campingbedje of deryan travel cot
+6
ekjir@M
Darius
Tittih
loesje
teletascha
studiebol
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
campingbedje of deryan travel cot
Ik ben me wat aan het verdiepen in campingbedjes. Ben er op tijd bij want ze passen nog wel in de reiswiegjes natuurlijk. Maar ik hoop eigenlijk dat er nu aan het einde van het jaar of het begin van het jaar de oude collectie er uit moet. Dat scheelt natuurlijk weer geld zeker omdat we er 2 moeten hebben.
Ik heb me al wat laten informeren bij de prenatal maar ik twijfel gewoon heel erg.
Wat ik graag wil is dat het compact mee te vervoeren is ivm met de ruimte in de auto die het meeneemt.
Voordeel van campingbed
Het kan in de zomer ook als box buiten gebruikt worden.
Het is een echt bedje(al weet ik niet of dat uit maakt voor de kids)
Nadeel campingbed,
Bij veel moet je het matrasje apart kopen, dus dan is het twee campinbedjes meenemen en twee matrassen en dat is niet praktisch.
Eentje van babybjorn is heel compact maar meteen best prijzig.
Voordeel travelcot
Erg makkelijk en klein op te vouwen, licht gewicht en neemt dus erg weinig ruimte in.
Geen last van muggen.
Nadeel
Het is een opblaasbaar matrasje, het voelde wat dun. Weet nog niet zo goed hoe erg/slecht dat voor de kids is.
Goed wie heeft er nog meer tips, of voor en nadelen zodat ik een goede keuze kan maken?
Ik heb me al wat laten informeren bij de prenatal maar ik twijfel gewoon heel erg.
Wat ik graag wil is dat het compact mee te vervoeren is ivm met de ruimte in de auto die het meeneemt.
Voordeel van campingbed
Het kan in de zomer ook als box buiten gebruikt worden.
Het is een echt bedje(al weet ik niet of dat uit maakt voor de kids)
Nadeel campingbed,
Bij veel moet je het matrasje apart kopen, dus dan is het twee campinbedjes meenemen en twee matrassen en dat is niet praktisch.
Eentje van babybjorn is heel compact maar meteen best prijzig.
Voordeel travelcot
Erg makkelijk en klein op te vouwen, licht gewicht en neemt dus erg weinig ruimte in.
Geen last van muggen.
Nadeel
Het is een opblaasbaar matrasje, het voelde wat dun. Weet nog niet zo goed hoe erg/slecht dat voor de kids is.
Goed wie heeft er nog meer tips, of voor en nadelen zodat ik een goede keuze kan maken?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: campingbedje of deryan travel cot
Wij hebben onlangs een erg mooi bedje gekocht bij de babydump voor 29 euro. We hebben geen extra matrasje gekocht. We pakken gewoon de aerosleep topmatras mee, neemt ook niet zoveel plaats in.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
wij hebben een campingbedje van het kruidvat en die is makkelijk in gebruik en alex slaapt er als een roos in!
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Maar dat topmatrasje is toch niet veel zachter dan het standaard matrasje dat erin zit?teletascha schreef:Wij hebben onlangs een erg mooi bedje gekocht bij de babydump voor 29 euro. We hebben geen extra matrasje gekocht. We pakken gewoon de aerosleep topmatras mee, neemt ook niet zoveel plaats in.
Lijkt me ook zo`n gedoe om dat dan elke keer onder de hoeslaken vandaan te halen.
Toen wij een campingbedje kochten wist ik nog niet van het bestaand van een travelcot af.
Geen idee wat ik dan zou hebben gekozen. Ik heb verder geen problemen met het campingbedje, ik sleep hem altijd mee inclusief bijbehorend matrasje. kan me voorstellen dat dat nogal een gedoe is als je dat voor 2 zou moeten doen!
Denk dat ik dan eerder zou neigen naar de travelcot, deze kan je volgens mij ook op een groot bed zitten. Als je ergens op visite bent moet je ook maar 2 bedjes kwijt kunnen. Nu zal dat meestal wel lukken, maar dan kan het op verschillende kamers zijn.
Tittih- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 90
Registratiedatum : 14-08-11
Kom ik weer aanzetten, maar ik zou echt absoluut voor de travel cot gaan!!!!
Wij hebben een campingbedje van Prenatal gehad, tweedehands van mijn schoonzus maar was echt nog helemaal mooi en gaaf. Met een extra matrasje erbij. Maar dat ding was echt loeizwaar en nam veel ruimte in in de auto. Echt dikke ellende dus.
Toen een deryan tentje gekocht en ik vind het echt super!!! Het matrasje moet je opblazen maar dan is het ook gewoon een heerlijk matrasje waar ze op liggen. Laurens heeft nu al twee vakanties met zijn deryan tentje in onze tent geslapen en dat ging prima. Het opblaasbare matrasje wat erbij zit is ook nog erg warm dus hij had geen last van de koude vloer. Ook kun je het tentje natuurlijk op een tweepersoonsbed neerzetten, dan ligt het helemaal comfortabel voor een kindje.
Hier dus echt heel enthousiast over het tentje, ik snap werkelijk waar niet waarom er nog moeders slepen met zo'n campingbedje! (maar las hier laatst op het forum dat er een kindje met tent en al over de kop was gegaan!)
Wij hebben een campingbedje van Prenatal gehad, tweedehands van mijn schoonzus maar was echt nog helemaal mooi en gaaf. Met een extra matrasje erbij. Maar dat ding was echt loeizwaar en nam veel ruimte in in de auto. Echt dikke ellende dus.
Toen een deryan tentje gekocht en ik vind het echt super!!! Het matrasje moet je opblazen maar dan is het ook gewoon een heerlijk matrasje waar ze op liggen. Laurens heeft nu al twee vakanties met zijn deryan tentje in onze tent geslapen en dat ging prima. Het opblaasbare matrasje wat erbij zit is ook nog erg warm dus hij had geen last van de koude vloer. Ook kun je het tentje natuurlijk op een tweepersoonsbed neerzetten, dan ligt het helemaal comfortabel voor een kindje.
Hier dus echt heel enthousiast over het tentje, ik snap werkelijk waar niet waarom er nog moeders slepen met zo'n campingbedje! (maar las hier laatst op het forum dat er een kindje met tent en al over de kop was gegaan!)
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:.
Hier dus ook zo´n willie woelwortel die net zolang vecht met de tent tot hij ondersteboven ligt met de tent...
Maar wij hebben dus en een travelcot en een campingbedje. Wij nemen het campingbedje mee en z´n eigen matrasje omdat hij ook in een safe-t-sleep ligt. Als de tweede er straks is zal dat wel wat lastiger worden omdat er dan 2 kinderen op de achterbank zitten en het matrasje dan een andere plek zal moeten krijgen. Maar dan ga ik het wel weer proberen met de travelcot.
Wij nemen het campingbedje altijd mee op ´de grond´ voor de achterbank, kinderen hebben deze beenruimte toch niet nodig...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Tittih schreef:Maar dat topmatrasje is toch niet veel zachter dan het standaard matrasje dat erin zit?teletascha schreef:Wij hebben onlangs een erg mooi bedje gekocht bij de babydump voor 29 euro. We hebben geen extra matrasje gekocht. We pakken gewoon de aerosleep topmatras mee, neemt ook niet zoveel plaats in.
Lijkt me ook zo`n gedoe om dat dan elke keer onder de hoeslaken vandaan te halen.
Wij gooien die aerosleep bovenop het standaard matrasje wat erbij zit. Wij leggen het topmatrasje gewoon inclusief hoeslaken in de auto Geen extra werk dus.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Ja zo'n campingbedje neemt wel meer ruimte in dan het tentje. Ik heb de verschillende tassen zien staan bij de prenatal.
Ik vind de keuze gewoon moeilijk. Zo'n campingbedje word gewoon vaker gebruikt dus dan is het voor mij wat logischer om die te nemen. Maar ja qua ruimte en slepen en sjouwen in zo'n tent handiger.
Maar Darius jij vind het matje dus niet te dun? En ze hebben twee varianten he, voor baby en peuters.. ik wilde dan de peuter versier kopen want daar kunnen ze gewoon langer in. Hoe liet jij een baby daar in slapen dan? Maakt je dan dat matrasje gewoon kort op?
Ik vind de keuze gewoon moeilijk. Zo'n campingbedje word gewoon vaker gebruikt dus dan is het voor mij wat logischer om die te nemen. Maar ja qua ruimte en slepen en sjouwen in zo'n tent handiger.
Maar Darius jij vind het matje dus niet te dun? En ze hebben twee varianten he, voor baby en peuters.. ik wilde dan de peuter versier kopen want daar kunnen ze gewoon langer in. Hoe liet jij een baby daar in slapen dan? Maakt je dan dat matrasje gewoon kort op?
studiebol- Ratel
Ik heb een campingbedje, en leg ze dan gewoon met de benen naar elkaar. Slapen ze er prima samen in, past makkelijk.
Ik leg ze dan op een katoenen deken, en sla die daarna over ze heen. Zo kunnen ze nooit er onder komen en elkaar niet schoppen.
Ik leg ze dan op een katoenen deken, en sla die daarna over ze heen. Zo kunnen ze nooit er onder komen en elkaar niet schoppen.
Gast- Gast
ik zou iets kiezen, waar je langer mee kunt doen (travel cot groeien ze uit). Voor L. hebben we een campingbadje te leen van mijn schoonouders. We slepen elke keer met een giga doos en complete matras + toebehoren over straat....ben nog steeds op zoek naar compacter alternatief. Heb tijdje geleden nog wel zo'n travel cot voor babies gekocht, omdat deze zeer voordelig was. Voor L. heb ik niets meer aan, maar bij tweede kindje willen we wel gebruiken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Maar Flower uit een campingbedje groeien ze toch ook uit? daar kan je ook niet eeuwig in slapen.
ik vond die van babybjorn, erg compact en licht en goed te vervoeren... maar ja de prijs..
Proudmama, dat is idd ook nog een optie daar had mijn vriend het ook al over. Maar ik merk nu al dat V veel drukker in haar slaap is dan L... dus ik ben toch een beetje bang dat ze elkaar dan wakker houden/maken.
ik vond die van babybjorn, erg compact en licht en goed te vervoeren... maar ja de prijs..
Proudmama, dat is idd ook nog een optie daar had mijn vriend het ook al over. Maar ik merk nu al dat V veel drukker in haar slaap is dan L... dus ik ben toch een beetje bang dat ze elkaar dan wakker houden/maken.
studiebol- Ratel
klopt, alleen voor zo'n travelcot kun je kiezen uit verschillende formaten. Wanneer je de baby-editie kiest, dan kan deze tot 1 - 1 1/2 mee geloof ik. Een campingbadje kan wel langer mee. Wanneer ze het campingbedje uitgegroeid zijn, kunnen ze m.i. in een gewoon bed slapen.studiebol schreef:Maar Flower uit een campingbedje groeien ze toch ook uit? daar kan je ook niet eeuwig in slapen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
In een campingbedje kunnen ze toch net zo lang als dat ze in een ledikantje kunnen? En daarna in een gewoon bed, dacht ik?
Ik weet ook niet hoe vaak je een campingbedje of tentje denk te gaan gebruiken?
Ik heb het zelf echt zelden nodig, en heb een campingbedje. Die enkele keer dat ik hem nodig heb dan sleep ik er wel mee Maar ik kan me voorstellen dat het lastiger is als je 'm wel vaak gebruikt, en dan ook nog twee bedjes mee zou moeten nemen. Dan denk ik dat ik zelf voor tentjes zou gaan, al heb ik daar geen ervaring mee verder.
Ik weet ook niet hoe vaak je een campingbedje of tentje denk te gaan gebruiken?
Ik heb het zelf echt zelden nodig, en heb een campingbedje. Die enkele keer dat ik hem nodig heb dan sleep ik er wel mee Maar ik kan me voorstellen dat het lastiger is als je 'm wel vaak gebruikt, en dan ook nog twee bedjes mee zou moeten nemen. Dan denk ik dat ik zelf voor tentjes zou gaan, al heb ik daar geen ervaring mee verder.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Studiebol: wij hebben de peuter ariant. Laurens past er nog met gemak in maar we gebruiken hem niet zo vaak. Hij kan nu ook in een gewoon logeerbed. Pepijn slaapt er prima in. We gebruiken geen dekentje en lakentje, maar een slaapzakje. Bij het matrasje hoort een soort matrasovertrekje, dat is ook lekker warm.
Darius- Ratel
Flower dat is waar, maar ik wilde dan sowieso niet voor de baby gaan maar voor de peuter variant. En wat jij zegt dat ze dan in een gewoon bed kunnen dat klopt. Maar ik ben zo even wat mensen aan het denken waar wij heen gaan en niet iedereen heeft een logeerbed en ik kan me goed voorstellen dat ze het niet zo prettig vinden dat de kids dan in hun eigen bed liggen...
Darius, natuurlijk een slaapzak, helemaal nooit aangedacht! Ik zag bij die van de prenatal geen matras overtrekje er zat wel een slaapzak bij(maar dan zo'n volwassen) Maar ik zag op internet al genoeg andere winkels waar die goedkoper was dan bij de prenatal dus dan kan ik dat nog is uitzoeken.
Ik vind het nog steeds moeilijk hoor... puur voor de ruimte en praktischheid gaat mijn voorkeur gewoon uit naar die tenten, maar ik zie ook wel voordelen van de handigheid van een campingbedje.
Darius, natuurlijk een slaapzak, helemaal nooit aangedacht! Ik zag bij die van de prenatal geen matras overtrekje er zat wel een slaapzak bij(maar dan zo'n volwassen) Maar ik zag op internet al genoeg andere winkels waar die goedkoper was dan bij de prenatal dus dan kan ik dat nog is uitzoeken.
Ik vind het nog steeds moeilijk hoor... puur voor de ruimte en praktischheid gaat mijn voorkeur gewoon uit naar die tenten, maar ik zie ook wel voordelen van de handigheid van een campingbedje.
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Flower dat is waar, maar ik wilde dan sowieso niet voor de baby gaan maar voor de peuter variant. En wat jij zegt dat ze dan in een gewoon bed kunnen dat klopt. Maar ik ben zo even wat mensen aan het denken waar wij heen gaan en niet iedereen heeft een logeerbed en ik kan me goed voorstellen dat ze het niet zo prettig vinden dat de kids dan in hun eigen bed liggen...
Ik denk dat je hiermee het matrasovertrekje bedoeld. Het matrasje blaas je op stop je eigenlijk onder de tent: daar is zo'n flapje voor. Je kindje ligt dus niet op het matrasje. Op het matrasje ligt dan eigenlijk de bodem van de tent. Op die bodem, dus in de tent, zit klitteband en daar leg je dan het dekje over. En dat dekje lijkt dus op een volwassen slaapzak, maar dat is het dus niet, het is het dekje waar je baby straks op slaapt.
Darius- Ratel
Volgens mij kun je op Youtube ook wel filmpjes vinden!
Darius- Ratel
Darius schreef:studiebol schreef:Flower dat is waar, maar ik wilde dan sowieso niet voor de baby gaan maar voor de peuter variant. En wat jij zegt dat ze dan in een gewoon bed kunnen dat klopt. Maar ik ben zo even wat mensen aan het denken waar wij heen gaan en niet iedereen heeft een logeerbed en ik kan me goed voorstellen dat ze het niet zo prettig vinden dat de kids dan in hun eigen bed liggen...
Ik denk dat je hiermee het matrasovertrekje bedoeld. Het matrasje blaas je op stop je eigenlijk onder de tent: daar is zo'n flapje voor. Je kindje ligt dus niet op het matrasje. Op het matrasje ligt dan eigenlijk de bodem van de tent. Op die bodem, dus in de tent, zit klitteband en daar leg je dan het dekje over. En dat dekje lijkt dus op een volwassen slaapzak, maar dat is het dus niet, het is het dekje waar je baby straks op slaapt.
oh oke, helemaal duidelijk.Ik had wel gezien dat het luchtbedje onder de tent geschoven wordt, maar dacht dus dat het een slaapzak was maar dat is dus het dekje! Bedankt voor de uitleg hoor!!
studiebol- Ratel
Ik vind een campingbedje ideaal voor het slapen bij anderen en vakanties in een huisje. Voor onze vakanties met de tent zou ik liever een zo'n ander ding (tentje) meenemen. Let er dus op waar je het voor wil gebruiken.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Nillis, goede tip maar ook daar kan ik nog geen duidelijk antwoord op geven eigenlijk.
Als wij ergens ene huisje zouden huren zou ik ze ook gewoon in het tentje kunnen laten slapen natuurlijk, omdat je dan ook weer veel mee neemt is het juis wel prettig dat het niet zoveel ruimte in neemt...
Het blijft lastig.
Als wij ergens ene huisje zouden huren zou ik ze ook gewoon in het tentje kunnen laten slapen natuurlijk, omdat je dan ook weer veel mee neemt is het juis wel prettig dat het niet zoveel ruimte in neemt...
Het blijft lastig.
studiebol- Ratel
Darius schreef:Kom ik weer aanzetten, maar ik zou echt absoluut voor de travel cot gaan!!!!
ja dat was A. Die was met tentje op de kop gegaamn hahaha maar die zat toen in een periode van continu willen staan en tandjes krijgen dus misschoen dat het daar aan ligt.
Maar studie, ik heb evt de baby versie te koop staan dus als je belangstelling hebt... K weet niet waar je vandaan komt?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Duckie heel aardig van je! Maar als ik er en wil kopen ga ik voor de peuter versie.
studiebol- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Deryan travel cot vs...
» Deryan Travel Cot
» Deryan Travel Cot
» Deryan travel cot vraagje
» Wie heeft er ervaring met de Deryan Travel Cot of Nomad
» Deryan Travel Cot
» Deryan Travel Cot