Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn hier mensen met kookeiland?

+9
Ellebel
meisjesmama
Bubbelicious
Dennenappel
Marin
rapa nui
Coco
Silver
Paper Crown
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 0:04

Hi,

Wij hebben na veel wikken en wegen besloten, in het nieuwe huis komt een kookeiland, met een aparte kastenwand voor koelkast, vriezer, kasten en oven + koffieapparaat in de kastenwand.

Nou is mijn vraag.. heeft 1 van jullie een kookeiland? Kleven er nadelen aan? Die van ons wordt een kook en spoeleiland van 3 meter lang en 1.40 breed (dat is echt huge) maar toch heb ik het idee dat er wellicht ook nadelen aan kleven. Er is genoeg ruimte om om het eiland heen te kunnen lopen, maar dan vraag ik me weer af, spettert het niet alle kanten op als je kookt? Ik zou gewoon graag ervaringen willen horen, het lijkt mij namelijk op dit moment een droom die niet moet veranderen in een nachtmerrie..

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 0:05

Mijn schoonouders hebben er een van ongeveer hetzelfde formaat. Zij zijn er heel erg tevreden mee. Heb er nog nooit iets slechts over gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 0:08

Megara schreef:Mijn schoonouders hebben er een van ongeveer hetzelfde formaat. Zij zijn er heel erg tevreden mee. Heb er nog nooit iets slechts over gehoord.

Ja ik ken echt niemand met een kookeiland en ik lees op internet vaak vage verhalen over teveel schoonmaakwerk of dat je je rot rent, maar ik denk dan.. of je nou stap opzij zet aan een eiland of aan de keuken dat maakt toch geen verschil? En of het nou tegen een muur spettert of op je aanrechtblad.. ja ik weet het niet hoor.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 0:15

Doen hoor! Het is zo mooi! En schoonmaken moet je toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 0:19

Dat is echt mijn droom!

De ruimte alleen al is zo'n groot voordeel dat ik er geen nadeel in zie Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 0:30

Punk'd schreef:Dat is echt mijn droom!

De ruimte alleen al is zo'n groot voordeel dat ik er geen nadeel in zie Wink

Ja mijne ook en we dachten eerst het zal misschien te klein zijn, dan heb je zo'n typische klein huis maar perse kookeiland soort huis.. dat wilden we echt niet, maar blijkbaar onderschatten wij de ruimte want we zijn vorige week bij het huis wezen kijken en bij de eerste fase woningen die al klaar zijn en die hadden een kookeiland.. nou ruimte zat!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Silver ma 5 dec 2011 - 0:30

Wij hebben een kookeiland. en achter ons staat dan de spoelbak, het nadeel wat ik ervaar, is dat ik me eerst om moet draaien om iets in de wasbak te kunnen leggen, en dan drupt/lekt er vaak al iets op de grond, (als ik even niets anders in de buurt heb. Voor de rest alleen maar voordelen, lekker veel ruimte.

Zijn hier mensen met kookeiland? Foto-LWXX6DHI
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 0:32

FryskeFlinter schreef:Wij hebben een kookeiland. en achter ons staat dan de spoelbak, het nadeel wat ik ervaar, is dat ik me eerst om moet draaien om iets in de wasbak te kunnen leggen, en dan drupt/lekt er vaak al iets op de grond, (als ik even niets anders in de buurt heb. Voor de rest alleen maar voordelen, lekker veel ruimte.

Zijn hier mensen met kookeiland? Foto-LWXX6DHI

Oh wat goed! Maar wij nemen daarom een kook en spoeleiland zodat we inderdaad dat gelek niet hebben!
Mooi, je keuken!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Coco ma 5 dec 2011 - 0:41

Mijn zus heeft een kookeiland. Ik vind het zoveel fijner daar koken dan bij ons thuis. Straks mag ik er weer aan geloven. Maar ik vind het echt reuze meevallen qua spetters etc. het spetter wat op het fornuis en het blad, maar dat neem je, neem ik aan, sowieso altijd af na het koken.
Ik zou het zeker doen!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Silver ma 5 dec 2011 - 0:41

Dankje wel smile

Ja, als wij ooit (over 10 jr ofzo:P) eens verhuizen, dan wil ik wel weer een kookeiland, maar dan met spoelbak ernaast. Of 2 spoelbakken, lijkt me ook ideaal, 1 naast en 1 achter je bij wijze van.

Maar wil jij echt een los eiland? Of toch een deel aan de muur hebben? Als je de ruimte hebt, kan beide natuurlijk Very Happy

En wat die spetters betreft, het spettert gewoon op het fornuis zelf, en op het blad eromheen, ik heb het 1 keer gepresteerd met pannenkoeken bakken, dat de spetters aan de andere kant op de grond kwamen... Maar dat was een eenmalige stomme actie. Embarassed


Laatst aangepast door FryskeFlinter op ma 5 dec 2011 - 0:43; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 0:42

Mijn ouders hebben er ook een, ik denk dat hij ongeveer even groot zal zijn als de jouwe. Het is een volledig losstaand kookeiland met gasfornuis en wasbak, en zij hebben ook alle apparatuur in een wandkast zitten. Verder nog veel lades onder het blad van het kookeiland.

Ik vind het echt heerlijk, je hebt alle ruimte, je kijkt lekker de kamer in tijdens het koken i.p.v. tegen de muur aan. Qua schoonmaken valt het ook reuze mee. Ik denk zelfs dat ik het prettiger vind qua schoonmaken. Als ik bij m'n ouders gekookt heb haal ik even snel een schoonmaakdoekje over het hele aanrechtblad en is alles weer schoon, terwijl ik thuis echt niet elke keer eventuele spetters van de muur af haal na het koken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  rapa nui ma 5 dec 2011 - 0:54

Ik heb er zelf geen maar is je partner lang? Ik had er vorige week met een nieuwe collega over en die had een kookschiereiland maar dan de kookplaat/afzuigkap wel tegen de muur aan en dan het eiland als werkblad en met de afwasbak/vaatwasser er onder. Dit omdat haar man erg lang was en dat het dan niet handig was om daar een afzuigkap te hebben.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 1:01

rapa nui schreef:Ik heb er zelf geen maar is je partner lang? Ik had er vorige week met een nieuwe collega over en die had een kookschiereiland maar dan de kookplaat/afzuigkap wel tegen de muur aan en dan het eiland als werkblad en met de afwasbak/vaatwasser er onder. Dit omdat haar man erg lang was en dat het dan niet handig was om daar een afzuigkap te hebben.

Nee HAHA, we zijn beide klein.. mijn man is nog geen 1.80
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 1:02

FryskeFlinter schreef:Dankje wel smile

Ja, als wij ooit (over 10 jr ofzo:P) eens verhuizen, dan wil ik wel weer een kookeiland, maar dan met spoelbak ernaast. Of 2 spoelbakken, lijkt me ook ideaal, 1 naast en 1 achter je bij wijze van.

Maar wil jij echt een los eiland? Of toch een deel aan de muur hebben? Als je de ruimte hebt, kan beide natuurlijk Very Happy

En wat die spetters betreft, het spettert gewoon op het fornuis zelf, en op het blad eromheen, ik heb het 1 keer gepresteerd met pannenkoeken bakken, dat de spetters aan de andere kant op de grond kwamen... Maar dat was een eenmalige stomme actie. Embarassed

Ja, echt een los eiland waar je aan alle kanten kan lopen. En omdat het zo'n enorme gevaarte is + kastenwand is het echt groot zat.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 1:03

Nois schreef:Mijn zus heeft een kookeiland. Ik vind het zoveel fijner daar koken dan bij ons thuis. Straks mag ik er weer aan geloven. Maar ik vind het echt reuze meevallen qua spetters etc. het spetter wat op het fornuis en het blad, maar dat neem je, neem ik aan, sowieso altijd af na het koken.
Ik zou het zeker doen!

Ja, schoonmaken moet je toch maar ik dacht, straks spettert het alle kanten op maar nu ik erover nadenk, deksel erop en vuurtje lager helpt al een boel.

Ohhhhhhhhhhh het wordt zo mooi!!! I love you
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Silver ma 5 dec 2011 - 1:10

2CKC2 schreef:
Ja, schoonmaken moet je toch maar ik dacht, straks spettert het alle kanten op maar nu ik erover nadenk, deksel erop en vuurtje lager helpt al een boel.

Ohhhhhhhhhhh het wordt zo mooi!!! I love you

Hehe precies! Wink Nou ik ben benieuwd naar het eidresultaat.
En het scheelt zoveel in poetswerk op de muur, dat moet wel 1x in de week door de andere spetters, maar geen kookspetters, I love it! I love you
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Marin ma 5 dec 2011 - 1:17

Kookeiland is gaaf! M'n moeder heeft het en is zo prettig!
Maar krijg je een gas of inductie fornuis? Want als je echt een strakke keuken wilt, kan gas op zo'n eiland ineens best groot lijken, van die 'pukkels' steken er dan boven uit. Heb je ook aan gewoon aanrecht hoor maar daar valt t over t algemeen minder op.

Zorg dat je naast je kookplaat genoeg ruimte hebt om evt pollepels, snijplanken en pannendeksels neer te leggen. En genoeg snijruimte, tenzij je nog een extra aanrecht hebt. hug

Gaaf ik wil ook!!! (maar vriend en ik hebben t er nu al over hoe onze droomkeuken moet worden, met véél ruimte!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Dennenappel ma 5 dec 2011 - 1:19

Wauw, gaaf CKC! Ik wil later ook in ons koophuis een kookeiland met spoelbak & gasfornuis. Ik vind dat zo mooi en het lijkt mij ook handig.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 1:37

Joy_ schreef:Kookeiland is gaaf! M'n moeder heeft het en is zo prettig!
Maar krijg je een gas of inductie fornuis? Want als je echt een strakke keuken wilt, kan gas op zo'n eiland ineens best groot lijken, van die 'pukkels' steken er dan boven uit. Heb je ook aan gewoon aanrecht hoor maar daar valt t over t algemeen minder op.

Zorg dat je naast je kookplaat genoeg ruimte hebt om evt pollepels, snijplanken en pannendeksels neer te leggen. En genoeg snijruimte, tenzij je nog een extra aanrecht hebt. hug

Gaaf ik wil ook!!! (maar vriend en ik hebben t er nu al over hoe onze droomkeuken moet worden, met véél ruimte!

In mijn woonplaats is alleen electrisch.. wij nemen een inductieplaat van 90cm, 6 pits dus.. je hebt echt zat ruimte op het aanrecht plus het is breed he.. een normaal aanrecht is ietsje meer dan 60cm diep, wij hebben 1.40m straks.
Ik hoef niet perse een grote keuken te hebben hoor, maar zo'n eiland maakt je huis zoveel mooier opeens..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Marin ma 5 dec 2011 - 1:44

Ja gaaf! Heerlijk die ruimte!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 1:49

Joy_ schreef:Ja gaaf! Heerlijk die ruimte!
En het wordt modern landelijk.. Oh, ik kan niet meer wachten!!!!!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 2:10

Inductie is echt geweldig. Mijn ouders hebben dat ook en mocht ik ooit een eigen keuken gaan aanschaffen in de toekomst (wat ik sowieso vast wel eens ga doen haha) dan neem ik ook inductie. Al is het maar voor het schoonmaken. Doekje eroverheen en spik en span schoon Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 2:12

2CKC2 schreef:
Joy_ schreef:Ja gaaf! Heerlijk die ruimte!
En het wordt modern landelijk.. Oh, ik kan niet meer wachten!!!!!

Dan moet je eigenlijk eens richting Nijmegen komen en op mijn werk komen kijken. Ik werk bij een interieurvormgever en de stijl van de showroom is ook modern landelijk. Echt prachtige spullen.

Merken waarmee wij werken:
Nature Deco, Copa Home, Van Rossum, Prades, Elitis (dat is echt ontzettend mooi behang, vooral de memoires lijn!), Arte, Chivasso, Designs of the Time..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Paper Crown ma 5 dec 2011 - 2:27

Punk'd schreef:
2CKC2 schreef:
Joy_ schreef:Ja gaaf! Heerlijk die ruimte!
En het wordt modern landelijk.. Oh, ik kan niet meer wachten!!!!!

Dan moet je eigenlijk eens richting Nijmegen komen en op mijn werk komen kijken. Ik werk bij een interieurvormgever en de stijl van de showroom is ook modern landelijk. Echt prachtige spullen.

Merken waarmee wij werken:
Nature Deco, Copa Home, Van Rossum, Prades, Elitis (dat is echt ontzettend mooi behang, vooral de memoires lijn!), Arte, Chivasso, Designs of the Time..

Oh! Als mijn man in januari zijn auto heeft dan gaan we sowieso het land door crossen voor pretty stuff. Dus dan kom ik zeker eens kijken! PM mij eens de naam van de winkel als je wil.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 6:05

Ohh wat leuk wat leuk! Zeker doen! Mijn ouders hebben ook een kookeiland, heel fijn. Ook als je met iemand samen kookt dan kun je gezelliger staan zegmaar hahaha. Heel suf argument, maar toch het is er een;).
Ik stoot alleen wel regelmatig mijn hoofd tegen de afzuigkap haha.

Jammer dat je alleen elektrisch kan koken in je woonplaats. Als ik zelf mijn eigen keuken zou ontwerpen zou het zeker gas worden. Zo'n mooi gasfornuis met een oven eronder zoals mijn ouders ook hebben. Ohh dream on, powerbabe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier mensen met kookeiland? Empty Re: Zijn hier mensen met kookeiland?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum