
Ik denk dat frolicje intelligent genoeg is om die diagnoses niet te serieus te nemen. Daarnaast vind ik wel dat ook wel heel makkelijk gezegd wordt dat het normaal is. Het is ook al haar tweede kindje en frolicje weet ook wel dat het normaal is dat babies dingen in hun mond stoppen. Ze opent dit topic omdat ze zich zorgen maakt, omdat het bij M.iek voor haar gevoel extreem is. Door meteen te zeggen 'dat is de orale fase' vind ik dan ook wel een beetje bagatelliserend...

Dat vind ik even raar, om meteen met ADHD en autisme aan te komen. Mijn kind hééft autisme en zelfs ik had het niet normaal gevonden als iemand op dit forum daarmee aan was komen zetten voordat hij een officiële diagnose had.

Ze kan het aankaarten bij het consultatiebureau, absoluut, daar zijn ze voor, maar ik vind het niet normaal om hier te opperen dat haar kind misschien wel Prader-Willi heeft.

Nee ik vind dat ook zeker niet normaal! Maar ik bedoel meer dat ik er niet van op kijk dat het gebeurt... Om heel eerlijk te zijn las ik de openingspost en dacht ik meteen: hier gaat iemand meteen zo'n soort diagnose stellen
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 9:57

Vind je ? Volgens mij is het de laatste jaren steeds meer de trend om overal maar een stempeltje op te drukken, dit om gedrag te verklaren. De maatschappij lijkt steeds meer op prestatie gericht, dingen die anders gaan dan anders zijn meteen appart. Er worden vraagtekens bij gesteld en een kind krijgt een stempel opgedrukt voordat er ooit een arts naar heeft gekeken, of zich hierover heeft gebogen.

Naar mijn idee maakt Frolic zich inderdaad zorgen. Ik probeer haar zorgen helemaal niet te bagitaliseren, juist niet, ik neem haar serieus. Maar om nu gelijk een stempel op haar dochter te drukken terwijl het kind net 1 jaar is geweest gaat mij toch echt wel een beetje te ver. Daarnaast had ik het idee dat Frolic hier kwam polsen of meer kinderen dit gedrag vertonen en zou je, in welke mate.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 9:58

Weer eens met Susan.
Ik denk ook dat als je, je zorgen maakt, je niet echt zit te wachten op wat er allemaal voor ernstigs aan de hand kan zijn maar dat je misschien een topic opent in de hoop dat anderen het herkennen en je gerust stellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 10:03

Aimee schreef: Ze opent dit topic omdat ze zich zorgen maakt, omdat het bij M.iek voor haar gevoel extreem is. Door meteen te zeggen 'dat is de orale fase' vind ik dan ook wel een beetje bagatelliserend...

Maar ook de orale fase heeft verschillende kenmerken, ik heb kinderen op mijn werk gehad die bijvoorbeeld helemaal gene speelgoed of iets in hun mond staken en waar ook niets mee aan de hand is. De opmerking dat ik het 'gewoon' ken als d eorale fase was dan ook niet bedoeld om Frolic het gevoel te geven dat het allemaal wel meevalt, maar meer om die mensen die meteen met een aandoening komen, even te laten inzien dat dit niet meteen bij een aandoening hoeft te horen, maar in feite gewoon normaal gedrag kán zijn wat bij de leeftijd hoort, maar wat in het geval van M.iek misschien inderdaad extreem veel is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 10:06

Er zit nog iets tussen het probleem bagatelliseren en met namen en aandoeningen komen.

Niets mis met het kind van de TO vergelijken met eigen kindjes en eigen ervaringen hier te plaatsen, daar heeft de TO naar mijn inziens wat aan. Ook niets mis met aangeven dat je het met de zorgen van de TO eens bent en haar adviseert een arts te bezoeken.
Aangeven dat kinderen op deze leeftijd in de orale fase zitten is niet het zelfde als zeggen dat het gedrag van dit kindje normaal is.
Met namen van aandoeningen komen vind ik niet gepast. Dat is aan een arts, niet aan een forummer en ik geloof ook niet dat de TO (welke dan ook) daar iets aan heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 10:14

In deze orale fase kan qua kind echt een groot verschil zitten. Zo stak S.enna t/m 2 jaar echt veel in haar mond, verkende al haar speelgoed door het eerst in haar mond te stoppen. Ook kruimels/stukjes papier, noem het maar op niets was veilig. M.ara daarin tegen stopt echt helemaal niets in haar mond, ik heb haar dat nu ik erover nadenk nog geen 1 keer zien doen. Geen speelgoed, geen kruimels, helemaal niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  *Troela* wo 7 dec 2011 - 10:20

Mama_van2 schreef:In deze orale fase kan qua kind echt een groot verschil zitten. Zo stak S.enna t/m 2 jaar echt veel in haar mond, verkende al haar speelgoed door het eerst in haar mond te stoppen. Ook kruimels/stukjes papier, noem het maar op niets was veilig. M.ara daarin tegen stopt echt helemaal niets in haar mond, ik heb haar dat nu ik erover nadenk nog geen 1 keer zien doen. Geen speelgoed, geen kruimels, helemaal niets.

Ik heb het dus andersom, oudste nooit gehad , en jongste is onze kruimeldief haha. Het vervelende ervan is dat oudste dus speelgoed heeft dat ooit welleens rond wil slingeren, dus het is nu ook 10 keer beter opletten.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 10:23

Dat is inderdaad vervelend. Hier laat de oudste ook nogal iets rondslingeren, met name na het knutselen maar M.ara stopt het echt niet in haar mond. Nu stopt ze sowieso moeilijk iets in haar mond, het ligt echt een de samenstelling van het eten wil ze het opeten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 10:23

Maar Maple en Mama_van2 nu leggen jullie uit dat jullie ervaring hebben met dat er per kind verschil zit in de orale fase, dat het bijvoorbeeld bij S.enna en M.ara al niet te vergelijken was en dat jullie je daarom geen zorgen zouden maken. De eerdere reactie vond ik wat bagatelliserend omdat daar allen geschreven werd dat het normaal is/gewoon de orale fase, zonder verdere uitleg. Terwijl frolic ook niet gek is, en ook wel weet dat het in de mond stoppen van voorwerpen erbij hoort.

Nouja, goed, ik kan niet zo goed onder woorden brengen wat ik bedoel! Ik ben het 100% met jullie eens dat het niet oké is dat er hier meteen diagnoses worden gesteld en met aandoeningen wordt gestrooid. Het enige wat ik constateerde is dat het niet de eerste keer is dat dit in soortgelijk topic gebeurd en het me daarom niet verbaasd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het ermee eens ben! Ik vind alleen ook niet dat je kan zeggen 'het is normaal', want ook daarvoor heb je te weinig informatie...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 10:30

Wiens reactie vond je dan zo bagatelliserend? Die van mij, aangezien ik het eerste over de orale fase begon? Volgens mij heb ik toch wel vrij uitvoerig gereageerd en niet alleen maar gezegd dat het normaal is en verder niks.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 10:33

Susan schreef:Wiens reactie vond je dan zo bagatelliserend? Die van mij, aangezien ik het eerste over de orale fase begon? Volgens mij heb ik toch wel vrij uitvoerig gereageerd en niet alleen maar gezegd dat het normaal is en verder niks.

Nee, niet die van jou... Ik denk dat die van Maple het meest is blijven hangen:
Maple schreef:Ik vind het ook nogal wat dat er meteen met aandoeningen gegooid wordt. Ik ken het niet beter als de orale fase.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  frolic do 8 dec 2011 - 1:18

uhm joh jeetje .. ff kijken waar ik ga beginnen .

Nee ik denk niet aan eender wat voor syndroom , of pica ( heb gelukkig ook een achtergrond in de zorg :-) )

Het is bij haar inderdaad in het extreme , maar alles bij haar is in het extreme . Ook daar maak ik me geen zorgen om dat is een kwaaltje van onze volledige vrouwlijke tak van de familie angel

Het is gewoon super irritant , omdat dit bij haar iets is wat gewoon niet te corrigeren valt ze MOET en zal en zou datgene op eten wat ze wil op eten .

Had toen ze een maand of 6 was de goede hoop dat het tegen dr verjaardag wel eens over of in ieder geval minder zou zijn , maar helaas het is alleen maar moeilijker omdat mevrouw nu ook op hoogte dingen kan grijpen.

Maar goed voor alle duidelijkheid .. de enige aandoening waar ik dr van verdenk is dat ze iets te veel op dr mama lijkt :o




frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? - Pagina 2 Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum