Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Curve gewicht zwangerschap

+8
Alex
studiebol
Susan
Viva
_Lana_
CCC
SarahKey
Lejow
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Curve gewicht zwangerschap Empty Curve gewicht zwangerschap

Bericht  Lejow zo 4 dec 2011 - 18:44

Volgens mij had Arden of Beegee hier een poosje geleden een link geplaatst naar een curve waarin je je gewicht in de zwangerschap kunt volgen en een beetje kunt zien wat te veel / te weinig / goed is.
Nu kan ik die link met dat grafiekje dus nergens meer vinden.
Iemand enig idee welke ik bedoel?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curve gewicht zwangerschap Empty Re: Curve gewicht zwangerschap

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 18:50

http://www.uzleuven.be/voeding-tijdens-zwangerschap/gewichtstoename-op-basis-van-bmi-v%C3%B3%C3%B3r-zwangerschap laughcry

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 4 dec 2011 - 18:54

Dank u :P Die dus haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 4 dec 2011 - 18:55

Ben met bijna 22 weken nu 6 kilo aangekomen, vond het al flink de moeite, maar het is toch nog 1 kilo onder het gemiddelde!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 18:57

Ik ben vandaag 22 weken en 5.5 kg aangekomen.
Ik vind elke kilo al "eng" aangezien ik bij mijn zoon 22 kg aankwam :P
(oh en bij hem was ik met 22 weken 6 kg aangekomen, daarna ging het opeens mega hard!)

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 19:00

Dat is ongeveer hetzelfde als wat ik was aangekomen bij mijn dochter toen. Maar volgens mij is de
NLse richtlijn wel iets minder, gemiddeld 9 tot 12 kilo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 19:02

Ik heb vorige week woensdag op de weegschaal gestaan en toen was er bijna 2 kilo bij, en afgelopen zaterdag zat ik weer op 1 kilo, maar ben ziek geweest en nog steeds een beetje dus dat zal wel weer invloed gehad hebben. Maar 1-2 kilo en ik ben bijna op de helft, ik ben blij!! En geen idee wat ik anders doe dan bij de andere twee :P behalve dat ik nog steeds sport maar dat is vaak maar 2 keer in de week nu, weet niet of dat zoveel invloed heeft. Ja ik let op wat ik eet maar dat deed ik zeker bij de tweede ook al.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey zo 4 dec 2011 - 20:35

Dit is eens leuk om te vergelijken. Ik ben bijna 31 weken zwanger en nu 1 kg aangekomen. (Weeg nog steeds 7 kg minder als begin dit jaar)
Als ik mijn bmi enz invul zou rond dit termijn uiterste lijn 15 kg erbij zijn. Ik mag nog even om aan de max te zitten Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  CCC zo 4 dec 2011 - 21:57

Grappig, ik zou 3 kilo aangekomen moeten zijn nu... Maar ben pas 1 kilo aangekomen... Ik vind het allang goed...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 22:38

Vooral ook niet teveel waarde aan hechten smile
Ik ben nu 31 weken zwanger. Volgens de groene lijn in de grafiek zou ik zo'n 11 kg aangekomen moeten zijn, ik zit op zo'n 3 kg gewichtstoename.
Het kindje pakt toch wel wat het nodig heeft en hoe veel of weinig je aankomt is van zo veel factoren afhankelijk.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 4 dec 2011 - 23:40

Ik ben nu bijna 26 weken zwanger van 2, maar zit nog steeds 1 kilo onder mijn startgewicht.
Ik eet verder gewoon gezond, dus de kindjes pakken wel alles wat ze nodig hebben.
Al vermoed ik dat ik gerust nog wel wat kilootjes aan ga komen Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Viva zo 4 dec 2011 - 23:58

SarahKey schreef:Dit is eens leuk om te vergelijken. Ik ben bijna 31 weken zwanger en nu 1 kg aangekomen. (Weeg nog steeds 7 kg minder als begin dit jaar)
Als ik mijn bmi enz invul zou rond dit termijn uiterste lijn 15 kg erbij zijn. Ik mag nog even om aan de max te zitten Laughing
Zo he dat doe je goed!
Ben je veel misselijk geweest of? Dat je maar 1 kg erbij hebt?
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 0:40

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik toch streef naar zo min mogelijk aankomen hoor tijdens de zwangerschap. Zie het echt niet zitten om na de zwangerschap alles er weer af te moeten krijgen. Ik eet gewoon normaal 3x per dag en neem wat tussendoortjes, dus qua voedingsstoffen zal de baby niks tekort komen...

Tiramisu: klinkt netjes hoor! Daar zou ik het zo voor doen! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 0:49

Ik ben de eerste keer 10 kilo aangekomen, de tweede keer weet ik niet precies, wel meer dan de eerste keer. Beide keren ben ik na de zwangerschap heel veel afgevallen door de borstvoeding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  studiebol ma 5 dec 2011 - 0:54

_Lana_ schreef:Ik ben nu bijna 26 weken zwanger van 2, maar zit nog steeds 1 kilo onder mijn startgewicht.
Ik eet verder gewoon gezond, dus de kindjes pakken wel alles wat ze nodig hebben.
Al vermoed ik dat ik gerust nog wel wat kilootjes aan ga komen Wink .

ik heb het dan niet vol gehouden tot 40 weken maar ik ben in totaal ook ongeveer tussen de 12 en 15 kilo aangekomen, weet het niet precies want de laatste week in het ziekenhuis heb ik niet meer gewogen, maar toen deed ik niks meer dan op bed zitten dus ik denk dat er wel wat kilo's bij zijn gekomen toen. Dus het valt mij heel erg mee voor een tweelingzwangerschap.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 1:01

Oké nu ga ik een hele domme vraag stellen. Maar hebben jullie nu ook meer honger, trek, eetbuien. Ligt het verschil in kilo's nu aan het eten of aan het gewicht van het kind of een combi van beiden. Het komt raar over i know Embarassed Maar ik kan me niet helemaal een voorstelling erbij maken. Ik lees veel verhalen hier en natuurlijk verschild het per persoon maar bv 22 kilo is dat niet veel of juist weer wel normaal. Of moet ik dan denken aan het vruchtwater etc.

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 5 dec 2011 - 1:04

Cimic schreef:Oké nu ga ik een hele domme vraag stellen. Maar hebben jullie nu ook meer honger, trek, eetbuien. Ligt het verschil in kilo's nu aan het eten of aan het gewicht van het kind of een combi van beiden. Het komt raar over i know Embarassed Maar ik kan me niet helemaal een voorstelling erbij maken. Ik lees veel verhalen hier en natuurlijk verschild het per persoon maar bv 22 kilo is dat niet veel of juist weer wel normaal. Of moet ik dan denken aan het vruchtwater etc.

Haha ik vind het geen domme vraag want ik vraag het me ook nog steeds af.
Persoonlijk denk ik dat het een combinatie is van beide, als jij heel veel vruchtwater hebt, weegt dat natuurlijk meer dus ook meer kilo's. Maar ik denk ook dat als je heel veel meer gaat eten dan normaal je natuurlijk ook meer aankomt.

Maar ja er zullen ook wel mensen zijn die gewoon zijn blijven eten en die veel kilo's aan komen.. dus dan gaat het bovenstaande weer niet op Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 1:05

Ik heb dus wat minder eetlust (nog wel, misschien dat het veranderd).. De eerste weken ben ik echt heel erg misselijk geweest, en kon ik echt bijna niks binnen houden. Nu eet ik 3x per dag een kleine tot normale portie en probeer gewoon tussendoortjes te nemen die gezond zijn. Soms heb ik wel momenten dta ik opeens veel trek in iets heb, dus dan eet ik dat gewoon, maar tot nu toe zie ik dat nog niet op de weegschaal... Maar dat zijn echt enkele keren hoor.

Ik ben trouwens ook wel een beetje oplettend omdat ik 6 jaar terug 30 kilo ben afgevallen, zou het echt niet leuk vinden als ik dat straks er weer aan heb zitten en het er weer af moet krijgen na de bevalling. Natuurlijk kom je aan in een zwangerschap, maar zorg wel dat ik goed op mijn voeding let in elk geval zodat het wel zo gezond mogelijk blijft.

Ohja, denk dat het echt wel een combi is hoor... Als je veel vruchtwater hebt, zal dat uiteraard ook meer wegen natuurlijk...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Alex ma 5 dec 2011 - 1:08

Ik geloof dat het redelijk 'normaal' is om zo'n 10-15 kilo aan te komen in de zwangerschap. Ik kwam 22 kilo aan en dat is best veel. Nu at ik echt heel veel, ik had trek in de meest onweerstaanbare dingen dus dat zette goed aan. Gelukkig is het er wel weer af, maar bij een volgende zwangerschap let ik echt beter op met wat ik eet, ik wil niet nog eens zoveel aankomen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 1:29

studiebol schreef:
Cimic schreef:Oké nu ga ik een hele domme vraag stellen. Maar hebben jullie nu ook meer honger, trek, eetbuien. Ligt het verschil in kilo's nu aan het eten of aan het gewicht van het kind of een combi van beiden. Het komt raar over i know Embarassed Maar ik kan me niet helemaal een voorstelling erbij maken. Ik lees veel verhalen hier en natuurlijk verschild het per persoon maar bv 22 kilo is dat niet veel of juist weer wel normaal. Of moet ik dan denken aan het vruchtwater etc.

Haha ik vind het geen domme vraag want ik vraag het me ook nog steeds af.
Persoonlijk denk ik dat het een combinatie is van beide, als jij heel veel vruchtwater hebt, weegt dat natuurlijk meer dus ook meer kilo's. Maar ik denk ook dat als je heel veel meer gaat eten dan normaal je natuurlijk ook meer aankomt.

Maar ja er zullen ook wel mensen zijn die gewoon zijn blijven eten en die veel kilo's aan komen.. dus dan gaat het bovenstaande weer niet op Very Happy

En ik voelde me al z'n domme doos :P Het blijft eigenlijk iets apart. Hoor ook verhalen over mensen die eten als een monster en toch niet veel aankomen. Mijn moeder bv is bij de zwangerschap van mij en mijn zusje onder de 10 kilo gebleven. Van mijn zusje 6 kilo, maar zij is dan ook 3 maanden te vroeg geboren. En het gekke was dat mijn moeder ook goed kon eten. Is dit trouwens ook genetisch bepaald? Zou mooi zijn hoef ik later niet veel moeite te doen :P :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 1:35

Ik ben in de eerste zwangerschap zo'n 20 kilo aangekomen. Deze zwangerschap ging de gewichtstoename heel langzaam tot ik ineens iets van 7 kilo in een paar weken was aangekomen :shock: . Daarna heb ik de kop-in-het-zand-techniek toegepast en een maand of vier niet meer op de weegschaal gestaan. Ik had verwacht wel weer aan de 20 kilo gewichtstoename te komen omdat ook veel mensen zeiden dat ik er zwaar uitzag, maar de laatste keer heb ik weer gewogen bij de verloskundige en ik ben nog maar een kilo of 11 aangekomen. Ik had een BMI van ongeveer 19, dus met wat er nog bij aan zal komen is dat heel netjes.

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 1:36

Zou niet weten of het genetisch bepaald is... Maar denk dat het meer te maken heeft met wat je precies eet in je zwangerschap, je kunt je nl. volproppen met rotzooi waar je niks aan hebt en ook zo weer honger hebt of juist voeding nemen waar meer voedingstoffen in zitten zodat je langer vol zit... Ook zal beweging er vast wel mee te maken hebben... Ik heb tot nu toe niks gedaan aan beweging, had er geen energie meer voor, maar wil binnenkort wel weer gaan zwemmen...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 1:37

Ik werd niet eens gewogen tijdens de zwangerschappen bij de VK.
Maar ik geloof dat ik bij alle drie tussen de 9 en 14 kilo ben aangekomen.

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 5 dec 2011 - 1:42

Ik hoefde de vorige keer niet op de weegschaal te gaan staan angel Ben nooit zo dol op dat ding geweest, en de eerste controle dacht ik ook echt... Moet dat nou echt?

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee ma 5 dec 2011 - 1:52

Nee, ze hebben onlangs bij de meeste VK's afgeschaft dat er elke controle gewogen wordt... Ik moest alleen de eerste keer, nu vraagt ze af en toe is hoe het staat met de kilo's.

Ik was met 30 weken bijna 10 kilo aangekomen, maar weet zelf ook wel heel goed waar die kilo's vandaan zijn gekomen angel Het is niet zo dat ik me vol vreet omdat ik zwanger ben, maar het is ook niet echt zo dat ik mezelf veel ontzeg...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud