Curve gewicht zwangerschap
+8
Alex
studiebol
Susan
Viva
_Lana_
CCC
SarahKey
Lejow
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Curve gewicht zwangerschap
Aimee schreef:Nee, ze hebben onlangs bij de meeste VK's afgeschaft dat er elke controle gewogen wordt... Ik moest alleen de eerste keer, nu vraagt ze af en toe is hoe het staat met de kilo's.
Ik was met 30 weken bijna 10 kilo aangekomen, maar weet zelf ook wel heel goed waar die kilo's vandaan zijn gekomen Het is niet zo dat ik me vol vreet omdat ik zwanger ben, maar het is ook niet echt zo dat ik mezelf veel ontzeg...
Ik vreet me dus wel echt vol, vandaar ook die 20 kilo in de eerste zwangerschap . Maar nu kom ik ondanks de kilo's chocolade, pepernoten en speculaas genadig vanaf.
Gast- Gast
Hier was t echt een combinatie van teveel (ongezond) eten en veel vocht vasthouden!
Gast- Gast
Aimee schreef:Nee, ze hebben onlangs bij de meeste VK's afgeschaft dat er elke controle gewogen wordt... Ik moest alleen de eerste keer, nu vraagt ze af en toe is hoe het staat met de kilo's.
Ik was met 30 weken bijna 10 kilo aangekomen, maar weet zelf ook wel heel goed waar die kilo's vandaan zijn gekomen Het is niet zo dat ik me vol vreet omdat ik zwanger ben, maar het is ook niet echt zo dat ik mezelf veel ontzeg...
Hier hebben ze het juist ingevoerd dat wegen. Bij de eerste hoefde het niet en nu ineens wel.
De eerste keer ben ik rond de 17 kilo aangekomen volgens mij. Ik at toen ook wel meer maar na de bevalling was alles er binnen een maand ofzo weer vanaf.
De laatste keer bij de verloskundige een maand geleden was ik iets van 7 kilo aangekomen. Dat vond ze eigenlijk te veel (mijn BMI is normaal al te hoog) maar ik vind het zelf niet zo raar eigenlijk. Ik eet wat meer, ik beweeg veeel minder en dan nog het kindje en vruchtwater enz. Ik kan me er ook niet druk om maken. Na de bevalling gaat het er wel weer af.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik eet hier niet anders dan in de vorige zwangerschappen, ben ook niet meer misselijk, maar toch verschilt het hier heel erg in kilo's. Ik ben er nog lang niet natuurlijk, maar toch. Het begin is al heel anders.
Gast- Gast
Volgens mij bouwt je lichaam ook vetreserves op tijdens de zwangerschap.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Evy schreef:Ik geloof dat het redelijk 'normaal' is om zo'n 10-15 kilo aan te komen in de zwangerschap. Ik kwam 22 kilo aan en dat is best veel. Nu at ik echt heel veel, ik had trek in de meest onweerstaanbare dingen dus dat zette goed aan. Gelukkig is het er wel weer af, maar bij een volgende zwangerschap let ik echt beter op met wat ik eet, ik wil niet nog eens zoveel aankomen.
+1
Alleen ben ik 20 kg aangekomen. Ik snoepte niet veel, maar ik at wel vaak gebakken eieren met spek enzo.
De eerste 22 weken ben ik maar 4 kg aangekomen, daarna ging het heel hard. Ik ben ook vroeg thuis komen te zitten, lag alleen maar in bed, dat werkt natuurlijk ook niet mee.
Mocht ik ooit nog een keer zwanger raken hoop ik dat het anders loopt dan de vorige keer.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kwam vooral heel veel aan van vocht vast houden. Kilo's per week, werd iedere week gewogen bij de gyn.
Van mezelf kwam ik niet veel aan, zat heel kort na de bevalling op mijn oude gewicht en kon binnen 2 weken gewoon mijn eigen kleren weer aan.
Van mezelf kwam ik niet veel aan, zat heel kort na de bevalling op mijn oude gewicht en kon binnen 2 weken gewoon mijn eigen kleren weer aan.
Gast- Gast
Ik zit nu nog 3 kg onder mijn startgewicht. Ik eet veel gezonder nu ik zwanger ben. De 1e en 2e zwangerschap was ik 8 en 3 kg aangekomen. Na de 2e zwangerschap woog ik binnen twee weken 17 kg minder dan mijn startgewicht.
Gast- Gast
Ik ben bij de eerste 12 kg aangekomen en bij de tweede maar 5 kg (ik ben heel misselijk geweest en in het begin daardoor veel afgevallen)
Gast- Gast
Ik ben 22 kilo aangekomen (kwam echt eng dicht bij dat nummer met die 3 getallen!), na de bevalling was er gelijk 6 kilo af, en inmiddels nog 6 in krap 2 weken. Merk nu wel dat ik echt weer op mijn eten moet gaan letten en dat het meeste vocht er wel vanaf is.
Gast- Gast
Parels schreef:Ik ben 22 kilo aangekomen (kwam echt eng dicht bij dat nummer met die 3 getallen!), .
oeh dat had ik bij de eerste ook en dat vond ik echt heel erg. Bij de 2e had ik het misschien ook wel maar toen heb ik na 34 weken niet op de weegschaal gestaan nu weeg ik 76 kilo dus moet wel heel erg mn best doen wil ik daar nog in de buurt komen deze zwangerschap.
Gast- Gast
Hahahaha, ja dat was echt schrikken! Was ook in de laatste week sowieso nog 2 kilo aangekomen, en zag er maar wat opgeblazen uit, maar schrok toch wel! En 76 was mijn startgewicht (ook al 4 kilo te zwaar eigenlijk) dus er moet nu nog zo'n 15 kilo af ... Pffff
Gast- Gast
Ik kwam op het eind ook nog heel veel aan, dat was voornamelijk vocht, en ik was het binnen drie maanden ook allemaal kwijt, zat er toen zelfs onder (was ook ruim 20 kilo aangekomen). Mijn startgewicht was toen 77, bij de tweede ook zoiets en nu 74 kilo.
Gast- Gast
Ik blijf hoop houden, Arden!
Al snoep ik nu nog best veel, dus ik moet echt weer even pas op de plaats nemen.
Maar ja, dat doe ik dan nu maar, weliswaar met mate vanwege de drukke en lekkere decembermaand. Mag toch hopen dat er als mijn borsten klaar zijn met stuwen, er nog een kilo af gaat, ik lijk Lolo Ferrari wel!
Al snoep ik nu nog best veel, dus ik moet echt weer even pas op de plaats nemen.
Maar ja, dat doe ik dan nu maar, weliswaar met mate vanwege de drukke en lekkere decembermaand. Mag toch hopen dat er als mijn borsten klaar zijn met stuwen, er nog een kilo af gaat, ik lijk Lolo Ferrari wel!
Gast- Gast
Wow ik lees van sommige dat ze na de bevalling bijv wel 10 of zelf veel meer kilo onder hun start gewicht zitten, hoe kan dat?
Dan blijft er van mij niets over.. Hahah dan waren die gene voordien toch ook wel te zwaar..
Ik weeg normaal (start gewicht bij beide zwangerschappen) 62 kg bij 1.68cm
Nu ben ik er vijf aangekomen, weeg er nu dus 67, mijn vorige zwangerschap was mijn top 84kg dus 22 erbij!
Dan blijft er van mij niets over.. Hahah dan waren die gene voordien toch ook wel te zwaar..
Ik weeg normaal (start gewicht bij beide zwangerschappen) 62 kg bij 1.68cm
Nu ben ik er vijf aangekomen, weeg er nu dus 67, mijn vorige zwangerschap was mijn top 84kg dus 22 erbij!
Gast- Gast
Ik ben ook ruim 20 kilo aangekomen, geef bv, dus echt lijnen mag nu nog niet eens. En nu met deze decembermaand vind ik het wel heel lastig om niet te snoepen (heb toch al één chocoladeletter op en er liggen er nog twee).
Elke avond een normale avondmaaltijd lukt ook nog steeds niet zo goed omdat ik daar totaal geen trek in heb, en dan wordt het iets snels en simpels wat vaak ongezonder is (friet, pizza, pasta met alleen saus en geen groente).
Ik was begonnen met 66 kg, ben tot de 88 gekomen volgens mij en zit nu op 76, nog 10 te gaan! Ik heb in mijn zwangerschap helemaal niet zo veel gesnoept en ongezond gegeten, maar ben geen dag misselijk geweest, heb gaan last gehad van maagzuur en heb de hele tijd net zoveel kunnen eten als van tevoren, maar wel minder beweging gehad (niet op de fiets naar het werk, niet meer sporten....)
Elke avond een normale avondmaaltijd lukt ook nog steeds niet zo goed omdat ik daar totaal geen trek in heb, en dan wordt het iets snels en simpels wat vaak ongezonder is (friet, pizza, pasta met alleen saus en geen groente).
Ik was begonnen met 66 kg, ben tot de 88 gekomen volgens mij en zit nu op 76, nog 10 te gaan! Ik heb in mijn zwangerschap helemaal niet zo veel gesnoept en ongezond gegeten, maar ben geen dag misselijk geweest, heb gaan last gehad van maagzuur en heb de hele tijd net zoveel kunnen eten als van tevoren, maar wel minder beweging gehad (niet op de fiets naar het werk, niet meer sporten....)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» De curve van jouw kindje
» Op welke sites curve bijhouden
» Lengte en gewicht
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» De curve van jouw kindje