Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)

+13
Cherique
Raindrop
GoldenIndy
Zonnetje
Winegum
Jezzie
moeke
Inge
Linnie1985
Happy
Serena
Pussycat
Lonne
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad) - Pagina 2 Empty Re: Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 7:58

Lonne schreef:
Snowflake schreef:3 kwartier vind ik helemaal niet veel! Ik ben zelf ook verhuisd naar mijn vriend (ook van een dorp naar een stad).
Ik moet zelf anderhalf tot 2 uur reizen naar mijn ouders.
Zie je er erg tegenop om in een stad te wonen?

Ik ken mijn vriend trouwens ook via internet haha.

Grappig dat jij je vriend ook via internet hebt leren kennen.
Ik zie er een beetje tegen op omdat ik denk dat het een heel verschil is een stad en een dorp.
Hier is het meer ons kent ons zeg maar...
Maar van de andere kant is brouwhuis ook maar een wijk in helmond, en is ook niet langs "de stad" dus misschien is dat stadste gevoel ook wel minder daar.

oow Brouwhuis is niet in de stad :P Mijn broer woont daar. smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad) - Pagina 2 Empty Re: Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 7:59

Lonne schreef:@ Goldenindy De huizen zijn echt stukken goedkoper dan bijvoorbeeld bij mij in het dorp, daar koop je rond de 200.000 euro niet veel bijzonders, of een huis waar alles nog aan verbouwd moet worden.
En in Helmond heb ik al veel leuke huizen gezien onder de 200.000 euro die modern zijn ingericht met een goeie keuken en badkamer enzo, dus dat is natuurlijk ook een van de redenen dat ik het overweeg om daar te gaan wonen. Daar zouden we het financieel gewoon veel makkelijker krijgen en ook voor de toekomst als er nog eens kinderen zouden komen en ik minder wil gaan werken. Dat is ook wel belangrijk om mee te nemen als je voor een huis gaat.

@June Leuk dat je de wijk Brouwhuis ook kent, was net toevallig nog op Funda rond aan het kijken in die buurt. En je hebt er inderdaad leuke huizen voor een niet zo'n dure prijs.
Deze week toch eens even een wandelingetje gaan maken in die buurt.
Je hebt er lekker alles dichtbij, winkel, stations, bedrijven enzo zoals goldenindy al zei.

Mijn broer heeft daar nog een huis te koop :P Weet zo niet de prijs.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:00

PrinsesBo schreef:
Lonne schreef:Leuk om zoveel reacties te krijgen van jullie allemaal!!
Ik ben dus zeker niet de enige die in deze situatie is beland.
Het blijft een grote stap en iets om goed over na te denken inderdaad.
Ik ken de stad Helmond ook nog niet helemaal goed, het enige wat we hier horen zijn vooroordelen en negatieve dingen.Dus dat is voor mij ook weer iets wat een beetje afschrikt, al moet ik zeggen dat ik daar zelf nog niets van heb gemerkt als ik bij mijn vriend ben.
De mensen zijn gewoon wel anders dan in een dorp, maar misschien ook weer een kwestie van wennen en het de tijd geven.

Hahahahah!
Helmonders lopen niet de hele dag in trainingspak, de meesten werken gewoon voor hun geld, ze eten geen katten, zijn vaak niet asociaal enz.. Wink

Ik ben een geboren en getogen Helmonder.
Ben nu samen gaan wonen in een omliggend dorp, maar vind Helmond toch altijd nog erg leuk.
Ligt er wel een beetje aan in welke wijk je gaat wonen.
Maar verder is er niks mis met Helmond... Ligt maar net aan je eigen insteek.

Edit: Heel anders dan in een dorp valt mee.
Ligt ook weer in welk deel je woont.
Vaak is het ook ons-kent-ons..

Ik ben benieuwd waar jij dan woont. Ik woon ook vlakbij Helmond.

Gast
Gast

Bericht  GoldenIndy ma 3 jan 2011 - 8:03

Lonne schreef:@ Goldenindy De huizen zijn echt stukken goedkoper dan bijvoorbeeld bij mij in het dorp, daar koop je rond de 200.000 euro niet veel bijzonders, of een huis waar alles nog aan verbouwd moet worden.
En in Helmond heb ik al veel leuke huizen gezien onder de 200.000 euro die modern zijn ingericht met een goeie keuken en badkamer enzo, dus dat is natuurlijk ook een van de redenen dat ik het overweeg om daar te gaan wonen. Daar zouden we het financieel gewoon veel makkelijker krijgen en ook voor de toekomst als er nog eens kinderen zouden komen en ik minder wil gaan werken. Dat is ook wel belangrijk om mee te nemen als je voor een huis gaat.

@June Leuk dat je de wijk Brouwhuis ook kent, was net toevallig nog op Funda rond aan het kijken in die buurt. En je hebt er inderdaad leuke huizen voor een niet zo'n dure prijs.
Deze week toch eens even een wandelingetje gaan maken in die buurt.
Je hebt er lekker alles dichtbij, winkel, stations, bedrijven enzo zoals goldenindy al zei.

Ja, zoals ik al zei: ik begrijp het wel.
Ik ken Helmond niet zo heel erg goed hoor. Ik zeg al, ik heb er een paar vrienden wonen maar echt geweldig goed ken ik het ook niet. Maar het klopt wel dat de huizen er erg voordelig zijn.
Ik heb er zelf ook weleens gekeken maar wilde toch niet in Helmond wonen smile

Brandenvoort is ook mooi, maar vrees dat je daar geen leuke eengezinswoning voor EUR 200.000 kunt vinden Very Happy
GoldenIndy
GoldenIndy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 40
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:12

http://www.funda.nl/koop/helmond/huis-47626427-berkelstraat-11/fotos/

Dit is het huis van mijn broer en diens vrouw. Mooie woning Very Happy

Gast
Gast

Bericht  GoldenIndy ma 3 jan 2011 - 8:19

Dat is inderdaad een leuk huisje. Ziet er wel redelijk ruim uit (ook de tuin). En goed afgewerkt zo te zien.

Waar gaat je broer naar toe?
GoldenIndy
GoldenIndy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Raindrop ma 3 jan 2011 - 8:19

Lonne schreef:
Snowflake schreef:3 kwartier vind ik helemaal niet veel! Ik ben zelf ook verhuisd naar mijn vriend (ook van een dorp naar een stad).

Ik zie er een beetje tegen op omdat ik denk dat het een heel verschil is een stad en een dorp.
Maar van de andere kant is brouwhuis ook maar een wijk in helmond, en is ook niet langs "de stad" dus misschien is dat stadste gevoel ook wel minder daar.

Wij wonen nu echt dicht tegen de stad aan en dat vind ik minder, maar een wijk is heel anders, zelf zou ik ook liever in een wijk wonen ipv dicht tegen de stad aan.
Willen jullie al snel gaan samenwonen?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lonne ma 3 jan 2011 - 8:25

Snowflake schreef:
Lonne schreef:

Wij wonen nu echt dicht tegen de stad aan en dat vind ik minder, maar een wijk is heel anders, zelf zou ik ook liever in een wijk wonen ipv dicht tegen de stad aan.
Willen jullie al snel gaan samenwonen?

Nou we gaan niet binnen 2 maanden een huis kopen, maar we zijn ons een beetje aan het orienteren.
We willen binnenkort een afspraak maken met een hypotheekadviseur om te weten wat we kunnen en voor wat goede uitleg.
Dan kunnen we ook wat gerichter gaan zoeken..
Want ik zou graag in mijn dorp blijven wonen maar waarschijnlijk is het financieel niet haalbaar.
Dus dan weten we dat ook meteen en kunnen het overwegen om in Helmond te gaan kijken.
Maar als ik daar voor kies, wil ik eerst daar ook een baan hebben gevonden.
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 8:25

GoldenIndy schreef:Dat is inderdaad een leuk huisje. Ziet er wel redelijk ruim uit (ook de tuin). En goed afgewerkt zo te zien.

Waar gaat je broer naar toe?

Meijel, waar zij vandaan komt en waar zij der muziek en koor e.d. heeft. Ze zijn aan het bouwen.

Gast
Gast

Bericht  Cherique ma 3 jan 2011 - 8:35

Hier ook een geboren en getogen Helmonder. Heel veel mensen hebben inderdaad vooroordelen over de stad, maar ik vind er niets mis mee. Ik ben vanuit Helmond naar Den Haag verhuisd (ook man leren kennen via internet) en ik kan je vertellen, dat zou ik niet nog een keer doen. Helmond is wat dat betreft niet zo'n grote overstap van dorp naar stad. Ik heb zelf in Stiphout gewoond waar ik nog wel vaak te vinden ben. Ik ken Helmond op mn duimpje en denk dat je dat snel genoeg door hebt, want zo heel erg groot is het niet smile Ik kan je vertellen dat de mensen in een stad altijd anders zijn dan in een dorp, maar het verschil is wel (vind ik) dat de brabantse mentaliteit er niet minder om is. Het is bijv heel anders om van een stad als Helmond naar een grotere stad te verhuizen (wat ik dus heb gedaan) en dan merk je echt een hele andere mentaliteit.

Het is en blijft een grote, maar ook enge stap. 3 kwartier reizen is niet zo heel erg ver weg van familie en vrienden. Als het goed zit tussen jullie.. tsja! Waarom dan niet!
Wat ook gezegd werd om rond te wandelen en te fietsen kan ook makkelijk in Helmond. Het enige wat ik niet leuk vind aan Helmond is 't Haagje (mede omdat ik daar in die wijk gewerkt heb) maar voor de rest valt het reuze mee.
Als ik de kans ooit heb, dan zou ik zo weer terug naar Helmond (Stiphout) verhuizen!! ivm familie en vrienden en de brabantse mentaliteit.

Brouwhuis is trouwens een leuke wijk om in te wonen.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  GoldenIndy ma 3 jan 2011 - 8:49

Cherique schreef:Hier ook een geboren en getogen Helmonder. Heel veel mensen hebben inderdaad vooroordelen over de stad, maar ik vind er niets mis mee. Ik ben vanuit Helmond naar Den Haag verhuisd (ook man leren kennen via internet) en ik kan je vertellen, dat zou ik niet nog een keer doen. Helmond is wat dat betreft niet zo'n grote overstap van dorp naar stad. Ik heb zelf in Stiphout gewoond waar ik nog wel vaak te vinden ben. Ik ken Helmond op mn duimpje en denk dat je dat snel genoeg door hebt, want zo heel erg groot is het niet smile Ik kan je vertellen dat de mensen in een stad altijd anders zijn dan in een dorp, maar het verschil is wel (vind ik) dat de brabantse mentaliteit er niet minder om is. Het is bijv heel anders om van een stad als Helmond naar een grotere stad te verhuizen (wat ik dus heb gedaan) en dan merk je echt een hele andere mentaliteit.

Het is en blijft een grote, maar ook enge stap. 3 kwartier reizen is niet zo heel erg ver weg van familie en vrienden. Als het goed zit tussen jullie.. tsja! Waarom dan niet!
Wat ook gezegd werd om rond te wandelen en te fietsen kan ook makkelijk in Helmond. Het enige wat ik niet leuk vind aan Helmond is 't Haagje (mede omdat ik daar in die wijk gewerkt heb) maar voor de rest valt het reuze mee.
Als ik de kans ooit heb, dan zou ik zo weer terug naar Helmond (Stiphout) verhuizen!! ivm familie en vrienden en de brabantse mentaliteit.

Brouwhuis is trouwens een leuke wijk om in te wonen.
Helmond is meer een ons-kent-ons stad dan Den Haag (vermoed ik)
Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de cultuurverschillen tussen Brabant en de Randstad.

Wil jij wel in Den Haag blijven wonen?

Een vriendin van mij woont tegenover de MacDonalds in die wijk (ben even de naam kwijt) .... niet echt een goede buurt.
GoldenIndy
GoldenIndy
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Cherique ma 3 jan 2011 - 9:10

Dat van Brabant vs Randstad ons-kent-ons klopt! Ik mis het soms nog zo!
Ik heb t maar 2jaar uitgehouden in Den Haag en we zijn toen naar een stad daarbuiten verhuisd waar we nu alweer 4jaar wonen! Ik wilde weg uit de grote stad! Maar wat wil je, als je een klein stadje gewend bent Wink
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330

Bericht  Bruintje Beer ma 3 jan 2011 - 9:15

Hier ook 1 die 3,5 jaar geleden van een dorp naar een stad is verhuist voor haar vriend/man. Ik woon nu 140 km van mijn familie vandaan.

Ik ben nu aardig gewend hier. Heb wat vriendinnen en heb een leuke baan. Maar toch als mijn man zegt dat we morgen naar mijn oude dorp gaan verhuizen spring ik een gat in de lucht. Gewoon omdat mijn familie daar woont.

Heb mijn man ook via internet leren kennen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Joli86 ma 3 jan 2011 - 10:20

Helmond brouwhuis is een leuke wijk in Helmond, dichtbij winkelcentrumpje, station.
Eerst werkte ik vast in brouwhuis, nu nog maar af en toe om in te vallen!
Zelf woon ik trouwens dorp verderop....

Over we wijk hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken! goeie keus! Wink

Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  minoessepoes ma 3 jan 2011 - 22:20

Ik ben afgelopen April achter mijn vriend aan verhuisd. Hij komt oorspronkelijk hier wel uit de buurt maar ik ken hem omdat hij met zijn ouders naar het dorp waar ik vandaan kom is verhuisd toen hij 14 was. Hij heeft tot zijn 17de thuis gewoond en is daarna op kamers gegaan maar hij kwam nog wel elk weekend vrienden opzoeken. Maar hij had dus weinig binding met het dorp, hij heeft er maar 3 jaar gewoond.

Hij studeerde in Friesland en ik in Nijmegen en wij hebben ruim 4 jaar op en neer gereisd maar hij kwam vooral naar mij toe, omdat zijn ouders en vrienden daar ook nog woonden. Ik leerde hem een week voordat hij in Friesland op kamers zou gaan kennen. Hij heeft tijdens zijn studie stage gelopen in Amsterdam en kreeg daar ook een goede baan aangeboden. Voor hem is het moeilijk om werk te vinden in de buurt waar ik vandaan kom en ik werk gedetacheerd en ik kon na mijn laatste project overgeplaatst worden.
Hij woonde toen al 1,5 jaar in Amsterdam en ik ben naar hem toe verhuisd. Ik ben dus van een dorp naar Amsterdam verhuisd.

Vooraf was ik wel benieuwd of ik me hier thuis zou voelen en of ik wel kon wennen met mijn familie ver weg (uit en thuis zo'n 2 uur) enz. We hadden dus ook afgesproken om het gewoon te proberen en het na een tijd te evalueren. Maar ik vind het geweldig! Heb snel veel leuke mensen leren kennen, vind mijn baan leuk, we zijn na 2 maanden in een nieuw appartementje gaan wonen en eerlijk gezegd mis ik mijn familie helemaal niet, ik bel mijn moeder zo om de dag en we gaan 1 a 2 keer in de maand daarheen, soms een dagje en soms een heel weekend, ook het contact met de vrienden houden we aan, we gaan naar verjaardagen als het uitkomt en doen mee met dingen zoals Sinterklaas en een weekendje weg, maar het staat wel op een lager pitje. Dat is ook prima, ik ben heel blij met de keus die ik gemaakt heb en zie me hier niet meer snel weg gaan!

Als ik jouw was zou ik het gewoon proberen, desnoods rijd je elke dag nog op en neer naar je werk, 45 minuten reistijd valt ook nog wel te overzien. Gewoon samen beginnen in zijn appartementje en dan gewoon kijken hoe het samenwonen bevalt, of je je thuis voelt in Helmond, of je mensen leert kennen enz.
Daarna zou ik pas gaan denken over een huis kopen, ruimte voor kinderen en aanverwante artikelen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Kerel ma 3 jan 2011 - 22:54

Ik zou maar eens gaan nadenken wat je wilt. In je replies lees ik steeds dat je grootste doel is te blijven waar je bent.. en dat alleen als dat niet lukt, Helmond een optie zou zijn. Tsja, dat lijkt me geen basis voor een toekomst. Daarbij: wat vind je vriend? Ga maar eens rustig om de tafel zitten. En ja, misschien moet je inderdaad maar eens wat vaker bij hem in z'n appartement zijn?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Inge di 4 jan 2011 - 0:31

Kerel schreef:Ik zou maar eens gaan nadenken wat je wilt. In je replies lees ik steeds dat je grootste doel is te blijven waar je bent.. en dat alleen als dat niet lukt, Helmond een optie zou zijn. Tsja, dat lijkt me geen basis voor een toekomst. Daarbij: wat vind je vriend? Ga maar eens rustig om de tafel zitten. En ja, misschien moet je inderdaad maar eens wat vaker bij hem in z'n appartement zijn?
Ben ik niet helemaal met je eens... natuurlijk moet je er goed over nadenken.
Maar tot de dag dat ik besloten had de kant van mijn vriend op te gaan verhuizen heb ik gehoopt / gedacht dat we bij mij in de buurt gingen wonen... Uiteindelijk gesolliciteerd bij hem in de buurt, gelijk aangenomen en binnen 2 weken de stap genomen om zijn kant op te verhuizen. Dat heeft heel goed uitgepakt.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: