Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lengte en gewicht

+12
_Lana_
Floor
Wennes
Thunder
Annie24
PapillonRose
Lejow
Susan
Liadan
Printje
Tania
Flower_L
16 plaatsers

Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty lengte en gewicht

Bericht  Flower_L za 20 okt 2012 - 9:31

Heb soms idee dat ik 1 vd weinigen ben die zich niet echt bezig houdt met lengte en gewicht van zoon (ook niet van mezelf overigens).
In het babybegin is het nog om te weten of hij genoeg aankomt en groeit...maar laatste maanden....ik weet echt niet hoe zwaar hij nu is. Iig 15kg gepasseerd, laatste keer cb tien weken geleden.
Hij eet goed en ziet er gezond uit. Voor mij het belangrijkste.

Maar krijg nog altijd vragen hoe zwaar en lang hij is...waarom blijft dat toch altijd interessant voor mensen? Zijn jullir daar ook nog zo druk mee bezig?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Tania za 20 okt 2012 - 9:34

Ik weeg hem wel is als hij de weegschaal ziet omdat hij dat leuk vindt. Maar ik zou echt niet weten hoe lang en hoe zwaar hij is nu, vind ik ook niet zo boeiend. Van m'n dochter trouwens ook niet, ze eet goed en ziet er gezond uit dus het zal wel goed zijn dan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Printje za 20 okt 2012 - 9:34

Ik ben er ook nooit mee bezig, vind het zelf vreselijk om te wegen dus heb niet eens een weegschaal. Ik kijk gewoon naar hoe hij eruitziet/ groeit.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Liadan za 20 okt 2012 - 9:35

Ik ben er niet druk mee bezig, ik vind het wel altijd leuk om bij te houden hoe zwaar/lang mijn kinderen zijn. Ik heb geen idee hoe zwaar/lang mijn zoon nu is, hij is ruim 2 maanden geleden voor het laatst gewogen. Van mijn dochter weet ik het omdat ze niet zo lang geleden naar het CB is geweest.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Susan za 20 okt 2012 - 9:35

Mijn zoontje is bijna vijf en woog een aantal weken geleden, toen hij in het ziekenhuis werd opgenomen, 15 kilo. Na de operatie is hij nog wat afgevallen, ik denk dat hij nu weer op zijn oude gewicht zit. Zijn lengte weet ik niet, ik denk net iets langer dan een meter, 1 meter 4 of zo.

Mijn dochter is drie en ik weet niet hoeveel zij weegt en hoe lang ze precies is, ik moet over anderhalve week weer naar het consultatiebureau. Ze draagt nu maat 92.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 9:36

Mee bezig is een groot woord maar ik vind het wel leuk om een beetje bij te houden in haar grafiek.
Zelf is ze erg met meten bezig (filmpje van Het Zandasteel) dus moeten we haar zo'n 3 keer per week meten :P
Ik houd het niet bij omdat ik bang ben dat ze niet goed groeien ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Lejow za 20 okt 2012 - 9:37

Ik ben er nog wel erg mee bezig. Probeer iedere maand even langs het CB te gaan om te wegen, en ga soms samen met haar op de weegschaal staan..
Ben als de dood dat ze niet hard genoeg groeit, of misschien ineens te hard (en dan spookt het zinnetje 'prematuren hebben meer kans op obeeesiitaaaassss' weer door mijn hoofd Embarassed :nopompom: )
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  PapillonRose za 20 okt 2012 - 9:38

Ik vind het op zich wel leuk om te weten. In elk geval bij de controles op het CB, toch wel leuk om te zien hoe ze gegroeid is (blijf het nog steeds bijzonder vinden hoe mijn ooit zo kleine baby steeds verder groeit Embarassed ). Maar echt heel erg ermee bezig zijn, dat niet. Zolang er geen reden tot zorg is over haar lengte/gewicht, vind ik het leuk om het zo nu en dan te weten, en verder niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Annie24 za 20 okt 2012 - 9:41

We hebben niet eens een weegschaal in huis Razz
Nee dus, ik ben er totaal niet mee bezig. Dat hij langer wordt merk ik wel aan zijn broeken en dat hij opeens bij de deurklink kan laughcry en zolang hij niet uit zijn shirts scheurt zal zijn gewicht ook wel goed gaan Wink Hij eet/drinkt gewoon goed elke dag, dus als hij een dag minder of slecht eet kan ik me daar ook totaal niet druk over maken.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 9:42

Hier vind ik het voor mezelf niet zo belangrijk al word voor namelijk D.ylan goed in de gaten gehouden.

Hij is nu ruim 5 en 1.22 lang en 16 kilo nog wat dus die is echt heel smal. Moeten er echt voor gaan zorgen dat hij weer kilo's aankomt want hij heeft van alles onder zijn leden *vertraagde schildkier, bloedarmoede en pfeiffer* dus zit hem niet mee. Bij de kinderarts is zijn gewicht dus zeker een punt.

Onze L.ynn wist ik eigenlijk niet.. tja ook lang en heel smal maar eet als een bouwvakker dus kan me er niet druk om maken *behalve zo onhandig met kleding*. Toevallig van de week naar het cb geweest en is met haar ruim 2 jaar 92 centimeter en 10,2 kilo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Thunder za 20 okt 2012 - 9:43

Van de oudste weet ik het niet precies, van de jongste wel, maar dat is medische noodzaak.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 13:22

Hier worden ze alleen op het cb gemeten en gewogen. De jongste nu dus nog vaak, de oudste heel weinig. De laatste keer bij haar zat er een jaar tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Wennes za 20 okt 2012 - 15:35

Ik ben hier ook niet echt mee bezig. Ik zie dat hij er gezond uit ziet en energie voor een heel elftal heeft dus dat zit wel goed.
Mensen vragen regelmatig if hij niet vrij lang is voor zijn leeftijd en dit valt wel mee volgens mij. Mijn man is ook vrij lang dus het zou wel kunnen. Uk moet get op gaan zoeken of hij idd aan de lange kant is.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Floor za 20 okt 2012 - 18:44

Ik ben hier ook nooit mee bezig, hij wordt gewogen bij het CB. Verder hebben we hem thuis ooit gewogen om te zien of hij in de vervolgautostoel mocht.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 18:54

Bij de oudste woog ik eigenlijk nooit, maar omdat hij de vorige keer afgevallen was en niet lekker in zijn vel zit, ga ik dat binnenkort weer doen. Bij de jongste wordt het regelmatig gedaan, nu pas weer in januari.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  _Lana_ za 20 okt 2012 - 19:10

Ik vind het nu nog heel erg leuk om te weten hoeveel ze gegroeid zijn. Maar als ze ouder worden, zal ik dat vast niet zo heel belangrijk meer vinden.
Als ze goed eten en drinken, is het prima.

Ik maak me trouwens geen zorgen hoor over het gewicht.
Nu boog het lijntje van mijn dochter af en ze is al heel licht. Maar ze beweegt gewoon zoveel. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Nu ben ik trouwens wel extra benieuwd hoeveel ze gegroeid is. Volgens mij is ze goed gegroeid Very Happy .
En ik denk dat mijn zoon minder gegroeid is. Die is ook wat actiever geworden Laughing.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 19:41

Totaal niet. Ik moet nu toevallig zijn gewicht weten omdat hij donderdag onder narcose moet, maar ik ben er helemaal niet mee bezig...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Aimee za 20 okt 2012 - 19:48

Ik vind het altijd wel leuk om te weten. Mijn vriend en ik maken er ook altijd een beetje een weddenschap van, voordat we weer naar het CB moeten smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  _Lana_ za 20 okt 2012 - 20:00

Aimee schreef:Ik vind het altijd wel leuk om te weten. Mijn vriend en ik maken er ook altijd een beetje een weddenschap van, voordat we weer naar het CB moeten smile

Haha wij ook smile. Dan doen we allebei een schatting. Oh ik ben altijd zo benieuwd.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  studiebol za 20 okt 2012 - 20:04

_Lana_ schreef:
Aimee schreef:Ik vind het altijd wel leuk om te weten. Mijn vriend en ik maken er ook altijd een beetje een weddenschap van, voordat we weer naar het CB moeten lengte en gewicht 561177

Haha wij ook lengte en gewicht 561177. Dan doen we allebei een schatting. Oh ik ben altijd zo benieuwd.

Jaa doen wij ook, we zitten er eigenlijk allebei meestal echt goed naast Very Happy We schatten ze altijd te hoog in, de laatste keer had ik het wat beter in geschat.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  SarahKey za 20 okt 2012 - 20:14

Ik vind het wel interessant. Bij mijn eigen kind wil ik het ook graag weten omdat hij qua gewicht tegen het onderlijntje zit. En zelfs B van Lejow is hem voorbij gegroeid Laughing Maar hij volgt tot nu toe mooi zijn eigen lijn dus zorgen maak ik me niet.

Bij een ander kindje vind ik het ook leuk om te weten. Gewoon een tukje interesse.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Slakje za 20 okt 2012 - 20:49

Nee, eigenlijk niet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 22:23

Het eerste 1,5 jaar vond ik dat wel intessant maar nu minder. Natuurlijk kijk ik wel of ons kindje bij iedere weging en meting bij het CB tussen de lijntjes zit en let ik of ons kindje goed groeit en thuis zet ik hem/haar heel soms op de weegschaal maar dat is meer om te kijken of ik al naar een grotere maat luier kan Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

lengte en gewicht Empty Re: lengte en gewicht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum