Zijn hier mensen met kookeiland?
+9
Ellebel
meisjesmama
Bubbelicious
Dennenappel
Marin
rapa nui
Coco
Silver
Paper Crown
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zijn hier mensen met kookeiland?
Wij mogen onszelf ook gelukkig prijzen met een kookeiland Ik zou wel als tip willen meegeven, bespaar niet op je afzuigkap. Net als een open keuken ruik je alles, vooral als je iets aan het braden bent. Wat betreft schoonmaken had ik ook gedacht dat het meer zou zijn, maar dat valt echt heel erg mee. Leuk, hoop een foto te zien als het zover is!
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Wij gaan precies hetzelfde doen. Alleen word bij ons krijgt de oven ook nog een magnetronfunctie. En we twijfelen of de koffieaparaat soms een stoomoven moet worden.
Voor de rest word het ook een water en kookeiland. Het eiland word bijna 3 meter en 1 meter breed. Met een cooker en aan de andere kan je bij ons zitten.
Geen ervaring dus maar ook zeker onze droomkeuken.
Voor de rest word het ook een water en kookeiland. Het eiland word bijna 3 meter en 1 meter breed. Met een cooker en aan de andere kan je bij ons zitten.
Geen ervaring dus maar ook zeker onze droomkeuken.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg ook een kookeiland in mijn nieuwbouwhuis! Helaas is mijn huis ook nog 'in de maak' en kan ik geen ervaringen met je delen.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
wat leuk om positieve reacties te horen!
ook wij krijgen er binnenkort 1. is 1,20 diep en 2,40 lang. daarin de vaatwasser, spoelbak en kookplaat. aan de ene kant van het huis 2 hoge kasten met combi-oven en koelkast en de middelste een lage kast (aanrechthoogte)
(en aan andere kant van het huis ook 2 hoge kasten en 1 lagere)
kijk er ook ergnaar uit!
ook wij krijgen er binnenkort 1. is 1,20 diep en 2,40 lang. daarin de vaatwasser, spoelbak en kookplaat. aan de ene kant van het huis 2 hoge kasten met combi-oven en koelkast en de middelste een lage kast (aanrechthoogte)
(en aan andere kant van het huis ook 2 hoge kasten en 1 lagere)
kijk er ook ergnaar uit!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
wij hebben een soort kookeiland (aan 1 wand is het aan de muur vast).
We koken er niet op, maar hebben de wasbak en kraan er wel en de vaatwasser zit er in.
Ook hebben we een grote kastenwand.
De kastenwand is echt geweldig door de enorme hoeveelheid ruimte die je hebt.
Bij ons zit er een vriezer, koelkast, combioven en koffiezetapparaat in. Daarnaast nog heeeeeel veel ruimte.
Door het eiland trouwens niet echt het idee dat we meer moeten schoonmaken hoor.
We koken er niet op, maar hebben de wasbak en kraan er wel en de vaatwasser zit er in.
Ook hebben we een grote kastenwand.
De kastenwand is echt geweldig door de enorme hoeveelheid ruimte die je hebt.
Bij ons zit er een vriezer, koelkast, combioven en koffiezetapparaat in. Daarnaast nog heeeeeel veel ruimte.
Door het eiland trouwens niet echt het idee dat we meer moeten schoonmaken hoor.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Oh trouwens,mocht je willen gaan koken op het eiland.
je hebt ook afzuigkappen die zonder rookkanaal werken.
Die hebben wij eentje, zit een filter in en die zuivert de lucht weer.
Daardoor hoef je dus niet vanaf een moeilijke plek een luchtkanaal naar buiten te werken. Heel ideaal!
Die filters kun je gewoon elk half jaar uitwassen, en na 3 jaar moet je een nieuwe afschaffen (zijn niet achterlijk duur hoor).
Volgens mij valt het prijsverschil met een gewone afzuigkap ook wel mee.
Daardoor hoef je dus niet vanaf een moeilijke plek een luchtkanaal naar buiten te werken. Heel ideaal!
Die filters kun je gewoon elk half jaar uitwassen, en na 3 jaar moet je een nieuwe afschaffen (zijn niet achterlijk duur hoor).
Curious- Kletskop
Curious jullie hebben dus het recirculatiesysteem. Heb je nou ook meer vocht in huis omdat hij de lucht schoonmaakt en weer terug de kamer in blaast? En hoe zit het met de lucht is de bakgeur er uit?
meisjesmama- Kletskop
Curious schreef:Oh trouwens,mocht je willen gaan koken op het eiland.
Het is kook en spoel, dus koken gaan we er zeker op. Ja, we zaten er een btje mee dat we geen gat in het plafond willen maken dus dit is echt heel goed nieuws Curious! HAHA, en ik zal je nog eens vertellen, mijn man zag jullie kastenwand en toen zei hij, jaaaa zo een nemen we ook haha!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wat ik me nu afvraag, hoe doe je het met de leidingen? We moeten ook vaatwasser enw ater toevoer daar zien te krijgen..
Ik weet niet hoever jullie al met de bouw zijn, maar in princiepe is het handig om dat als eerste te doen, en daarna de vloer erin.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
FryskeFlinter schreef:Ik weet niet hoever jullie al met de bouw zijn, maar in princiepe is het handig om dat als eerste te doen, en daarna de vloer erin.
Ik heb de bouwer net gesproken, ze gaan kijken of het (tegen betaling) mogelijk is en dan moeten wij zsm aangeven waar we de leidingen willen hebben. Pff..fingers crossed!
Owh, wel fijn dat je dus niet te laat bent.
Want als ze de leidingen van de vloerverwarming leggen (neem aan dat jullie die ook nemen) moeten ze de waterleidingen ook leggen, dan kan de betonvloer erin, en kan je weer verder.
Mijn vriend heeft het huis hier zelf gebouwd, weet er niet veel vanaf, maar langzaam snap ik het wat meer, omdat hij nu zijn broertje helpt met het bouwen van een huis.
Want als ze de leidingen van de vloerverwarming leggen (neem aan dat jullie die ook nemen) moeten ze de waterleidingen ook leggen, dan kan de betonvloer erin, en kan je weer verder.
Mijn vriend heeft het huis hier zelf gebouwd, weet er niet veel vanaf, maar langzaam snap ik het wat meer, omdat hij nu zijn broertje helpt met het bouwen van een huis.
Silver- Ratel
FryskeFlinter schreef:Owh, wel fijn dat je dus niet te laat bent.
Nee, wil juist nooit meer van mijn leven vloerverwarming! (we hebben dat nu en ik vind het alleen maar nadelen..) debetonvloer ligt al.. de dekvloer nog niet dat is het belangrijkst
Owh? waarom heb je nadelen dan aan vloerverwarming?
Ja, ik bedoel ook de dekvloer... haha...
Silver- Ratel
FryskeFlinter schreef:Owh? waarom heb je nadelen dan aan vloerverwarming?
Wij hebben het in ons huidige huis overal lopen, zolder, slaapkamers etc.. maar we hebben echt overal lekkage gehad.. ik mis gewoon een normale verwarming.. ik kan nooit eens iets snel laten drogen (geen droger) was droogt niet snel tenzij we de vloerverwarming heel hoog zetten, maar de hoofdnadeel is toch: het duurt lang voordat het opwarmt icm laminaat.. dat geeft niet snel warmte af..
2CKC2 schreef:FryskeFlinter schreef:Owh? waarom heb je nadelen dan aan vloerverwarming?
Wij hebben het in ons huidige huis overal lopen, zolder, slaapkamers etc.. maar we hebben echt overal lekkage gehad.. ik mis gewoon een normale verwarming.. ik kan nooit eens iets snel laten drogen (geen droger) was droogt niet snel tenzij we de vloerverwarming heel hoog zetten, maar de hoofdnadeel is toch: het duurt lang voordat het opwarmt icm laminaat.. dat geeft niet snel warmte af..
Oké, wij hebben de vloerverwarming alleen beneden, en die staat constant op 20 graden, zowel overdag als 's nachts. Wij hebben ook geen droger, maar dan nog is de was 's ochtends wel droog als ik het s'avonds ophang. Misschien ligt dat aan het feit dat wij plavuizen hebben?
Sorry was even oftopic, maar wou even de nadelen horenvan vloerverwarming.
Silver- Ratel
\FryskeFlinter schreef:2CKC2 schreef:FryskeFlinter schreef:Owh? waarom heb je nadelen dan aan vloerverwarming?
Oké, wij hebben de vloerverwarming alleen beneden, en die staat constant op 20 graden, zowel overdag als 's nachts. Wij hebben ook geen droger, maar dan nog is de was 's ochtends wel droog als ik het s'avonds ophang. Misschien ligt dat aan het feit dat wij plavuizen hebben?
Sorry was even oftopic, maar wou even de nadelen horenvan vloerverwarming.
Denk dat het daar wel mee te maken heeft, steen laat warmte beter door dan laminaat.
Wij moesten keukentekeningen inleveren. En de water enz gaan bij ons onder de vloer en we laten de dekvloer er uit dus kan het dan goed gelegd worden verder in de dekvloer. Maar wij laten die er eruit want wij gaan nog vloerverwarming laten leggen.
Maar hebben dit als bijverwarming, dus de radiatoren zijn er allemaal nog. Iets wat wij heel belangrijk vonden.
Maar hebben dit als bijverwarming, dus de radiatoren zijn er allemaal nog. Iets wat wij heel belangrijk vonden.
meisjesmama- Kletskop
Ik heb de keuken uitgezocht bij een keukelhandel die samenwerkt met het bouwbedrijf. Zij regelen onderling alles betreffende de aansluitingen, etc. Ik hoop dat je er nog op tijd bij bent!
Wij hebben overigens wel een afvoer voor de afzuigkap naar buiten. De koker voor de afzuiging is bij het storten van het plafond al aangelegd.
Vloerverwarming nemen wij wel als hoofdverwarming, maar dan ingefreesd in de dekvloer. Hierdoor lopen de verwarmingsbuizen direct onder de vloer waardoor het minder lang duurt voordat de ruimte opgewarmd is. Voor de zekerheid behoud ik 1 radiator in het zitgedeelte.
Wij hebben overigens wel een afvoer voor de afzuigkap naar buiten. De koker voor de afzuiging is bij het storten van het plafond al aangelegd.
Vloerverwarming nemen wij wel als hoofdverwarming, maar dan ingefreesd in de dekvloer. Hierdoor lopen de verwarmingsbuizen direct onder de vloer waardoor het minder lang duurt voordat de ruimte opgewarmd is. Voor de zekerheid behoud ik 1 radiator in het zitgedeelte.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Ellebel schreef:Ik heb de keuken uitgezocht bij een keukelhandel die samenwerkt met het bouwbedrijf. Zij regelen onderling alles betreffende de aansluitingen, etc. Ik hoop dat je er nog op tijd bij bent!
Bij ons hadden ze ook een keukenboer aangewezen met alleen Siematic keukens...€40.000 voor een beetje knappe keuken vonden wij toch echt veel te veel geld, daarom hebben we het niet bij de aangewezen keukenleverancier gedaan. De afvoer van de afzuigkap kan wel geregeld worden met een speciale afzuiger die niet naar buiten loopt, anders was het helemaal geen doen.
ik hoop echt dat het kan!!
Klopt, wij hebben een recirculatiesysteem.meisjesmama schreef:Curious jullie hebben dus het recirculatiesysteem. Heb je nou ook meer vocht in huis omdat hij de lucht schoonmaakt en weer terug de kamer in blaast? En hoe zit het met de lucht is de bakgeur er uit?
Heb zover ik gemerkt heb geen extra vocht in huis (wij hebben sowieso in huis ook een WTWsysteem dat dit ook reguleert, weet niet hoe het anders zou zijn) en de bakgeur ruik je niet meer. Sowieso merk je maar weinig van het filtersysteem, het is niet zo dat het echt weer hard ' uitgeblazen' word. Dat gaat volgens mij best geleidelijk.
Ik ben in ieder geval erg tevreden.
Curious- Kletskop
2CKC2 schreef:Wat ik me nu afvraag, hoe doe je het met de leidingen? We moeten ook vaatwasser enw ater toevoer daar zien te krijgen..
Die moeten nu al in de vloer komen!
Las dat je misschien veel kosten moet betalen daarvoor, dat is helaas vaak zo bij aannemers als er iets anders gebeuren moet als afgesproken.
Eventueel kun je met een loodgieter overleggen of het mogelijk is om de leiding in de dekvloer te leggen, weet niet hoeveel cm er op komt? Maar mogelijk is dat genoeg?
Hoop echt voor je dat het lukt!!
Wat betreft de keuken waar je over sprak van 40.000. Bij bijna elk keukenbedrijf kan je er wel 40 a 50 % afpraten bij de laatste onderhandelingen, doe dit dan ook zeker!! Desnoods weggaan om na te denken en later weer terug komen.
Voor minder dan 15.000 euro heb je echt een prima keuken (die van ons kostte zoveel en wij hebben echt wel een hele grote).
Succes!! Ben erg benieuwd naar hoe je keuken word, volg de bouw van je huis al in het topic:) Leuk he al die dingen uitzoeken?!!
Curious- Kletskop
Ja, maar bij de aangewezen leverancier moest je je huistype doorgeven, en je mocht niet verzwijgen wie je was (wij dachten, we gaan gewoon zomaar langs en dan gaan we zitten voor een offerte, mocht dus niet!)dus wij daarheen, pakt ie zo even uit met Siematic en kwamen we op €38.000 en dan hadden we gewoon apparatuur, niet duurste van het duurste en ook niet het allergoedkoopste. Daarom hebben we dat maar niet gedaan. Dus met een btje geluk kan het allemaal nog! De dekvloer is 5cm maar alsnog vrij lastig om 't correct door een loodgieter te laten doen, ben gewoon bang voor de gevolgen.Curious schreef:2CKC2 schreef:Wat ik me nu afvraag, hoe doe je het met de leidingen? We moeten ook vaatwasser enw ater toevoer daar zien te krijgen..
Die moeten nu al in de vloer komen!
Las dat je misschien veel kosten moet betalen daarvoor, dat is helaas vaak zo bij aannemers als er iets anders gebeuren moet als afgesproken.
Eventueel kun je met een loodgieter overleggen of het mogelijk is om de leiding in de dekvloer te leggen, weet niet hoeveel cm er op komt? Maar mogelijk is dat genoeg?
Hoop echt voor je dat het lukt!!
Wat betreft de keuken waar je over sprak van 40.000. Bij bijna elk keukenbedrijf kan je er wel 40 a 50 % afpraten bij de laatste onderhandelingen, doe dit dan ook zeker!! Desnoods weggaan om na te denken en later weer terug komen.
Voor minder dan 15.000 euro heb je echt een prima keuken (die van ons kostte zoveel en wij hebben echt wel een hele grote).
Succes!! Ben erg benieuwd naar hoe je keuken word, volg de bouw van je huis al in het topic:) Leuk he al die dingen uitzoeken?!!
En als er wat af gepraat kan worden, denk ook om de a merk apparatuur die je erbij kan krijgen.
Silver- Ratel
FryskeFlinter schreef:En als er wat af gepraat kan worden, denk ook om de a merk apparatuur die je erbij kan krijgen.
Ja, we laten de keuken maken, echt hout enzo dus we hebben een behoorlijke budget gereserveerd maar geen 40k ben een beetje gek zeker haha
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Zijn er hier mensen met ADD?
» Zijn hier mensen uit de verpleging die
» Zijn hier mensen die salsa dansen?
» zijn er hier mensen die bij een drogist werken?
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
» Zijn hier mensen uit de verpleging die
» Zijn hier mensen die salsa dansen?
» zijn er hier mensen die bij een drogist werken?
» Eigenwijze mensen rijden hier tegen het verkeer in!
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: