Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stopt dat ooit ??

+9
Parisienne
*Troela*
Sylvana
holaagirl
loesje
Linda
Aimee
MiKa
frolic
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Stopt dat ooit ??

Bericht  frolic wo 7 dec 2011 - 2:05

Zolang ze het kan .. doet ze het !
M.iek , ze eet werkelijk alles op , vooral alles wat niet eetbaar is :shock:

Van het moment dat ze in de buggy kon moet ik uit kijken waar ik langsloop , of als ik sta te kletsen buiten of ze nergens bij kan , ze plukt gewoon planten , bloemen , stukken hout van een schutting maakt niet uit als ze het maar kan op eten.

Thuis ook , je loopt hélé dagen te zoeken of er echt echt echt niks kleins ligt wat ze in dr giecheltje kan steken ( en zo groot is mijn huis nu echt niet ) Ze heeft er gewoon een 6e zintuig voor , zodra T.eun nog maar een nano seconde iets even op tafel legt van formaat - past in luchtpijp - heeft ze het al te pakken.

Kan niet meer bij houden hoe vaak ik haar al op dr kop heb moeten houden omdat ze weer eens aan het stikken was ..

En had zo de hoop dat het ondertussen ( ze is 13 maand ) wel al eens minder zou worden !

Voor wie is dit herkenbaar en het liefst nog bij wie is dit ooit over gegaan ?


frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  MiKa wo 7 dec 2011 - 2:12

Als het goed is, stopt het ooit, zeker weten!
Ik weet niet wanneer, maar ik at vroeger ook altijd alles op, lego, konijnenkeutels, steentjes, kralen, alles wat ik te pakken kreeg en in mijn mond kon, was weg...en ik kan me niet herinneren sinds wanneer, maar vandaag de dag heb ik nergens meer last van Wink
Sterkte, mijn moeder heeft het er ook nog altijd over dat ze zoooo moest opletten wat er lag!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 2:14

Heb je het idee dat het nog wel binnen het 'normale' valt, of is ze er echt héél extreem in? Anders zou ik het een keertje aankaarten bij de HA
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  frolic wo 7 dec 2011 - 2:24

Aimee schreef:Heb je het idee dat het nog wel binnen het 'normale' valt, of is ze er echt héél extreem in? Anders zou ik het een keertje aankaarten bij de HA

Extreem , heb het er al eens met het cb over gehad .

Ze is ook altijd extreem hongerig geweest vanaf het moment dat ze geboren is.

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Linda wo 7 dec 2011 - 2:24

Wij hebben er ook zo één. Cool Dankzij onze manier van bijvoeding (rapley), heeft ze een perfecte pincetgreep. Helaas is dat in deze situatie dus niet handig!
Pluisjes, blaadjes, haartjes e.d. laat ik haar gewoon opeten. laughcry Ik heb geen ogen in m'n achterhoofd.
Gevaarlijke dingen uiteraard niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 2:27

frolic schreef:
Aimee schreef:Heb je het idee dat het nog wel binnen het 'normale' valt, of is ze er echt héél extreem in? Anders zou ik het een keertje aankaarten bij de HA

Extreem , heb het er al eens met het cb over gehad .

Ze is ook altijd extreem hongerig geweest vanaf het moment dat ze geboren is.

Kan het dan niet dat ze bepaalde vitamines of de aanmaak/omzetten van bepaalde voedingstoffen mist? Ik weet niet eens of het kan hoor, maar misschien kunnen ze dat met een bloedonderzoekje testen?
Alle kinderen stoppen dingen in hun mond om te ontdekken e.d., maar als je zelf het idee hebt dat het daar te extreem voor is en er meer achter zit zou ik toch even aan de bel trekken!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 2:36

Ik wilde zeggen geef dat arme kind dan te eten haha. Maar ik moet zeggen dat ik het ook echt wel extreem vind. Misschien moet je het nog eens duidelijk aankaarten bij de wijk of de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  loesje wo 7 dec 2011 - 3:13

misschien zeg ik iets heel raars maar kan het geen lichte vorm van Prader-willi zijn? die voelen namelijk niet wanneer ze vol zijn en eten werkelijk alles.
Kan natuurlijk ook gewoon een fase van je kindje zijn.

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  holaagirl wo 7 dec 2011 - 3:52

Ik heb hier ook zo'n prullenbakje rondlopen. Hij stopt ook alles in zijn mond. Eetbaar of niet, en als het groot is knauwt hij het wel aan.
Hij gebruikt zijn mond ook vooral als 'voel-zintuig'. Hij ontdekt álles met zijn mond;structuren, smaken etc.
Heb hem regelmatig met hondenbrokjes, schoolkrijt etc betrapt en moet hem inderdaad echt in de gaten houden.
Hij slikt het alleen niet altijd door. Vaak spuugt hij het wel weer uit...
Toch is mij momenteel ook gefixeerd op eten! Hij wilt de hele dag eten en vraagt er ook om. Toch denk ik dat het niet echt met elkaar te maken heeft bij hem.
N kwijt ook enorm dus dat geeft ook zo'n lekkere troep.

Of het extreem is of niet, daar durf ik niets over te zeggen. Maar ik herken het in ieder geval wel!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Sylvana wo 7 dec 2011 - 4:11

Ik moet gelijk aan pica denken, maar dat is wel heel extreem.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 4:50

loesje schreef:misschien zeg ik iets heel raars maar kan het geen lichte vorm van Prader-willi zijn? die voelen namelijk niet wanneer ze vol zijn en eten werkelijk alles.
Kan natuurlijk ook gewoon een fase van je kindje zijn.

naar mijn weten eten prader willi mensen ook alleen maar eten. Zo kunnen ze wel bijv een hele bak boter leeg eten, of blik soep koud.
Maar goed dat is de variant die ik ken... Ook eten pw-kindjes na hun geboorte vaak niet of nauwelijks waardoor bijvoeding via sonde gaat. En zoals ik begrijp vanuit frolic is Miek vanaf geboorte onverzadigbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 4:56

Volgens mij is ze te jong voor pica, het gedrag op zich is niet vreemd voor de leeftijd, alleen de mate is wel extreem. Ook Prader Willi zou ik zo niet aan denken... dan zou ze toch veel meer andere symptomen moeten/kunnen hebben? Ik zou het denk ik wel nog een keer aankaarten bij de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 5:20

Amé stopt ook dingen in haar mond die niet eetbaar zijn, ik heb haar ook al regelmatig op haar kop moeten houden omdat ze weer iets in dat mondje had gepropt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  *Troela* wo 7 dec 2011 - 5:49

Hier hetzelfde, moet eigenlijk heel de dag door stofzuigen want alles stopt ze in haar mond. Ook als ze eten ziet, moet ze eten. Hoopte ook dat het wat minder zou worden, maar dat is nog niet het geval. (14,5 maand)

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Parisienne wo 7 dec 2011 - 6:18

N. stopt ook nog steeds alles in haar mondje. Uit alle dikke kartonnen babyboekjes zijn al grote happen genomen en zitten er knaag-afdrukken in de hoeken. Alles wat ze maar in haar handen heeft, heeft ze in haar mond. Ze kabbelt erop, zuigt erop en als ze kan dan neemt ze er happen uit en slikt dit door. Ik had ook gehoopt dat het minder zou worden, maar hier helaas ook nog niet.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 6:30

Het is voor zulke kleine kinderen normaal gedrag om oneetbare dingen in de mond te stoppen/op te eten. Er zijn ook grote kinderen en volwassenen die het doen en dan is het wel afwijkend gedrag, maar aangezien zij nu nog op een leeftijd is waarop dat normaal is, is er nu totaal geen reden om aan te nemen dat dat bij haar het geval is. Freud had het natuurlijk niet voor niks over de orale fase.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Parisienne wo 7 dec 2011 - 6:31

Tot welke leeftijd ongeveer is het nog enigszins 'normaal' voor kleine kinderen?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 6:34

Parisienne schreef:Tot welke leeftijd ongeveer is het nog enigszins 'normaal' voor kleine kinderen?

Ik zou denken tot een jaar of 3, dat is ook de leeftijdsgrens die wordt aangegeven op speelgoed dat losse onderdelen bevat waar kinderen in kunnen stikken. Maar het verschilt denk ik ook wat het is en hoe eetbaar het eruit ziet, ik denk dat kinderen nog wel langer besjes in hun mond stoppen, of vaatwastabletten die op snoepjes lijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  MADDIE wo 7 dec 2011 - 6:42

loesje schreef:misschien zeg ik iets heel raars maar kan het geen lichte vorm van Prader-willi zijn? die voelen namelijk niet wanneer ze vol zijn en eten werkelijk alles.
Kan natuurlijk ook gewoon een fase van je kindje zijn.


Zat ik ook even aan te denken.... Mijn advies is ook om naar de huisarts te gaan...
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 6:50

Volgens mij kun je niet een lichte vorm van Prader-Willi hebben, dat heb je of dat heb je niet. Ik vind het verder ook nogal een heftige suggestie meteen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gast wo 7 dec 2011 - 6:53

Susan schreef:Volgens mij kun je niet een lichte vorm van Prader-Willi hebben, dat heb je of dat heb je niet. Ik vind het verder ook nogal een heftige suggestie meteen.
Eens.

We hebben het over een kind van 13 maanden. Een leeftijd waarin kinderen vooral hun mond gebruiken om de wereld te ontdekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 6:58

Sowieso is de drang van het eten van oneetbare dingen een kenmerk wat kan passen bij verschillende 'syndromen', die diagnose kun je niet stellen alleen op het stukje tekst wat frolicje schreef. Prader-Wili is iets wat veel mensen kennen, en zullen veel mensen daar dan ook aan denken als ze horen dat een kind alles in zijn/haar omgeving wil opeten, maar het komt in de praktijk maar heel weinig voor...

Frolicje laat je niet gek maken door zelf diagnoses he Wink Nogmaals: als je je echt zorgen maakt, kaart het aan bij de huisarts of bij het CB! Als zij het ook zorgelijk vinden zullen zij zorgen voor verder onderzoek.

Edit: Niet dat ik wil zeggen dat er een syndroom achter zit natuurlijk! Waarschijnlijk is het gewoon normaal gedrag, maar misschien is het wel een gebrek van bepaalde voedingsstoffen o.i.d. en kan het door middel van vitamines ofzo verholpen worden...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Susan wo 7 dec 2011 - 7:03

Volgens mij heeft het in de mond stoppen van oneetbare dingen bij kleine kinderen vaak nog helemaal niks met eten te maken. Omdat ze nog heel kleine vingertjes hebben is de mond in die periode nog het meest geschikte lichaamsdeel om objecten af te tasten. Het is gewoon een manier van de wereld verkennen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 7:05

Susan schreef:Volgens mij heeft het in de mond stoppen van oneetbare dingen bij kleine kinderen vaak nog helemaal niks met eten te maken. Omdat ze nog heel kleine vingertjes hebben is de mond in die periode nog het meest geschikte lichaamsdeel om objecten af te tasten. Het is gewoon een manier van de wereld verkennen.

Ja, dat weet ik. Maar omdat Frolicje aangeeft dat zij zelf het gevoel heeft dat het extreem is, en dus abnormaal, denk ik niet dat het kwaad kan om het nog eens aan te kaarten bij een deskundige. Al is het dus voor haar eigen gemoedsrust.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  PapillonRose wo 7 dec 2011 - 8:37

Hier heb ik er ook eentje rondlopen.. Ze stopt alles in haar mond waarvan ze maar het idee heeft dat het er weleens in zou kunnen passen laughcry Ik heb wel gemerkt dat het echt een manier van ontdekken is bij A. en dat ze ook echt niet altijd probeert om iets door te slikken. Dat doet ze eigenlijk vooral bij dingen die je ook echt op zou kunnen eten (helaas denkt ze dat ook bij caviakeutels die ons beestje weleens uit zijn bakt graaft), dingen als plastic knaagt ze even aan en dan haalt ze het weer uit haar mondje. Wel ben ik ook erg oplettend, kijk constant of ik niks heb laten slingeren, voor het geval dat ze het wel binnen zou krijgen. Gelukkig nog geen enge dingen gehad! Bij jou lijkt het me inderdaad best extreem Frolicje, dan vind ik het hier eigenlijk nog wel mee vallen (zeker omdat ze echt niet alles probeert op te eten / door te slikken).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Stopt dat ooit ?? Empty Re: Stopt dat ooit ??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum